Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Microsoft kovänder om Xbox One DRM

Permalänk
Medlem

MS: How do we squeeze more profit out of our new console?
IDEA: Screw everyone over twice!
Gamer community: Get the pitchforks!
Sony: *Goes to get the popcorn*
MS: We are not afraid!
Gamer community: We wont buy this crap = less money = BOO!
MS: Ruuuuuuuuuun!!!

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Vilket är hela grejjen. De hade en deal med utgivarna som de trodde skulle uppskattas av konsumenterna, men icka sa nicke. MEn kanske lyckas det kavla fram en ny deal innan release men jag är tveksam. Vi får snarare vänta tills nästa generations konsoler.. och förhoppningsvis är folk lite mer pro-digital media då.

De skulle omvärderat i vilken ordning de släppte sina nyheter om konsolen. Hade de börjat rada upp poängen och fördelarna för att sedan visa att detta är möjligt just pga always online så hade nog mottagandet varit lite bättre.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ParasiteX:

Men men men.. den har Kinect juuu! Du kan göra sååå många saker med det.. som.. err.. att se ut som en total fåne framför TVn.. bland annat

Glöm inte det absolut bästa!! den till o med avlyssnar hela tiden även fast den är avstängd!!! *lol*

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

De skulle omvärderat i vilken ordning de släppte sina nyheter om konsolen. Hade de börjat rada upp poängen och fördelarna för att sedan visa att detta är möjligt just pga always online så hade nog mottagandet varit lite bättre.

Det var snarare hatet mot "always-on" som hade uppstått långt innan MS visade Xbox One som ledde till att det blev ett sådant uppstånd när MS avslöjade att det hade en online-check. Allt fokus blev på just det. Alla techsidor skrev om det utan att först tänka på varför den finns, utan istället nöja sig med att utbrista att MS är greedy när de snarare är klämda mella konsumenter och utgivare.

Jag tror faktsikt inte att MS hade någon "hidden agenda", utan att de helt ärligt trodde att fördelarna med online-checken skulle överväga nackdelarna.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Feeku:

Men se det såhär, vilka restriktioner hade XBOX One inneburit om fysisk media "dog ut"? Vilket den mycket väl kan göra inom de kommande åren, iaf bli en betydligt mindre marknad. Vilket var MS gissning.

Det var till att börja med en dålig gissning. Och uppenbarligen gick inte konsumenter med på deras premiss att så skulle vara fallet.

Det var ej heller Microsofts "gissning" — det var deras "önskan". Tänk vilken enorm ytterligare bit av den ekonomiska kakan som hade varit deras om all distribution skedde genom deras kanaler. Alla de pengar som driver alla spelaffärer, fysiska och på nätet, skulle varit deras, plus mellanskillnaden från tryck och fysisk distribution. Det är inte konstigt att se varför de vill att marknaden ska röra sig i denna riktning, men det måste inte automatiskt betyda att det är i allmänna konsumenters intresse. Tror man att marknaden alltid rör sig i en riktning som maximerar konsumentens fördelar så har man druckit lite väl mycket av Ayn Rand-juicen .

Skrivet av Feeku:

Istället hade vi kunnat sälja våra digitala spel, dela hela våra spelbibliotek med vänner oavsett vart på jorden de befinner sig etc. Ain't that freedom for you?

Det finns inget "våra digitala spel" — det finns bara "digitala spel licensierade på annan aktörs villkor". Du äger ingenting om det är "molnet" som bestämmer om du får använda det eller inte. Vad är det för "frihet" i att köpa tillåtelse att använda en produkt tills någon annan säger att du inte får göra det längre, och samtidigt begränsar vad du får göra med den? Du använder upprepat begreppet "frihet" på företagens villkor — det kan vara läge för reflektion.

Och återigen: det finns inget som säger att Microsoft inte skulle kunna göra även detta i kombination med den tidigare fysiska modellen, om de nu primärt var intresserade av konsumentens frihet. Men det är de inte. De är intresserade av sin egen framtida vinst, "drog en rövare", och det gick inte hem.

Om de hade erbjudit denna kombination av möjligheter så kan jag se många som hade sett det som en stor fördel gentemot PS4, men det hade också varit av Microsoft att putta branschen i en riktning där konsumenten fick mer valfrihet, och det är inte där pengarna ligger. Visst har de visioner, det kan ingen förneka, men exakt vad dessa visioner innebär är en större fråga.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Glöm inte det absolut bästa!! den till o med avlyssnar hela tiden även fast den är avstängd!!! *lol*

Jaaaaa. Ska dansa rumba helt naken framför Kinecten då!

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk

Får väl kommentera på detta också, köpte en xbox 360 när den kom ut. Aldrig en sån konsole igen. Dock älskar jag xbox kontrollen i vissa bil spel. Men dem ända konsolerna jag skulle tänka mig att ha framför tv;n är Nintendos

Synd att inte Playstation inte har bättre kontroller, då hade det kanske blivit en sån när man flyttar ut.

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

Nu tycker jag att det är jäkligt luddigt med allting. Ska man kunna bestämma själv att ha uppkoppling där man kan har 10 "vänner" som delar på spel med digital utbud eller köra på som 360?
Kan man välja själv att om man tar konsolen ut på landet måste man ha skivor.

Kan någon vara snäll att reda ut vad som gäller. Läst artikeln men det verkar ju bara att dom snackar en jävla massa och målat in sig i ett hörn.

Visa signatur

- Its all about the game

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Jaaaaa. Ska dansa rumba helt naken framför Kinecten då!

...så ringer din mormor över Skype och du råkar utbrista svars-kommandot som ren reflex.
^^ Nya manuset till "American Pie 432 - The Xbone(r)"

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Här ser ni ett företag som lyssnar på sina fans
Solklart köp <3

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luminous:

Jag är fortfarande besviken på hårdvaran. Jag fattar inte varför jag ska köpa xbox one. För att live är bra, eller för att kontrollen är bäst. Så lät det med 360.
Enda problemet jag haft med ps är väl att kontrołlen inte låg så bra i handen.

Skickades från m.sweclockers.com

Samma här. Jag köpte mitt 360 pga kontrollen och priset, PS3 var ju svindyrt i jämförelse med 360 samt att PS-kontrollerna inte faller mig så mycket i smaken.
Men PS4's kontroller ser ut att vara lite större, så den kan vara bekvämare för oss med stora händer. dock gillar jag inte placeringen på "joysticksen" på PS-kontrollerna, men det går nog att överleva

Visa signatur

NZXT H440 | MSI Z77A-S01 |EVGA Supernova G2 1000W | Intel Core i5 3570K @4.2GHz | Cooler Master V8 | G.Skill Ripjaws Gaming 16GB CL9 @1600MHz | MSI GTX 1070 Gaming X

Fraktfritt Inet
Dagens fynd-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

Det var till att börja med en dålig gissning. Och uppenbarligen gick inte konsumenter med på deras premiss att så skulle vara fallet.

Det var ej heller Microsofts "gissning" — det var deras "önskan". tänk vilken enorm ytterligare bit av den ekonomiska kakan som hade varit deras om all distribution skedde genom deras kanaler. Alla de pengar som driver alla spelaffärer, fysiska och på nätet, skulle varit deras, plus mellanskillnaden från tryck och fysisk distribution. Det är inte konstigt att se varför de vill att marknaden ska röra sig i denna riktning, men det måste inte automatiskt betyda att det är i allmänna konsumenters intresse. Tror man att marknaden alltid rör sig i en riktning som maximerar konsumentens fördelar så har man druckit lite väl mycket av Ayn Rand-juicen .

Det är ju trotsallt ett börsnoterat företag

Skrivet av phz:

Det finns inget "våra digitala spel" — det finns bara "digitala spel licensierade på annan aktörs villkor". Du äger ingenting om det är "molnet" som bestämmer om du får använda det eller inte. Vad är det för "frihet" i att köpa tillåtelse att använda en produkt tills någon annan säger att du inte får göra det längre, och samtidigt begränsar vad du får göra med den? Du använder upprepat begreppet "frihet" på företagens villkor — det kan vara läge för reflektion.

Och återigen: det finns inget som säger att Microsoft inte skulle kunna göra även detta i kombination med den tidigare fysiska modellen, om de nu primärt var intresserade av konsumentens frihet. Men det är de inte. De är intresserade av sin egen framtida vinst, "drog en rövare", och det gick inte hem.

Om de hade erbjudit denna kombination av möjligheter så kan jag se många som hade sett det som en stor fördel gentemot PS4, men det hade också varit av Microsoft att putta branschen i en riktning där konsumenten fick mer valfrihet, och det är inte där pengarna ligger. Visst har de visioner, det kan ingen förneka, men exakt vad dessa visioner innebär är en större fråga.

Ett spel på skiva är ju inte ditt heller, en produkt på skiva ger dig inte automatiskt mera rättigheter än en digital version. Den enda praktiska skillnaden är att du lättare kan välja att strunta i att följa reglerna när det kommer till fysisk media, vilket är en moralisk fråga, då fysisk media är svårare att kontrollera.

Som sagt, det är en balansgång mellan konsumenter och utgivare MS måste gå. Går de emot utgivarna så sticker de till Sony. Med det sagt så tycker jag det hade varit optimalt om de kunda slopa all DRM, men jag försöker bara förklara att verkligheten är en annan.

Jag ser inte varför all är så frälsta på PS4, visst jag har bokat en (är japan trotsallt), när det bara är en PS3,5. Lite ny hårdvara bara, de försökte inte ens med något nytt.

Permalänk
Skrivet av Chrester:

Här ser ni ett företag som lyssnar på sina fans
Solklart köp <3

Haha, efter att under lång tid fått det inbankat att de flesta inte kommer bry sig om deras konsol när de faktiskt visar hur lite de brydde sig om sina kunder, så visst, de är riktiga hjältar, att få det rätt från början är ju inte alls lika bra, ändrar man sig efter man fått rage från hela spelvärlden under många veckor och ignorerat dem komplett så lyssnar man nog lika bra som en döv pensionär, men det är ju trevligt att budskapet äntligen kommit fram i alla fall, även om man behövt hämta både hörapparat och megafon

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Får väl kommentera på detta också, köpte en xbox 360 när den kom ut. Aldrig en sån konsole igen. Dock älskar jag xbox kontrollen i vissa bil spel. Men dem ända konsolerna jag skulle tänka mig att ha framför tv;n är Nintendos

Synd att inte Playstation inte har bättre kontroller, då hade det kanske blivit en sån när man flyttar ut.

Jag har sett en hel del artiklar där folk säger att PS4-kontrollen är den skönaste kontrollen någonsin...
det är såklart en smakfråga iofs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Det var snarare hatet mot "always-on" som hade uppstått långt innan MS visade Xbox One som ledde till att det blev ett sådant uppstånd när MS avslöjade att det hade en online-check. Allt fokus blev på just det. Alla techsidor skrev om det utan att först tänka på varför den finns, utan istället nöja sig med att utbrista att MS är greedy när de snarare är klämda mella konsumenter och utgivare.

Jag tror faktsikt inte att MS hade någon "hidden agenda", utan att de helt ärligt trodde att fördelarna med online-checken skulle överväga nackdelarna.

Deras agenda skulle väl isf vara att få fler att köpa xbox live gold... Vilket inte är så konstigt. Ur ett perspektiv kan man undra sig vad problemet är med att konsolen har ett gediget DRM från första början... då en konsol i sig alltid varit ett slags DRM (mer eller mindre), tror inte detta hade påverkat användarens "frihet" på konsolen avsevärt.
Visst, jag kan väl tycka att det är lite avigt att utgivaren skulle få en liten summa pengar om jag sålde ett begagnat spel... Men poängen är med att sälja beg. spel är ju att själv få lite pengar för det och det hade man ju också fått, så där ser jag inget direkt problem egentligen.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Den fysiska marknaden är stor just nu, men kommer den att fortsätta vara det under Xbox One's livstid? Mindre troligt. Det här var en långsiktig lösning, men folk såg inte längre än vad näsan räkte.

Tänk om fysisk media dör ut under de kommande 10 åren, då kommer vi varken kunna dela eller sälja våra spel längre. Is that freedom?

De kallade det för "långsiktig lösning" men hade inga svar vad som kommer hända när de inte vill betala för att hålla serverarna uppe längre. Vilket var en dealbreaker för mig.

Till PC skiter jag i skiva etc köper allt digitalt för det går att hitta billigt från andra ställen än bara Steam (Blabla förlorar dina spel på Steam också om de lägger ner. Ja betalar typ 100-200kr per spel till PC). På Xbox One fanns inte det som altenativ och ska jag punga ut 700kr för ett spel man klarar på en kväll ska det vara plåtbox å skiva!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maysay:

Xboxen är också regionsfri nu. Dessutom så är väl Kinect mer icke PC än en vanlig gamepad?

Jaså, det var en bra nyhet iaf. För sista jag läste så var den regionslåst = stort fail.
Då börjar xbox one bli en vanlig konsol iaf, regionsfri, man kan köpa begagnade spel och låna utan problem, ingen löjligt online DRM.

Kinect är ett skämt, totalt meningslöst, samma med ps move och allt sådant ploj som wii har.
Jag spelar med gamepad på konsol, punkt.

Och det jag syftade på är att xboxs exklusiva väldigt ofta kommer på PC, så i mina ögon spelar deras exklusiva inte direkt någon roll.
Då jag alltid spelar på PC om det går.

Får se vem som får mest JRPGs, men antar det är PS4 (därför jag har krav på regionsfri)
Speciellt eftersom många JRPGs som kommit hit inte ens har japansk dub, då importerar jag hellre den japanska versionen utav spelet.

PS4 står ändå långt före för mig, billigare dessutom.
Jag vill inte ha det extra skitet som Xbox TV, jag ska spela som man gjort förr på konsol

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Tänk er om ni hade behövt stoppa in en skiva i datorn varje gång ni skulle spela ett nytt spel. Helt otroligt värdelöst. Xbox One är nu lika värdelöst som PS4.

Skrivet av Lasergurka:

Haha, efter att under lång tid fått det inbankat att de flesta inte kommer bry sig om deras konsol när de faktiskt visar hur lite de brydde sig om sina kunder, så visst, de är riktiga hjältar, att få det rätt från början är ju inte alls lika bra, ändrar man sig efter man fått rage från hela spelvärlden under många veckor och ignorerat dem komplett så lyssnar man nog lika bra som en döv pensionär, men det är ju trevligt att budskapet äntligen kommit fram i alla fall, även om man behövt hämta både hörapparat och megafon

Microsoft har ju ett rykte om sig att överhubudtaget inte lyssna, så det här är säkert väl planerat för att de nu helt plötsligt skall ses som snälla farbrorn.

Återigen, så är det in i helvete sorgligt att ett företag ska hyllas för att de tillåter oss utöva sådant vi har laglig rätt till. Har man köpt en produkt, som är en produkt, och inte en licens, så SKA man få ge bort/sälja/låna ut den hur fan man vill utan att någon har med det att göra. Att folk hyllar Microsoft nu (och Sony tidigare) visar bara att konsumenter helt enkelt vant sig vid att företag tar dem i tvåan titt som tätt, och tycker det är normalt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Vilka jävla tomtar.. "Vi har lyssnat och vet nu att ni vill ha..".

Nej. Dem vet nu vad vi INTE vill ha. Påtvingade och limiterande system. Självklart att dem formulerar sig som dem gör, det är ju trots allt PR. Men om inte Sony hade gått ut med sitt friare alternativ från scratch, hade Microsoft fått igenom deras val.

Så jag väljer att översätta deras post till "Vi vet nu att ni kommer köpa PS4 istället för XBOX One om vi inte ändrar på våra planer, för vi har sett förbokningssiffror."

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk

Taktik/strategi

Det är inte helt omöjligt att man ville se hur mycket sura miner MS ville se hos konsument och hade det som en taktik och som en märklig PR.

Likvärdiga händelser har faktiskt hänt på annat håll men ganska osunt beteende av MS.

Glad midsommar!

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

fanboy? jag har inte ägt en konsol sedan NES och har inga planer på att köpa en nu heller, men att microsoft går ut och spottar sina potentiella kunder i ansikten med förbud och begränsningar hit och dit för att två veckor senare behöva krypa till korset och ändra sig är sjukt underhållande. Och ja jag hoppas och tror att xbox blir en flopp av brutala mått.

Varför är det så sjukt underhållande med ett företag som kan ta åt sig av kritik och lyssna på sina kunder? Borde man inte göra så? Och varför skulle du hoppas att Xbox One floppar? Konsumenterna vinner på hög konkurrens mellan företag och såvida man inte vänder sig mot det så borde man hoppas att både nya Xbox och Playstation blir succéer.

Permalänk
Medlem

Xbox One-Eighty, Xbox One-MoreTry. PS4-preorder.

Visa signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Permalänk
Skrivet av ayne:

Jag har sett en hel del artiklar där folk säger att PS4-kontrollen är den skönaste kontrollen någonsin...
det är såklart en smakfråga iofs.

Helt klart personligt, själv har det blivit så att alla kompisar har haft Xbox hemma. Så man har liksom varnt sig vid den.

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk

Jag facepalmar åt alla som säger "Woho! Nu blire Xbone för min del, bra gjort microsoft" osv. Hur kan man ha något förtroende för M$, efter en så oseriös strategi, överhuvudtaget?

Visa signatur

Gigabyte GA-P55-USB3, i5-750 @ 3,4Ghz, 4gb RAM, Sapphire HD7950 Vapor-X OC, Corsair VX 550W, Crucial m4 64gb ssd, Corsair H50, Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dravond:

Kan ju inte säga att jag är förvånad med tanke på kritiken de fick...

Nu får vi se vad Sony kan kontra med...

De behöver inte kontra, det är inte precis som att specsen blivit bättre för att Xone slopat sitt Super-DRM.

PS4 har fortfarande bättre RAM och Grafik

Visa signatur

Asus P8Z77-V Deluxe || Intel Core-i7-3770K || Palit GTX 680 Jetstream Edition || 16 GB Corsair Venegance 1600Mhz || 2TB Seagate Barracuda XT || OCZ Vertex 2 120GB ||

Permalänk
Medlem

Först är alla sura över att något finns och nu när de lyssnar på kunderna och plockar bort ett krav då blir folk sura för att det nu ändrar sig.

Sluta sitt och spekulera så mycket. Uttala er när ni faktiskt har provat båda konkurrenterna.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Skrivet av Flostyle:

Varför är det så sjukt underhållande med ett företag som kan ta åt sig av kritik och lyssna på sina kunder? Borde man inte göra så? Och varför skulle du hoppas att Xbox One floppar? Konsumenterna vinner på hög konkurrens mellan företag och såvida man inte vänder sig mot det så borde man hoppas att både nya Xbox och Playstation blir succéer.

Lyssnar de verkligen på sina kunder? Har de lyssnat på den massiva kritik som de fått för Windows 8? Vad finns det för garantier att de inte kommer genomföra detta i ett senare skede? Vad det handlar om är hur de gör saker och ting. Hur de valde att fokusera på TV delen när de för första gången visade upp sin konsol, sådant säger en hel del om vilken den "egentliga" målgruppen är.

Visa signatur

Jack of all trades

Permalänk
Medlem

Det är välkommet men det kan lika gärna göra en ny kovändning i en fin lite uppdatering av konsolen. Håller mig nog till PS4 ändå trots avsaknaden av exklusiva spe.

Permalänk

Det handlar inte om bakåtsträvande, för er som tjatar om det. Det är Microsoft som tvingar oss ha skivorna i när man spelar, det är Microsoft som har ändrat på reglerna. Ingen hade emot att ha helt digitala spel, ingen var emot 10 personers regeln, det alla var emot var att Microsoft försökte tvinga sina kunder på regler som ingen ville bli tvingad att välja. Om Microsoft hade gett kunderna valen att välja mellan att välja ha skiva i eller always online så hade nog ingen klagat, hade dom gett oss valen att välja själv utan att tvinga på oss något så hade allt varit väl, men Microsoft ville bestämma över allt som kunden själv vill bestämma över, och det är det som vi klagade på. Ingen av oss ville att Microsoft ville tvinga på oss att ha skivorna i spelarna m.m, det borde ni fatta själva. Om ni tycker att det är ok att Microsoft tvinga på sina kunder regler som många inte vill ha eller har någon nytta av, så är det ni som är bakåtsträvande och naiva.

Ps. Ni som applåderar Microsofts handlingar, glöm inte att enda skälet dom ändrar sig är av rädsla att förlora anseende, pengar och kunder, och rädda att floppa än en gång (win8?). Jag hade också applåderat om dom ändrat sig efter "deal with it" skandalen, men det gjorde dom inte, dom försökte ändå tvinga på folk saker, och ändrade sig inte förrän i sista sekund när rädslan tog över. Det handlar om girighet, som vanligt när det kommer till MS, tyvärr, och jag är ändå ett FAN av microsofts produkter(Win7, X360, Xbox, Win Mobile).

Skrivet av ayne:

Jag har sett en hel del artiklar där folk säger att PS4-kontrollen är den skönaste kontrollen någonsin...
det är såklart en smakfråga iofs.

Ja det har jag också hört, plus ganska dum anledning att inte köpa en konsoll, för det finns tredjeparts tillverkare som har gjort "xbox" liknande kontroller till Ps3, vilket säkert lär komma även till Ps4. Och ja, jag håller med om att Xbox kontrollern är också min favorit, gillar inte att spakarna på ps kontrollern ligger så tight nära varann då dom ibland krockar med varann i vissa situationer. Men det ska inte tydligen vara något problem längre då det är större avstånd mellan spakarna i nya?!

Visa signatur

My Hardware:Ryzen7 1700//Asus Prime X370-Pro//16GB Corsair DDR4 3000mhz//Asus Geforce RTX 2070 Dual EVO

Permalänk

Bra gjort av Microsoft

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599