Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janne1
ja jag får nog lämna tillbaks skiten... Inga usb grejjer alls ikopplat.

har inte följt alla dina poster men ditt problem verklar väldigt märkligt, har du provat allt basic...gå in i BIOS ladda Default User Settings.
prova att ringa våran support också. de kanske stött på någon med samma problem tidigare och kan hjälpa dig.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janne1
Trodde jag ja..... fortfarande det där jäkla cepegrejjen "reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key"

Slänger fan snart den här jäkla datorn i soparna.

om du inte har några enheter till datorn och den ändå meddelar de meddelandet låter de som att de är något fel med hårddisken eller partitionerna.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Snurrzor
Min hårddisk har börjat låta väldigt mycket även om jag bara sitter och skriver på forumet här. Märkte detta idag när jag slog upp datorn någon annan vars hårddisk rasslar lite?

Min rasslar också ibland. Vet inte om det är något farligt dock...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zart
Har inte tänkt på det, men jag har en liten glipa. Inte lika stor som din, men när man kollar så ser man ljus från dioderna som "läcker".

Okej, jag har nu haft lite mail kontakt med alina, där jag köpte min ifrån och han jag har pratat med har även hört med en kille på asus och jag skulle ringa in till asus och anmäla datorn och säga att jag pratat med en kille på alina och en kille på asus så skulle det inte vara något problem att få de fixat på garantin.

Jag återkommer sen med hur det gått

Visa signatur

Laptop: HP Compaq 6510b / Asus UL30vt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av platin
Okej, jag har nu haft lite mail kontakt med alina, där jag köpte min ifrån och han jag har pratat med har även hört med en kille på asus och jag skulle ringa in till asus och anmäla datorn och säga att jag pratat med en kille på alina och en kille på asus så skulle det inte vara något problem att få de fixat på garantin.

Jag återkommer sen med hur det gått

Berätta gärna hur lång tid det tog också. Vill inte gärna vara utan min dator för länge. Vissa serviceställen tar ju evigheter på sig och fixa saker.

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Om man inte är intresserad av grafikkortet i vt-modellen, men ändå vill ha den klockad. Kan man då köpa en a och klocka själv? Är det krångligt?

Permalänk
Medlem

Roligt att bara express gate funkar nu... OS vill inte komma igang....

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Jag pallade inte att installera om windows denna gång, så jag avinstallerade ett antal program som jag ansåg vara onödiga.

Minns inte längre vilka det var, så tänkte att jag istället kunde slänga ihop en lista på de programmen jag behöll istället ifall någon kan tänkas vara intresserad :

adobe-programmen
Alcor Micro USB Card Reader
Asus Fancy Start
Asus Live Update
Asus Power4Gear Hybrid
Atk Generic Function Service
ATK Hotkey
ATK Media
ATK OSD2
ETDWare PS/2
Express Gate
Fast Boot
Realtek High Definition Audio Driver
Trend Micro
USB 2.0 VGA UVC WebCam
WIDCOMM Bluetooth
WinFlash

Det är de programmen jag behöll (samt en del egeninstallerade), men är inte alls 100% säker på att jag tagit bort något viktigt, eller behållit något onödigt. Presenterar bara slutresultatet nu. Datorn funkar riktigt bra, och jag har blivit av med en del jobbiga ikoner från aktivitetsfältet.

Officepaketet hade jag redan, men medföljande 60 dagars trial kan ju vara värt annars!

Visa signatur

-I'm pretty good with a bo staff.

Permalänk

Det är väl ungefär vad jag har kvar också. Tog även bort Fancy Start.

Permalänk
Medlem

Kört windows recovery och startar om installationen... MEN!!!! Botup felmeddelandet kommer upp IALLAFALL innan win 7 installationen! Dett problem fanns på gamla datorer förut där hårddisken inte hann med å boota upp pga de var för slöa... Och nu är det 2010... sjukt... Nån som vet om ASUS service är snabba???

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

Update... ska skickas in till asus. Hårdvarufel... Kommer nån från UPS å hämtar den sen nångång...

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janne1
Update... ska skickas in till asus. Hårdvarufel... Kommer nån från UPS å hämtar den sen nångång...

troligtvis är de väl hårddisken de är fel på och då brukar de gå snabbt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asus.David
troligtvis är de väl hårddisken de är fel på och då brukar de gå snabbt.

ja vi kan ju iaf hoppas. Läste att en i usa på ett forum fick samma boot up meddelande som jag när han hade bytt HDD (han hade det före också).

Edit: Trevligt att den ska repareras i Uppsala hehe. Då kanske man slipper vänta allt för länge

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem

UL30VT erfarenhet och undran över torrent erfarenhet

Haft min burk i en vecka exakt idag. Kommer från en Samsung NC10 innan så det är helt klart ett steg i rätt riktning för mig. Lika lätt praktiskt taget. Högre upplösning större skärm. Allt är sweet utom två punkter.

Trackpaden är som någon skrev här tidigare en light version på synaptics. den e FÖR känslig o saknar inställnings knapp för hur känslig den ska vara. känns som att man kan aktivera den genom att andas på den ibland. Har varit tvungen att stänga av drag n drop funktionen för när man kör i Directory Opus (den bästa ersättaren för Explorer. Googla den) så flyttade den mappar hejvillt! Mycket obehagligt! saknar oxå drag funktionen vid edge när man "håller" ett objekt.

Den andra punkten är när jag kör uTorrent på min ComHem 8/8 så blåskärmar den när jag maxar den. Tror felet ligger på nätverkskortet och har dragit ner senaste drivisarna direkt från Intel.

Felet kommer en bit in med kanske ett tiotal samtidiga nedladdningar. efter några min inom 30 min. Någon annan?

Min dator e helt blåst med Win7 x64 ultimate. Och allt annat e bara super!

Någon som är intresserad så testade jag att köra street fighter 4 benchen o fick 30 stadiga frames i snitt oklockad med 2xantialaising.

Permalänk
Medlem

Det du nämner angående trackpaden kan jag också kommentera. Jag har en tendens att komma emot den med tummen när jag skriven, inte toppen av tummen utan nedre delen av tummen, det är lite störande att skriva och sedan så ser man att man har hoppat upp två spalter, men det är nog en vanesak, vad vet jag.

Annars är jag också väldigt nöjd med datorn och ingenting att klaga på egentligen. Har varken haft problem med hårddisken eller någon glipa mellan dioderna.

En fråga har jag, hur kommer man in i Express gate?

/S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneeX
Det du nämner angående trackpaden kan jag också kommentera. Jag har en tendens att komma emot den med tummen när jag skriven, inte toppen av tummen utan nedre delen av tummen, det är lite störande att skriva och sedan så ser man att man har hoppat upp två spalter, men det är nog en vanesak, vad vet jag.

Annars är jag också väldigt nöjd med datorn och ingenting att klaga på egentligen. Har varken haft problem med hårddisken eller någon glipa mellan dioderna.

En fråga har jag, hur kommer man in i Express gate?

/S

Expressgate ska man kunna ladda ner från Asus hemsida. Men det e stört omöjligt! hastigheten ligger på några få KB. Har provat olika tider och samma resultat. Någon som känner till någon torrent eller liknande för den eller om någon kan skicka en länk som har lyckats få ner den?

Annars ska det bara vara att installera den o mjukvaran för vänstra knappen för att aktivera den från kallstart

Permalänk

Verkar vara en del strul och problem eller det är måndagsexemplar? Resor inte mycket men vill ha en lätt och lagom liten bärbar, är det lätt att jobba med den eller skärmen är lite liten?

/SP

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Permalänk
Medlem

jag satsar på måndagsexemplar...

Visa signatur

hej hej

Permalänk

Men är skärmen lagom stor? Sitter ganske mycket vid datorn och tvivlar lite på storleken för liten är aldrig trevligt..

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Permalänk
Medlem

är den för stor måste man ju sitta längre från datorn. Så funkar iaf jag och mitt synfält. Jag tycker 13.3 e perffa.

Visa signatur

hej hej

Permalänk

Tack Janne1, Hur gör man vid formatering och installation av Windows det finns ingen DVD/CD? Via USB sticka då?

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Permalänk
Medlem

Win7 filer sitter på en gömd partition så det är bara trycka F9 i uppstarten så får man val där. Formaterar du helt så försvinner det. Men jag tror man kan kopiera över op:t till USB. Säkert nån annan som kan förklara det bättre.

Visa signatur

hej hej

Permalänk

Tack låter bra. Den verkar super bra och att spela på den någorlunda funkar också?

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Permalänk
Medlem

Funkar perrfa. Kört modern warefare 2 på min (innan den åkte till sjukhuset)

Visa signatur

hej hej

Permalänk

OK låter fin fint. Hoppas du får tillbaks den från sjukan snart.

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |

Permalänk
Medlem

Att installera från en USB-sticka är oerhört smidigt och enkelt, det finns guider på nätet om du skulle vara i behov av att installera Windows via en USB-sticka.

Permalänk
Medlem

Vilka inställningar ska man använda sig av om man vill köra processorn på full styrka, men spara batteritid på övriga komponenter (grafikkort, skärm, m.m)?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SneeX
Det du nämner angående trackpaden kan jag också kommentera. Jag har en tendens att komma emot den med tummen när jag skriven, inte toppen av tummen utan nedre delen av tummen, det är lite störande att skriva och sedan så ser man att man har hoppat upp två spalter, men det är nog en vanesak, vad vet jag.

Annars är jag också väldigt nöjd med datorn och ingenting att klaga på egentligen. Har varken haft problem med hårddisken eller någon glipa mellan dioderna.

En fråga har jag, hur kommer man in i Express gate?

/S

istället för att starta datorn med vanliga ström knappen så startar du datorn med Grafikswitch knappen längst upp till vänster. DÅ kommer du till Expressgate.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wham
Vilka inställningar ska man använda sig av om man vill köra processorn på full styrka, men spara batteritid på övriga komponenter (grafikkort, skärm, m.m)?

Gå in i Power4Gear Hybrid och säkerställ att du kör i Turbo Mode. Turbo ska lysta rött då är den inställd på Turbo. Där kan du även justera bildskärmens ljusstyrka för varje läge.

För grafikkortet går du sedan in i Kontrollpanelen/Energialternativ/Ändra Schemainställningar/Ändra Avancerade Inställningar/GPU Settings/NVIDIA Hybrid Graphics.
Där väljer du spara ström instället för ökad prestanda.

Permalänk

Väldigt sugen på den här nya också ASUS UL30JT som visades på CES 2010.

Asus UL30JT:
Processor & Cache Memory: Intel Core i7 640UM/62UM processor with Turbo Boost Technology
Memory: DDR3 1066mhz up to 4GB
Display: 13.3" 16:9 (1366x768)
Video: Nvidia GeForce 310M (1 GDDR3 VRAM) & Intel GMA HD
Hard Drive: SATA up to 640 GB (up to 7200rpm)
Dimensions: 322 x 232 x 14.8-24.2mm, 1.5kg (4cell), 1.7kg (8cell)

Någon som vet när den kommer till Sverige och vad priset kommer landa på?

Visa signatur

Stationär: | AMD Phenom II X6 1055T | Cooler Master Hyper 212 Plus | ASUS M4A785TD-V EVO | NVIDIA GeForce GTX 460 + Thermalright Shaman GPU kylare | 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB CL9 | BenQ 24” LED G2420HDBL |