Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Alltså... det måste ju vara deras vilja att bocken ska brinna, varför skulle de annars klämma upp två webbkameror som står och filmar den 24/7?

Jag tror på... 27e!

//Gorian

Precis. För vad är meningen att se uppdaterade bilder på en bock som inte ändras?

Jag är dock lite tveksam till om den kommer brinna alls i år. För mycket risk till egentligen ingen egen vinning. I o.f.s. finns det gott om udda personer..

Nå jag tror ändå den kommer klara sig i år, det skulle väl vara vid nyår isåfall..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Den 24:e december är min gissning... då kommer polisen och alla andra vara som minst på alerten...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gorian
Alltså... det måste ju vara deras vilja att bocken ska brinna, varför skulle de annars klämma upp två webbkameror som står och filmar den 24/7?

Jag tror på... 27e!

//Gorian

De första åren klarade den sig väl sen har det blivit en tävling om att sätta eld på den och det ger ju även lite kreds till företag som annornar betting sidor och så självklart lite 'turism' för Gävle.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Fan vad sugen jag blev på att åka till Gävle också helt sonika bara ställa mig under bocken med en rejäl eldkastare och bara elda på den. Bara stå där liksom tills den har brunnit ned. Sen helt lugna bara gå därifrån (eller åka blåbil därifrån...)

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Nu när tråden ändå är uppe kan jag ju passa på att gratulera Evil Ananas på födelsedagen. Grattis!

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

Kolla på webcamen imorn (16:de) kring 23 tiden

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matti4s
Kolla på webcamen imorn (16:de) kring 23 tiden

Hehe hoppas du menar allvar nu!

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NickePicke
Hehe hoppas du menar allvar nu!

Nä jag var inte allvarlig, återgå till väntandet.

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matti4s
Nä jag var inte allvarlig, återgå till väntandet.

Gör oss inte besvikna nu.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag tror bocken överlever.

Om nu inte tomten och pepparkaksgubben kommer!

Permalänk

närmar sig den 27nd

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

http://www.merjuligavle.se/Bocken/Bockenkamera1/
jag ser ett svart skelett av en fin julbock

Måste brunnit den senaste timmen

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

Haha i går fick jag länkar ' Brinbockjävel' tittade en stund o det såg ut som vanligt måste brunnit ner i natt då.. fan at jag missade datumet bara

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Fasen att jag missade det! Hade bokmärkt Brinbockjävel - Flashback edition för att kunna bevittna spekaktlet.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Hedersmedlem

haha sa jag inte att den skulle brinna den 23e ?

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

Haha... måste varit lite på känn att den skulle brinna då.. liksom varför skulle det annars bli rätt stort med det?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Helvete gissade en dag fel.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Men helvete, då sitter man uppe lördag, söndag och måndag och kollar på bocken. Också brinner den då jag inte kollade?!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Men helvete, då sitter man uppe lördag, söndag och måndag och kollar på bocken. Också brinner den då jag inte kollade?!

Haha typiskt:/

Permalänk
Medlem

fan missade med 10dagar, komiskt att dom gjorde en DoS attack mot de webcams som streamade

Permalänk
Entusiast

http://www.youtube.com/watch?v=O98vVYyE6TM

Ryktet säger att de organiserade en ddos attack på kamerorna så de inte skulle synas.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Så otroligt stolta de måste känna sig som bränner en sådan bock varje år. Nackskott på sånt folk är det ända rätta.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Så otroligt stolta de måste känna sig som bränner en sådan bock varje år. Nack skott på sånt folk är det ända rätta.

Nack Skott, special agent, FBI.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Nu är det jul på riktigt \o/

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Nack Skott, special agent, FBI.

haha good one

EDIT: Mycket snö, bränd bock och massa kriser runtom i världen. Nu ska det firas jul!

Permalänk

var ju en 4st som gissa rätt

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem

4 misstänkta alltså

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Men vad fan var bomb säker att den skulle klara sig

Ingen aning, du får fråga honom.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

Fan vad klockrent att man gissade rätt!!

Får man nåt pris?