Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Avstängd

Windows Phone 8 är helt klart nu:
http://www.theverge.com/2012/9/14/3335226/microsoft-reportedl...

Det är alltså upp till respektive tillverkare att släppa mobilerna nu.

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Varför finns det inte flytvästar på tåg? När jag åker båt finns det alltid flytvästar. Tåg är helt värdelösa.

Nu har du gått från en bortförklaring ("varför vill du göra det") till ett logiskt felslut (jämför äpplen med päron), och det räddar ändå inte situationen: kunden vill kunna stänga appar, så kunden har uppenbarligen användning av en flytväst på sitt tåg.

Personligen skulle jag nöja mig med att bli av med skämtprogrammet Zune och kunna använda telefonen som lagringsmedium, det är vad som irriterar mig allra mest. Fast om Microsoft kunde fixa att Kontakter inte scale'as till skärmstorleken och inte kan visas i landscape så vore det en bonus.

Citat:

På vilket sett kan du inte göra det i telefonen? krånglar det, eller hittar du inte hur man gör?

Jag kan göra det i telefonen, men jag måste använda Windows Live eller Outlook. Det är omständligt, t.ex. tar det sex klick bara att komma till att man kan börja mata in namn, och det är lättare att göra det i Outlook på datorn.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

Nej, "varför" är aldrig frågan. "Varför" är en bortförklaring.

Jag har upptäckt ytterligare saknad funktion på mitt WinPhone 7.5 skräp: om nån ringer mig kan jag inte lägga till telefonnumret som en kontakt direkt i telefonen. Jag måste logga in på Windows Live och skriva in kontaktinformationen, eller göra det i Outlook på min dator.

Ja, det är ju en oerhört svår operation att spara en ny kontakt. Baserat på din ovilja att hitta den enkla infon är det ingen större ide att bemöta det andra du påstår.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stelex:

Vad är problemet? Jag lägger till alla nya kontakter direkt i telefonen.

Känner inte heller igen problemet. Om nån ringer kan jag spara det numret som en kontakt.
http://www.everythingwm.com/forum/threads/adding-a-new-contac...
http://www.youtube.com/watch?v=Avlnnb0b6sE

Lär dig hur operativsystemet fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Känner inte heller igen problemet. Om nån ringer kan jag spara det numret som en kontakt.
http://www.everythingwm.com/forum/threads/adding-a-new-contac...
http://www.youtube.com/watch?v=Avlnnb0b6sE

Lär dig hur operativsystemet fungerar.

Tycker det karaktäriserar många som spyr galla över wp. De är redan negativt inställd från början och orkar inte leta upp info, eller pröva sig fram, om elementära saker. Samma jag läst nånstans här, om hur störigt det är att behöva gå in i Inställningar för att mute:a ljudet. Behövs inte alls, ett knapptryck sen finns muteknappen där

Permalänk
Skrivet av johnh3:

Lär dig hur operativsystemet fungerar.

"Det är omständligt, t.ex. tar det sex klick bara att komma till att man kan börja mata in namn, och det är lättare att göra det i Outlook på datorn"

1 klick på telefonnumret, 1 klick på disketten, 1 klick på +, 1 klick för att välja "windows live" eller "outlook", 1 klick på disketten igen, 1 klick på "+ namn", och nu får jag skriva i namnet.

Men du eller pippirull får gärna förklara för mig hur jag använder min Windows phone som mass storage device, eller får Kontakter att visas i landscape.

Visa signatur

~: När du vill skriva "dem", skriv "de" eller "dom" istället :~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

"Det är omständligt, t.ex. tar det sex klick bara att komma till att man kan börja mata in namn, och det är lättare att göra det i Outlook på datorn"

1 klick på telefonnumret, 1 klick på disketten, 1 klick på +, 1 klick för att välja "windows live" eller "outlook", 1 klick på disketten igen, 1 klick på "+ namn", och nu får jag skriva i namnet.

Men du eller pippirull får gärna förklara för mig hur jag använder min Windows phone som mass storage device, eller får Kontakter att visas i landscape.

Behövs det mindre är 6 knappningar på tangenterna för att göra det i outlook då? Själv tycker jag att det är grymt enkelt att göra det i telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananas2thebeat:

"Det är omständligt, t.ex. tar det sex klick bara att komma till att man kan börja mata in namn, och det är lättare att göra det i Outlook på datorn"

1 klick på telefonnumret, 1 klick på disketten, 1 klick på +, 1 klick för att välja "windows live" eller "outlook", 1 klick på disketten igen, 1 klick på "+ namn", och nu får jag skriva i namnet..

Jag testade på android det blev 5 klick. 1 klick på nummret, 1 klick på lägg till i kontakter , 1 klick på skapa ny kontakt, 1 klick på telefon eller på simkort, skriv in namn sen 1 klick på färdig (även här på sista steget vad nu det spelar för roll). Så vet inte om det är så mycket att gnälla över.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på ifall det kommer att gå att ändra bakgrudsbild på WP8?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Någon som har koll på ifall det kommer att gå att ändra bakgrudsbild på WP8?

Bakgrunden på hemskärmen kan vara svart eller vit vad jag har sett. Lika som tidigare. Den är ju ändå täckt av tiles, så man ser inte mycket av den. Låsskärmens bild kan man dock byta, precis som tidigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Det där stämmer ju dock inte för WP8.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har kollat på klipp på wp7, 7.5 och 8 och tycker tangentbordet och "sms avdelningen" ser så platt ut, jämför då med iOS. Någon som vet ifall de kommer att gå att ändra det med wp8? Typ att man kan välja hur man vill att det skall se ut? De pratar ju om hela tiden att man skall kunna göra wp8 så personligt som möjligt. Eller är det bara att man kan ändra färg på (grundikonerna) och storlek på dom. Samt svart eller vit bakgrund?

Permalänk
Medlem
Skrivet av snuffe82:

Har kollat på klipp på wp7, 7.5 och 8 och tycker tangentbordet och "sms avdelningen" ser så platt ut, jämför då med iOS. Någon som vet ifall de kommer att gå att ändra det med wp8? Typ att man kan välja hur man vill att det skall se ut? De pratar ju om hela tiden att man skall kunna göra wp8 så personligt som möjligt. Eller är det bara att man kan ändra färg på (grundikonerna) och storlek på dom. Samt svart eller vit bakgrund?

Jo hela systemet är ju platt i designen utan skuggor och reliefer. Tror de behåller det i 8:an med att färgen i systemet hänger med in i kalender, sms osv

Finns det indikationer på att man kan byta färg individuellt på tilsen (storleken vet jag) i wp8?

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Någon som har en länk till HTC Keynote New York idag??

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Permalänk
Medlem

http://www.wpcentral.com/comparison-htc-one-8x-vs-nokia-lumia... 8x ser lite intressant ut men tror de gjort bort sig lite med att skippa 4g och trådlös laddning, sen att den är lika tjock och lång (lite längre tom.) som 920 men saknar "pureview" och har endast 4,3 skärm känns konstigt men dock är den några mm mindre bred. Men den är absolut ett bra alternativ speciellt om man ställer den mot 820 som stannar kvar på den vädligt föråldrade upplösnin gen.

Sen har den ju beats audio köret någon som testat lurar med det, är det bättre eller bara marknadsföring?
Gillar även Klockan på HTC finns det något liknande den till wp7 att tanka hem?
http://www.wpcentral.com/htc-8s-windows-phone-8-hands-photo-g... 8s
Deras 8s ser riktigt bra ut dock inte så bra upplösning på skärmen och 512ram men är den billig kan jag mycket väl kunna tänka mig den. Vet dock inte om det är något från wp8 som gör att jag känner för att byta telefon utseendet får man ju ändå och prestandan i min tania räcker gott för mig.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Något offtopic...

men, har ni sett den här?

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

Något offtopic...

men, har ni sett den här?

Så långa köer är det alltid när stora kedjor öppnar butiker och lovar dyra presenter till typ de 20 första i detta fallet är det la iphones de får?
Eller tänkte du på att personalen kändes lite fejkat lyckliga över att öppna en liten butik?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd

Herregud, skämdes över att se filmen!

Permalänk
Medlem

Undrar (kanske någon som vet?) om man kan välja vit som färg på tiles (svart ser ut att finnas nu) och då få texten,symbolerna svarta? En vit Lumia 920 men svart bakgrund och vita tiles... tror det skulle se så läckert ut

Typ så här:

http://farm5.static.flickr.com/4070/5165327365_0c541095f8.jpg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

http://www.wpcentral.com/comparison-htc-one-8x-vs-nokia-lumia... 8x ser lite intressant ut men tror de gjort bort sig lite med att skippa 4g och trådlös laddning, sen att den är lika tjock och lång (lite längre tom.) som 920 men saknar "pureview" och har endast 4,3 skärm känns konstigt men dock är den några mm mindre bred. Men den är absolut ett bra alternativ speciellt om man ställer den mot 820 som stannar kvar på den vädligt föråldrade upplösnin gen.

Sen har den ju beats audio köret någon som testat lurar med det, är det bättre eller bara marknadsföring?
Gillar även Klockan på HTC finns det något liknande den till wp7 att tanka hem?
http://www.wpcentral.com/htc-8s-windows-phone-8-hands-photo-g... 8s
Deras 8s ser riktigt bra ut dock inte så bra upplösning på skärmen och 512ram men är den billig kan jag mycket väl kunna tänka mig den. Vet dock inte om det är något från wp8 som gör att jag känner för att byta telefon utseendet får man ju ändå och prestandan i min tania räcker gott för mig.

Jag skulle nog vara intresserad av htc one 8x. Är inte själv intresserad av för stora displayer. Den är ju ändå större än iPhone 5 med 4.3" tum:
http://www.htc.com/www/smartphones/htc-wp-8x/

Antagligen blir den väl lite billigare än Nokia 920 också.

Permalänk
Medlem

Lite andra nyheter:

Priserna är satta för de nya telefonerna från Nokia. Olåsta såklart.

  • Lumia 920: €599

  • Lumia 820: €499

Lumia 800 är även tillgänglig på de flesta webbshoppar för omkring 2200 SEK (CDON och Webhallen är några av de mer populära och pålitliga).

P.S. Så här känslig är nya Lumia 920.

Edit: Glömde att lägga till källan.

Permalänk
Medlem

Lade in en custom ROM igår och fick därmed 7.8 lite tidigare Är dock inte helt buggfritt.

IMG_8070 by Jeddan, on Flickr

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Lade in en custom ROM igår och fick därmed 7.8 lite tidigare Är dock inte helt buggfritt.

http://farm9.staticflickr.com/8309/8038591549_cf14b82495.jpg

IMG_8070 by Jeddan, on Flickr

Lust att dela med dig av hur Spotify fungerar egentligen?

Jag står i valet och kvalet över om jag skall våga hoppa på WP 8 med Lumia 920 eller om jag skall testa Android med en SGS3 (kanske LTE). Först såg jag att nästan alla appar jag använder idag på iOS fanns för WP men sen såg jag recensionerna av apparna och blev lite rädd. Det lät t.ex. som om Spotify och Facebookapparna inte gick att använda alls, dvs att de var totalt värdelösa. Så jag tar gärna lite input från alla om hur det egentligen ligger till.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Lust att dela med dig av hur Spotify fungerar egentligen?

Jag står i valet och kvalet över om jag skall våga hoppa på WP 8 med Lumia 920 eller om jag skall testa Android med en SGS3 (kanske LTE). Först såg jag att nästan alla appar jag använder idag på iOS fanns för WP men sen såg jag recensionerna av apparna och blev lite rädd. Det lät t.ex. som om Spotify och Facebookapparna inte gick att använda alls, dvs att de var totalt värdelösa. Så jag tar gärna lite input från alla om hur det egentligen ligger till.

Facebookappen tycker jag fungerar riktigt bra, inga klagomål där, däremot använder jag den enbart då jag ska kolla vad som skrivits i vissa grupper. Annars använder jag det integrerade Facebook i "Peoplehubben".

Spotifyappen är inte sådär jättebra, tror nog definitivt att den är bättre på Android och iOS, men jag använder den dagligen kanske 2h på tunnelbanan och den fungerar iaf, min kraschar inte och har sig. Skulle väl dessutom tro att den blir förbättrad efter WP8 lanseringen. Skypeappen lämnar också en del och önska, men det ska ju blir integrerat i WP8. I övrigt finns det väldigt många kvalitétsappar, köper du en Nokia Lumia 920 lär du inte bli besviken på Nokias egna appar!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Lust att dela med dig av hur Spotify fungerar egentligen?

Jag står i valet och kvalet över om jag skall våga hoppa på WP 8 med Lumia 920 eller om jag skall testa Android med en SGS3 (kanske LTE). Först såg jag att nästan alla appar jag använder idag på iOS fanns för WP men sen såg jag recensionerna av apparna och blev lite rädd. Det lät t.ex. som om Spotify och Facebookapparna inte gick att använda alls, dvs att de var totalt värdelösa. Så jag tar gärna lite input från alla om hur det egentligen ligger till.

Well, det fungerar väl, men det är väldigt knappt. Spotify lägger fruktansvärt lite energi på sina mobilappar i allmänhet har jag märkt då även iOS varianten har en hel del irriterande buggar efter flera års utveckling. Windows Phone appen är nästintill totalt ignorerad. De utvecklade den till ett läge där de kände att "det här får duga", släppte den, och sedan sade de upp praktikanten som skrivit appen. Med andra ord: Spotify appen till Windows Phone är brutalt dålig och om du vill ha Spotify så måste jag tyvärr rekommendera en annan modell. Eller så kan du kolla på Zune Pass som är ett liknande koncept men som faktiskt fungerar på WP.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Well, det fungerar väl, men det är väldigt knappt. Spotify lägger fruktansvärt lite energi på sina mobilappar i allmänhet har jag märkt då även iOS varianten har en hel del irriterande buggar efter flera års utveckling. Windows Phone appen är nästintill totalt ignorerad. De utvecklade den till ett läge där de kände att "det här får duga", släppte den, och sedan sade de upp praktikanten som skrivit appen. Med andra ord: Spotify appen till Windows Phone är brutalt dålig och om du vill ha Spotify så måste jag tyvärr rekommendera en annan modell. Eller så kan du kolla på Zune Pass som är ett liknande koncept men som faktiskt fungerar på WP.

Nja, jag är inte ute efter att byta från Spotify då jag är nöjd med det. Däremot är det som du säger att iOS varianten är långt ifrån bra den med. Jag får försöka testa den på WP helt enkelt.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"