S.T.A.L.K.E.R. Call of Pripyat

Permalänk
Medlem

Någon som fått det än? Hoppas mitt dyker upp snart

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

HAHAHAHHAH JEPPI :D:D:D:D:D

När jag hörde att det lätt i brevlådan sprang jag till dörren illa kvickt!!!

Och där ligger spelet i webhallens typiska leverans kartong. Kommer inte ens ihåg hur jag rev sönder den bara för att få ut spelet hahahah.

328:- ink frakt.

Lite tease bilder

Ni får ursäkta kvalitén på bilderna :/

Inatt ska det spelas om inte annat dyker upp.

Peace out

EDIT: Systemkrav som stod på baksidan av fodralet lyder följande:

Minimum:

Win XP SP2
Intel P4 2.2Ghz / AMD Athlon XP 2200+
768MB Ram
6GB Disk space
Nvidia GeForce 5900 / ATI Radeon 9600XT 128MB

Recommended:

Win Vista SP1 / Win 7
Intel Core2Duo E8300 / AMD PII X2 550
2GB Ram
6GB Disk Space
Nvidia GeForce GTX 260 / ATI Radeon HD 4870 1GB

Den andra skivan är bara soundtracks.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Baaah, väntar fortfarande på mitt Posten har dock inte kört sin andra runda än så det bör dyka upp när som helst ^^

Visa signatur

ASUS TUF Z390-PRO GAMING, Intel Core i7-9700K, Noctua NH-D15, 4x8GB Corsair PC4-24000, Palit RTX 3080 GamingPro 10GB, 1.1TB SSD + 4TB HDD, X-Fi Titanium HD, Corsair RM1000i, Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

Oh! Nice! Jag har inte förhandsbokat spelet. Men jag tänker plocka på mig från billigaste butik snart.

Edit en dag senare: Såg spelet för 299.- på webhallen. Någon lirare som kan komma med lite intryck?

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Ni får spelet imorgon förhoppningsvis

Är det bara jag som har fått det eller kanske finns det några som har fått det och börjat spela men inte orkar skriva om det lite :S.

Jag har nämligen fastnat i spelet och vet inte riktigt hur jag kommer vidare med uppdraget "Ta reda på den kraftiga strömkällan som fick helikoptern att krascha".

Befinner mig nu på samma ställe som save postade om i sida 3 och även "kaffebryggaren" som det kanske kallas för har jag hittat men jag tror inte den gör stor nytta då jag inte kan ta med mig den.

Ledsen om det blev några spoiler men spelet är officiellt släppt nu så jag tycker att vi skriver fritt om vad vi vill

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk
Medlem

Spelat det som en tok nu, o fan va jag tycker det e bra! e i Yanar o smeker runt med min medium moddade "Cabaret"(eller ngt, automatisk hagelbrakare från Nimble)-shotgun, samt min medium moddade Il-86. Lite till sen ska jag in i Pripyat. Sjuktkul!

Visa signatur

okej

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zaman
Ledsen om det blev några spoiler men spelet är officiellt släppt nu så jag tycker att vi skriver fritt om vad vi vill

Är det så förbaskat svårt att använda spoiler taggar?
IAF jag tycker, och har aolltid tyckt, att det är en oskriven regel här att vi inte skriver ev. spoilers utan korrekt taggar eller varnar för spoilers innan.....

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Är det så förbaskat svårt att använda spoiler taggar?
IAF jag tycker, och har aolltid tyckt, att det är en oskriven regel här att vi inte skriver ev. spoilers utan korrekt taggar eller varnar för spoilers innan.....

Absolut! Spoiler warning och taggar hör till!

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Medlem

Blev överraskad när jag gick in på Webhallen.se idag och såg att ett nytt stalker fanns i lager (!?).

Inte hört ett skit om denna. Av recensioner att dömma så verkar det mycket lovande! Ska tydligen vara buggfritt out-off-the-box, vilket låter smått otroligt då både 1:an och Clear sky var väldigt buggiga (speciellt CS).

Enormt sugen just nu!

Permalänk
Medlem

Sorry igen för att jag inte hade spoiler taggar men ni kunde väll skriva lite om ämnet istället för att verka "Herr rättvist här på forum".

Birge: Vet inte om jag har läst att det ska vara buggfritt men jag kunde tydligen inte starta spelet igen efter att jag hade maxat ut alla grafikinställningar i menyn. Nu är allt maxat förutom att jag inte kör med AA alls som var orsaken till att spelet inte längre startade. Dock var man tvungen att installera om spelet.

Allt maxat 1680 x 1050 Ingen AA Avg 45fps

Det flyter helt ok tycker jag.

Får väll hoppas att save kommer med lite godis till det här spelet nån gång

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk

Kan ju inte skriva så mkt om spelet då jag inte har fått det ännu.
känns därför bättre att läsa om andras uppfattningar tills dess, och under den tiden vill jag inte läsa spoilers

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

jag tyckte de va lika kass som tidigare spel:S och riktigt ful grafik för att vara 2010. brossan fick de i födelsedags present så blev jag av med de

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Vill du se grafik som i Mass Effect 2 så får du nog vänta något år eller två med tanke på den typ av gigantiska utomhusmiljö som spelet utspelar sig i.

Bara för att vi har kommit så långt i effekter, texturstorlekar, fysik och polygon antal betyder inte att alla nya spel kan använda allt till fullo, ingen skulle kunna spela spelan med sina datorer dom pungade ut 13-17000 för att bygga ihop, vilket inte skulle vara bra för affärerna...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Vill du se grafik som i Mass Effect 2 så får du nog vänta något år eller två med tanke på den typ av gigantiska utomhusmiljö som spelet utspelar sig i.

Bara för att vi har kommit så långt i effekter, texturstorlekar, fysik och polygon antal betyder inte att alla nya spel kan använda allt till fullo, ingen skulle kunna spela spelan med sina datorer dom pungade ut 13-17000 för att bygga ihop, vilket inte skulle vara bra för affärerna...

Förväntar mig inte ME2 grafik,, men detta liknar ju polerad cs 1.6.
måste säga att de är de spel med fulast grafik som är ny lanserat,, kolla på Far Cry 2, stora miljöer och MYCKET bättre fysik, rena ögon godiset, och de spelar man på en low-mid end dator och de flyter ändå bättre än stalker. stalker är dåligt optimerat och allmänt fult.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
Förväntar mig inte ME2 grafik,, men detta liknar ju polerad cs 1.6.
måste säga att de är de spel med fulast grafik som är ny lanserat,, kolla på Far Cry 2, stora miljöer och MYCKET bättre fysik, rena ögon godiset, och de spelar man på en low-mid end dator och de flyter ändå bättre än stalker. stalker är dåligt optimerat och allmänt fult.

Antingen gillar man serien S.T.A.L.K.ER. eller inte - du verkar vara en av de senare

Själv gillar jag spelet för atmosfären, känslan & stämningen i spelet och det kan inte någon effekt i världen slå.

Ögongodis är bra till viss del - men det är inte det som avgör om ett spel står eller faller...

Ett lysande exempel på det är BF1942 som flera hyllar, men samma person kritiserar senare versioner med mycket bättre grafik

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Stalker fult? Tycker det är det spel med i särklass snyggaste miljöer/ljussättning/stämning. Far Cry är också riktigt snyggt, men alla miljöer där känns förfärligt plastiga. Sen att det är ett riktigt skitspel i övrigt drar ju ner helhetskänslan rätt mycket.

Men om du inte gillade de två tidigare spelen var det väl ingen högoddsare att du inte gillar detta heller

(EDIT: Riktat till cat_fish såklart)

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Stalker spelen har en egen sorts grafik/snygghet... Till första titten så undrar man hur f*n dom kunnat släppt ett spel som ser så "dåligt" ut men efter något uppdrag så säger jag bara wow... Jag tycker att det mesta är riktigt detaljerat, speciellt mörker, ljus osv samt att jag gillar att dom gjort tegel osv att faktiskt vara ojämt osv!

Svårt att älska vid första blicken men efter ett litet tag så kan man inte vara utan det! Finns inget spel som har bättre atmosfär! Måste bara köpa detta så snart som möjligt

Visa signatur

Quadro användare inom CAD/CAM med fokus CAM.
Personligt OC rekord: 5.41GHz @ i7 2600K --- http://valid.canardpc.com/2kkg6k

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
Förväntar mig inte ME2 grafik,, men detta liknar ju polerad cs 1.6.
måste säga att de är de spel med fulast grafik som är ny lanserat,, kolla på Far Cry 2, stora miljöer och MYCKET bättre fysik, rena ögon godiset, och de spelar man på en low-mid end dator och de flyter ändå bättre än stalker. stalker är dåligt optimerat och allmänt fult.

Från Gamespots recension:

"This is by far the most stable S.T.A.L.K.E.R. game out of the box; we didn't experience a single crash or corrupted save file, and the graphics engine performs better than ever (if not quite perfectly), even when you turn on the new DirectX 11-specific options. This update doesn't thrust the game into the forefront of cutting-edge visuals, but while low-resolution textures and clumsy animations may betray the engine's age, carefully crafted environments and all sorts of atmospheric touches make this a case in which ART trumps TECHNOLOGY."

Tycker att "ART trumps TECHNOLOGY" beskriver Stalker rätt bra, dessutom har stalker nått som FC2 inte har (i mitt tycke) o det är stämning och atmosfär. Grafik är inte allt trots allt, underbar grafik kan inte rädda ett dåligt spel. Tex därför jag aldrig fastnade för Crysis, grafiken var underbar, storyn o känslan var medioker.

Permalänk

Alltså. Jag kan hålla med om att grafiken i Stalker ser lite 2005 ut. Meneh, känslan att glida runt nere i en källare med en ficklampa är ju underbar. Ficklampan, som jag f.ö tycker är den bästa i ett spel hittils. Som Birge påpekade, ART trumps TECHNOLOGY är precis vad det handlar om. Far Cry 2 är ett bra exempel på hur snett det kan gå när man lägger all utvecklingstid på att göra en fet eldkastare och missar att göra själva spelet. Det spelar ingen roll hur snyggt det är, en guldtäckt bajskorv är fortfarande en bajskorv.

Själv hoppas jag f.ö på att slippa utemiljöerna och komma ASAP till pripyat och glida runt där inne.

Permalänk

haha, allt i Far Cry 2 ser ju verkligen, som någon annan här sa, skitplastigt ut.
Dessutom så erbjuder det spelet spelaren bara en sak; enformighet.

Och precis som alla andra säger så handlar stalker spelen om känsla. Jag var enormt nära på att köpa den rysska versionen bara för att ha allt så nära inpå som det är skapt för att upplevas som möjligt, men kanske installerar om det med rysskt språk sen när det finns nån subs modd ute.

Nej, nu blire att installera in alla 3 spelen då call of pripyat kom neddimpandes i brevlådan för några min sen

stalker maraton från 1-3 är nu igång ^^,

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Blir inköp på onsdag, hoppas bara att webhallen i Uppsala har kvar ett av sina 2 ex då...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Birge
Blir inköp på onsdag, hoppas bara att webhallen i Uppsala har kvar ett av sina 2 ex då...

...Boka ett nu och välj upphämtning i butik?

BTW: Någon som är sugen på MP co-op via hamachi?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Underbart spel!
lika så de andra i serien...

Visa signatur

[Antec three hundred][MSI 970A-G45][AMD Phenom II X6 1100T 3.3GHz Black Edition][XFX Radeon HD6970 2GB][WD VelociRaptor][CORSAIR 750w PSU][Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE][Samsung T220]

Permalänk
Medlem

Testade först att installera på Vista-64...ville inte fungera

bootade om till win7-64 istället och det gick utan problem

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

kör själv på vista-64, fungerar utan problem för mig iaf.

Permalänk

Fin förpackning!

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cat_fish_1
Förväntar mig inte ME2 grafik,, men detta liknar ju polerad cs 1.6.
måste säga att de är de spel med fulast grafik som är ny lanserat,, kolla på Far Cry 2, stora miljöer och MYCKET bättre fysik, rena ögon godiset, och de spelar man på en low-mid end dator och de flyter ändå bättre än stalker. stalker är dåligt optimerat och allmänt fult.

Grafiken i STALKER-serien är något helt annat än Far Cry 2 grafik. I FC2 satsar dom på effekter, effekter och åter effekter, vilket resulterar i ett plastigt och orealistiskt utseende. STALKER är mer vad man kallar "foto-realistiskt", och kan i rätt ljussättning se ut som ett klipp från verkligheten. Dock gäller inte detta generellt sett, som t.ex. när man står på en äng med fullt solsken. Men i mörka nätter och trånga gångar är grafiken snuskigt snygg!

Som tidigare sagt, antingen är man en STALKER fantast eller så är man det inte Jag är iaf sjukt såld till spelen. Grymt innovativa och originella. RPG-FPS genren borde det finnas mycket fler av!

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | AMD Phenom II X6 1100T BE @ 3.6GHZ stock volt | Asus Crosshair IV Formula | 8GB Corsair DDR3 1600Mhz | HD 5870 + VF3000A | Cooler Master Real Power 620W | Samsung 840 Pro 256GB |
Submerged Computer Bygglogg

Permalänk

Kanske är lite off-topic, men har någon testat Narodnaya Solyanka modden till SHoC? Den engelska översättningen är ju lite halvklar, men det ser ruggigt bra ut. Alla Clear sky's platser, alla platserna i alpha builden + platserna i orginalet. Med nya spawns och AMKs härliga atmosfär(random blowouts någon) :).

Här är en liten film AMK NS Film

Tråd om översättning

Provade att installera denna mod, men jag har lite problem med RAR filen. Alla bokstäverna blir frågetecken och annat skräp. Istället för cyrilliska(?) bokstäver som man kan översätta. Och RAR filen verkar ha lite problem att installeras. ^^

Skoj att ha medans man väntar på sitt CoP :).

Permalänk

LÄNGTAR TILLS DET HÄR HAMNAR I BREVLÅDAN <3

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem

Trevligt spel - knallade runt en sväng igår, hittade en hel del kul saker

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...