Firefox 3, den officiella tråden! [Hjälp, teman, tillägg, tips, osv.]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Finns det någon plugin som gör navigationsfältet genomskinligt?

http://i40.tinypic.com/vgrlo7.png

">Glasser
Gör så att Windows Vista-användare kan få Aero Glass-transparens istället för den härligt fula gråa standardfärgen."

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/7336

Står på första sidan ><

Permalänk
Medlem

Den fungerar inte med 3.0.11. Provade även äldre versioner utan någon framgång...

edit:

Nu fungerar det...konstigt...

edit2:

En ny fråga, finns det någon plugin som gör så att favoriter visas "IE style"

http://i44.tinypic.com/rgyz2u.png

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk

Jag vill också ha ett sånt plugin.

MyFirefox finns tydligen

ett tema till Firefox som gör så allt ser ut som IE. Tror det ska funka, finns på första sidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ultrafox=
Jag vill också ha ett sånt plugin.

MyFirefox finns tydligen

ett tema till Firefox som gör så allt ser ut som IE. Tror det ska funka, finns på första sidan.

Det vet jag, men jag vill inte ha utseendet....bara funktionen

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Det vet jag, men jag vill inte ha utseendet....bara funktionen

Jaha, ok Samma här dock.

Permalänk
Medlem

Jag hittade ett plugin, sidebar autohider, sidebaren dyker upp när musen är helt åt vänster....har ännu inte lyckas hitta "visa favoriter IE style" *sigh* Men denna plugin får duga....tills/om jag hittar den

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk

Firefox 3.5 är ju ute nu, någon som hunnit testa det ännu? Någon större skillnad gentemot 3.0 i form av minnes hantering och prestanda?

Visa signatur

"Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly"

Permalänk

Minnesanvändningen är inte lägre för mig iaf, men det är inget jag stör mig på alls. Minne är till för att användas och jag har så det räcker och blir över ändå.

Prestandan är lite bättre på JS-tunga webbsidor, typ gmail (ja, alla googles applikationer egentligen). Men annars är det ingen större skillnad.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Finns det någon plugin som gör navigationsfältet genomskinligt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av =ultrafox=
">Glasser
Gör så att Windows Vista-användare kan få Aero Glass-transparens istället för den härligt fula gråa standardfärgen."

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/7336

Står på första sidan ><

"All-Glass" verkar ha ersatt "Glasser". Kan laddas ner här.

EDIT: Såhär ser det ut för mig just nu. Testar Firefox 3.5 för fullt:

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
"All-Glass" verkar ha ersatt "Glasser". Kan laddas ner här.

EDIT: Såhär ser det ut för mig just nu. Testar Firefox 3.5 för fullt:

http://pici.se/pictures/fWxQClJGq.jpg

Jag provade den...men det var för mycket "glas"

Efter uppdateringen till 3.5 fungerar glasser inte....:(

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Finns det något All-Glass liknande till XP? Provade för att se om det fungerade men tyvärr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Superlight
Finns det något All-Glass liknande till XP? Provade för att se om det fungerade men tyvärr.

http://img91.imageshack.us/img91/5611/firefoxgjy.jpg

Fungerar endast till vista och w7....man måste ha aero temat aktiverat.

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rapidfool
Firefox 3.5 är ju ute nu, någon som hunnit testa det ännu? Någon större skillnad gentemot 3.0 i form av minnes hantering och prestanda?

Jag kör den på 2 datorer och upplever 3.5 som mycket sämre än 3.0.11 versionen. Det går skitsegt på sidor med flash jämnfört med förr. Besvikelse!

Hoppas nu på Opera webbläsaren som kommer snart.

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Jag provade den...men det var för mycket "glas"

Efter uppdateringen till 3.5 fungerar glasser inte....:(

Jaså? Jag tycker då snarare att det blev bättre än med förra Glasser. Jaja, smaken är ju som baken.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Jag kör den på 2 datorer och upplever 3.5 som mycket sämre än 3.0.11 versionen. Det går skitsegt på sidor med flash jämnfört med förr. Besvikelse!

Hoppas nu på Opera webbläsaren som kommer snart.

Är det verkligen fel på Firefox 3.5 då, och inte Flash? Är Flash något du behöver? Annars kan du ju bara ha tillägg som blockerar all Flash förutom dom sidor du behöver det på, t.ex youtube eller liknande? Menar du verkligen att Firefox 3.5 är segare? Borde ju vara tvärtom. Får man fråga om du gjorde en fräsch installation av Firefox 3.5, med ny profil, eller om du bara "uppgraderade" från 3.0.11? =/

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Medlem

Aero fx är vad ni letar efter. Det fungerar för mig.

Permalänk
Medlem

Det nya jag märkt med 3.5 är att det precis som i IE är lättare att öppna en flik.
Sen finns det plats för fler bokmärken

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
"All-Glass" verkar ha ersatt "Glasser". Kan laddas ner här.

EDIT: Såhär ser det ut för mig just nu. Testar Firefox 3.5 för fullt:

http://pici.se/pictures/fWxQClJGq.jpg

är det där verkligen Glasser ? eller All Glass??? det är inte samma framåt-bakåt-pilar

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jocke92
Aero fx är vad ni letar efter. Det fungerar för mig.

Hittar inte den, kan du länka?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
är det där verkligen Glasser ? eller All Glass??? det är inte samma framåt-bakåt-pilar

Det är all-glasser med en annan tema...gissar jag på

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Jag har ett litet problem med firefox, jag kan inte installera .xpi filer i firefox, måste vara någon inställning men testat allt jag kan komma på.

Problemet är det att det kommer inte upp en ruta som frågar om jag vill installera det. Har stängt av alla tillägg men inget hjälper. Försöker installera tillägget för Battlefield heroes, i IE går det bra men inte firefox.

Fungerar på mozillas hemsida men inte på andra.

Någon som har tips på vad man skall göra?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fryk
Jag har ett litet problem med firefox, jag kan inte installera .xpi filer i firefox, måste vara någon inställning men testat allt jag kan komma på.

Problemet är det att det kommer inte upp en ruta som frågar om jag vill installera det. Har stängt av alla tillägg men inget hjälper. Försöker installera tillägget för Battlefield heroes, i IE går det bra men inte firefox.

Fungerar på mozillas hemsida men inte på andra.

Någon som har tips på vad man skall göra?

Jag sparar ner filen till skrivbordet och drar in den i FF fönstret.
Det fungerar här iaf.

Permalänk
Medlem

Det kanske skulle gå men det kommer ju inte ens fram en fil att ladda ner.
det är nästan som om den inte känner av att det kommer en fil att ladda hem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
är det där verkligen Glasser ? eller All Glass??? det är inte samma framåt-bakåt-pilar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
Hittar inte den, kan du länka?

Det är all-glasser med en annan tema...gissar jag på

Det är All-Glass ja, precis som zarnexx skriver. Det är dock för övrigt standardtemat faktiskt. Högerklicka på navigeringsfältet och välj anpassa välj sedan "ikoner och text" och bocka sen för "små ikoner". Experimenterar med teman för fullt just nu. Där har ni det receptet, om nån var intresserad.

EDIT: Bytte tema till yogurttree. Såhär ser det ut nu, vad tycks?

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Det är All-Glass ja, precis som zarnexx skriver. Det är dock för övrigt standardtemat faktiskt. Högerklicka på navigeringsfältet och välj anpassa välj sedan "ikoner och text" och bocka sen för "små ikoner". Experimenterar med teman för fullt just nu. Där har ni det receptet, om nån var intresserad.

EDIT: Bytte tema till yogurttree. Såhär ser det ut nu, vad tycks?

*BILD*

Väldigt snyggt, men du har ju väldigt mycket "död" yta.
Så här har jag det i alla fall:

Länk:http://www.pici.se/432678/?size=medium]Firefox med All-glasse... Jag har bara All-glasser installerat, inget annat.
EDIT: Skulle lägga en bild här, men den blev gigantisk. Hur förminskar jag den?
/Calle

Permalänk
Medlem

Just nu har bokmärkena häruppe:

Men eftersom de är så få vill jag ha dem närmare mig istället.
Att flytta dem till själva Bokmärkesfältet blir såhär:

Fråga:
Kan man flytta bokmärkena till "Statusbar"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av v1lle
Det nya jag märkt med 3.5 är att det precis som i IE är lättare att öppna en flik.
Sen finns det plats för fler bokmärken

Jag tog bort knappen eftersom:

Antingen:

1. Dubbelklicka i flikfältet
2. CTRL-T

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0t4l str3
Väldigt snyggt, men du har ju väldigt mycket "död" yta.
Så här har jag det i alla fall:

Länk:http://www.pici.se/432678/?size=medium]Firefox med All-glasse... Jag har bara All-glasser installerat, inget annat.
EDIT: Skulle lägga en bild här, men den blev gigantisk. Hur förminskar jag den?
/Calle

Tackar tackar. Men hur menar du med död yta? Att programmet inte är maximerat eller? Det var mest visningens skull (om det nu var det du menade). Brukar annars köra med maximerat fönster. Såg även att du tagit bort bokmärkesfältet. Vet inte om jag skulle klara mig utan det.

Visa signatur

📟 AMD Ryzen 9 7900X | Asus ROG STRIX X670E-A | 32 GiB Corsair Vengeance DDR5 | Noctua NH-D15 | GeForce RTX 3060 Ti | Samsung SSD 980 Pro 1 TB + 2 TB WD Black 7200 RPM | LG 27" UltraGear 27GP850 | Fractal Design Define R4 | Corsair RM1000x | Varmilo VEA88 Moonlight V2 (Cherry MX Brown) | Mionix Naos Pro

🎧 Sennheiser HD 650 | Topping E30 II DAC | Topping L30 II AMP | 🎤 Shure SM58 | MXL 770 | MOTU M4

Permalänk

Testar Firefox för första gången nu och det verkar ju riktigt bra. Laddar sidor snabbare än IE. Men en sak jag saknar är när jag går till Hotmails inloggningssida så verkar inte sign in assistent fungera utan man får skriva in sin mail adress varje gång någon annan loggat in innan. Med sign in assistent låg det en lista med alla som loggat in och det var bara att välja sin mailadress.

Någon som vet om man kan få det att fungera så i Firefox? Kör med Firefox 3.5.

M.V.H Peter

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ziegfried
Tackar tackar. Men hur menar du med död yta? Att programmet inte är maximerat eller? Det var mest visningens skull (om det nu var det du menade). Brukar annars köra med maximerat fönster. Såg även att du tagit bort bokmärkesfältet. Vet inte om jag skulle klara mig utan det.

Med död yta menar jag all yta i det genomskinliga som är oanvänd. Om jag till exempel tar din bild som ett exempel:

så menar jag allt som jag har markerat i rött, allt som du inte använder till någonting. Tar man bort det så får man ju större webbläsar-fönster och behöver inte scrolla så mycket. Visst är det ganska snyggt att ha det men jag har alltid försökt få min webbläsare att ta så lite plats som möjligt när jag surfar. Det är också därför som jag har tagit bort bokmärkesraden, jag behöver den helt enkelt inte. Jag är ändå mest bara inne på Sweclockers

/Calle

Permalänk
Medlem

t0t4l str3:

View / Tolbars / Bookmarks Tolbars
View / Statusbar

Då får du bort 2 av 3 ställe du markerat.

F11 kan du också testa för att få bort döda ytor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av panpo98
t0t4l str3:

View / Tolbars / Bookmarks Tolbars
View / Statusbar

Då får du bort 2 av 3 ställe du markerat.

F11 kan du också testa får att få bort döda ytor.

Tack för tipsen, men det har jag redan gjort. Se MIN bild i mitt första inlägg på s.9. Den bilden jag visade innan var en annan killes. Han hade den där barsen kvar.

/Calle