Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Mionix lanserar Zibal 60 med Cherry MX Black

Permalänk
Melding Plague

Mionix lanserar Zibal 60 med Cherry MX Black

Mekaniska tangentbord är en av årets stora trender och senast i raden att lansera en egen modell är svenska Mionix, som presenterar Zibal 60 med Cherry MX Black.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite dyrt kanske

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Avstängd

dyrt.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Om man nu flashar med cherry mx back switchar, varör då ha en helt onödiga usb och ljudkontakter?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

För dyrt.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

1500 spänn, är de helt dumma i huvet lr? xD

Mitt Microsoft Digital Media Pro är säkert precis lika bra och kostade mig 350kr

Visa signatur

NZXT Whisper | Asus ROG Strix x470-F Gaming | AMD Ryzen 5 2600 | G.Skill Trident Z RGB 3000Mhz | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem

riktigt snyggt, och jag har länge velat ha ett tangentbord som inte har ett ljudkort i sig, utan bara en vidarekopplare.
dock lite dyrt och så har man precis köpt ett nytt så det blir nog inge ändå...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av Grim_reaper_SwE:

Om man nu flashar med cherry mx back switchar, varör då ha en helt onödiga usb och ljudkontakter?

Förmodligen för att då kan de sätta priset på en betydligt högre nivå? Jo, jag vet - kvalitetstangentbord kostar betydligt mer än detta men mekaniska switchar har inte slagit på särskilt bred front än så de kanske känner att de måste sockra med en massa fånerier för att kunna ta betalt.

Visa signatur

AMD 7600X@? | RTX 3080 |

Permalänk
Medlem

Hade hoppats på lägre pris men om den får bra reviews så blir det nog ett köp

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

dyrt som bara den

Visa signatur

i5 2500k @ 4.0Ghz | ASRock Z68 Extreme4 Gen 3 | Fractal Design R2 | Gigabyte 5870 CF | Fractal Design Tesla 650W 80+

Permalänk
Medlem

Ser najs ut. Men skulle inte betala 1500kr för den. Sänk till runt 1000lappen så skulle det nog vara intressant.

Permalänk
Medlem

Ganska sjukt pris. Det är billigare att köpa ett Filco från england (självklart med svensk layout) och då får man garanterat högre kvallité.

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem

Meeen va faaan... så köpte man ett Razer med Cherry MX blue(eller). Fan ville ha ett med bakgrundsbelysning och det fanns ju bara razer, men dom kom aldrig i lager så köpte man utan:/ Surt...

Permalänk
Medlem

Fult, dyrt och onödigt i min mening.

Visa signatur

Intel Q6600 g0 @ 3.2Ghz/ MSI P35 NEO2-FR/ Sparkle GTX 460 1gb/ 2x2048 Corsair XMS2 6400 / Scythe Ninja PLUS Rev. B/ Antec Sonata III

Permalänk
Mionix

Hallå Sweclockare!
Ville bara titta in och säga att vi hänger lite här i tråden så här efter lansering. Om ni har några frågor så går det bra att ställa dem till oss direkt i tråden en stund till.

MVH

Mionix

Permalänk
Medlem
Skrivet av redskins:

Fult, dyrt och onödigt i min mening.

Ha ha, exakt det jag skulle skriva!

Permalänk

Har det NKRO med ps2 konverter?

Permalänk
Medlem

vill ha ett tangentbord som är plattare samt att man kan ta bort numpad delen, har haft min logitech Dinovo nu över 5 år, bästa t-boordet jag haft tyvär har de slutat säljas

nån som vet ett likvärdigt?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Är tangenterna i så usel kvalitet att de behöver skicka med extra WASD-tangenter? O.o

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför dom kör på samma skit som SS med mediaknappen på vänstra sidan. Sätt skiten på höger så man kan anvädna jädra windows knappen.

Sen 1500kr för detta?
Q-pads ser rejält mycket bättre ut för mindre pengar (även det rätt dyrt dock)

Varför kan ingen bara göra ett mekaniskt med normal layout, normala knappar, belyst och mediaknappar med funktionsknappen på höger sida.
Skit som mic,lur ingång kostar och är rätt onödigt dessutom.
Används inte någonstans i min mening, useless.

Permalänk
Entusiast

Så vi som inte är intresserade av inbyggda ljudkontakter och extra USB-hubb får leva med en stor hög extra kontakter som dräller? Det är ju, smidigt...

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Varför kan ingen bara göra ett mekaniskt med normal layout, normala knappar, belyst och mediaknappar med funktionsknappen på höger sida.
Skit som mic,lur ingång kostar och är rätt onödigt dessutom.
Används inte någonstans i min mening, useless.

Håller med, varför göra allt så omständligt.

Permalänk
Medlem

vet ej om ja vågar köpa ett t-bord för 1500 men har köpt ett för 850 nu så får se hur det går om ja kan hålla näven från det så kanske jag kan köpa ett mekaniskt snart, funderar på Mionix mus så detta t-bord torde ju passa perfekt till den

Men till en som aldrig haft mekaniskt tangentbord är det värt att ha ett mekaniskt ?? håller dom 5års knapprande så kan det ju vara värt om man slår ut kostnaden på flera år..

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Fattar inte varför dom kör på samma skit som SS med mediaknappen på vänstra sidan. Sätt skiten på höger så man kan anvädna jädra windows knappen.

Sen 1500kr för detta?
Q-pads ser rejält mycket bättre ut för mindre pengar (även det rätt dyrt dock)

Varför kan ingen bara göra ett mekaniskt med normal layout, normala knappar, belyst och mediaknappar med funktionsknappen på höger sida.
Skit som mic,lur ingång kostar och är rätt onödigt dessutom.
Används inte någonstans i min mening, useless.

Håller med, ett sånt tangentbord med bra kvalitet skulle bli populärt
Detta ser väl ok ut, men svarta cherry gör det helt ointressant oavsett pris

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Ser bra ut är lite sugen på ett mekaniskt. Men har backlighten bara en färg? Kan hålla med vissa att priset är lite väl högt satt dessutom. Men säkerligen ett bra tangentbord.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

vet ej om ja vågar köpa ett t-bord för 1500 men har köpt ett för 850 nu så får se hur det går om ja kan hålla näven från det så kanske jag kan köpa ett mekaniskt snart, funderar på Mionix mus så detta t-bord torde ju passa perfekt till den

Men till en som aldrig haft mekaniskt tangentbord är det värt att ha ett mekaniskt ?? håller dom 5års knapprande så kan det ju vara värt om man slår ut kostnaden på flera år..

Jag anser det vara värt 1.5k. Men det är jag.

Jag använder datorn främst som arbetsredskap, och då x antal timmar per dag. Då är ett bra tgb och en bra mus väl värt att satsa på. Utöver en bra stol dvs.

Synd bara att detta inte fanns med mx brown + hårdvarumakron. Hade då varit ett givet köp för mig. Men den kombinationen kanske dyker upp så småningom. Har ett Razer nu just för hårdvarumakrona men sambon gillar inte klicken.

Permalänk
Medlem

Nu börjar det likna något med ett baklyst mekaniskt tangentbord med media knappar, men lite dyrt i min mening och onödigheter jag aldrig skulle använde så som USB-hubben och ljudportarna.

Visa signatur

Tofu bud

Permalänk
Skrivet av Mionix:

Hallå Sweclockare!
Ville bara titta in och säga att vi hänger lite här i tråden så här efter lansering. Om ni har några frågor så går det bra att ställa dem till oss direkt i tråden en stund till.

MVH

Mionix

Är det verkligen bara WASD som går att få upplysta inviduellt? Vi som kör längre in då, t.ex ERTF som jag kört med sedan Quake1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Fattar inte varför dom kör på samma skit som SS med mediaknappen på vänstra sidan. Sätt skiten på höger så man kan anvädna jädra windows knappen.

Sen 1500kr för detta?
Q-pads ser rejält mycket bättre ut för mindre pengar (även det rätt dyrt dock)

Varför kan ingen bara göra ett mekaniskt med normal layout, normala knappar, belyst och mediaknappar med funktionsknappen på höger sida.
Skit som mic,lur ingång kostar och är rätt onödigt dessutom.
Används inte någonstans i min mening, useless.

Allt det du nämnde som oviktigt är viktigt för mig. Belysning och EXTRA knappar som media-knappar är dock helt onödigt. Hur mycket använder du egentligen windows-knappen på vänster sida? Det är ju bara att använda högra tummen istället för vänstra lillfingret, svårare än så är det inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mionix:

Hallå Sweclockare!
Ville bara titta in och säga att vi hänger lite här i tråden så här efter lansering. Om ni har några frågor så går det bra att ställa dem till oss direkt i tråden en stund till.

MVH

Mionix

Varför sitter mediaknappen på vänster sida?
Har mediaknappen på höger sida på mitt nuvarande logitech tangentbord och jag förstår inte hur ni tänkte med er placering av knappen.