Oblivion CTD, ffdshow decoder?

Permalänk

Oblivion CTD, ffdshow decoder?

Har problem med att Oblivon kraschar, börjar bli ganska enerverande. Har provat med olika grafikinställningar osv, och det inte att mitt system inte klarar det eller överhettning osv.
Det kan krascha när som, när jag går i dörrar, laddar, bara utforskar.
Läste lite på Google, och en del har löst sina problem med att avaktivera sin ffdshow decoder just för Oblivion.
Men jag vet inte om jag har det installerat? Eller hur jag avaktiverar det?
Osv, ni förstår.

Hjälp, vill ju kunna spela detta underbara spel.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Om du har senaste versionen av ffdshow så är Oblivion redan i listan av program den ignorerar så det är nog inte pga den isåfall Har du massor med moddar?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apamedvapen
Om du har senaste versionen av ffdshow så är Oblivion redan i listan av program den ignorerar så det är nog inte pga den isåfall Har du massor med moddar?

Hm vet ju inte om jag har det överhuvudtaget xD I så fall borde det vara ganska gammalt..men jag hade en plugin till Winamp som jag (vill) minnas använde sig av ffdshow, provade att avinstallera den nyss så får vi se.

Enda moddarna jag har är FCOM (Francescos, Oblivion Warcry, Marts Monster osv.) och Qarls texture pack, och Landscape LOD.

EDIT: Nope...samma problem.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

Bump!

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Avstängd

Har du testat Unofficial Oblivion Patch v3.20 och Unofficial Oblivion Patch Hotfix v3.23 eller v3.23a? Mitt Oblivion kraschar aldrig efter dessa är installerade

Tips är att det finns en Oblivion tråd http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=971...

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Har du testat Unofficial Oblivion Patch v3.20 och Unofficial Oblivion Patch Hotfix v3.23 eller v3.23a? Mitt Oblivion kraschar aldrig efter dessa är installerade

Tips är att det finns en Oblivion tråd http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=971...

Oj, hotfix också? Har endast v3.20 installerad så kanske kan det lösa problemet då, ska prova.

Installerat 3.23A nu får vi se. Tack för tipset, verkar flera som löst CTD med detta!

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Har du testat Unofficial Oblivion Patch v3.20 och Unofficial Oblivion Patch Hotfix v3.23 eller v3.23a? Mitt Oblivion kraschar aldrig efter dessa är installerade

Tips är att det finns en Oblivion tråd http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=971...

Här hittar TS patchen tesnexus.

Hunter vad hittar du hotfixarna någonstans? Har inte hört dessa versionsnummer förr och på tesnexus kan jag bara se 3.20. Mitt Oblivion kraschar en gång i kvarten i genomsnitt.
Vore kul om dessa hotfixar kunde göra någon skillnad. Fast jag förväntar mig inte mycket då jag har nästan 200 moddar installerade och får skylla mig själv

Visa signatur

1. MSI Z77A-GD65, Core i7-6700K, 16GB, GTX 1080.
2. Gigabyte EX58 Extreme, Core i7 920@4Ghz, 12GB 1300MHz Corsair, 4870X2.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Bump!

Usch.
*låst*