Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Är det en fördel att endast kunna använda tjänsten på en enhet? Du kan ju använda Skype på telefonen också, vari ligger skillnaden menar du?

Vadå vart ligger skillanden, vart är alla mina telefonkontakter i Skype? Jag måste ju först höra av mig till alla jag känner och kolla om dom har Skype och manuellt lägga till dom.
Att det inte finns någon app till Windows är ju dock en nackdel men jag kan inte få mina SMS till datorn heller så det är ju ingen skillnad där. Viber har dock en app till Windows 8.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Vadå vart ligger skillanden, vart är alla mina telefonkontakter i Skype? Jag måste ju först höra av mig till alla jag känner och kolla om dom har Skype och manuellt lägga till dom.
Att det inte finns någon app till Windows är ju dock en nackdel men jag kan inte få mina SMS till datorn heller så det är ju ingen skillnad där. Viber har dock en app till Windows 8.

Vart är alla dina telefonkontakter på Facebook? Jag fattar inte hur du resonerar. I telefonen har du telefonkontakterna,. och Skype, medan du har Skype överallt, där skiljer det sig från Viber, som endast är verksamt på luren, där du redan har dina tele-kontakter, där de redan finns HD-voice.

Undra varför Skype är störst.

Permalänk
Medlem

Är det någon som använt sig av blockeringstjänsten? För det några saker jag undrar, ex om man kan ställa in så det går att få bort att den man blockar får upp att man sitter i telefon, det låter ju bara dumt om den ringer i en hel dag och man ständigt sitter i samtal. Onaturligt, hade varit smidigare som på Android att man kan låta personen få signal, eller slussa den vidare till telesvar. Grymt snyggt maskerat., så slipper folk göra en så stor sak av att man kanske blockat dem en dag pga av en helt annan anledning än de själva tror.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KDAson:

Ser ut som värsta budgetluren ju...

Det är värsta budgetluren

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KDAson:

Ser ut som värsta budgetluren ju...

Kan vara ett bra komplement till min 1520 som är för stor ibland. Just budgetlurarna med Windows 8.1 tycker jag är rappare än Androids dito. Flyter på som smör. Blir nog att införskaffa en Microsoft Lumia 535 när de kommer hit.

Skulle nog också blivit ett Microsoft Band om de inte var så dyra (fast går visst åt som smör i solsken) http://www.ebay.com/itm/Microsoft-Band-Medium-New-in-box-/121...

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Har du tillräckligt med fritt utrymme uppe i molnet?

Ja, jag har många GB ledigt.

Permalänk
Medlem

tjena vilken lumia lur skulle ni rekomendera till en 15 årig kille som gillar att slösurfa på mobilen, kolla facebook youtube osv batteritid är ganska viktigt.
och hur är apputbudet till windows phone?

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Hephox:

tjena vilken lumia lur skulle ni rekomendera till en 15 årig kille som gillar att slösurfa på mobilen, kolla facebook youtube osv batteritid är ganska viktigt.
och hur är apputbudet till windows phone?

Lumia 1520. Det är väl den enda WP telefonen som har riktigt bra batteritid. Men den är stor.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Vart är alla dina telefonkontakter på Facebook? Jag fattar inte hur du resonerar. I telefonen har du telefonkontakterna,. och Skype, medan du har Skype överallt, där skiljer det sig från Viber, som endast är verksamt på luren, där du redan har dina tele-kontakter, där de redan finns HD-voice.

Undra varför Skype är störst.

Whatsapp och Viber gör att du inte behöver söka upp dina vänner och bekantas användarnamn utan dom kollar bara vilka telefonnummer du har i telefonboken. När du träffar en ny person frågar du efter personens skypenamn först innan du frågar efter telefonnummer?
Jag förstår inte hur du resonerar?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Whatsapp och Viber gör att du inte behöver söka upp dina vänner och bekantas användarnamn utan dom kollar bara vilka telefonnummer du har i telefonboken. När du träffar en ny person frågar du efter personens skypenamn först innan du frågar efter telefonnummer?
Jag förstår inte hur du resonerar?

Telenumret, givetvis, men vad ger Viber dig för ny info, menar du,. som du inte redan har? Vad kan du göra via Viber som du inte kan genom ett vanligt samtal?

Man ser i kontaktlista vilka som har Skype också, om denna har valt att lägga in det, medan i Viber läggs alla in, men berätta gärna hur den skiljer sig från ett vanligt samtal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av deeyay:

Lumia 1520. Det är väl den enda WP telefonen som har riktigt bra batteritid. Men den är stor.

är dem snabb och har bra flyt? kommer den få uppdateringar ett tag framöver? och hur är apputbudet?

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Hephox:

är dem snabb och har bra flyt? kommer den få uppdateringar ett tag framöver? och hur är apputbudet?

Alla WP lurar har bra flyt och 1520 är så klart inget undantag. Det där med uppdateringar får nog någon annan informera om. Men jag antar att man kan gå med i developer preview programmet (vilket är asenkelt i sig) så man kan få uppdateringar tidigt innan operatörer ska godkänna och ha sig.

Apputbudet är numera bra men den finns så klart luckor beroende på vad man söker. Det är inte alls i klass med iOS eller Android.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

är dem snabb och har bra flyt? kommer den få uppdateringar ett tag framöver? och hur är apputbudet?

Sök där om det finns vad du behöver: http://www.windowsphone.com/sv-se/store

Permalänk
Medlem
Skrivet av KDAson:

Ser ut som värsta budgetluren ju...

Är en budgettelefon, kommer kosta kring 1000-lappen.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

vet inte om jag är redo att läggs runt 4k på ett os jag aldrig anvönt förut.
kollar just nu på den nya microsoft mobilen.
vad tror ni om den?

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem

Finns en ny bankapp för oss med swedbank. Den utvecklas av en random kille som tröttnat på swedbanks ruttna policy. Den är bara i beta än så länge men fungerar riktigt bra.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205437054791610&set...

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Telepati:

Telenumret, givetvis, men vad ger Viber dig för ny info, menar du,. som du inte redan har? Vad kan du göra via Viber som du inte kan genom ett vanligt samtal?

Man ser i kontaktlista vilka som har Skype också, om denna har valt att lägga in det, medan i Viber läggs alla in, men berätta gärna hur den skiljer sig från ett vanligt samtal?

Det är vad jag vet inget som skiljer sig med ett vanligt samtal, inte det jag diskuterar om. Det handlar bara om att Viber och Whatsapp mm har en bättre lösning på att man når alla sina kontakter smidigare. Hade gärna velat se Skype med en liknande lösning där man kopplar sitt telefonnummer på samma sätt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Medlem

Hur ändrar jag intensiteten på vibrationssignalen i Lumia 930? Den verkar bara vibrera en gång när någon ringer, ringsignalen fortsätter som vanligt.. men inga fler vibrationer. Tycker mig ha letat i inställningarna, men icke..

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har hittat nån vettig app för att hantera network shares ännu?

Minns att jag kollade på det för typ ett år sedan men då var läget i stort att någon inbyggd support för det i WP finns inte, någon vettig app fanns inte heller. Kinda sucks.

Har uthärdat situationen sen dess men jag börjar seriöst tröttna på att behöva flytta över filer med en jävla kabel till telefonen, känns så jävla gammalt och jobbigt. Jag kan inte fatta vad MS pysslar med, ungefär alla kör ju windows på sina hemdatorer så "infrastrukturen" finns ju redan där, varför fixar dom inte helt enkelt så man kan lägga till sin WP mobil i sitt windows hemnätverk? Nej det är tydligen för mycket begärt eftersom jag har väntat på det i 2 år nu och det finns inga nyheter angående det.... /end rant

Ska man verkligen behöva byta tillbaks till android för en sån sak eller finns det som sagt nån fin app som kan lösa problemet?

Och nämn inte Onedrive tack Det är ingen lösning att behöva ladda up filer till molnet för att sedan ladda ner dom igen när de finns på det lokala nätverket från början, dessutom är Onedrive segt som sirap och laddar aldrig upp med min maximala (100Mbps) hastighet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Finns en ny bankapp för oss med swedbank. Den utvecklas av en random kille som tröttnat på swedbanks ruttna policy. Den är bara i beta än så länge men fungerar riktigt bra.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205437054791610&set...

Vågar du lita på att anförtro så känsliga uppgifter till en helt okänd? Bank-appar och annat viktigt ska enligt mig ges ut av dem själva, det känns bäst för mig iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hg:

Är det någon som har hittat nån vettig app för att hantera network shares ännu?

Minns att jag kollade på det för typ ett år sedan men då var läget i stort att någon inbyggd support för det i WP finns inte, någon vettig app fanns inte heller. Kinda sucks.

Ska man verkligen behöva byta tillbaks till android för en sån sak eller finns det som sagt nån fin app som kan lösa problemet?.

Sharefolder explorer är nog den bästa appen.

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5950x | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 9TB nvme, 3TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Lian Li o11 Dynamic | Alienware aw3821dw | >Zen2 på 3-400 mobo< | >x570 VRM< | :::AMD Zen Minnesguide:::|:::AMD Zen & Zen+ Överklockningsguide:::

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Vågar du lita på att anförtro så känsliga uppgifter till en helt okänd? Bank-appar och annat viktigt ska enligt mig ges ut av dem själva, det känns bäst för mig iaf.

Det går ju via bankid appen så det känns safe.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Det finns ingen "DLNA-uppspelare"? Plex-appen - kan den användas för detta ändamål?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Det finns ingen "DLNA-uppspelare"? Plex-appen - kan den användas för detta ändamål?

DLNA-uppspelare? Kanske Lumia Play to?

http://www.windowsphone.com/sv-se/store/app/lumia-play-to/4d2...

Permalänk
Medlem

Mjo men det är väl bara för att spela upp från telefonen? Jag vill kunna spela upp PÅ telefonen Från tex hårddisken som är kopplad till routern.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Det finns ingen "DLNA-uppspelare"? Plex-appen - kan den användas för detta ändamål?

Plex kan funka men kräver att du har en dator eller nas som kör Plex Media Server.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av betan:

Plex kan funka men kräver att du har en dator eller nas som kör Plex Media Server.

Skickades från m.sweclockers.com

Eller någon som delar med sig utav sitt Plex-bibliotek till dig, med den media som du skulle vilja ha tillgång till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Mjo men det är väl bara för att spela upp från telefonen? Jag vill kunna spela upp PÅ telefonen Från tex hårddisken som är kopplad till routern.

Testa Smart Player.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk

Alla WP8 Lumia från 2012 och framåt kommer få Windows 10. Känner mig rätt nöjd med en Lumia 920 just nu.
http://www.dailytech.com/Microsoft+All+Lumias+Will+Get+Window...

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Hedersmedlem

I belive it when I see it. När det är dags för Win 10 så kommer väl äntligen en ny och hyffsad flaggskeppsmodell men då har jag nog redan gett upp..

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.