Permalänk

Nytt Headset?

Hej!

Jag har nu haft mina Siberia lurar i två år, men jag känner att dom har inte den kraften jag skulle vilja ha i mina gaminglurar. Jag har tittat runt lite, testade V2 på mediamarkt, samma sak fast ny mic och "läder" på lurarna. 5hv2 kändes heller inte som att det var något att ha. Jag hittade ett par Logitech G35 där dock, dom såg verkligen ut att vara av hög kvalitet. Men jag har hört mycket dåligt, hårdvarufel och sånt, har lurarna fortfarande problemet? eller har logitech fixat det? Jag har också tittat på ett par Roccat Kave, är dom något att ha? dom ser väldigt stora och sköna ut. Finns det några andra lurar som är bra? helst en uppgradering från Siberia :).

Permalänk
Medlem

varför inte riktiga lurar och lös mic t.ex. sådan man fäster på kabeln. Ifall det är själva ljudkvaliten du vill höja så ska du gå ifrån headset oc gå över till hörlurar.

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk

Blir inte det väldigt klumpigt med headset och separat mic? Jag föredrar att ha så lite saker som möjligt på mitt skrivbord. något tips på ett par bra hörlurar i andra fall?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joker99Mckay
Blir inte det väldigt klumpigt med headset och separat mic? Jag föredrar att ha så lite saker som möjligt på mitt skrivbord. något tips på ett par bra hörlurar i andra fall?

Just lagt ut en annons http://www.sweclockers.com/annons/?id=47287

Permalänk

Gillar lurarna, dom ser väldigt bekväma ut. men jag hatar såna mikrofoner. Dom måste sitta närmare munnen. finns inget värre än att behöva tvinga alla man spelar med att boosta en på ventrilo.

Permalänk
Medlem

Skulle inte köpt HD555 lurarna för det priset. Då kan du lika gärna beställa ett par nya HD555 lurar (blir typ billigare?) plus en separat mic.

Mitt förslag är att köpa ett par nya HD555 lurar och en separat mic. Ingen kommer att behöva boosta dig i ventrilo (har själv en).

HD555: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18597
Mic-1 : http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=127878

Totalt: 900kr

Kommer att piska alla gaming headsets osv. i ljudkvalité.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Broman
Just lagt ut en annons http://www.sweclockers.com/annons/?id=47287

Haha, varför skulle någon köpa dina när de är typ 40:- billigare än direkt från affär? Då är inte frakten medräknad. Slutsats: det blir billigare att köpa från inet med deras gratis frakt.

Edit: någon hinner alltid före.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Collock
Haha, varför skulle någon köpa dina när de är typ 40:- billigare än direkt från affär? Då är inte frakten medräknad. Slutsats: det blir billigare att köpa från inet med deras gratis frakt.

Edit: någon hinner alltid före.

För att dom är billigast just nu, då ingen har dom i lager för billigare än 1145:- och då är det ju bara hörlurarna. men ni kanske redan vet det samt att dom är slut hos leverantör också:)

Permalänk
Medlem

Om du skall lira spel så se till att ha true 5.1 och inget annat. Grymt nöjd över mina tritton ax pro lurar för spel.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Ska nog åka o testa lurarna nån dag, tack för tipset. men finns det någon annan bra mic? hatar såna man sätter fast på sladden. för långt bort från munnen.

EDIT: tittade lite på Tritton lurarna, dom ser väldigt bra ut. men priset är lite för högt ^^. Tusen kronor är redan väldigt mycket för ett headset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Broman
För att dom är billigast just nu, då ingen har dom i lager för billigare än 1145:- och då är det ju bara hörlurarna. men ni kanske redan vet det samt att dom är slut hos leverantör också:)

5 dagar kvar tills de är i lager i flera stora kedjor. Lär inte vara något problem att vänta en så kort tid

HD555 är inte slut hos tillverkaren. Endast hos vissa distributörer (alla kedjor har olika).

Lite fräckt av dig att lägga ut ett överpris och springa runt o marknadsföra dig i köptips trådar. Om någon är desperat nog att köpa dina lurar så tror jag de hittar din annons själva.

mycom får in HD555: 2010-02-05
inet år in dem: 2010-02-06

Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Om du skall lira spel så se till att ha true 5.1 och inget annat. Grymt nöjd över mina tritton ax pro lurar för spel.

Vanliga stereo lurar ger bättre ljudkvalité om man inte bara skall spela. Har man dessutom ett okej ljudkort så är positioneringsljudet i Hd555 jämförbart med de flesta 5.1 lurarna.
Många små element ger i regel sämre ljudkvalité än 2 större.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joker99Mckay
Ska nog åka o testa lurarna nån dag, tack för tipset. men finns det någon annan bra mic? hatar såna man sätter fast på sladden. för långt bort från munnen.

EDIT: tittade lite på Tritton lurarna, dom ser väldigt bra ut. men priset är lite för högt ^^. Tusen kronor är redan väldigt mycket för ett headset.

Förstår inte varför det spelar roll hur långt micken är ifrån munnen? Den låter bra (jag har som sagt en själv och det verkar som om du inte har testat den?).

Headsets i samma prisklass som hörlurar har sämre ljud. Om du bestämt måste ha ett headset skulle jag kolla på:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=253975
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=386568

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

provade Carcharias hos en kamrat igår, gillade dom inte. tyckte inte om formen, och ljudet kändes likadant som i mina siberia. Har aldrig testat PC350 dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
[B]5 dagar kvar tills de är i lager i flera stora kedjor. Lär inte vara något problem att vänta en så kort tid

HD555 är inte slut hos tillverkaren. Endast hos vissa distributörer (alla kedjor har olika).

Lite fräckt av dig att lägga ut ett överpris och springa runt o marknadsföra dig i köptips trådar. Om någon är desperat nog att köpa dina lurar så tror jag de hittar din annons själva.

mycom får in HD555: 2010-02-05
inet år in dem: 2010-02-06

Som sagt jag länkade en annons då TS var ute efter tips på headset. Om det skulle räknas som direkt marknadsföring så ber jag om ursäkt för det.

Sedan är det ju väldigt svårt att köpa något som inte finns för tillfället eller?

Tycker det inte riktigt det håller som argument.

Och priset är ju inte fast då det också står högstbjudande.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje

Vanliga stereo lurar ger bättre ljudkvalité om man inte bara skall spela. Har man dessutom ett okej ljudkort så är positioneringsljudet i Hd555 jämförbart med de flesta 5.1 lurarna.
Många små element ger i regel sämre ljudkvalité än 2 större.

Jag har även ett par senheizer som jag köpte för 1.5 år sedan för 2.6kkr och visst kan jag tycka att ljudet är bättre där men inte positioneringen, dessutom är senheizer inte så bra på många snabba ljud vilket vi känsligare personer märker, de hänger tex inte alltid med i vissa spel om det händer mycket och de hänger inte heller med till 100% på vissa låtar, framförallt inom hårdrock. Men jag använder å andra sidan bara hörlurar när jag lirar. Musiken är dock helt ok med ett bra ljudkort i tritton, men de har ju inte lika kraftiga högtalare som vissa andra hörlurar har eftersom det finns så många små högtlare för 5.1 ljudet.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Jag har även ett par senheizer som jag köpte för 1.5 år sedan för 2.6kkr och visst kan jag tycka att ljudet är bättre där men inte positioneringen, dessutom är senheizer inte så bra på många snabba ljud vilket vi känsligare personer märker, de hänger tex inte alltid med i vissa spel om det händer mycket och de hänger inte heller med till 100% på vissa låtar, framförallt inom hårdrock. Men jag använder å andra sidan bara hörlurar när jag lirar. Musiken är dock helt ok med ett bra ljudkort i tritton, men de har ju inte lika kraftiga högtalare som vissa andra hörlurar har eftersom det finns så många små högtlare för 5.1 ljudet.

"Hänger med" Låter som totalt skitsnack. En källa på det hade varit roligt att se.
Om positioneringsljudet inte fungerar i dina sennheiser lurar har du kanske något av följande:

*Fel drivrutiner till grafikkort? eller kanske:
*Öppna lurar?

Vilket ljudkort har du?
Vilka sennheiser lurar snackar vi om?

Han letar inte efter ett headset i 2000kr klassen. Musik låter för jävligt i budget 5.1 lurar (känsliga hör det iaf) och positioneringsljudet blir knappast bättre.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Jag har även ett par senheizer som jag köpte för 1.5 år sedan för 2.6kkr och visst kan jag tycka att ljudet är bättre där men inte positioneringen, dessutom är senheizer inte så bra på många snabba ljud vilket vi känsligare personer märker, de hänger tex inte alltid med i vissa spel om det händer mycket och de hänger inte heller med till 100% på vissa låtar, framförallt inom hårdrock. Men jag använder å andra sidan bara hörlurar när jag lirar. Musiken är dock helt ok med ett bra ljudkort i tritton, men de har ju inte lika kraftiga högtalare som vissa andra hörlurar har eftersom det finns så många små högtlare för 5.1 ljudet.

Sorry håller inte med dig, har själv haft 5.1 lurar och de var värdelösa när det gällde ljudkvalite. positionsringen som 5.1 lurar ska ha är bullshit, går inte höra skillnad mot t.ex. bra Stereo lurar (HD555 eller K530) och 5.1 lurar när det gäller positionsringen inte på de avstånden det är i Hörlurar för guds skull. 3-5mm mellan varje element och väldigt små, dåliga och billga element." Hänger med" är ett konstigt uttryck också, tror t.om. mina skullcandy INKD hänger med i spel när det gäller ljud

5.1 högtalare kan jag köpa men lurar....nej nej, det är för inbitna CS nördar som tror att man måste ha 5.1 lurar för att spela.
[EDIT] "känsliga personer" borde rättas till "Petiga personer" eller perfektionister när det gäller gaming ljud.

Visa signatur

p4 3.4ghz 1290 (3 st ddr) radeon 9800 pro 128mb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sinned89
Sorry håller inte med dig, har själv haft 5.1 lurar och de var värdelösa när det gällde ljudkvalite. positionsringen som 5.1 lurar ska ha är bullshit, går inte höra skillnad mot t.ex. bra Stereo lurar (HD555 eller K530) och 5.1 lurar när det gäller positionsringen inte på de avstånden det är i Hörlurar för guds skull. 3-5mm mellan varje element och väldigt små, dåliga och billga element." Hänger med" är ett konstigt uttryck också, tror t.om. mina skullcandy INKD hänger med i spel när det gäller ljud

5.1 högtalare kan jag köpa men lurar....nej nej, det är för inbitna CS nördar som tror att man måste ha 5.1 lurar för att spela.
[EDIT] "känsliga personer" borde rättas till "Petiga personer" eller perfektionister när det gäller gaming ljud.

Precis. håller med på alla punkter (som jag skrev tidigare).
De flesta duktiga spelarna lirar med stereo headsets. Att ett headset inte "hänger med" är ju löjligt. Skulle verkligen vilja se ett påstående på den källan.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sinned89
Sorry håller inte med dig, har själv haft 5.1 lurar och de var värdelösa när det gällde ljudkvalite. positionsringen som 5.1 lurar ska ha är bullshit, går inte höra skillnad mot t.ex. bra Stereo lurar (HD555 eller K530) och 5.1 lurar när det gäller positionsringen inte på de avstånden det är i Hörlurar för guds skull. 3-5mm mellan varje element och väldigt små, dåliga och billga element." Hänger med" är ett konstigt uttryck också, tror t.om. mina skullcandy INKD hänger med i spel när det gäller ljud

5.1 högtalare kan jag köpa men lurar....nej nej, det är för inbitna CS nördar som tror att man måste ha 5.1 lurar för att spela.
[EDIT] "känsliga personer" borde rättas till "Petiga personer" eller perfektionister när det gäller gaming ljud.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
"Hänger med" Låter som totalt skitsnack. En källa på det hade varit roligt att se.
Om positioneringsljudet inte fungerar i dina sennheiser lurar har du kanske något av följande:

*Fel drivrutiner till grafikkort? eller kanske:
*Öppna lurar?

Vilket ljudkort har du?
Vilka sennheiser lurar snackar vi om?

Han letar inte efter ett headset i 2000kr klassen. Musik låter för jävligt i budget 5.1 lurar (känsliga hör det iaf) och positioneringsljudet blir knappast bättre.

Ljudkort, Auzentech X-Fi Prelude 7.1, se sign.

Du kanske inte har känsliga öron som kan märka när ljudet vid snabba trummor etc inte låter som det ska, märker man extra klart när man jämför hur det låter i mitt högtalarsystem exempelvis, Elac, ~20kkr. Men det märks tycker jag också att Tritton hänger med bättre än sennheizer. Lysnar du inte på hårdrock så kanske du inte märker det dock. I övrigt på ljud så tycker jag sennheiser bättre än tritton för mina sennheiser (2.6kkr) har ett brett stabilt spektra för ljudet vilket Titton inte har lika bra, men som sagt så är Tritton mycket bättre för spel. Det finns en anledning till att det går så bra för Tritton i usa och att de börjar sprida sig.

Positioneringen är mycket bättre med true 5.1, så som tritton, vilka hörlurar med 5.1 har du testat och jämfört?
Det beror även på vilket spel du kör, vissa är sämre och andra är bättre. Det beror även på vilket ljudkort du kör, om du kör något skräp så som inbyggt ljudkort så blir positioneringen sämre än om du jämför med ett ordentligt ljudkort.

Vilka sennheiser, får kolla upp det när jag kommer hem, köpte dem tydligen lokalt i butik så har inget kvitto på e-posten.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av IceDread
Ljudkort, Auzentech X-Fi Prelude 7.1, se sign.

Du kanske inte har känsliga öron som kan märka när ljudet vid snabba trummor etc inte låter som det ska, märker man extra klart när man jämför hur det låter i mitt högtalarsystem exempelvis, Elac, ~20kkr.

Positioneringen är mycket bättre med true 5.1, så som tritton, vilka hörlurar med 5.1 har du testat och jämfört?
Det beror även på vilket spel du kör, vissa är sämre och andra är bättre. Det beror även på vilket ljudkort du kör, om du kör något skräp så som inbyggt ljudkort så blir positioneringen sämre än om du jämför med ett ordentligt ljudkort.

Vilka sennheiser, får kolla upp det när jag kommer hem, köpte dem tydligen lokalt i butik så har inget kvitto på e-posten.

Jag har själv testat följande surroundlurar innan jag köpte mina egna:
Tritton AXpro
Turtle beach x41
Roccat kove
Logitech G35

Ljudkort:
lustigt nog samma som dig:
Auzentech X-Fi Prelude och
Asus Xonar Essence STX

Ingen av dem gav ett bättre positioneringsljud än ett par vanliga stereo lurar med simulerat surround.

Så du menar att dina AXpro hänger med bättre i trummorna än http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=16880 ?

Tycker snarare det är du som har okänslig hörsel som klarar av att lyssna på ljudet som kommer ut ur ett AXpro jämfört med ett sennheiser i 2600kr klassen. Skillnaden på ljudkvalité är löjligt stor.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
"Hänger med" Låter som totalt skitsnack. En källa på det hade varit roligt att se.
Om positioneringsljudet inte fungerar i dina sennheiser lurar har du kanske något av följande:

*Fel drivrutiner till grafikkort? eller kanske:
*Öppna lurar?

Vilket ljudkort har du?
Vilka sennheiser lurar snackar vi om?

Han letar inte efter ett headset i 2000kr klassen. Musik låter för jävligt i budget 5.1 lurar (känsliga hör det iaf) och positioneringsljudet blir knappast bättre.

Jag håller med dig majje, uttrycket "hänger med" låter som totalt skitsnack.
Det är ju ändå passiva komponenter i hörlurarna så jag förstår inte alls vad som skulle kunna orsaka det 'fenomenet'.

Det skulle dock inte förvåna mig om herr IceDread tycker sig få ut bättre ljud ur högtalarkablar som har en tvärsnittsarea större än 2.5mm^2 också :D.

Lite mer OT, satsa på ett par Sennheiser HD555, har haft mina i bra många år och det är inget fel på det ljudet alls, jag jämför även jag med min stereo som även den ligger på runt 20kkr.

Permalänk
Keeper of Traditions

Ett tips är ju Creative Aurvana Live hörlurarna, plus en mic. De har jämförts med betydligare dyrare hörlurar, och säljs nu för endast 433 kr på multitronic.

De har fått skitbra recensioner och mycket beröm

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av majje
Jag har själv testat följande surroundlurar innan jag köpte mina egna:
Tritton AXpro
Turtle beach x41
Roccat kove
Logitech G35

Ljudkort:
lustigt nog samma som dig:
Auzentech X-Fi Prelude och
Asus Xonar Essence STX

Ingen av dem gav ett bättre positioneringsljud än ett par vanliga stereo lurar med simulerat surround.

Så du menar att dina AXpro hänger med bättre i trummorna än http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=16880 ?

Tycker snarare det är du som har okänslig hörsel som klarar av att lyssna på ljudet som kommer ut ur ett AXpro jämfört med ett sennheiser i 2600kr klassen. Skillnaden på ljudkvalité är löjligt stor.

Mjo det ser ut att kunna vara de där sennheiser lurarna.

Det finns fler som har skrivit på sweclockers att de inte tycker sennheiser gör sig allt för bra när det gäller hårdrock, men du kanske inte lyssnar på så mycket hårdrock så du har inte märkt det? Basen från trummor är inte så rapp som den borde vara, dröjer sig kvar lite längre än den ska, märks framförallt om någon matar på dubbelkaggarna.

Jag lyssnar själv inte på allt för mycket musik i axpro lurarna men det går att tweka det så det blir rätt ok, det är spelupplevelsen jag tycker är mycket bättre, framförallt då i fps spel.

Testa ett gäng fps spel så som arma2, battlefield serien och bc2 demot etc. Med sennehizer som inte har 5.1 så blir positioneringen inte lika bra. I sennheizer hör man ungefär vart en granat smäller eller vart ett glas spricker men i tritton hör jag precis vart det händer om spelet har bra ljud.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Tack för tipsen allihopa, testade nyss HD555. Dom lät väldigt bra, ska nog köpa dom :). Tråkigt att alla på vent kommer behöva boosta mig med min skräpmic bara. Jag kunde dock inte testa om dom stängde ute mycket ljud, gör dom det? Kan behövas på tex LAN.

Majje, hur är Kave och G35? Något bra? inget man kan jämföra med HD555 eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joker99Mckay
Tack för tipsen allihopa, testade nyss HD555. Dom lät väldigt bra, ska nog köpa dom :). Tråkigt att alla på vent kommer behöva boosta mig med min skräpmic bara. Jag kunde dock inte testa om dom stängde ute mycket ljud, gör dom det? Kan behövas på tex LAN.

Majje, hur är Kave och G35? Något bra? inget man kan jämföra med HD555 eller?

Ljudkvalitén når inte upp till HD555s nivåer. Logitech lurarna lät bättre än kave lurarna men krånglade ganska mycket i början. Tycker inte att det är värt att köpa 5.1 lurar eftersom det blir fler och mindre element till samma pris.

Jag kan bestämma väldigt exakt vart jag hör olika ljud i mina sennheiser lurar. Antar väll att det är olika från person till person.

Svårt att säga hur mycket ljud de stänger ute men när du har musik / spelljud på hör man inte mycket av omgivningen.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joker99Mckay
Tack för tipsen allihopa, testade nyss HD555. Dom lät väldigt bra, ska nog köpa dom :). Tråkigt att alla på vent kommer behöva boosta mig med min skräpmic bara. Jag kunde dock inte testa om dom stängde ute mycket ljud, gör dom det? Kan behövas på tex LAN.

Majje, hur är Kave och G35? Något bra? inget man kan jämföra med HD555 eller?

Vent? Det är gårdagens teknik. Nu är det Mumble som gäller. Enkelt att installera, gratis, inga begränsningar, går lättare och snabbare att tweaka samt ljudkvalitén är mycket bättre. Du kan även slå på och av en lista av användare som är i din kanal som kan visas även när du spelar fullskärms spel och som lyser upp namn så man lätt ser vem som talar, det är även bra för att se vilken som är klantig och skickar rundgång när andra talar.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!