Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Screamers, klassiker från 1995

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabniel
Screamers, klassiker från 1995

Jävligt bra film Visserligen var det 10-15 år sen jag såg den, men jag vill minnas att den var grym. Därför blev jag GRYMT besviken när jag nyligen såg ungefär halva Screamers 2.. Den va så kass att jag ragequittade fanskapet

Jag såg Fear and Loathing in Las Vegas igårkväll.. Garvade mig igenom hela filmen så meningslös men ack så rolig! Speciellt dialogen

Permalänk
Medlem

Day of the dead (remake från 2008)

2/10

Var ska man börja? Det är eller iaf ska vara en zombierulle men det är det inte.
Zombies har inte superkrafter. Zombies kan inte hoppa omänskligt långt, kan inte använda verktyg, kan inte klättra upp för stegar, klättra på väggar och i tak, förstå vad som händer runt om dem osv.
En av de sämsta zombiefilmerna nånsin.

Gah, skitfilm.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem

Metropolis - 8/10

Klassiker från 1927. Jävligt imponerande specialeffekter för sin tid. Tydligen ska filmen också vara en stor källa för dagens Sci-Fi filmer.
Hursomhelst så är det en rulle man måste se om man älskar film.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem

Avatar 3D på rigoletto, som enligt dom själva har den bästa 3D bion i sverige, förutom cosmonova då. tydligen en annan typ av projektor då man behövde andra glasögon än resterande biografer..
Dock var jag väldigt besviken utav 3d effekten, samt att det var textat förstörde en hel del.
Det fann ett litet djup i bilden, inte mycket att komma med, och absolut ingen känsla av att något kom emot mig.

Angående filmen så är jag väldigt besviken, Jag gillar James Cameron och hade förväntat mig mycket mer. Jag måste verkligen se filmen ett par gånger till innan jag kan dömma vad jag tycker om den, men hittils känns det som pochahontas i ny tappning, rätt tunn

Permalänk
Medlem

Harry Potter maraton, 1-6. Runt 6/10 på hela paketet.

Tog väl ~14 timmar eller något.

Permalänk

Rambo IV 6/10
Plöjt igenom alla fyra nu på ett par dagar och måste säga att den här är sämre än de andra men så är den gjord 20år senare också

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Avatar i 2d. Tycker handlingen var löjlig och väldigt lik vad som redan finns i många filmer. Dock var den la snyggt filmad.

Inglorius bastards.
Alldrig gillat "roliga" krigsfilmer blir bara så jävla värdelöst. Och gillade inte denna heller orkade inte se längre än tills hon pratar med negern om att bränna bion:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jOnÄTÄn
Avatar i 2d. Tycker handlingen var löjlig och väldigt lik vad som redan finns i många filmer. Dock var den la snyggt filmad.

Inglorius bastards.
Alldrig gillat "roliga" krigsfilmer blir bara så jävla värdelöst. Och gillade inte denna heller orkade inte se längre än tills hon pratar med negern om att bränna bion:)

Inglorius bastards är ju ingen krigs film, mer en parodi på ww2. Värdesätter man inte dialogerna som du tydligen inte gjort så är filmen inte bra, men du missar något.

M.A.R.K-13/Hardware, det första scenerna i filmen var lite häftiga, men sen kom horror/thriller delen in i filmen och jag tröttnade

The postman, första scenerna i denna filmen var också bra. Gillar apokalyptiska miljöer, men sedan blev filmen "barnslig" och jag tappade intresset. Dock såg jag färdigt filmen, men slutet var rätt uppenbart 1h in i filmen och då var det bara ~2h kvar.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Inglorius bastards är ju ingen krigs film, mer en parodi på ww2.

Alla filmer om WW2 är ju automatiskt en krigsfilm (du kanske inte menar det samma som jag med just ordet krigsfilm). Och parodier på krig blir aldrig bra jag kan iaf inte ge något exempel på en bra sådan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

twelve monkeys, bra film, första gången jag såg den. 8/10

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Whole nine yards

Ger den 7/10.
Inte så kräsen av mig egentligen. Bruce Willis är rätt skön och jag fick mig några skratt då och då

http://www.imdb.com/title/tt0190138/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

The Invention of Lying http://www.imdb.com/title/tt1058017/

Bra film, kanske inte riktigt så rolig som man kanske hoppas men är ändå underhållande.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Avatar ... gå och se den!

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Public enemies , skön gangster rulle. Gillar inte slutet, kändes som han var för smart för att falla för ett typiskt trick som det.

Visa signatur

pff

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Public enemies , skön gangster rulle. Gillar inte slutet, kändes som han var för smart för att falla för ett typiskt trick som det.

De är en bra film:)
Fan va film du ser Murkaz

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sennebring
De är en bra film:)
Fan va film du ser Murkaz

Har man mycket fritid så har man^^, speciellt nu när det är lov och allt.

Kom på att jag såg Quarantine igår med, Har inte sätt originalet REC, men tycker jennifer carpenter är väldigt jobbig i denna filmen, speciellt i slutet.

Visa signatur

pff

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Har man mycket fritid så har man^^, speciellt nu när det är lov och allt.

Kom på att jag såg Quarantine igår med, Har inte sätt originalet REC, men tycker jennifer carpenter är väldigt jobbig i denna filmen, speciellt i slutet.

Sant haha men mycket snö så man har å göra med den
Inglourious Basterds? Såg den på bio precis som Depps film men den motsvarade inte mina förväntningar. Men sen var den ju inte tänkt som en krigsfilm heller vad jag förstått?

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Medlem

Trauma - säsong 1

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem

the mist
oväntat slut.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz

Public enemies , skön gangster rulle. Gillar inte slutet, kändes som han var för smart för att falla för ett typiskt trick som det.

Dold text

Public Enemies:

Var det inte så han dog på riktigt? Eller har dom gjort om det i filmen?

Edit: Trodde det var allmänt känt att han dog

Dold text
Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

SPOILER TACK. För helvete

Permalänk

Buuu! Lär er använda spoilers!

Såg senast Futurama - The Beast with a Billion Backs.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Public Enemies:

Var det inte så han dog på riktigt? Eller har dom gjort om det i filmen?

Edit: Trodde det var allmänt känt att han dog

Dold text

Förmodligen, ändå tråkigt.

Kollade på District 9 för andra gången fast i hd, älskar filmen!

The omega man, skön rulle. Är I Am Legend typ en remake av The omega man?

Bottle rocket, Somnade efter halva filmen, men den var lite små lustig på sina ställen.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

The Thing - 8/10

Spännande, äcklig och bra sci-fi skräck av John Carpenter. Tummen upp för Carpenter för att han lyckas skapas så jävla nasty och blodiga scener, sånt gillas mycket!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
The omega man, skön rulle. Är I Am Legend typ en remake av The omega man?

De baseras båda på boken I Am Legend.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Heavy Metal

Underhållande tecknad film som både är Sci-fi stuk och fantasy stuk. Jag är dålig på att ge betyg, kan bara säga om den film är bra eller dålig, och denna tyckte jag var bra.

Permalänk
Medlem

Surrogates - 7/10

Denna film ställer en bra fråga/"tanke ställare" och är dessutom hyfsat bra gjord.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Trance_Allstar
[B]Brick - 8/10

http://www.imdb.com/title/tt0393109/

Ung man i High School försöker finna sin ex-flickväns mördare. Filmen kontrasterar en vanlig high school-film med Film Noir-känsla och kriminalintrig, och resultatet är förvånansvärt bra. Välgjort, och trots att intrigen känns direkt lyft från en "riktig" Film Noir-rulle (vilket är målet med filmen), så var det bara ibland som jag blev riktigt medveten om det, och då drog jag mest på smilbanden (exempelvis då ledaren av filmens knarkorganisation får juice upphällt av sin mamma och en puss på kinden, då han sköter hela operationen ifrån sitt barndomshem, troligtvis utan hennes vetskap).

Speciell film som sagt, men värd att ses.

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Såg Sherlock Holmes idag: http://www.imdb.com/title/tt0988045/

8/10: Sjukt bra film imo och kul, definitivt värd att se:)

Såg den 1 Jan klockan 12 med en polare, alltså var vi två plus de resterande 20 i salongen först med att se den i sverige, plus de som såg den landet över så att säga:p