Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Fast gör inte Samsung IPS till iPhones? Eller så minns jag fel.
Hur som helt är det ju som du säger orelevant, då det är digitizern som avgör kompatibilitet med bestick eller ej.

Lg var de iaf på 4s

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Apputbudet växer och sökfunktionen på windows phone marketplace verkar rätt kass. Nu har Cabonline och Taxi Kurir släppt appar för några dagar sedan, en av de apparna jag var lite vemodig över att inte längre ha tillgång till om jag gick över från iOS till WP.

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/taxi-kurir/e20a89...

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag hänger dåligt med i utvecklingen men är väldigt intresserad att eventuellt byta till Windows Phone. Vad säger er erfarenhet? Hur står sig Windows Phone gentemot Android/iOS? Hur stor är egentligen skillnaden mellan 920 och 820? Kommer de nya levereras med Windows Phone 8?
Kommentera och argumentera gärna lite om huruvida man borde välja en sådan, eller ej!

Visa signatur

Genom en löjlig signatur får man inga vänner!

Permalänk
Medlem

Om man är intresserad av en lite billigare WP, vilket är bästa köpet? En lumia 800, eller vänta på en HTC 8S?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lounge76:

Om man är intresserad av en lite billigare WP, vilket är bästa köpet? En lumia 800, eller vänta på en HTC 8S?

http://www.sweclockers.com/forum/75-mobiltelefoner/1154847-hu... och flera lär komma, kan se att man får en WP8-lur för 1300:- inom snar framtid.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk

Nu tar dom in barnen. Blir kanske inte helt som dom tänkt nu! Hehe lite roligt detta. Ser bra ut annars alltså Windows Phone.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Sa han precis "We reinvented"?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

rätt fail att det inte går att se från WP7

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Eventet menar du ? Har WP7 flash då ? Jäkligt fail att köra det i flash imo.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

Ingen flash på WP nej. Inte på androiden heller, då jag inte orkar gräva fram undergroundalterntiven, eller vad det nu är man har där nu.

Men men, klarar mig utan eventet. vi har ju sweclockers eminenta nyhetsbevakning iallafall.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Det var en hel del intressanta saker måste jag säga fastän jag gillar Apple. Dock så blir jag nervös över all information den samlar om allt och alla man känner och kategoriserar alla man känner. Detta är säkert valfritt men kul om någon kommer åt informationen not. Kids corner grejen verka bra men funka den bara om barnen swipa åt "rätt" håll ?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Don_W:

Det var en hel del intressanta saker måste jag säga fastän jag gillar Apple. Dock så blir jag nervös över all information den samlar om allt och alla man känner och kategoriserar alla man känner. Detta är säkert valfritt men kul om någon kommer åt informationen not. Kids corner grejen verka bra men funka den bara om barnen swipa åt "rätt" håll ?

På vilket sett samlar den mer info än en i-lur?
Swipar barnen åt fel håll så kommer de ingenstans och swipar om rätt, det skulle iaf mina barn göra om det inte fungerade första gången, krävs ingen vidare intelligens för det va?

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

På vilket sett samlar den mer info än en i-lur?
Swipar barnen åt fel håll så kommer de ingenstans och swipar om rätt, det skulle iaf mina barn göra om det inte fungerade första gången, krävs ingen vidare intelligens för det va?

Men ungen drog ju uppåt och då kom "hans" meny men när den swipa höger kom kids Corner. Med mer info mena jag skydrive samt den där Rooms saken. Kommer någon in på din uppgift och du har massa bekanta där med info så som reser den dagen eller what ever så konmer dom även åt andras info. Eller ?

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Don_W:

Men ungen drog ju uppåt och då kom "hans" meny men när den swipa höger kom kids Corner. Med mer info mena jag skydrive samt den där Rooms saken. Kommer någon in på din uppgift och du har massa bekanta där med info så som reser den dagen eller what ever så konmer dom även åt andras info. Eller ?

Kids corner så som jag uppfattade det är "ett rum" i luren, barnen kan skräddarsy det du tillåter, så som utseendet med färger och namn. Inte bara spel där alltså utan också webläsare mm om du nu tillåter det... de kan dock inte lämna Kids corner om de skulle vilja det, det måste du tillåta med lösen eller nåt.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av raidarn:

Kids corner så som jag uppfattade det är "ett rum" i luren, barnen kan skräddarsy det du tillåter, så som utseendet med färger och namn. Inte bara spel där alltså utan också webläsare mm om du nu tillåter det... de kan dock inte lämna Kids corner om de skulle vilja det, det måste du tillåta med lösen eller nåt.

Så med andra ord så ska man som förälder swipa in sig och sen lämna luren antar jag. Trevlig funktion antar jag . Själv så löste jag det med att min 4 åring fick min iphone 4. Så slipper jag nojja mig . Han får visserligen använda den nya ibland med.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

Det visas nåt nyhetsflöde på startskärmen (lås-skärmen) på min lumia, hur får jag bort det?

Det har med facebook-kontot att göra iaf, har jag märkt, men jag hittar ingenstans vart jag stänger av det. Vill bara ha klockan på lås-skärmen, så denna "status" eller vad det är är måttligt irriternade.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec P280, Noctua NF-P12 x2, Corsair HX650, Sabertooth 990FX, AMD Phenom II 965, Noctua NH-D14, Geforce 560TI, 2x 4GB Kingston HyperX, 2x 2GB Corsair Memory XMS3, Western Digital Caviar 500GB

Permalänk
Permalänk
Skrivet av LifeIsALoop:

Det visas nåt nyhetsflöde på startskärmen (lås-skärmen) på min lumia, hur får jag bort det?

Det har med facebook-kontot att göra iaf, har jag märkt, men jag hittar ingenstans vart jag stänger av det. Vill bara ha klockan på lås-skärmen, så denna "status" eller vad det är är måttligt irriternade.

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken modell?
Har aldrig sett nån sådan funktion på dagens lumiamodeller.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Men ungen drog ju uppåt och då kom "hans" meny men när den swipa höger kom kids Corner. Med mer info mena jag skydrive samt den där Rooms saken. Kommer någon in på din uppgift och du har massa bekanta där med info så som reser den dagen eller what ever så konmer dom även åt andras info. Eller ?

Anledningen till att ungen kom in i "hans meny" var ju att han inte hade något lösenord alls. Hade han haft det så hade ungen inte kunnat låsa upp den så lätt, men däremot kommit åt kids corner.

Visa signatur

| AMD Phenom II x6 1100T @ 4 GHz || Thermalright ultra 120 eXtreme || Asus Crosshair IV Formula 890FX |
| 8GB Corsair Vengeance LP @ 7-8-8-19 1500 MHz || Asus GTX 560 ti directCUII @ 1000/2300 MHz |
| Adata XPG SX900 512 GB SSD || Corsair HX Series 520W || Antec p182 |

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Vilken modell?
Har aldrig sett nån sådan funktion på dagens lumiamodeller.

lumia 800, ska ta en bild så får du se...

Skickades från m.sweclockers.com

Det längst ner.

Visa signatur

Antec P280, Noctua NF-P12 x2, Corsair HX650, Sabertooth 990FX, AMD Phenom II 965, Noctua NH-D14, Geforce 560TI, 2x 4GB Kingston HyperX, 2x 2GB Corsair Memory XMS3, Western Digital Caviar 500GB

Permalänk
Skrivet av LifeIsALoop:

lumia 800, ska ta en bild så får du se...

Skickades från m.sweclockers.com

Det längst ner.

Aha, det är nog ett facebook-event som syncats med kalendern. Gå in i kalenderns inställningar, sp kan du stänga av facebook helt, eller dölja dom events som du inte tackat ja till.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Aha, det är nog ett facebook-event som syncats med kalendern. Gå in i kalenderns inställningar, sp kan du stänga av facebook helt, eller dölja dom events som du inte tackat ja till.

TACK!! Funkade alldeles utmärkt.

Visa signatur

Antec P280, Noctua NF-P12 x2, Corsair HX650, Sabertooth 990FX, AMD Phenom II 965, Noctua NH-D14, Geforce 560TI, 2x 4GB Kingston HyperX, 2x 2GB Corsair Memory XMS3, Western Digital Caviar 500GB

Permalänk

Någon som tips på ett bra headset till Lumia 800?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec P280, Noctua NF-P12 x2, Corsair HX650, Sabertooth 990FX, AMD Phenom II 965, Noctua NH-D14, Geforce 560TI, 2x 4GB Kingston HyperX, 2x 2GB Corsair Memory XMS3, Western Digital Caviar 500GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LifeIsALoop:

Någon som tips på ett bra headset till Lumia 800?

Skickades från m.sweclockers.com

Kolla här:
http://www.nokia.com/se-sv/produkter/telefon/lumia800/tillbeh...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LifeIsALoop:

Någon som tips på ett bra headset till Lumia 800?

Skickades från m.sweclockers.com

nja ett BRA headset till Lumia måste nog bli Klipsch s4i.

http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/96530-klipsch_im...

Dock är den för iPhone men allt fungerar förutom volymknapparna. Jag kan leva med det för ljudet är enastående, låter bättre än de som finns på Apple store för över 2000:-

MVH

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem

Har fått chansen att klämma på alla WP8 enheter nu, för er som är intresserade så finns de på Gamex mässan hos Microsoft.

Glömde fota HTC's enheter dock.

Lumia 920: Väldigt bra display, kändes inte för stor och absolut inte extremt tung som många beskriver den som.

Lumia 820: Låg riktigt skönt i handen, displayen såg riktigt bra ut trots 480x800 i upplösning.

Samsung Ativ S: Väldigt stor display, faktiskt för stor för mig. Enheten kändes även väldigt lätt och aningen plastig.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Samsung Ativ S: Väldigt stor display, faktiskt för stor för mig. Enheten kändes även väldigt lätt och aningen plastig.

http://farm9.staticflickr.com/8340/8153807620_e10f68df40.jpg

Typiskt Samsung med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prodigys:

Typiskt Samsung med andra ord.

Jag hade för mig den skulle vara i alu har de ändrat det?

Själv börjar jag bli sugen på att byta min zte tänka mot en röd HTC 8s men mina pengar tycker inte om det
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Jag hade för mig den skulle vara i alu har de ändrat det? Eller kör de någon imitations historia?

Själv börjar jag bli sugen på att byta min zte tänka mot en röd HTC 8s men mina pengar tycker inte om det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb