Modern Warfare 2: Hur blev onlineupplevelsen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Ser ut som exakt samma citat från steams forum.
Och där kom en patchnote efter ett par timmar och den innehöll bara något angående material hack (som redan är trasigt) och nåt med portar.

1.Nerfs the overpowered overpowered Model 1887 shotguns. According to posters on the Infinity Ward forums the Akimbo 1887 range has been cut down.

Visa signatur

Dator: Asus P7P55D LE | Intel i5 750, 3,6GHz | XFX Radeon HD5870 | Corsair 4GB @ 1600mhz m DHX | Corsair H-50 | 2x SSD Intel 80gb G2 (Raid 0) | Sound-Blaster X-FI Etreme Music | Corsair 650w HX | Fractal Design Define R2 |

Foto: Nikon D80 | Nikon AF-S 18-135mm | Nikon Speedlight SB-400 |

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bebopp
1.Nerfs the overpowered overpowered Model 1887 shotguns. According to posters on the Infinity Ward forums the Akimbo 1887 range has been cut down.

http://www.gamefaqs.com/boards/genmessage.php?board=951944&to...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Lite besviken är man ju på att det är dedicated men det skiter jag i.
Har spelat det några gånger men har inte köpt det, online är ganska kul dock.

Permalänk
Medlem

Dem paja ju akimbo 1887 - dem var ju underbara innan patchen - synd att patcher enbart förstör spel

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem

MW2 har varit totalt ospelbart på mp idag. Lagg, steam connection fail och banor som startar om hela tiden!!?:mad:

Värdelöst. Väntar på bad company 2 som kommet i mars...:up:

Visa signatur

CM Storm Sniper Black Edition - Corsair HX 750W - RESERATOR 1 - ASUS P8P67 PRO - Intel® Core™ i7-2600K@4,5GHz - G.Skill Rippjaws PC12800 8Gb - INTEL X-25m 80Gb - Corsair SSD Force Series™ GT 120GB - ASUS GeForce GTX 560Ti@980MHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av z@mbie
MW2 har varit totalt ospelbart på mp idag. Lagg, steam connection fail och banor som startar om hela tiden!!?:mad:

Värdelöst. Väntar på bad company 2 som kommet i mars...:up:

NAT strict?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk

Jag hade inga problem alls med Mw2 med min lina 8/1 (köpt via steam)tills förra veckan. Nu kan jag inte komma åt IWnet om jag inte kör via vpn. Sjukt skumt. Är ett par till som råkat ut för detta och det finns ingen lösning mer än att köra över vpn;en av vad jag förstår. Dåligt måste jag säga!

Om ni inte har andra lösningar än något så simpelt som en brandvägg som jag självklart klarar av på egen hand så behövs inga svar på mitt inlägg. Tycker dock det är något man bör tänka på innan köp.

Google visar att det inte är helt ovanligt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qhrizz
Dem paja ju akimbo 1887 - dem var ju underbara innan patchen - synd att patcher enbart förstör spel

På vilket sätt pajar denna patchen detta spelet?

Tycker du verkligen att det vapnet var balanserat när ALLA sprang runt med det eftersom det dödade allt som du såg på skärmen oavsett avstånd. Om dom nu väll har börjat patcha så kan dom ju fortsätta med att balansera grenade attachment.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madonion735
På vilket sätt pajar denna patchen detta spelet?

Tycker du verkligen att det vapnet var balanserat när ALLA sprang runt med det eftersom det dödade allt som du såg på skärmen oavsett avstånd. Om dom nu väll har börjat patcha så kan dom ju fortsätta med att balansera grenade attachment.

Eftersom du fick den i lvl 67 så ja - för mig är det ok . noobtuben är det ju inget fel på. sprängradien är inte så stor... dessutom har du bara 2 granater såvida du inte har scavenger.

När 1887 inte längre dödar på 2 m avstånd så har patchen förstört spelet - eller hur?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qhrizz
Eftersom du fick den i lvl 67 så ja - för mig är det ok . noobtuben är det ju inget fel på. sprängradien är inte så stor... dessutom har du bara 2 granater såvida du inte har scavenger.

När 1887 inte längre dödar på 2 m avstånd så har patchen förstört spelet - eller hur?

Men eftersom 1887 dödar på 4m avstånd och detta vapen är en shootgun som om jag inte har helt fel för mig är menat att användas i små utrymmen inte på sniper banor.

Vad gäller noobtuben så har jag sett ett flertal spelare som använder ENDAST detta vapen och om dom får slut på ammo så tar dom fram one man army och fyller på. Noobtuben förstör allt vad HQ handlar om eftersom du inte behöver vara i närheten för att döda alla som håller på att ta över lådan.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Madonion735
Men eftersom 1887 dödar på 4m avstånd och detta vapen är en shootgun som om jag inte har helt fel för mig är menat att användas i små utrymmen inte på sniper banor.

Vad gäller noobtuben så har jag sett ett flertal spelare som använder ENDAST detta vapen och om dom får slut på ammo så tar dom fram one man army och fyller på. Noobtuben förstör allt vad HQ handlar om eftersom du inte behöver vara i närheten för att döda alla som håller på att ta över lådan.

Varför köra one many army när man kan köra scavenger?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Spelet är riktigt bra och roligt men otroligt obalanserat, tex one man army noobtube, dual shooties osv osv. Plus alla hitboxar kan vara helt cp ibland inte i närheten så pricksäkert som css cod4 ect ect. Säkert peer to peer som är problemet 4bars ska vara under 100ms 3bars mellan 100-200ms.

Aka activision är riktigt giriga jävlar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Varför köra one many army när man kan köra scavenger?

För om man ligger och campat långt ifrån fienden och inte har möjlighet att plocka upp ett packet så kan man få ny ammo på plats + man kan bytta kit om man vill.

Permalänk

Jämfört med cod4 så tycker jag mw2 är rena katastrofen. Single väl godkänt men multi tröttnade jag på väldigt fort, cod4 lirade jag single kampanjen flera ggr. för att den var så kul. Och arkad läget var ju också en grej som gjorde det hela roligare.

mw2 single lirar man ju knappast mer än en gång. Mw2 multi tröttnade jag på efter ca en månad, nu spelar jag det inte alls. Har gått tillbaks till cod4.

Listan på problem med mw2 multi kan göras hur lång som helst, största problemet tycker jag är avsaknaden av dedikerade servers. Man sitter som någon annan sa lika mkt i lobbyn som man faktiskt spelar, och när man väl kommer in så är det i 9 fall utav 10 lagg, fuskare osv.

Ångrar bittert att jag köpte skiten.

Permalänk
Medlem

Körde det på ett gaming-cafe i Stockholm online, online-läget fungerar katastrofalt dåligt. Själva spelet är ju kul, men online-läget är verkligen sämst, allt ifrån att söka spel, invita folk, lagget etc.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mupp3n
Hur många staplar har du i dina games 3-4? Har du 3 så ligger du på 200ms..

Maxade med 4st hela tiden dom första gångerna jag spelade. Men ja, så fort den ligger och hoppar mellan 3-4 pinnar är det inte roligt att spela. Nu när jag spelat mer så måste jag säga att frustrationen kommer till och från när man för kung och fosterland försöker fylla någon med bly, men han vägrar helt enkelt att dö för när kulorna når fram har han laggat vidare någon annanstans. Blir till att köra mer privatmatcher med polare istället som har stabilare linor (:

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg