Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Lade in en custom ROM igår och fick därmed 7.8 lite tidigare Är dock inte helt buggfritt.

http://farm9.staticflickr.com/8309/8038591549_cf14b82495.jpg

IMG_8070 by Jeddan, on Flickr

Skrivet av Derox:

Lust att dela med dig av hur Spotify fungerar egentligen?

Jag förstår inte heller varför ni inte funderat på/använder Nokia Music ist för spotify? Då Nokia Music är i princip är en gratis version av Spotify.

Funkar Nokia Music dåligt?
Eller vet ni helt enkelt inte vad Nokia Music är?

Förklara gärna för mig varför ni hellre vill betala 100 pix per månad för en funktion som kommer gratis med er telefon.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Ture6600:

Jag förstår inte heller varför ni inte funderat på/använder Nokia Music ist för spotify? Då Nokia Music är i princip är en gratis version av Spotify.

Funkar Nokia Music dåligt?
Eller vet ni helt enkelt inte vad Nokia Music är?

Förklara gärna för mig varför ni hellre vill betala 100 pix per månad för en funktion som kommer gratis med er telefon.

Jag har Samsung

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Jag har Samsung

Okej det förklarar frågan i ditt fall, jag får ursäkta mig. ^^

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Ture6600:

Jag förstår inte heller varför ni inte funderat på/använder Nokia Music ist för spotify? Då Nokia Music är i princip är en gratis version av Spotify.

Eller vet ni helt enkelt inte vad Nokia Music är?

Men är det verkligen gratis och hur länge? i så fall så är det ännu en anledning för mig att gå över till WP8. Jag hade inget gratis Nokia Music på min Symbianmobil i alla fall och Symbian är ändå ju Nokias helt egna system.

Jag gillar Spotify men jag tänker aldrig betala för det, Spotify för mig är ett alternativ till Webbradio och Webbradio betalar jag inte heller för. Då vore ju Nokia music smutt då. Men vanligtvis när det gäller "musik och gratis" då brukar det röra sig i gränslandet på vad som är lagligt, så därför är jag lite skeptisk på att det skulle vara gratis. Inte för att jag tror att Nokia eller för den delen någon annan känd större mobiltillverkare skulle släppa en olaglig musiktjänst, skivbolagen skulle ju snabbt som ögat stämma brallorna av dem.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Lust att dela med dig av hur Spotify fungerar egentligen?

Jag tycker alla externa appar verkar ha problem med internetåtkomst och "multitasking"

När jag testar Facebook, Spotify och Wordfeud så tar det alltid lång tid att starta programmen och få uppdaterad information.

Växlar man till ett annat program så tar det lika lång tid igen när man går tillbaka det första programmet.

Det här är någonting som fungerar klart bättre på ios/android.

Den inbyggda facebook-funktionen är däremot väldigt snabb.

Sedan kan jag tycka att gränsnittet inte fungerar helt optimalt på spotify och facebook, men visst - det går att göra det mesta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Men är det verkligen gratis och hur länge? i så fall så är det ännu en anledning för mig att gå över till WP8. Jag hade inget gratis Nokia Music på min Symbianmobil i alla fall och Symbian är ändå ju Nokias helt egna system.

Jag gillar Spotify men jag tänker aldrig betala för det, Spotify för mig är ett alternativ till Webbradio och Webbradio betalar jag inte heller för. Då vore ju Nokia music smutt då. Men vanligtvis när det gäller "musik och gratis" då brukar det röra sig i gränslandet på vad som är lagligt, så därför är jag lite skeptisk på att det skulle vara gratis. Inte för att jag tror att Nokia eller för den delen någon annan känd större mobiltillverkare skulle släppa en olaglig musiktjänst, skivbolagen skulle ju snabbt som ögat stämma brallorna av dem.

Från Nokia Musics hemsida: http://music.ovi.com/se/sv/pc/help/comeswithmusicoverview/

"Låter det för bra för att vara sant? Myntets baksida:
Du kan bara få ett Nokia Musik Obegränsat medlemskap när du köper en utvald Nokia mobil
Se Nokia Musik Obegränsat mobiler och priser
Priset kan skilja sig beroende på erbjudanden från återförsäljare och nätverksoperatörer
Se vart du kan köpa en Nokia Musik Obegränsat mobil
Du kan bara hämta och spela upp musik på din registrerade dator och mobil. Den kan inte brännas på CD eller kopieras"

Ja det är ju lite mysko att det inte var grattis på Nokias eget os.

Jag tycker det verkar riktigt grymt. Har dock aldrig testat det så man får se hur det funkar. Men om det här så bra som det låter förstår jag inte var någon som har funderat på att lyssna på musik i deras WP-telefon skulle ens fundera på att köpa någon annan mobil än Nokia Lumia. Jag är nästan beredd att dra det så långt att jag inte förstår varför någon som ska köpa en smartphone och har planer på att streama musik överhuvudtaget ens fundera på något annat än Nokia Lumia.

Förutsatt att det känner till Nokia Lumia samt Nokia Music. Vilket det tyvär inte verkar som. Okej visst de flesta känner till Nokia men det är ett fåtal som vet om deras senaste modeller och ännu färre som förstår att det är riktigt bra mobiler. Av dem verkar det som ännu färre känner till Nokia Music som bara är en av de grymma tjänster som de tillhandahåller. Vilket jag tycker är väldigt synd.

Men jag vill påstå att det finns en mycket simpel förklaring till detta: Nokia verkar helt ha glömt bort begreppet marknadsföring och de fördelar som det för med sig. Vilket jag ser som väldigt synd för jag anser att folket har rätt att få reda på vad dem missar när de ej köper en Nokia Lumia.

Och det samma verkar tyvärr även gälla Micosoft som inte heller är speciellt duktiga på att marknadsföra Windows Phone för den bereda massan. Och jag fattar inte hur någon av dem har tänkt att de ska stjäla andelar från iPhone och Android. Och det är bara att hoppas att de börjar satsa mer på att marknadsföra sig innan de släpper ut deras nya lumior på marknaden.

Men i någon mening är det redan på tok för sent ute då många av deras potentiella kunder redan sprungit och köpt iPhone 5 vilket är yttersta synd för jag ser gärna att Nokia och Microsoft lyckas och driver upp konkurrensen.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Ture6600:

Jag förstår inte heller varför ni inte funderat på/använder Nokia Music ist för spotify? Då Nokia Music är i princip är en gratis version av Spotify.

Funkar Nokia Music dåligt?
Eller vet ni helt enkelt inte vad Nokia Music är?

Förklara gärna för mig varför ni hellre vill betala 100 pix per månad för en funktion som kommer gratis med er telefon.

Jag trodde jag visste vad Nokia Music är, men tydligen har jag inte hittat läget där det fungerar exakt som spotify?
Bara sett deras "Mix radio" eller vad det nu heter

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Nokia Music är inte riktigt samma sak som spotify. Det innehåller en butik där man kan köpa låtar för 9-12 kr/st och mix radio som är gratis. Mix radio är färdiga "blandband" i olika genrer och man kan inte välja själv vilken låt eller band man vill lyssna på. Så mix radio skulle kunna beskrivas som en blandning mellan spotify och vanlig webbradio...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Jag tycker alla externa appar verkar ha problem med internetåtkomst och "multitasking"

När jag testar Facebook, Spotify och Wordfeud så tar det alltid lång tid att starta programmen och få uppdaterad information.

Växlar man till ett annat program så tar det lika lång tid igen när man går tillbaka det första programmet.

Det här är någonting som fungerar klart bättre på ios/android.

Den inbyggda facebook-funktionen är däremot väldigt snabb.

Sedan kan jag tycka att gränsnittet inte fungerar helt optimalt på spotify och facebook, men visst - det går att göra det mesta.

Okej, det låter inte speciellt bra. Det är väldigt svårt detta faktiskt, kanske borde jag ta en SGS 3...

Var dock och klämde på en Lumia 900 idag och den verkade riktigt fin faktiskt, operativet var lite av ett frågetecken fortfarande dock. Vet inte om jag gillar stilen på det hela.

Däremot har jag en iPhone via jobbet som är med mig för det mesta så om det blir problem med någon app i Windows Phone 8 så kan jag alltid köra det via jobbluren.

Skrivet av Ture6600:

Jag förstår inte heller varför ni inte funderat på/använder Nokia Music ist för spotify? Då Nokia Music är i princip är en gratis version av Spotify.

Funkar Nokia Music dåligt?
Eller vet ni helt enkelt inte vad Nokia Music är?

Förklara gärna för mig varför ni hellre vill betala 100 pix per månad för en funktion som kommer gratis med er telefon.

Fungerar Nokia Music exakt som Spotify? Dvs att jag kan söka på låtar och själv komponera ihop spellistor? Fungerar Nokia Music på min Mac/PC?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Jag trodde jag visste vad Nokia Music är, men tydligen har jag inte hittat läget där det fungerar exakt som spotify?
Bara sett deras "Mix radio" eller vad det nu heter

Det verkar inte vara "exakt som Spotify". Själv har jag aldrig testat Nokia Music, men enligt en artikelkommentar på IDG så läste jag nyss att det vara enligt följande:

"Nokia Musik - 0kr. Motsvarighet till Spotify med fler artister än Spotify att välja mellan. Dock är begränsningen att man gör spellistor med hela artister och inte enskilda låtar".

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Anonymous FTW:

Det verkar inte vara "exakt som Spotify". Själv har jag aldrig testat Nokia Music, men enligt en artikelkommentar på IDG så läste jag nyss att det vara enligt följande:

"Nokia Musik - 0kr. Motsvarighet till Spotify med fler artister än Spotify att välja mellan. Dock är begränsningen att man gör spellistor med hela artister och inte enskilda låtar".

Så, det är som att lyssna på radio istället för att köpa CD-skivor.
Med andra ord lika meningslöst som jag upplevt det hittills.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

För den som är intresserad finns det en professionell fotograf på Flickr som fotograferar med en Nokia Lumia 920. Vissa bilder är extremt snygga medan andra kanske inte lika bra.

Lite exempel:

Länk till galleriet.

Permalänk
Medlem

me want lumia 820 eller 920 nuuuu! verkar riktigt grymma speciellt 920 kamera å skärm

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Så, det är som att lyssna på radio istället för att köpa CD-skivor.
Med andra ord lika meningslöst som jag upplevt det hittills.

Det är som att lyssna på en radiokanal, utan reklam och prat, och där du själv kan välja musiktypen. Du kan göra egna spellistor baserat på artister. Det är alltså som Spotifys Radio-funktion, fast gratis.

Jag tycker det är en jättebra service som jag använder mer än Spotify nuförtiden.. Tycker spellistorna är bra uppgjorda. .Har dock inte ännu sagt upp Spotify-avtalet ännu eftersom om jag vill lyssna på en speciell låt går det inte med Nokia Music..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cable:

Lite andra nyheter:

Priserna är satta för de nya telefonerna från Nokia. Olåsta såklart.

  • Lumia 920: €599

  • Lumia 820: €499

Lumia 800 är även tillgänglig på de flesta webbshoppar för omkring 2200 SEK (CDON och Webhallen är några av de mer populära och pålitliga).

P.S. Så här känslig är nya Lumia 920.

0DRZBj_KRwY

Edit: Glömde att lägga till källan.

Om du äger en samsung galaxy s3 så kan du använda skeden med

Permalänk
Skrivet av Josafo:

Det är som att lyssna på en radiokanal, utan reklam och prat, och där du själv kan välja musiktypen. Du kan göra egna spellistor baserat på artister. Det är alltså som Spotifys Radio-funktion, fast gratis.

Jag tycker det är en jättebra service som jag använder mer än Spotify nuförtiden.. Tycker spellistorna är bra uppgjorda. .Har dock inte ännu sagt upp Spotify-avtalet ännu eftersom om jag vill lyssna på en speciell låt går det inte med Nokia Music..

Det är klart att det inte är helt oanvändbart, men att säga att det kan ersätta spotify är rätt naivt. Möjligtvis för personer som enbart använder spotify för radiofunktionen. Finns det ena någon som använder den alls?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

Om du äger en samsung galaxy s3 så kan du använda skeden med

Meningen med videon är att visa hur känslig telefonen är. Klarar även av handskar och annat dylikt, som kan underlätta vintern en hel del.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cable:

Meningen med videon är att visa hur känslig telefonen är. Klarar även av handskar och annat dylikt, som kan underlätta vintern en hel del.

ok, du vet inte om det är samsung som står för tillverkning av nokias skärmar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alle22:

ok, du vet inte om det är samsung som står för tillverkning av nokias skärmar?

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Samsung Galaxy S III har inte Super Sensitive Touch som videon visar. Om Samsung har tillverkat Nokias skärmar är orelevant (visa gärna källa dock).

Skrivet av Nokia:

Super sensitive touch in Lumia 920 sets a new bar in touch display experience since
the introduction of capacitive touch in smartphone mass market 2007. So far it’s been
about multitouch and usage of the device with bare fingers or stylus but now there will
finally be a radical user experience improvement. Nokia is the first smartphone
manufacturer to bring super sensitive and best touchscreens to the market. The touch
in Lumia 920 is more sensitive than in any other touch display enabling interaction not
only with your bare fingers but also with gloves, long finger nails and even some
regular pens. This technology adapts its sensitivity according to user input method,
making touch usage faster, more natural and accurate.

Se följande .pdf för mer information.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Skrivet av Alle22:

ok, du vet inte om det är samsung som står för tillverkning av nokias skärmar?

Tror inte Samsung tillverkar den till 920 då det är en IPS skärm, LG kanske? Till 820 som kör Amoled har Samsung säkert gjort skärmen. Annars så det man använder besticket på där är ju digitizern och den kan det vara någon annan som tillverkat.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Skrivet av Anonymous FTW:

Tror inte Samsung tillverkar den till 920 då det är en IPS skärm, LG kanske? Till 820 som kör Amoled har Samsung säkert gjort skärmen. Annars så det man använder besticket på där är ju digitizern och den kan det vara någon annan som tillverkat.

Fast gör inte Samsung IPS till iPhones? Eller så minns jag fel.
Hur som helt är det ju som du säger orelevant, då det är digitizern som avgör kompatibilitet med bestick eller ej.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Noterade att min hemmakatalog var lite stor. Spacesniffer lokaliserade att microsoft cachar 2,4gb uppdatering där. Ni (och jag) som kör ssd kan tänka på det. Har uppdaterat min lumia 710 en gång så har man gjort flera borde den växt ännu mer.

edit: http://answers.microsoft.com/en-us/winphone/forum/wp7-sync/ho...

Permalänk
Medlem

Har fått en rektangel högst uppe på skärmen, nästan i mitten. Någon som vet vad den betyder/gör?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Har fått en rektangel högst uppe på skärmen, nästan i mitten. Någon som vet vad den betyder/gör?

Har något med roaming och göra, fick det när jag var i Cypern:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Roaming

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Har något med roaming och göra, fick det när jag var i Cypern:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Roaming

Tecknet för roaming är dock en triangel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Tecknet för roaming är dock en triangel.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, så går det när jag läser lite för hastigt

Men till thexps:

Är det den här ikonen?

Om det är den så är beskrivningen så här:

An app is accessing your phone's current location information. For more info about location awareness and services, see Location awareness and my phone.

Här finns fler förklaringar för diverse ikoner:
http://www.windowsphone.com/en-us/how-to/wp7/basics/what-do-t...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Tecknet för roaming är dock en triangel.

Skickades från m.sweclockers.com

Triangel ska de vara, hade otur när jag tänkte innan

Skrivet av Pnorberg:

Haha, så går det när jag läser lite för hastigt

Men till thexps:

Är det den här ikonen?
http://cmsresources.windowsphone.com/windowsphone/en-us/How-t...

Om det är den så är beskrivningen så här:

An app is accessing your phone's current location information. For more info about location awareness and services, see Location awareness and my phone.

Här finns fler förklaringar för diverse ikoner:
http://www.windowsphone.com/en-us/how-to/wp7/basics/what-do-t...

Väldigt bra länk, och roaming var de visst.... vad de nu innebär

Permalänk
Medlem

Sålde min HTC one x idag, sitter på en Lumia 610 nu i väntan på Lumia 920
Men jag måste säga att jag är sjukt imponerad av 610:an, flyter på riktigt bra fastän begränsad hårdvara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag har också förhandsbokat en Lumia 920 via Halebop, med 12 mån bindningstid blev kostnaden för telefonen 4300, klart överkomligt. Bra abonnemang också, 249 kr för 4 gb surf(4g), 4000 sms/mms och 200 samtal i månaden.

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB