Helgsnack: "Playstation 4 eller Xbox One?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perverted:

Det är även 720p @ PS4.

Nej.

http://www.cinemablend.com/games/Confirmed-Battlefield-4-720p...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MugiMugi:

PS4'an drar ungefär hälften av XBone i standby, vet inte vad du fick detta ifrån.

Har du planer på att ha de inkopplade kommer denna standby förändring innebära att din Xbox One kommer överlag äta mycket mycket mer ström överlag, vist inte när du spelar men du lär inte spela 24/7.

http://www.anandtech.com/show/7528/the-xbox-one-mini-review-h...

Skumt för enligt en annan recension drar Xbone 1W i standby.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Jag valde X1, fick den igår och är väldigt nöjd

Blev X1 för att jag gillar deras ekosystem.

Permalänk
Avstängd

Jaha, sist jag hörde så var det 720p upscaled till 1080p iaf.

Visa signatur

3570K 3.4GHz ■ GA-Z77-DS3H ■ Crucial Ballistix 1600MHz 8GB ■ GTX 760 DirectCU II ■ Samsung SSD 830 128GB
X-Fi XtremeGamer ■ Corsair Carbide 200R ■ Corsair CX500M ■ Samsung 2343NW 23"
GabeN räddar

Permalänk

Det är ju som att välja fest eller kolera! ;P
PS4 känns som ett rätt enkelt val;
- Bättre hårdvara = större potential, längre livslängd
- Slipper problemet med färre spel som PS3 hade problem med tack vare nya plattformen
- Du slipper bli inrutat i ett "paket" av tjänster som alla har begränsningar och hinder, Sony kör mycket mer fritt och anpassningsbart
- Sen är ju lägre pris också nice

Permalänk

720p uppskalat är är inte 1080p

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk

BF4 på PS4 har 900p, uppskalat till 1080p.
BF4 på One har 720p uppskalat till 1080p.

PS4 har totalt fler äkta 1080p spel @ 60 fps vid releasen, men inte så många.
One verkar ha något bättre release titlar även om inget spel verkar vara något man måste ha.
Blir dock ändå en PS4 till att börja med.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Väljer ingen av konsolerna för att=

1.uråldrig redan vid försäljning.
2.måste spela med handkontroll(dagen man kan spela med riktig mus å tangentbord så skulle ja köpa direkT)
3.andelen barn som spelar är förmodligen skyhög, ANTAR det sätter prägel på mp i de flesta spelen....

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Det blir Xbox One pga.

** Spelen (halo, Forza, Destiny, Ryse: Son of Rome)

** Handkontrollen

** Polarna går på samma linje

Visa signatur

- ASUS Zenbook UX32VD -

Permalänk
Medlem

Här har du anledningen!
Kommentar ifrån Amazon

By Louis Smithies

I attended the midnight launch of the Xbox, as I usually do with a new release. I like to test games and consoles early in the morning to ensure they're working and safe before my boys wake up. I can't quite put into words the dismay I felt when I turned it on and was greeted by a familiar red glow. Stricken with panic in the early hours of this morning, dreading the prospect of disappointing my children again, I myopically took the Xbox to a place I hadn't been to since a family tragedy some years ago - the pet cemetery.

I left the machine buried overnight with the intent to return later in the day with a functioning console, but when I awoke I was both startled and unnerved as my youngest son hugged and thanked me for bringing him an Xbox One on the day of its release. Bewildered but relieved, I brushed off the incident as nothing more than good fortune and some sort of logistics error, but as I examined the console the feeling of dread returned like a hammer blow to my stomach - there was soil lodged in the fan outlet.

With as much composure as I could assemble, I attempted to switch off the console and repack it to give myself some time to think, but as I reached for the button, my eyes met the Kinect sensor. An icy current crawled down my spine as my gaze was drawn deeper into the intense darkness of the lens. With a rush of determination I violently jabbed the off button, but a loud warning sound alerted me to the TV screen.

"Update in progress. Please do not unplug the console."

Reluctant to be defeated by a games console, I unplugged both it and the television and turned to leave to find the box, but as I got to the door the same sound resonated in my memory. I turned with relief to see the black screen, but my solace was short-lived as a dim light flickered in the corner, then slowly grew to fill the screen.

"Update in progress. Please do not unplug the console."

A surge of heat flooded my face as adrenaline pervaded my veins, and with seemingly no control over my body I found myself running from the house.

I returned several hours later, embarrassed and unwilling to believe the morning's events. Of course the pet cemetery was just a myth, how could it be anything but nonsense. Clearly the store didn't realise I was attending the midnight launch and sent me the console in the post. From outside my house I was comforted by the convivial sounds coming from within. My family was clearly enjoying the Xbox, so I consoled myself that my lack of sleep had simply caused me to be confused and paranoid. With this reassurance I headed inside to join in with the games, but upon entering I was disheartened to be met without a single welcome, or even so much as a glance in my direction. They became silent immediately, their eyes fixed on the screen, unblinking. Nobody seemed to hear my announcement, nor care as I shuffled unhappily out of the room. They were completely unaware of my presence.

I scurried to my bedroom with my tail between my legs, in the hope that I could sleep on it and awaken to a welcoming family, but I was instead roused by a deafening car horn. I had gone to sleep in my house and woken in the midst of traffic. Bemused and bleary eyed I attempted to grasp what was happening, but before I regained clarity a car had smashed into the back of mine. The driver came to my window, shouting all manner of insults at me but in my growing confusion and anger I ran straight past him and back to my house.

When I tried my key in the door, it wouldn't fit. After ringing the doorbell several times with no response I called the house phone, to no avail. I ran around the house to try to get anyone's attention through a window. The lights were off in every room. When I got to my bedroom window there seemed to be no activity, until I shone my torch through the glass. My wife was asleep in bed. As my eyes adjusted to the light, a strange dark shape became visible on the pillow next to her.

It was the Xbox One.

I had had enough of this madness. I picked up the nearest stone and hurled it through the window. As I climbed through the shattered frame every light in the house switched on at a blinding brightness and I was halted by an iron voice.

"Remain exactly where you are. The house is surrounded. You have breached the terms of our contract and have been classified as an enemy of the state. Make no movement until you are ordered. You may as well say goodbye to your family." When I tried to protest I felt a sharp pain in my spine followed by uncontrollable convulsions.

I awoke in a cell.

After hours of begging, I was able to make one phone call to my house in one last effort to connect with my family. Instead I was greeted by a monotonous voice that denied me any chance of speaking to my wife or children. It told me they were "occupied" and "unable to speak". When I demanded to know who I was speaking to, the phone went dead.

It is with great difficulty that I have published this message, but it is important that I make it known. This is a plea to anyone considering purchasing the Xbox One. It is not merely a gaming console. It is an insidious entity that could rob you of all you hold dear. You must avoid this machine at all cost.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aerious:

Det blir Xbox One pga.

** Spelen (halo, Forza, Destiny, Ryse: Son of Rome)

** Handkontrollen

** Polarna går på samma linje

Tror inte Destiny kommer till Xbone

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk

Wii U + 3DS XL
1. Nintendos exklusiva spel bibliotek
2. Stupid fun
3. Jag har redan en dator

Visa signatur

To See That Which Is Not There,
Gaze Upon What Is

Permalänk
Medlem

Hade den här diskussionen med en polare häromdagen. Jag skulle säga att valet står emellan PS4 och Wii U, helt beroende på vad man ska ha konsolen till.

Personligen föredrar jag att spela spel explicit på datorn. Visst, bilspel, arkad eller fightingspel fungerar jättebra även på konsol men då tycker jag det är smidigare att köpa en ratt/kontroll till datorn istället. För mig är en konsol en underhållningsstation med syftet att underhålla flera personer samtidigt. Ett TV-spel har man för att lira multiplayerspel på en stor skärm. Supersmash, Fifa, Skate, (återigen) bilspel. Spel som helt enkelt är gjorda för att köra flera spelare samtidigt.

Med tanke på detta väljer jag Wii U. En konsol gjord helt och hållet med "partyspelande" i fokus. Supersmash, Mario party, <insert party title here>... Jag går faktiskt i tankarna att köpa just ett Wii U, men vi får väl se!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av CasseStrand:

PS4 kommer kräva PS Plus för att spela online...

Vad kommer PS Plus att kosta? Vad ska XB-live kosta till XBOne?
Jag tycker många stirrar på inköpspriset men glömmer de rullande kostnaderna som ganska snabbt blir till stora summor.

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Det blir en PS4 sedan när det släpps fler spel. Är väldigt sugen på The Order 1886, Infamous Second Son och nya Uncharted.
En stor anledning till att jag väljer PS4 är att de har studios så som Naughty Dog och Santa Monica. Så ja, det blir nog en PS4 i början av nästa år.

Xbox One kanske det blir ett inköp av om det släpps fler intressanta spel och om prislappen sänks.

Jag har redan Wii U för deras exklusiva spel och en 3DS som täcker många av mina behov. Sedan spelar jag såklart multiplattformsspel på PC.

Permalänk
Medlem

Pc master race!
Behöver man ens komma med anledningar för PC på Sweclockers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AplAy:

LOL South Parks triologi just nu illustrerar utmärkt hur galet detta är.

Jag har en softmoddad WiiU som jag är mycket nöjd med.

Där vet jag att alla spel jag köper är roliga att spela och fungerar felfritt.

Jag har ingen blue light of dead heller eller krångel att sätta upp min WiiU Live-konto!

hahaha så jävla bra avsnitt! älskar verkligen south park.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahlberg1992:

Jag väljer PS4 den 29:e (bokat och betalat) för att
1.Xbox One inte släpps i Sverige detta år, så det finns inget annat alternativ.
2: Sony verkar spontant ha en bättre konsol för mina behov.
3: Gillar inte Kinect.

Precis min åsikt också

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sifear:

Har man en PC sluta man bry sig för länge sen, lol.

Det är intressant dock. Speciellt om man ignorerar power consumption testerna och kollar på Java testerna. Vad är det i XBone och PS4 egentligen, miniumpaloompor som drar runt 1:or o 0:or i CPUn eller nåt? Hur kan Microsoft faila så hårt med en browser och varför valde inte Sony Chrome eller nåt :/

Sunspider benchmark
XBone: 2360.9 ms
Min Tegra 3 platta: 1319.4 ms
PS4: 1027.4 ms
Min dator: 31.1 ms

Kraken benchmark
XBone: 111892.5 ms
PS4: 22768.7 ms
Min dator: 1166.5 ms

Next gen browsing ftw.

Förresten så har jag sett flera säga "XBone kontrollern är bättre för att XBox360 kontrollern är bättre än PS3, den passar så dåligt i handen". Dåligt argument till varför PS4 skulle ha dålig kontroller - alla reviews säger att PS4 kontrollern är mycket bättre än PS3 och likvärdig XBone i design samtidigt som den har mer features.

Permalänk
Skrivet av Perverted:

Det är även 720p @ PS4.

Errrrr wrong det är det inte , läs på innan du kommenterar!

Visa signatur

NZXT H440W New Edition , Intel Core i7-6700K ,HyperX Predator 3000MHz 32GB ,CORSAIR RM850x ,2 x R9 NANO ,MSI Z170A GAMING M9 ACK, Samsung 950 PRO 256GB M.2, SEAGATE BARRACUDA 3TB , Intel TS15A CPU Air Cooler.

Permalänk
Medlem

Det är totalen du har markerat

Visa signatur
Permalänk
Medlem

PS4 betalt och klart för att hämta ut den 29:e. Kör både på PC och konsol, släpps spelen på både konsol och PC köper jag till båda systemen.

Då jag samlar på konsoler och hemdatorer och i stort sett har alla system utom ett par hemdatorer och 3DO/Jaguar (ignorerar dock Atari:s och Apple:s PC linup) samt nöjer mig med ett par pong kloner så kommer jag köpa xbone/wii u i framtiden för att jag vill ha alla.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Det är trist att hårdvarusidor kommer dra mycket löpsedlar om de där lekmaskinerna framöver. Vi har iaf en blomstrande scen för indiespel till PC så jag klarar mig bra utan multiplattformspelen.

Permalänk
Medlem

Tyckte Xbox one var bättre från första dagen de announca dem och tycker fortfarande den verkar vara den bättre konsollen jämfört med ps4. Men man vet ju aldrig föränn man har provat! hade man kunna kört xbox handkontroll på ps4 så hade valet varit mycket svårare!

edit: nu menar jag inte hårdvara, utan spel, funktion och allt annat som egentligen betyder något!

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jag väljer ps4 för, enligt mig, tre enkla anledningar

1. Bättre prestanda
2. Pris
3. Jag är nöjd med min Ps3 maskin och ser det som en good will att köpa ps4.

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Det blir solklart PS4 och jagar nu förbrilt ett exemplar före jul.
Hade jag bott i USA så hade det bättre mediastödet och integrationen mot TV-tjänster gjort kampen jämnare.
Men har man haft PS1-PS3 och älskar Ratchet and Clank + Uncharted så är det ganska självklart

Permalänk
Skrivet av murklor:

Errr... Medans jag kan väl hålla med om det mesta (dock alldrig känt på Xbone/PS4 kontrollern) så förstår jag inte resonemanget för PS Eye? Den är 10 år gammal nu (originalet), medan PS3:ans variant ligger på 6 år. PS4:ans variant är en uppgraderad version av den som verkar fungera mycket bra tillsammans med kontrollern (dvs den kan känna av vart du riktar kontrollern i ditt rum). Omogen eller framtvingad skulle jag inte säga. Outnyttjad kanske.

Bra, skriv då ditt eget + och - inlägg om tre starka saker och tre svaga saker i ditt eget tycke. Jag kräver absolut inte att alla ska tycka som mig, Krall över och ut

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Xbox One
+kontrollen
+Exklusiva spel (Forza, GoW t ex

Men, det skulle lika gärna kunna betyda att du vill ha en PS4. För vilken kontroll eller vilka exklusiva spel du föredrar vet ju inte jag.
Vad jag däremot vill säga är att skillnaden i prestanda eller pris på konsolen spelar ganska liten roll i längden.

Prestandan för mig är en ickefråga. Hade jag brytt mig mest om prestandan hade jag inte köpt en konsol utan en PC.
Vad det handlar om för mig är upplevelsen och den sitter mer i hur jag trivs med kontrollen och att de spel jag vill köra finns till konsolen. Kul spel, med en kontroll som känns bra är för mig viktigare än något annat.

För mig hade det inte spelat någon roll hur fet PC jag hade, om jag fick ha mus+tangentbord jag inte trivdes med och de spel jag helst ville köra inte kom till mitt OS.

Även om jag alltid ansett att 360n har överlag bättre spelprestanda till följd av minnet och grafikkretsen, var det aldrig något jag brydde mig om när jag körde på min PS3 eller 360. Det jag fokuserade på var snarare följande:
PS3 - gratis online, regionsfria spel, hygglig mediaspelare, lägre ljudvolym
360 - bättre kontroll, bättre spelutbud och mer flexibel med upplösningar/scaling

Den som väljer konsol baserat på prestanda bryr sig mer om siffror än spel och ergonomi. Något som för mig är helt barockt.
Så här i efterhand, om du skulle spela äldre konsoler, bryr du dig om prestandasiffrorna?
Tänk att du spelar säg, en snes vs megadrive, nes vs master system eller för den delen PS2 vs Xbox.

Skrivet av Koyaanis:

Pc master race!
Behöver man ens komma med anledningar för PC på Sweclockers?

Tycker PC känns väldigt inferior race när jag vill köra Forza eller GTA5. Fastän min PC är mycket snabbare och dyrare än mina konsoler.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av BerraJobb:

BF4 på PS4 har 900p, uppskalat till 1080p.
BF4 på One har 720p uppskalat till 1080p.

PS4 har totalt fler äkta 1080p spel @ 60 fps vid releasen, men inte så många.
One verkar ha något bättre release titlar även om inget spel verkar vara något man måste ha.
Blir dock ändå en PS4 till att börja med.

Jag tycker tyvärr att det här är helt tragiskt.
När nuvarande PS3/Xbox360 släpptes så slog man på stora trumman för HD och 1080p. Efter ett tag visade det sig att de flesta spel renderades i 720p eller ännu lägre.
Nu när nästa generation släpps så klarar man fortfarande inte 1080p
Jag vet att upplösningen inte är allt. Ett 720p spel kräver bara hälften så mycket renderingskraft vilket gör att man kan lägga på mer avancerad kantutjämning och ljussättning vilket i sin tur troligen gör totalupplevelsen bättre (vilket ser mest "verkligt ut, BF4 på Ultra 1080p eller en vanlig nyhetssändning i 576i?).
Men ska man verkligen behöva vänta ytterligare en generation innan samtliga spel kör 1080 native (borde kravställas av Sony/MS för att få släppa spelet).

Permalänk
Medlem
Skrivet av arowe17:

Vad kommer PS Plus att kosta? Vad ska XB-live kosta till XBOne?
Jag tycker många stirrar på inköpspriset men glömmer de rullande kostnaderna som ganska snabbt blir till stora summor.

PS Plus kommer kosta samma som dagens PS3/Vita variant. Det blir ingen extra kostnad för PS4 utan man får PS3/Vita/PS4 i samma abonnemang.