Ouya uppdateras till Android "Jelly Bean"

Permalänk
Melding Plague

Ouya uppdateras till Android "Jelly Bean"

Utvecklingen av den Android-baserade spelkonsolen Ouya fortsätter och nu avslöjas att operativsystemet uppdateras till "Jelly Bean". Dessutom publiceras en bild på hårdvaran.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Värkar vara lite för klen för min smak, men kul att en ny console kommer ut.

Permalänk

det var jag inte bered på att det ska kom en konsol som skulle bli Android !!!!!! det blir intressant att se kanske ska köpa den vi får se XD

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Hur många årtionden ska det ta att lära sig att priset i kronor inte är valutakonverteringen? I absolut bästa fall är det valutakonvertering * 1.25, men vanligtvis får vi sämre kurser. Det är nästan alltid dollar * 10 = svenskt pris.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

ett bra budget variant för TV-spel.

Visa signatur

Jag har ingen TV, video, tv-box, radio, läsplatta eller dator. Jag har en gammal telefon som bara går att ringa och skicka SMS.

Permalänk

Tycker den verkar intressant som surf-maskin till tvn. Som konsol är jag inte så intresserad

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem

Men att spela spel tilltänka mobiltelefoner på TVn?

Jag gillar inte riktigt idéer som baseras på att ta ett koncept till en "helt ny" plattform och fortfarande ha de gamla reglerna för styrning och spelsätt från den gamla plattformen. Oftast låter det bara bra på pappret. Möjligen att exklusiva spel som är gjorda just för den här maskinen skulle kunna vara något.

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem

Man kan alltid ha den som media spelare...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Tegra 3 i april 2013? Hm.
Kul koncept, men det är ingenting för mig. Jag påstår inte att jag anser att allting mindre än en i3a är värdelöst, särskilt inte på en ARM-baserad plattform (jaja, inkompatibelt), men som spelkonsol vill man väl ligga lite före, särskilt om man ska spela i 1080p på en TV?

Permalänk
Skrivet av adamq10:

Hur många årtionden ska det ta att lära sig att priset i kronor inte är valutakonverteringen? I absolut bästa fall är det valutakonvertering * 1.25, men vanligtvis får vi sämre kurser. Det är nästan alltid dollar * 10 = svenskt pris.

Dollar*10 blir det ofta på grund av att i USA visas priser utan moms. Det är för att det är olika moms i olika stater. Så i vissa stater är det typ samm pris som i sverige medan andra har billigare. Det sagt så är det oftast dyrare i Sverige men vi är ju en mindre marknad så inte så konstigt.

Men ja vi får nog räkna på tusenlappen för en Ouya.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Har inte sett specifikationerna innan! För min del skulle det med den prislappen helt klart kunna bli en mediaspelare med möjlighet till lite spel. Prylb*g som man är vill jag ju bara förbeställa nu direkt, men:

Igår var jag och såg nya Bondfilmen "Skyfall". För att inte dra ut på storyn så var den i mina ögon grym och jag var helt uppe i varv. På väg hem i pappas bmw åkte ju självklart låten på på max och de vanliga 50 vägarna i stan blev 110 vägar. Detta resulterade självklart i att jag i en tight kurva gled av vägen, in i en refug och knäckte hela vänster bakfälj.

Så nej, min lön den här månaden går inte till att förbeställa OUYA.

Edit: Bild på eländet; http://fuskbugg.se/dl/GQwat0/image.jpg

Mvh. Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamq10:

Hur många årtionden ska det ta att lära sig att priset i kronor inte är valutakonverteringen? I absolut bästa fall är det valutakonvertering * 1.25, men vanligtvis får vi sämre kurser. Det är nästan alltid dollar * 10 = svenskt pris.

Jag köpte den iaf för 99 dollar på nätet via kickstarter. Sedan kan man ju tänka sig att slutpriset i butik blir sedvanligt högre.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mansion:

Har inte sett specifikationerna innan! För min del skulle det med den prislappen helt klart kunna bli en mediaspelare med möjlighet till lite spel. Prylb*g som man är vill jag ju bara förbeställa nu direkt, men:

Igår var jag och såg nya Bondfilmen "Skyfall". För att inte dra ut på storyn så var den i mina ögon grym och jag var helt uppe i varv. På väg hem i pappas bmw åkte ju självklart låten på på max och de vanliga 50 vägarna i stan blev 110 vägar. Detta resulterade självklart i att jag i en tight kurva gled av vägen, in i en refug och knäckte hela vänster bakfälj.

Så nej, min lön den här månaden går inte till att förbeställa OUYA.

Mvh. Mansion

Ok.

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frejoh466:

Värkar vara lite för klen för min smak, men kul att en ny console kommer ut.

Hur ont måste det göra för att du ska vara nöjd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Martinus:

Seriöst vem lirar Android-spel? Ens på mobilen...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Bara 1 GB RAM.
Nexus 4 har 2 GB RAM. Finns ju mobiltelefoner med mer RAM än den här consolen.

Jelly Bean, jag antar att det är 4.1 då, och inte 4.2.
Nice att nu Jelly Bean kommit. Hoppas och tror dom tar det till 4.2 också.

Tråkigt att det bara är USB 2.0 inte 3.0.
Undrar hur snabb Ethernet porten är?

Framtida ARM konsoler kommer kunna bli mycket bättre med uppkommande ARMv8 processorer med 64-bit.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tigerhamster:

Tegra 3 i april 2013? Hm.
Kul koncept, men det är ingenting för mig. Jag påstår inte att jag anser att allting mindre än en i3a är värdelöst, särskilt inte på en ARM-baserad plattform (jaja, inkompatibelt), men som spelkonsol vill man väl ligga lite före, särskilt om man ska spela i 1080p på en TV?

Prestandan ligger väl i klass med ps2 ⦆ dreamcast.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Frågan är väll om det inte kan bli en rätt nice mediaspelare av den. tänker mig en port av RaspberyXBMC fast som klarar 1080p felfritt samt pallar DTS. För 600-900kr skulle det vara stört nice och jag kommer nog förbeställa en bara för möjligheten.

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Seriöst vem lirar Android-spel? Ens på mobilen...

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag gör det inte, men vet att många gör det. Eller?

Visa signatur

5 är högre än 3, sug på den Samsung!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Seriöst vem lirar Android-spel? Ens på mobilen...

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har spelat angry birds i 5 minuter samtidigt som jag bajsade. Måste nog säga att spela på en telefon suger och det finns inga bra spel.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Lcdposter1337:

Hur ont måste det göra för att du ska vara nöjd?

Ont? för att vara nöjd så skulle jag ju vilja ha lite kraftigare system som klara lite mer.

Permalänk
Medlem

Den är ju helt perfekt till mina söner

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Bara 1 GB RAM.
Nexus 4 har 2 GB RAM. Finns ju mobiltelefoner med mer RAM än den här consolen.

Jelly Bean, jag antar att det är 4.1 då, och inte 4.2.
Nice att nu Jelly Bean kommit. Hoppas och tror dom tar det till 4.2 också.

Tråkigt att det bara är USB 2.0 inte 3.0.
Undrar hur snabb Ethernet porten är?

Framtida ARM konsoler kommer kunna bli mycket bättre med uppkommande ARMv8 processorer med 64-bit.

Och sen hittar du inte en Nexus 4 för 99 USD heller.

Visa signatur

-5700x3D-7900xt-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frejoh466:

Ont? för att vara nöjd så skulle jag ju vilja ha lite kraftigare system som klara lite mer.

...han syftade mer på "värkar" haha

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Seriöst vem lirar Android-spel? Ens på mobilen...

Skickades från m.sweclockers.com

Du har nes, snes. n64 och psx emulator du kan lira på denna konsol.
Sen finns de endel spel som funkar perfect för kontroll t.ex. shadowgun.

Sen finns det ju inte så många spel optimerade för kontroll på android just för att de är en sådan liten marknad.
Jag tror denna kan öppna upp för ett helt nytt segment av spel för android istället för domhär mobilspelen som går ut på att roa än i 30sekunder när man är på muggen.

Jag hoppas verkligen att denna konsol blir en hit.

Permalänk
Medlem

Ouya verkar faktiskt lite småhäftig. Vore jag inte en fattig ungdom skulle jag nog köpa en, liksom bara för att. Kanske skulle kunna bli en ersättare till mitt gamla Nintendo64?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bread_:

Frågan är väll om det inte kan bli en rätt nice mediaspelare av den. tänker mig en port av RaspberyXBMC fast som klarar 1080p felfritt samt pallar DTS. För 600-900kr skulle det vara stört nice och jag kommer nog förbeställa en bara för möjligheten.

XBMC har redan gått ut med att de ska skapa en officiel portning till Ouya.
Lär vara mycket snabbare än till hallonet. Tycker det fungerar hyffsat på min ATV2 och Ouya har bättre hårdvara än så.

http://xbmc.org/natethomas/2012/08/07/xbmc-and-ouya-oh-yeah/

Visa signatur

//The Mighty Spawn Of Lille Skutt

Permalänk
Medlem

Spel till Android som jag har spelat mycket - och då inte bara på toaletten.

* World of Goo
* Granny Smith
* Fieldrunners
* Game Developer Story
* Where is My Water?
* Osmos
* Cut the Rope
* Doodle Jump

Jag tror inte jag kommer sitta och spela dessa på Ouya. Där är jag mer intresserad av dels dom där 19 anpassade spelen, emulatorer (gött att få alla retrokonsoller i en maskin) och det faktum att XBMC nu finns till Android. Äntligen kan jag pensionera min Boxee Box och köra nåt mer mångsidigt.

Jag tror många underskattar hur mycket spännande som kan komma från indiescenen om Ouyas försäljning börjar ta fart. Det blir _mycket_ lättare att göra spel och sälja dom till Ouya än Xbox och PS3.

Permalänk
Medlem

Ser ut att bli en trevligt designad enhet för media och torrents om inte annat :-]

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Skrivet av emahex:

Sen finns det ju inte så många spel optimerade för kontroll på android just för att de är en sådan liten marknad.
Jag tror denna kan öppna upp för ett helt nytt segment av spel för android istället för domhär mobilspelen som går ut på att roa än i 30sekunder när man är på muggen.

Jag spelar mer på min telefon än vad jag gör på något annat format. Mad Skills MX, Bike Baron, Where´s My Water/Perry, Reckless Racing/Gateaway och Ski Safari har jag lagt åtskilliga timmar på bara senaste månaden.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit