Permalänk
Medlem

hur gör man så att datorn stänger av plattan när man kopplar in en ordentlig mus?

Visa signatur

// Pierre Broberg
http://www.pierrejavel.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loket
hur gör man så att datorn stänger av plattan när man kopplar in en ordentlig mus?

Brukar finnas FN + F? knapp du ska trycka på.. ser ut som en touchpad.. Annars finns det i programvaran för touchpaden normalt sett, vet inte vilken som sitter i den där datorn dock.

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

det var för lätt ^^ haha

märks att man är ovan vid bärbara,
då tar vi nästa fråga, var ställer jag in så att fn+ mediaknapparna agerar med winamp istället för mediaplayer?!

Visa signatur

// Pierre Broberg
http://www.pierrejavel.com

Permalänk
Medlem

Jag undrar om tangentbordet sviktar? Jag var och kände på en UL30A innan jul och tangentbordet sviktade rätt mycket, vilket jag uppfattade som en smula störigt. Jag har inte läst något om det när det gäller UL30VT, men bygget är väl i princip samma?

Jag är också nyfiken på hur mycket den låter när den är igång. Jag är allergisk mot fläktljud. Jag tycker t ex att min stationära med zalmanfläktar och "tystat" chassi låter alldeles för mycket , men jag har inte läst något om att VTn skulle låta. Vad säger ni som har haft era i nån vecka eller två nu?

Lite sugen på att vänta i JT:n, men vem vet hur lång tid det tar innan den dyker upp i Sverige, vad priset är och om svagheterna i VTn som t ex betraktningsvinkeln är fixad eller om det är samma skärm.

Edit:
Just det, glömde fråga om nån vet om man kan få tag på den i svart i Sverige?

Permalänk

Detsamma här! Är det någon märkbar skillnad på den andra? Är det värt den långa väntan med andra ord och priset är en sakfråga såklart. Annars blir det UL30VT bara den orkar med lite spelande och en del tunga program så..

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Permalänk
Medlem

starta en tråd för JT modellen ist

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janne1
starta en tråd för JT modellen ist

Hehe, finns redan här. Jag är nyfiken på den, men som sagt - vem vet när den kommer till Sverige och om jag gillar priset då. Just nu känns VT:n högaktuell, men är nyfiken på tangentbordet och kanske främst ljudnivån och vill få lite input innan jag lägger en beställning på en VT.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pacman5
Jag undrar om tangentbordet sviktar? Jag var och kände på en UL30A innan jul och tangentbordet sviktade rätt mycket, vilket jag uppfattade som en smula störigt. Jag har inte läst något om det när det gäller UL30VT, men bygget är väl i princip samma?

Jag är också nyfiken på hur mycket den låter när den är igång. Jag är allergisk mot fläktljud. Jag tycker t ex att min stationära med zalmanfläktar och "tystat" chassi låter alldeles för mycket , men jag har inte läst något om att VTn skulle låta. Vad säger ni som har haft era i nån vecka eller två nu?

Lite sugen på att vänta i JT:n, men vem vet hur lång tid det tar innan den dyker upp i Sverige, vad priset är och om svagheterna i VTn som t ex betraktningsvinkeln är fixad eller om det är samma skärm.

Edit:
Just det, glömde fråga om nån vet om man kan få tag på den i svart i Sverige?

VT:n är tyst som en mus. Går bara igång lite grand när man kör igång ett spel. Men inget som överröstar ljudet från spelet ändå

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sardaukar
VT:n är tyst som en mus. Går bara igång lite grand när man kör igång ett spel. Men inget som överröstar ljudet från spelet ändå

Tackar, det låter ju utmärkt! Vad tycker du om tangentbordet? Upplever du att det sviktar eller är det ok? Och vad tycker du om betraktningsvinkeln, är det okej eller tänker du ofta på det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asus.David
För grafikkortet går du sedan in i Kontrollpanelen/Energialternativ/Ändra Schemainställningar/Ändra Avancerade Inställningar/GPU Settings/NVIDIA Hybrid Graphics.
Där väljer du spara ström instället för ökad prestanda.

väldigt krångligt sätt tycker jag... Starta Power4gear och klicka på Advanced så kommer samma ruta upp... P4G hittar du på START --> skriv power, klart!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pacman5
Tackar, det låter ju utmärkt! Vad tycker du om tangentbordet? Upplever du att det sviktar eller är det ok? Och vad tycker du om betraktningsvinkeln, är det okej eller tänker du ofta på det?

Ja, den är helt knäpptyst verkligen!

Känner ingen svikt alls jag... När jag skrev det här nu provade jag ta i lite mer vilket inte heller resulterade i något sviktande... Och knapparna är ju så underbara så man behöver ju inte mycket kraft alls för att skriva.. underbart!

Betraktningsvinkeln.. ja... är kass... Märks inte i windows men i mörka partier som i filmer t.ex. så kan det bli inverterade färger, bara man sitter några grader upp/ner, eller sidan... tyvärr... Enda riktiga felet enligt mig. Underbar dator annars... Lite överkänslig mousepad oxo kanske då men man vänjer sig...

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mejpel

Känner ingen svikt alls jag... När jag skrev det här nu provade jag ta i lite mer vilket inte heller resulterade i något sviktande... Och knapparna är ju så underbara så man behöver ju inte mycket kraft alls för att skriva.. underbart!

Betraktningsvinkeln.. ja... är kass... Märks inte i windows men i mörka partier som i filmer t.ex. så kan det bli inverterade färger, bara man sitter några grader upp/ner, eller sidan... tyvärr... Enda riktiga felet enligt mig. Underbar dator annars... Lite överkänslig mousepad oxo kanske då men man vänjer sig...

Tack för svaret! Ja, det låter ju verkligen som en toppendator. Jag får fundera lite över skärmen... Jag tittar rätt ofta på film och tv-serier.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pacman5
Tackar, det låter ju utmärkt! Vad tycker du om tangentbordet? Upplever du att det sviktar eller är det ok? Och vad tycker du om betraktningsvinkeln, är det okej eller tänker du ofta på det?

Tangentbordet sviktar inte vad jag tänker på. Betraktningsvinkeln är som sagt sisådär. Mörka partier i filmer ser inte bra ut, men i windowsmiljö är den helt klart godkänd.

Permalänk
Medlem

Jag är mycket nöjd med min UL30VT hittills! Tyvärr har jag upptäckt en mindre rolig sak:

http://img682.imageshack.us/img682/1562/pixel2.jpg

Asus.David, vad är det som gäller angående pixelfel-garantier för Asus laptops?

Permalänk
Medlem

Som tidigare konstaterat så är skärmen lite känslig på vinkeln.. men i övrigt så är skärmen jävligt bra! Den är kristall-klar, gillar den mycket!

Datorn i sig är snabb och riktigt trevlig att använda med Win7, vilket jag var aningen skeptisk till från början.. Men måste nog säga att det är det bästa OS som MS har släppt hittils!

Får väl säga att den är väl värd de pengarna som man lägger ut!

Och fyfan så rent o fint mitt skrivbord blev när man slängde bort min pundit och satte denna på plats ^^ haha

Visa signatur

// Pierre Broberg
http://www.pierrejavel.com

Permalänk
Medlem

vet någon om den finns i lager NÅGON stans?

har letat som en galning men hittar inte den! jag kan inte vänta tills 11e februari tyvärr - måste antigen hitta denna modellen i lager eller titta ut en annan

snälla, svara snabbt!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viix
vet någon om den finns i lager NÅGON stans?

har letat som en galning men hittar inte den! jag kan inte vänta tills 11e februari tyvärr - måste antigen hitta denna modellen i lager eller titta ut en annan

snälla, svara snabbt!

Ja du, har de företagen som finns på prisjakt inte den i lager så finns den nog inte... Men ring runt o kolla för jag fick min hos webhallen under tiden det stod att den redan var slut så...

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk
Medlem

Ang pixlar:

B. TFT LCD Defect Policy
Despite the highest possible standards, the intricate manufacturing of thin-film transistor ( TFT) liquid crystal display (LCD) screens may still produce slight visual imperfections. These visual imperfections do not impair the performance of your ASUS Notebook. However, ASUS will provide the warranty service for your ASUS Notebook's TFT LCD screen when there are :

(a) 3 bright dots or 5 dark dots or 8 bright and/or dark dots in total;or
(b) 2 adjacent bright dots or 2 adjacent dark dots; or
(c) 3 bright and/or dark dots inside an area of 15mm diameter

These TFT LCD screen warranty conditions are offered by TFT LCD manufacturers. ASUSTeK will therefore, at its option, repair or replace the product.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Hej.
Fick min UL30VT ( http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=574442 ) idag. inget fel på den alls, men jag gillar verkligen inte win7 / win vista + allt jävla bloat som asus lagt till, så jag formaterade samt installerade windows xp pro grymt nerbantad version som jag alltid kör. Hade inte läst någonstans att det inte finns NÅGOT stöd för windows xp överhuvudtaget, finns inga drivrutiner, grafikkortet stöds ej. osv osv
fan vad besviken man är.
finns det nån lösning eller är det bara recovery och skicka tillbaks ?

Permalänk
Medlem

Det är ju typiskt att den är slut överallt när man väl ska beställa!

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Varför kommer jag inte upp i 1.7Ghz?? Sitter och kollar på CPU-Z nu och multipliern hoppar mellan 4.0 och 6.5 vilket menas att den hoppar från 1ghz till 1.7ghz... Samma om jag stänger av turbon. Då går den från samma multiplier-hopp vilket blir 800mhz eller 1.3...

Ja, P4G är inställt på 100% prollekraft men när jag hade på entertainment med 100% så hoppade den ingenting utan låg på 800mhz men nu på Hperform så hoppar den iaf upp då o då... Är det så CPU'n funkar eller är det nåt knas här??

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellis
Det är ju typiskt att den är slut överallt när man väl ska beställa!

Den är verkligen slut ÖVERALLT

Förövrigt, någon som vet varför så få butiker tar in den?

På Pricerunner är det ju väl, typ 4 affärer som säljer den, men ingen har den inne.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emojohan
Den är verkligen slut ÖVERALLT

Förövrigt, någon som vet varför så få butiker tar in den?

På Pricerunner är det ju väl, typ 4 affärer som säljer den, men ingen har den inne.

Ja, har beskrivits några sidor tebax...

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk
Medlem

Asus UL30VT-QX029V

Hej,
jag har läst ganska mycket innan jag reggade mig här på sidan,
har varit sugen på Asus UL30 en längre tid.

Nu tänkte jag fråga er om modellen som expert har Asus UL30VT-QX029V
är likadan som ASUS UL30VT-QX030V,den som expert har verkar vara svart.

Är de bara färgen som skiljer?

Den är ju dessutom 500kr billigare.
6999kr stormarknadspris
6929 rinternetpris

Nån som vet om de är samma lika?

Då är de bara att inhandla en på direkten!

Permalänk
Medlem

När jag själv kollade specifikationerna nu så kunde jag inte se någon direkt skillnad. Jag kommer antagligen få hit en sådan på lördag, om så är fallet så kan jag kanske uttala mig lite om hur den är då, om ingen annan hinner före.

Visa signatur

i7 920 4,0 Ghz / Corsair 6gb DDR3 1600 MHz / Asus P6T Deluxe V2 / Noctua NH-U12P / 2X GTX 285 SLI / Asus Xonar Essence STX / Intel X25-M G2 160

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mejpel
Varför kommer jag inte upp i 1.7Ghz?? Sitter och kollar på CPU-Z nu och multipliern hoppar mellan 4.0 och 6.5 vilket menas att den hoppar från 1ghz till 1.7ghz... Samma om jag stänger av turbon. Då går den från samma multiplier-hopp vilket blir 800mhz eller 1.3...

Ja, P4G är inställt på 100% prollekraft men när jag hade på entertainment med 100% så hoppade den ingenting utan låg på 800mhz men nu på Hperform så hoppar den iaf upp då o då... Är det så CPU'n funkar eller är det nåt knas här??

Har du både minimum/maximum processor state på 100%?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mevish
Hej.
Fick min UL30VT ( http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=574442 ) idag. inget fel på den alls, men jag gillar verkligen inte win7 / win vista + allt jävla bloat som asus lagt till, så jag formaterade samt installerade windows xp pro grymt nerbantad version som jag alltid kör. Hade inte läst någonstans att det inte finns NÅGOT stöd för windows xp överhuvudtaget, finns inga drivrutiner, grafikkortet stöds ej. osv osv
fan vad besviken man är.
finns det nån lösning eller är det bara recovery och skicka tillbaks ?

Du borde verkligen avinstallera allt bloat och ge windows 7 en ärlig chans. Det ÄR bättre än XP. Eller vad är det du inte gillar? Du kan inte sitta på XP i all evighet. Är det 32-bitars du kör med, kommer du aldrig kunna utnyttja mer än 3GB minne. Dessutom kommer Microsoft sluta släppa uppdateringar 2012 tror jag.

Permalänk
Medlem

Re: Asus UL30VT-QX029V

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kimppa72
Hej,
jag har läst ganska mycket innan jag reggade mig här på sidan,
har varit sugen på Asus UL30 en längre tid.

Nu tänkte jag fråga er om modellen som expert har Asus UL30VT-QX029V
är likadan som ASUS UL30VT-QX030V,den som expert har verkar vara svart.

Är de bara färgen som skiljer?

vet inte om det står tidigare i tråden men iafall i ursprungs tråden så tror jag att asus.david sa att det är bara färgen som skiljer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jakezero
När jag själv kollade specifikationerna nu så kunde jag inte se någon direkt skillnad. Jag kommer antagligen få hit en sådan på lördag, om så är fallet så kan jag kanske uttala mig lite om hur den är då, om ingen annan hinner före.

Ja, det ser ju faktiskt intressant ut. 500kr är ju ändå en del. Vore väldigt snällt om du kunde posta lite åsikter när du får den. Gärna om fingeravtryck syns på den svarta ytan eller inte.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Asus UL30VT-QX029V

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jontepo
vet inte om det står tidigare i tråden men iafall i ursprungs tråden så tror jag att asus.david sa att det är bara färgen som skiljer.

Är det någon som kan bekräfta detta? Att det bara är färgen som skiljer mellan QX029V och QX030V.

Visa signatur

Cpu: AMD 7800X3D + Noctua NH-U14S | Mobo: ASUS TUF B650M-Plus WIFI | Ram: G.Skill Flare X5 DDR5 6000MHz 32GB | Gpu: Gigabyte RTX 2070 Super | Ssd: Kingston A2000 1TB, Crucial MX500 2TB | Psu: Corsair AX 760W | Case: Fractal Design Define Mini C | Monitors: Dell Alienware AW2723DF, Acer Predator XB271HU

Permalänk
Medlem

Jag va inne på expert och kollade på deras Asus,
dom hade fått in dessa idag!

Batteriet i denna är 4400mAh.
Kan de va detta som gör att priset skiljer 500kr?

Sen gjorde jag ett besök på OnOff
och när han kollade status på deras dator så skulle den modellen som dom kommer få in heta Asus UL30VT-QX008V,
och priset va 6995kr.
Men dom hade ingen aning om hur länge de dröjer innan dom finns ute i handeln.

Och vilket batteri den får,visar väl sig då,såg att de är den som även Siba har på deras hemsida.