Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Jag gillar inte den här utvecklingen mot bredare och bredare skärmar. Kul för er som gillar det, men jag hade gärna sett lite alternativ. T.ex. en skärm med 2304 x 3072 (4:3) hade inte varit så dumt!

Visa signatur

Bästa trådstarten någonsin.

Asus Zenbook UX430: 8550U, MX150, 16 GiB, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakeCoke:

Jag gillar inte den här utvecklingen mot bredare och bredare skärmar. Kul för er som gillar det, men jag hade gärna sett lite alternativ. T.ex. en skärm med 2304 x 3072 (4:3) hade inte varit så dumt!

Tidigare modeller har i mitt tyckte haft för låg upplösning vertikalt men när de har 1440 bildpunkter på höjden börjar i alla jag tycka att det är intressant. Jag skulle inte kunna tänka mig att två skärmar på skrivbordet men har inget emot det extra arbetsutrymme som den här skärmen ger. Riktigt köpsugen men väntar nog på fler utlåtanden och kanske någon recension innan jag vågar slå till.

Permalänk
Medlem

Skärmen verkar ha en del backlight bleeding. Några säger att garantin inte täcker det. Dessutom är det bara lysande pixlar som täcks av garanting. Ej svarta. Ifs en svart pixel som inte lyser är knappt märkbar. Har en på nuvarande skärm (2560x1440) och stör mig aldrig på det trotts att man är känslig för sånt.

Iaf så verkar dessa monitorer vara på ingång under januari. OC.UK skulle få in över 100st.

Frågan är ska man beställa nu eller vänta? Får man skärm med mycket backlight bleed kan man ju alltid använda ångerrätten inom 14 dagar istället för garantin.

Samsungskärmen verkar också lida av backlight bleeding samt LG:s skärmar hade redan innan stora problem med det. Finns inga perfekta skärmar idag av denna typ.

Permalänk
Medlem

Attans, plingade till i mobilen. Dustin har flyttat fram det preliminära leveransdatumet till 14/1.

jaja, den som väntar på nått gott...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Aa precis menade UM95'an. Va lite snurrig när jag skrev det Nä de e ju sant, den böjda varianten ligger ju över 12k typ, känns alldeles för dyrt.

Sant, jag vill inte heller betala massa stålar för en ny TN panel, nästa skärm har jag lovat mig själv ska vara IPS eller PLS eller OLED. Känns som IPS är det vettigaste alternativet när man samtidigt ska köpa en 21:9-skärm då va?

Edit: finns ens OLED som bildskärmar eller är de bara TV?

OLED verkar bara finnas i sjukt dyra TV-apparater och mobiltelefoner

Visa signatur
Permalänk
Entusiast
Skrivet av Blub:

Attans, plingade till i mobilen. Dustin har flyttat fram det preliminära leveransdatumet till 14/1.

jaja, den som väntar på nått gott...

Blir bra datum det, 14 dagars faktura då jag inte är dunderfet pengamässigt nu, men får en finfin lön i januari

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MakeCoke:

Jag gillar inte den här utvecklingen mot bredare och bredare skärmar. Kul för er som gillar det, men jag hade gärna sett lite alternativ. T.ex. en skärm med 2304 x 3072 (4:3) hade inte varit så dumt!

Skrivet av Reckie:

Tidigare modeller har i mitt tyckte haft för låg upplösning vertikalt men när de har 1440 bildpunkter på höjden börjar i alla jag tycka att det är intressant. Jag skulle inte kunna tänka mig att två skärmar på skrivbordet men har inget emot det extra arbetsutrymme som den här skärmen ger. Riktigt köpsugen men väntar nog på fler utlåtanden och kanske någon recension innan jag vågar slå till.

Håller med, var motståndare mot övergång från 16:10 till 16:9 när det kom till 1920x1080 vs 1920x1200 på 24", men har en skärm tillräckligt många pixlar på höjden som 1440 är för mig så är extra bredd en bara en stor bonus. Kanske inte kan ersätta två skärmar men gör i alla fall två skärmar ännu bättre..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xelithium:

Jävlar vilket trevligt pris!

Någon anledning till att det är så lågt om man jämför med LG's variant? LG 34UC97

Avsaknad av Thunderbolt.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av BennyZ:

OLED verkar bara finnas i sjukt dyra TV-apparater och mobiltelefoner

Sony har en hel drös skärmar i 17 och 25", dock framstår 18.000:- som riktigt prisvärt för en 55" OLED TV i jämförelse

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Entusiast

Beräknas nu komma in till Dustin först den 28:e... kan det vara som så att alla som kom in den 14:e har gått åt eller ytterligare fördröjning av leveransen? Någon som fått sin skärm än?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Beräknas nu komma in till Dustin först den 28:e... kan det vara som så att alla som kom in den 14:e har gått åt eller ytterligare fördröjning av leveransen? Någon som fått sin skärm än?

Min är på väg enligt Dustin då jag kan spåra den hos posten med mitt kolli ID

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle82:

Min är på väg enligt Dustin då jag kan spåra den hos posten med mitt kolli ID

Härligt om det är så, har inte kunnat hitta några tester på denna skärm än, så uttalande från någon som kan känna på en skärm vore jättekul

Permalänk
Medlem

Antar att 5m DisplayPortkabel inte kommer fungera utan att man bör hålla sig till 3m max?
Tror ni Dell U2711 sekundär och U3415W blir ett vettigt par? 147cm bred
Om någon vet några mera ingående tester så får de gärna länka till dem

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Entusiast

La min beställning idag på lunchen, den beräknas komma in den 23:e till Dustin... hoppas verkligen att den kommer dagen före då 23:e givetvis är en fredag. Tur att man kom ihåg att slänga med en 1m lång DP-kabel

Skrivet av Sulle82:

Min är på väg enligt Dustin då jag kan spåra den hos posten med mitt kolli ID

Nå, hur var den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

La min beställning idag på lunchen, den beräknas komma in den 23:e till Dustin... hoppas verkligen att den kommer dagen före då 23:e givetvis är en fredag. Tur att man kom ihåg att slänga med en 1m lång DP-kabel

Nå, hur var den?

Har inte fått leveransen ännu

Antar att jag får vänta tills på Måndag eller den 23:e men konstigt nog så har den samma status som Torsdags den 8/1.

Datum Datum
9 jan kl 16:05 Veddesta, Sorterad
8 jan kl 17:06 Veddesta, Sorterad
8 jan kl 10:39 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Medlem

lägg upp lite bilder när ni får skärmen vore kul att se!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Sulle82:

Har inte fått leveransen ännu

Antar att jag får vänta tills på Måndag eller den 23:e men konstigt nog så har den samma status som Torsdags den 8/1.

Datum Datum
9 jan kl 16:05 Veddesta, Sorterad
8 jan kl 17:06 Veddesta, Sorterad
8 jan kl 10:39 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Är den sorterad i Veddesta så har den ju lämnat Dustin och borde finnas hos dig senast måndag... ja egentligen borde du haft den i fredags kan man tycka

Skrivet av Oneone:

lägg upp lite bilder när ni får skärmen vore kul att se!

Will do

Permalänk
Medlem

Tjaa,

Är på Jobbet nu och slutar kl 17:00, Skärmen finns att hämta ut nu hos postombudet nära mig

Jag laddar upp lite bilder ikväll efter att jag kopplat in skärmen.

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Medlem

Spännande Sulle82, ser fram emot lite bilder och första intryck. Har stora förhoppningar på detta, förhoppningsvis blir det en beställning nu ikväll om dina bilder och intryck är positiva

Permalänk
Medlem

Hur är det att typ lira cs på 34tum? Är ingen proffsspelare direkt men gillar att ta några matcher på helgen.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Hur är det att typ lira cs på 34tum? Är ingen proffsspelare direkt men gillar att ta några matcher på helgen.

Har AOCen och det är riktigt jävla nice med CS på 1440 21:9. Allt skalar bra förutom vissa menybitar som blir lite för stora men inget jag stört mig på märkvärdigt.
Här är en bild(dock dålig kvalite, tagen med mobilen)

Permalänk
Medlem

Så då är skärmen installerad och klar

Måste säga shit vilket jävla lyft och första intryck... Jag är helt såld i denna skärm.
Jag har gjort en liten galleri av bilderna jag tagit under installationen med lite text till er som är intresserade.

Hittills så kan jag rekommendera skärmen helt klart ett givet köp!!

//Sulle82

Länk till galleriet:

http://www.sweclockers.com/galleri/12952-min-nya-dell-219-u34...

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Medlem

Spännande, har suttit bänkad och väntat på svar här i tråden
Den ser riktigt gedigen ut :). Hur är det med vanliga problem med IPS-skärmar? Är det någon backlight bleeding? Exv om du visar en bild i helskärm som är helt svart, ser du ljust i hörnen? Märks någon ghosting eller input lag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xorlon:

Härligt, den ser riktigt gedigen ut. Är det någon backlight bleeding? Exv om du visar en bild i helskärm som är helt svart, ser du ljust i hörnen?
Märks någon ghosting eller input lag?

Jag har inte hunnit testa den med spel eller tagit några bilder i mörkret ännu men jag tar och laddar upp en nu.

Hinner inte spela idag tyvärr.

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Medlem

Ingen fara, jag är tacksam för det du bidrar med
Du bytte från en schyst 29" skärm tidigare, märks upplösningsökningen från 2560x1080 till 3440x1440 av mycket? Eller är storleksökningen i skärmen såpass stor att det jämnar ut pixeltätheten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xorlon:

Ingen fara, jag är tacksam för det du bidrar med
Du bytte från en schyst 29" skärm tidigare, märks upplösningsökningen från 2560x1080 till 3440x1440 av mycket? Eller är storleksökningen i skärmen såpass stor att det jämnar ut pixeltätheten?

storleksökningen på skärmen är så pass stor så att pixeltätheten blir perfekt till skillnad ifrån 29 tummaren.

Bilderna är uppe.

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Medlem

Tacksam för ärliga bilder, den har backlight bleeding, men det syns att bilden är tagen med hög ljuskänslighet när det mesta i rummet lyses upp så starkt av tangentbordet. Verkar vara relativt lindrig bleeding, såpass att man kan leva med det i vanligt användande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sulle82:

storleksökningen på skärmen är så pass stor så att pixeltätheten blir perfekt till skillnad ifrån 29 tummaren.

Bilderna är uppe.

AAAAAHHHHHH FUUUUU MIN PLÅNBOOOK.

WHY DO U HAVE TO DO THIS TO MEEE

Edit: "Vi tackar dig för din beställning..."

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

AAAAAHHHHHH FUUUUU MIN PLÅNBOOOK.

WHY DO U HAVE TO DO THIS TO MEEE

Edit: "Vi tackar dig för din beställning..."

Hehe Grattis.

7300 kr är ett riktigt bra pris måste jag säga till skillnad från LG's skärmar speciellt den kurvade på 11900 kr över prisat som fan!

Spelade lite Maxpayne 3 igår kväll..
Spelet stöder inte 3440 x 1440p så ändrade upplösningen till 2560 x 1440p vart riktigt bra !!

Upplevde en aning ghosting to vid cutscenecen.

Visa signatur

The greatest trick the Devil ever pulled was convincing the world he didn't exist..
Usual Suspects

Permalänk
Inaktiv

Jag såg på Dells sida att den har inbyggd KVM-switch vilket är perfekt när man som jag använder flera datorer samtidigt. Hur funkar den?
Min Dell 2709W har precis dött efter 6,5 år och jag behöver en ny arbetsskärm.