Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Den stora tråden om battlefield hardline

Permalänk
Medlem

Den stora tråden om battlefield hardline

By now, many of you have probably heard about the next title in the Battlefield series, Battlefield Hardline. The Visceral Studio team has done an amazing job of bringing in a completely new concept while staying true to the Battlefield core gameplay pillars. I’ve been working with Visceral GM Steve Papoutsis and his team for several years on the cops vs. criminals concept and we think you guys are going to love it! We’ve always dared to try new settings and experiences with Battlefield and seeing this new one take shape is a long lasting dream come true.

That said, I want to be sure you all understand that introducing Hardline in no way means we’re done working on Battlefield 4. Nothing could be further from the truth. The Visceral team is leading the development of Hardline, while the DICE team continues to drive BF4. We are committed to giving you the best BF4 experience possible.

Let me tell you about a few ways we’re going to continue to improve the BF4 experience.

Continued Support: There are dedicated BF4 teams in Stockholm, Uppsala and LA that will continue to address any issues that might occur. But more importantly will also look to make significant additions to the game.

Netcode Patch: We are also working on a major update to the Battlefield 4 netcode.

Community Test Environment: We launched and are planning to expand our Community Test Environment. You can see the CTE as our labs environment in which we’ll continue testing out new additions, improvements etc. before we go live with them. We’re expanding the CTE program to give more and more players the chance to test new additions.

More Features: Other features rolled out recently such as Squad Join, Rent-A-Server and Loadout Presets, many which have been directly requested by you in the community. This trend will continue.

The games we develop are services. We focus on taking care of the games post launch, delivering new content to those of you who want it and always working hard to increase quality of play. We also continue to work hard to keep investing in areas where you tell us you see opportunities for improvements and new features. Yes, we’re very excited to partner with Visceral on the development of Battlefield Hardline, but ongoing work to refine and enhance BF4 remains a top priority.

Best regards,
Karl Magnus Troedsson, DICE VP & Group GM

Copy Pastade från battlelog för att alla skulle se det

"We are also working on a major update to the Battlefield 4 netcode" yay
//V1pArzZ

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Medlem

Jag tycker att om man citerar saker från andra domäner än sweclockers.com så bör man länka till orginalet: http://battlelog.battlefield.com/bf4/news/view/to-all-battlef...
Men det är bara vad jag tycker.

Jag blev också väldigt glad när jag såg det i meddelandet

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

med bf3 och bf4 i bagaget förhandsbokar man ju aldrig ett spel igen ... man får vänta tills alphan släppts och se om de är värt buggtesta den ett år för 500kr

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Tycker det är synd att Battlefieldserien har gått från att vara en svensk stolthet till det här...

Permalänk

Blir ingen pre-order denna gången och väldigt tveksam till ett köp. Tycker bara synd om Visceral som i övrigt är en bra studio som skapar grymma spel ska förknippas med ett skitföretag som DICE.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pvt_Rinzler:

Blir ingen pre-order denna gången och väldigt tveksam till ett köp. Tycker bara synd om Visceral som i övrigt är en bra studio som skapar grymma spel ska förknippas med ett skitföretag som DICE.

Jo, nu känns det som att dom får en del skit pga hur bf4 blev. :/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av kevve1:

Jo, nu känns det som att dom får en del skit pga hur bf4 blev. :/

Problemet är att de verkar inte ha lärt sig något av Bf4. Samma motor , samma hitbox , netcode kommer även hänga med till Hardline.

Jag kommer vänta i några månader innan jag lägger några pengar på Hardline. Kollar man på den läckta filmen som cirkulerar runt via Youtube ser t.om UI som Bf4 med viss skillnad.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

/facepalm Vad fan är detta för skit.

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem

CLOSED BETA ÄR UPPE I BATTLELOG!

Visa signatur

:)

Permalänk
Medlem

Tankar betan nu. Det lilla man fick se av multiplayern på E3 verkade ganska kul

Permalänk
Medlem

Tankar ner betan jag med, såg skoj ut

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Hmm jag får inte in betan i Origin!! Provat med Chrome och IE

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Fick betan, men ej bland mina spel på origin...

Visa signatur

Chassi: Carbide Air 540 CPU: I5 2500k @ 4.5 GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz GPU: Evga copperhead 690 Custom vatten Moderkort: P8Z68-V LX PSU: Corsair RM 1000W Lagring: Samsung EVO 250GB, Western Digital Green 2TB Ljudkort: Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Medlem

Vart tankar man betan?

Permalänk
Medlem

Servrarna verkar vara lite överbelastade, kan ej kontakta molnet.

Visa signatur

Chassi: Carbide Air 540 CPU: I5 2500k @ 4.5 GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz GPU: Evga copperhead 690 Custom vatten Moderkort: P8Z68-V LX PSU: Corsair RM 1000W Lagring: Samsung EVO 250GB, Western Digital Green 2TB Ljudkort: Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

Hmm jag får inte in betan i Origin!! Provat med Chrome och IE

Tog ett tag för mig(10 minuter ungefär exakt), fick ett bekräftelsekvitto på mailen just nu.

Testa att gå in på battlelog och klicka dig från bf3/4 till hardline genom att klicka på logosen i mitten högst upp.

Permalänk
Medlem

Fick en produktnyckel på mailen som jag testade att skriva in i Origin men det står att den redan är använd. Vad är det här för skit?

Permalänk

Har tankat och installerat betan, dock kommer jag inte förbi första skärmen i battlelogen. Väljer man skip hamnar man i BF4 battlelog och join the beta så kommer man till registreringen igen...

Visa signatur

"Är det här spermabussen till Tallinn?
Det blev alldeles tyst, då har vi kommit rätt!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lordnotan:

Har tankat och installerat betan, dock kommer jag inte förbi första skärmen i battlelogen. Väljer man skip hamnar man i BF4 battlelog och join the beta så kommer man till registreringen igen...

Låter som EA i ett nötskal

Visa signatur

Chassi: Carbide Air 540 CPU: I5 2500k @ 4.5 GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz GPU: Evga copperhead 690 Custom vatten Moderkort: P8Z68-V LX PSU: Corsair RM 1000W Lagring: Samsung EVO 250GB, Western Digital Green 2TB Ljudkort: Creative Sound Blaster Z

Permalänk
Medlem

Kan inte ens logga in på mitt konto!!!!!
Helt Värdelöst! xD

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Skrivet av lordnotan:

Har tankat och installerat betan, dock kommer jag inte förbi första skärmen i battlelogen. Väljer man skip hamnar man i BF4 battlelog och join the beta så kommer man till registreringen igen...

Är samma sak för mig, här var man förväntansfull för att få spela men det verkar som man får vänta!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Har fått mailet och jag ser det i beställnings historiken men jag ser det inte i mina spel :/

Vet inte om jag bör oroa mig

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Skrivet av Boozfob:

Har fått mailet och jag ser det i beställnings historiken men jag ser det inte i mina spel :/

Vet inte om jag bör oroa mig

Tror att det inte är några problem, tog en liten stund för mig att få det att visas via origin och det lär inte ta mindre tid nu

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Har fått mailet och jag ser det i beställnings historiken men jag ser det inte i mina spel :/

Vet inte om jag bör oroa mig

Inte jag heller, dyker väl upp om någon vecka eller så!

Permalänk

Seriöst detta är ju fan en mod utav Bf4 och de skall ta fullpris?

Permalänk

kommer varken in på origin eller battlelog, servern som lagrar användarinfo verkar kraschat...

Permalänk
Skrivet av Kylskåpshandtag:

Seriöst detta är ju fan en mod utav Bf4 och de skall ta fullpris?

Fick exakt samma reaktion som dig. Ska testa betan, men lär inte köpa spelet tyvärr.

Permalänk
Medlem

Har inte fått något mail efter registreringen. Nån som vet varför?

Permalänk
Skrivet av mapo:

Har inte fått något mail efter registreringen. Nån som vet varför?

Jag fick ett mail, står i orderhistoriken att jag har "köpt" battlefield hardline beta för 0kr men spelet finns inte i Origin. EA is the shit....

Permalänk
Medlem
Skrivet av mapo:

Har inte fått något mail efter registreringen. Nån som vet varför?

samma för mig! Beror på att vi inte kom in i Betan!

Min bror fick en beställnings bekräftelse på mailen direkt efter.

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"