Permalänk

HTC Desire -Tråden

Nu har HTC lanserat sin variant av Google Nexus One (som är tillverkad av HTC med Google som uppdragsgivare)
HTCs tolkning av Nexus One heter HTC Desire och kommer gå att köpa i Svenska butiker inom kort. Flera butiker har redan börjat lista produkten och lanseringspriset ligger på strax över 5000kr.

Permalänk
Medlem

Kommer i brunt

och silver

http://www.pdashop.be/images/product/92675?dimensionid=a:2:{i...

Permalänk

Även en ersättare till Hero är på gång, den heter HTC legend och ser mycket lovande ut.

Permalänk
Medlem

2k skillnad på Prisjakt verkar väldigt frestande. Dock känns det där sense moddade OSet väldigt... fult? Stora knappar och ser lite leksakigt ut.

Permalänk
Medlem

Har bokat en på Webhallen, vill ha den nu :/

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Har spenderat morgonen med att undersöka Desire. Kan inte direkt på stå att jag hittar någonting att anmärka på. Trodde lätt den skulle kosta ~7000kr, men döm av min förvåning när jag såg att de var förhandslistade kring 5100kr! Fantastiskt! Det ligger en del videos ute från deras Sense till Eclair, allting verkar nästan för bra.

Legend såg ju fin ut den också, men förstår inte riktigt varför de håller kvar vid den gamla processorn. När det skiljer (för tillfället) endast 900-1000kr mellan "gamla" Hero och nya Desire förstår jag inte riktigt var Legend kommer placera sig? Peta ner Hero till 3500kr och lägga sig kring 4200 själv?

Permalänk
Medlem

Helvete! NU känns det nästan tvunget att köpa Desire :D. hade siktat in mig på legend men när Desire är så billig är det dumt att avstå från den

Permalänk
Medlem

Jag tycker legend är snyggast, frän design. Dock så är något besviken på processor hastigheten, men den kanske är mer effektiv per MHz? Och nått positivt är ju att batteritiden blir bättre iallfall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinCC
Jag tycker legend är snyggast, frän design. Dock så är något besviken på processor hastigheten, men den kanske är mer effektiv per MHz? Och nått positivt är ju att batteritiden blir bättre iallfall.

Går väll alltid att överklocka annars som jag har gjort (testkör bara)..kör just nu @1113

Visa signatur

Nexus One • RA-nexus-v1.6.2 • CM 5.0.5.3w/gapps • Apps2sd: enabled • Meltus Audio/Volume Hack V2r2 • Desire Camera :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Topgun
Går väll alltid att överklocka annars som jag har gjort (testkör bara)..kör just nu @1113

Jo, men är du säker på att det går på denna processor?

Permalänk

Det som blir intressant att se är ju om den har dockningskontakterna i botten och i fall den har dubbla mic'ar som nexus 1.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Dubbla mickar ska den inte ha, det var för att hålla nere kostnaderna enligt HTC iaf.

Dockningskontakterna fanns på vissa visningsexemplar så det ska bli intressant att se om alla har

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem

Enligt en återförsäljare så har Desire prel. lev. vecka 13. Legend vecka 11.

Permalänk
Medlem

Har kollat lite på priser med abonnemang. Är det bara jag, eller sparar man ingenting på att binda sig? Har kollat lite på Katshing (som har en väldigt smidig och överskådlig valbar sammanställning) och för mig verkar det som att priset är i stort sett detsamma oavsett vad man väljer.

Det bästa vore väl i så fall att bara ta det billigaste där man kan lägga till en surftjänst. Tar man Tele2 och har de tex Kompis inkl. mobilsurf, begränsat till 0.5GB/mån, vilket verkar räcka om man oftast kör wifi. Då kostar det 99kr/mån i avgift, bindningstid 18mån. Tar man bara kompis blir det ju 49kr avgift för abonnemanget och 29kr eller 89kr för surf, beroende på om man vill begränsa sig till 200MB eller 1GB/mån. Varken Telenor, Telia eller Halebop verkar ge samma valuta för pengarna. Stämmer?

Permalänk

Det är väl i stort sett bara 3 som subventionerar sin mobiler i någon större utsträckning. 300 kr per månad i 24 år ger mellan 2000 och 3000 sek i rabatt på telefonen. Med data paket och vanliga samtal kommer jag nog upp i den summan per månad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andy Mcdee
300 kr per månad i 24 år

Måste bli dyrt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ClAyMan
Har kollat lite på priser med abonnemang. Är det bara jag, eller sparar man ingenting på att binda sig? Har kollat lite på Katshing (som har en väldigt smidig och överskådlig valbar sammanställning) och för mig verkar det som att priset är i stort sett detsamma oavsett vad man väljer.

Det bästa vore väl i så fall att bara ta det billigaste där man kan lägga till en surftjänst. Tar man Tele2 och har de tex Kompis inkl. mobilsurf, begränsat till 0.5GB/mån, vilket verkar räcka om man oftast kör wifi. Då kostar det 99kr/mån i avgift, bindningstid 18mån. Tar man bara kompis blir det ju 49kr avgift för abonnemanget och 29kr eller 89kr för surf, beroende på om man vill begränsa sig till 200MB eller 1GB/mån. Varken Telenor, Telia eller Halebop verkar ge samma valuta för pengarna. Stämmer?

Köpte Nexus One iofs men jag tänkte slå till på Tele2s Kompis Student för 19 kr / månad. Sen lägga på deras minsta datapaket. Bra tips om du är student, verkar väldigt prisvärt.

Permalänk
Medlem

Subventionerna på mobiltelefoner vid förhöjd avgift är ju bara några hundra. 200 på ett år, 400 på två (på en höft). Resten är ju bara en avbetalning. Personligen så binder jag mig inte då jag inte gillar tanken på att binda mig, köper heller inte saker på avbetalning av samma orsak.

Det enda man kan tjäna på, enligt mitt tycke, på att binda upp sig är att minuttaxa, sms-kostnad o.s.v. kan bli mindre desto längre man binder sig (t ex Tele2 Snackis).

Däremot blir det inte en Desire. Legenden kommer att införskaffas.

Permalänk
Medlem

Har Telia Max 25 med mobilsurf alltid.

500mb att surfa för i månaden, gratis minuttaxa till Halebop och Telia, 5000fria sms inom Sverige. 49öre min till alla andra (96% av mina samtal går till Halebop eller Telia).

500mb surfar man inte upp såvida man inte är inne och hämtar massa kul bilder via 3g. Wlan <3!

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden på nexus one och htc desire egentligen? några stora skilnader?

Visa signatur

STAY FRESH!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allix
Vad är skillnaden på nexus one och htc desire egentligen? några stora skilnader?

Nee, lite småsaker. Ifall du inte rootar Nexusen så har du ju inte Sense, en av dom har dubbla högtalare för brusreducering. Desire säger dom har FM-radio, endel säger att även Nexusen har stöd för det men att mjukvaran inte släppts för det.

Desire har mer fysiska knappar medan Nexusen har touch. Nexusen har en trackball medans Desire har ett optiskt öga eller något sådant kul.

Permalänk
Medlem

Hittade nog ett jäkligt billigt: Snackis 19, 19öre/min till alla, alltid. 19kr avgift i månaden, bindningstid 24mån. På det lägger man sedan valfri surftjänst, small för 29kr/mån med begränsning på 200mb (därefter d y r t) eller medium för 89kr/mån med 1gb gräns och därefter 30kbit/s. Optimalt för oss över 25 som inte studerar? Avgiften per månad blir ju då 38kr eller 108kr, beroende på var man väljer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ClAyMan
Hittade nog ett jäkligt billigt: Snackis 19, 19öre/min till alla, alltid. 19kr avgift i månaden, bindningstid 24mån. På det lägger man sedan valfri surftjänst, small för 29kr/mån med begränsning på 200mb (därefter d y r t) eller medium för 89kr/mån med 1gb gräns och därefter 30kbit/s. Optimalt för oss över 25 som inte studerar? Avgiften per månad blir ju då 38kr eller 108kr, beroende på var man väljer.

Tänk på att få månadsavgiften till 19 kr så måste man teckna abonnemanget på Tele2's hemsida, samt 24 månaders bindningstid. Dock kostar det inte mycket om man vill säga upp det 19x24 = 456.

Permalänk
Medlem

Vilka är de som har billigast fri surf? Telenor?

Permalänk
Medlem

har postat en tråd men kan lika gärna söka svar här.
Jag är ingen expert men jag undrar om det kommer finnas ÅÄÖ på qwerty tagentbordet till Desire lr finns det nån app man kan fixa det med på android market?
Nån som vet

Permalänk
Medlem

Klart det kommer finnas åäö. Europeisk mobil, förr eller senare kommer det fixar (om det inte kommer stock dvs).

Permalänk
Medlem

jojo att de finns de vet jag..men om åäö kommer ligger bakom A respektive M eller fall de kommer vara som ett helt svenskt tagentbord är frågan??..
Lr fall man isf kan hitta nån app som gör att man får svenskt tangentbord

Permalänk

finns ju scandinavian keyboard på market med svensk ordbok, uppdaterat till höguplöst för någon vecka sedan så de bör funka utmärkt

Permalänk
Medlem

Trist att den verkar ha samma multitouch problem med skärmen som N1 har. Även om det inte så stor praktiskt betydelse, förutom vid spel framför allt, så känns det ändå kasst att en ny lur ska ha såna problem!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ojva
Trist att den verkar ha samma multitouch problem med skärmen som N1 har. Även om det inte så stor praktiskt betydelse, förutom vid spel framför allt, så känns det ändå kasst att en ny lur ska ha såna problem!

Grejen är att vare sig N1:an eller Desire har riktig multi-touch. Istället är telefonerna dual-touch, eller iaf synaptics-sensorn som används. Jag tycker det är lite underligt att de flesta källor kallar tvåfingersavläsning för multi-touch (som rent logiskt borde vara 2+ avläsningspunkter)

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet