Firefox 3, den officiella tråden! [Hjälp, teman, tillägg, tips, osv.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Formaterade nyligen hårddisken och installerade då nyaste Firefox (3.5.3) och jag tycks ny ha problemet att Firefox inte vill spara kakor. Måste ideligen logga in manuellt till alla sidor, även om lösenord och inloggningsnamn sparas på vissa sidor så måste jag manuellt trycka på "log in". Ska jag kolla mailen via MSN så kommer jag till en hotmail log in sida etc. Hjälper inte att trycka "kom ihåg mig på den här datorn" eller "auatomatisk log in".

Kollar runt i Firefoxs inställningar men kan ärligt talat inte hitta ett dugg om kakor. Om det är inaktiverade kakor som i första hand är problemet.

kolla så att inte starta firefox automatiskt i privatsurfning är aktiverat(Vet inte vad exakt det heter på svenska, köra på engelska), isf bocka ur det. det rensar kakorna direkt efter varje avslut.

edit: det ligger under tools->options->privacy, antar du kan navigera dit i svenska om du kan översätta

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Var inne och kollade på privacy eller sekretess vilket jag antar är den Svenska motsvarigheten. Firefox är inställd på "Spara historik" vilket innebär att Firefox sparar information om sökningar, tidigare besök med mera SAMT att Firefox sparar kakor från besökta hemsidor.

Tycks inte vara det som är problemet, var Facebook som fick mig att tro att det skulle vara kakorna. Ibland när jag försöker logga in där så står det att min webläsare måste ha kakor aktiverade, räcker dock att man försöker igen för att lösa problemet.

Bytte virusprogram från Avira till AVG i samband med att jag formaterade hårddisken, ska leta runt lite i AVG och se om problemet ligger där.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Då har det kommit beta versionen av 4.0 temat
http://fc00.deviantart.com/fs48/i/2009/223/b/7/Strata40_Beta_...
http://spewboy.deviantart.com/art/Strata40-Beta-v0-3-13219137...

Har installerat det och gillar det!

AVG, hittar virus på den sidan och blockerar den!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

hände en rätt udda grej igår.
har FF 3.5.3 och den sa att en insticksmodul (windows presentation fundation) och ett tillägg (microsoft .net framework assistant) inte är certifierade längre.

behöver jag oroa mig och prova att installera om FF?
eller är det ingenting?

Visa signatur

MB: ASUS Prime X570-P
CPU: AMD Ryzen 5 3600X
GPU: SAPPHIRE Radeon RX5700 XT Nitro+ 8G OC
32GB ram

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av salking
hände en rätt udda grej igår.
har FF 3.5.3 och den sa att en insticksmodul (windows presentation fundation) och ett tillägg (microsoft .net framework assistant) inte är certifierade längre.

behöver jag oroa mig och prova att installera om FF?
eller är det ingenting?

Det fick jag också

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av salking
hände en rätt udda grej igår.
har FF 3.5.3 och den sa att en insticksmodul (windows presentation fundation) och ett tillägg (microsoft .net framework assistant) inte är certifierade längre.

behöver jag oroa mig och prova att installera om FF?
eller är det ingenting?

http://blog.mozilla.com/security/2009/10/16/net-framework-ass...
http://news.idg.no/cw/art.cfm?id=5CF0A4A7-1A64-67EA-E45F5A54F...

Permalänk
Medlem

Aha så det var meningen.
Tack så mycket för länkarna kanel.
Men att microsoft och mozilla lyckades samarbeta trodde man inte skulle hända i första taget.

Visa signatur

MB: ASUS Prime X570-P
CPU: AMD Ryzen 5 3600X
GPU: SAPPHIRE Radeon RX5700 XT Nitro+ 8G OC
32GB ram

Permalänk
Medlem

Jag har problem med FF och popups. När jag öppnar en popup på t ex tv.nu så öppnas det som en ny flik och hela fönster förminskas och blir litet. Sjukt irriterande! Hur löser jag detta?

Firefox 3.5.5

Tillägg:
Adblock plus
All-in-One Sidebar
Autohidestatusbar
Chromifox extreme carbon
Chromifox companion
Hide caption Titlebar
Remove it permanently
Tiny menu

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem

Halloj, vet inte riktigt om jag är i rätt tråd, men det tror jag.

Jag söker nämligen ett tillägg till Firefox, som gör så man kan ändra ikon på sina bokmärken, eller lite mer specifikt sagt; ändra ikon på själva mapparna man har sina bokmärken i.

Det enda jag har hittat är ett tillägg som gör det möjligt att byta ikon på sina bokmärken, men stödjer ej mappar. Tillägget heter Favicon Picker.

Någon som vet om ett tillägg som uppfyller mina behov?

Permalänk
Medlem
Citat:

"Set Icon" can change bookmark folder icons in FF ver. 3.5.6!!!!!!!!!

Kommentar från användare på Favicon Pickers sida.

Permalänk
Medlem

Förstod inte riktigt vad han menade där, dock så uppdaterade jag till 3.5.7 imorse med. Kommer ihåg att det inte gick förr heller.

Permalänk
Medlem

Alltså det är väl ett tillägg som du ska installera på samma sätt som den du själv länkade till.

Permalänk
Medlem

Nja, det finns inte ett tillägg som heter så, iaf så hittar inte jag det.

Permalänk
Medlem

Aha, själv kör jag inte med något sådant tillägg. Det finns inget menyalternativ som heter något sådant, eller möjligen en inställning i FF? (sitter på IE just nu, så jag kan inte kolla själv).

Permalänk
Medlem

Hittade det jag sökte på denna sida. Mozillazine alltså.

Det du behöver göra är att lägga till en kod i userChrome.css filen, finns att hitta i forumet på länken.

Här kan ni få se hur det blev:

Riktigt nöjd faktiskt.

Permalänk
Medlem

Jag har tampats med att försöka ändra font color på tabbarna i snart 1 år utan att lyckas. Tillägg som tab mix plus ska kunna lösa detta, men iallafall i ff3 så ändras inte font color (mer än bakgrund).

Så jag undrar om någon vet något kommando i userchrome-filen som kan ändra font färgen svart till vit i samtliga tab-statusar!

Permalänk
Medlem

Hejsan jag har ett riktigt stort problem.

Jag kan inte se vad det står på vissa sidor (texter)
Har testat ändra character encoding till det mesta men inget fungerar :S

Här är en bild på hur det ser ut

Permalänk
Medlem

Jag tänkte formatera, och byta från win xp till win 7, undrar om det finns något sätt att spara alla mina bokmärken i FF så att jag kan få tillbaka dom efter formatering? Eller får jag helt enkelt ta och skriva ner alla på ett papper?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lille7
Jag tänkte formatera, och byta från win xp till win 7, undrar om det finns något sätt att spara alla mina bokmärken i FF så att jag kan få tillbaka dom efter formatering? Eller får jag helt enkelt ta och skriva ner alla på ett papper?

I FF's meny -> Bokmärken/ordna bokmärken/importera-säkerhetskopiera.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chrester
I FF's meny -> Bokmärken/ordna bokmärken/importera-säkerhetskopiera.

Tackar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hikolo
Hejsan jag har ett riktigt stort problem.

Jag kan inte se vad det står på vissa sidor (texter)
Har testat ändra character encoding till det mesta men inget fungerar :S

Här är en bild på hur det ser ut

http://img696.imageshack.us/img696/5240/wtfec.jpg

Du är inte ensam, om du väljer så sidor inte själva får bestämma fonter försvinner det, men ser jävligt dumt ut.

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Tweak fråga/problem (Snälla hjälp!)

mitt mål är att få bort favicons från tab'arna OCH bli av med det mellanrum som då uppkommer!

att ta bort själva ikonen görs enkelt med:
.tabbrowser-tabs .tab-icon { display: none; }
men jag vill att texten på tabben ska vara hela vägen från vänster. Som det ser ut nu så finns det ett tomt mellanrum där faviconen har varit tidigare.

Jag använder Strata 4.0 vilket jag vet kan orsaka detta problem, men jag tror att en lösning kan vara att få faviconen att vara "alignad" till höger, och sen ta bort den så att texten från början är längst till vänster.

Men jag har inte hittat en sådan kod, och jag är värdelös på att själv koda, så om någon annan har samma vilja, eller någon som är bra på koda, så vore det väldigt shysst om ni kunde göra koden jag söker

Permalänk

Jag använder konstant sökbaren i Firefox som ett anteckningsblock men ibland suger det för man kan bara ha en anteckning åt gången och det går inte att få flera rader så jag undrar om det finns någon fin addons som ersätter sökbaren med en "notebar" istället?

Jag använder ändå aldrig den för att söka då jag tycker awesomebar är mycket bättre med google "I'm feeling lucky" och keyword search.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Gjorde en sökning på "note" på mozillas addon sida, och hittade två addons som kanske kan vara till nytta för dig.
Inget av dom ändrar sökbaren som du vill ha, men det kanske fungerar iaf.

https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/46/
https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/61266/

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Gjorde en sökning på "note" på mozillas addon sida, och hittade två addons som kanske kan vara till nytta för dig.
Inget av dom ändrar sökbaren som du vill ha, men det kanske fungerar iaf.

https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/46/
https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/61266/

Nja jag har kollat på dem men jag är inte riktigt förtjust i dem. Det smidigaste hade varit att ersätta sökbaren så att man alltid har smidig access och hela tiden kan se det utan att det tar extra plats. Jag skulle kunna tänka mig att man typ hade en addon så när man tryckte på sökbaren så kunde man skriva som vanligt men om man sedan klickade enter eller skrev längre än en rad så popar en ruta ner typ som när man skriver i awesomebaren med de andra raderna som växer dynamiskt, när man sedan klickar utanför så försvinner de utökade raderna men man ser fortfarande den översta raden.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Ingen här som vet hur man får tillbaka små ikoner i menyn? Förut fanns det en bock som man bara bockade i, nu finns den inte kvar längre.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mindflow:

Ingen här som vet hur man får tillbaka små ikoner i menyn? Förut fanns det en bock som man bara bockade i, nu finns den inte kvar längre.

Ta hem denna, så finns de en inställning för detta och lite till.
https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/classicthemere...

Nu kör jag dock Firefox 30.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Tack, den fungerade.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem

Nån mer som fått problem med addon Download helper i dom senaste versionerna av Firefox?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc