Tips: Zte Light 995kr Telia.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Förstår, men med tanke på att det redan inte är helt lätt att trycka rätt med denna skärmen så låter jag nog det vara på default då.

Oj, det där håller jag absolut inte med om!
Du måste fått tag på något måndagsex eller så har du väldigt tjocka fingrar

99% av gångerna träffar jag rätt. Menyalternativ är omöjliga att missa, kontakter likaså.
1% av gångerna kanske man kommer åt fel knapp när man kör tangentbordet stående.

Nästan sugen på att spela in en film hur smutt allt går, men orkar inte

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Oj, det där håller jag absolut inte med om!
Du måste fått tag på något måndagsex eller så har du väldigt tjocka fingrar

99% av gångerna träffar jag rätt. Menyalternativ är omöjliga att missa, kontakter likaså.
1% av gångerna kanske man kommer åt fel knapp när man kör tangentbordet stående.

Nästan sugen på att spela in en film hur smutt allt går, men orkar inte

Jo, orka.

Permalänk
Medlem

Fick min för mindre än en timma sedan och kan säga att den verkligen inte håller sig i klass med Galaxy eller iPad. Jag är van vid att smeka skärmen som man smeker en kvinna. Nu måste man trycka som om det vore en sten och hoppas att den känner av trycket. Värsta är att området runt knapp 8 är större än knapp 9 så man får ofta ett tecken man inte vill ha. Sånt går att vänja bort men ändå.

Skärmen är verkligen inte en amoled. Den saknar färgdjup och är man inte en färgblind kamel stör man sig snabbt på att titta film på den. Duger dock till att läsa svartvita dokument.

WIFI har den otroligt dålig täckning på. Sitter med min laptop, mobiltelefon (htc desire) och surfplattan. Laptopen och mobilen har 80%+ i styrka och surfplattan stundtals 40% men tappar kontakten hela tiden.

I övrigt är den ok. Ska leta mer fel när jag kommer hem och har tillgång till en vettig uppkoppling och en stor kopp te.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agile:

Jo, orka.

hehe okej!
men tyvärr syns knappt något på webcamen
http://www.youtube.com/watch?v=Yo983L2cI54

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

hehe okej!
men tyvärr syns knappt något på webcamen
http://www.youtube.com/watch?v=Yo983L2cI54

Ser bra ut för 995:- !

Permalänk
Medlem

Hur ska man rengöra skärmen utan att förstöra den?

EDIT: och vet ni några snygga apps för klocka och kalender?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Hur ska man rengöra skärmen utan att förstöra den?

EDIT: och vet ni några snygga apps för klocka och kalender?

Lätt fuktad microfiber-duk från ICA typ. Torka torrt med en torr microfiber-duk.

Kostar väl 39:- för ett 4-pack.

Funkar på alla skärmar/TV-apparater osv.., behövs inga dyra medel/kits.

Permalänk
Inaktiv

*Tråd rensad*

Ett of-topic inlägg med tillhörande svar har tagits bort.

Permalänk

Nu kommer jag åka på den är sjukan. Jag köper något jag aldrig haft behov av förut. Hur gör man för att styra XBMC med denna? Man drar ner nån app till plattan samt en till datorn som kommunicerar via wifi eller?

Blir det inte slött med 600Mhz? Samma som på min SE X10 pro?
Tycker den är slö. Någon som vet iom att det är en snapdragon om man kan klocka upp den till 1Ghz?

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KalleKulspruta:

Nu kommer jag åka på den är sjukan. Jag köper något jag aldrig haft behov av förut. Hur gör man för att styra XBMC med denna? Man drar ner nån app till plattan samt en till datorn som kommunicerar via wifi eller?

Blir det inte slött med 600Mhz? Samma som på min SE X10 pro?
Tycker den är slö. Någon som vet iom att det är en snapdragon om man kan klocka upp den till 1Ghz?

Du kommer aldrig nå 1ghz med denna. Det finns vissa som har nått 800mhz med Blade men det är långt ifrån alla. Dessutom kräver det en ROM med stöd för överclockning. Där jag tycker den är slö är när man surfar. Ibland kan det ta ganska lång tid att ladda in sidan. Exakt samma problem med blade.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Du kommer aldrig nå 1ghz med denna. Det finns vissa som har nått 800mhz med Blade men det är långt ifrån alla. Dessutom kräver det en ROM med stöd för överclockning. Där jag tycker den är slö är när man surfar. Ibland kan det ta ganska lång tid att ladda in sidan. Exakt samma problem med blade.

Om jag tänker på hur mycket angry birds laggar på min SE X10 mini pro. Så verkar den vara i behov av högre frekvenser. Dock har jag sett lite klipp på denna platta och det verkar flyta betydligt bättre. Nu inte sagt att jag ska ha den för att spela på främst...men endå

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KalleKulspruta:

Om jag tänker på hur mycket angry birds laggar på min SE X10 mini pro. Så verkar den vara i behov av högre frekvenser. Dock har jag sett lite klipp på denna platta och det verkar flyta betydligt bättre. Nu inte sagt att jag ska ha den för att spela på främst...men endå

Det beror ju även på vilken android version du kör. Uppdaterar du ZTE light till 2.2 kommer det flyta på en del bättre än 2.1. Sedan kommer Kallt-kaffe nog fixa så vi kan köra Gingerbread nån gång i framtiden.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Det beror ju även på vilken android version du kör. Uppdaterar du ZTE light till 2.2 kommer det flyta på en del bättre än 2.1. Sedan kommer Kallt-kaffe nog fixa så vi kan köra Gingerbread nån gång i framtiden.

Jag är inte insatt i hur det funkar med custom rom's.
Borde man inte kunna ta och blåsa den ren med en helt standard version av ex 2.3 eller 3.0 redan nu?

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleKulspruta:

Jag är inte insatt i hur det funkar med custom rom's.
Borde man inte kunna ta och blåsa den ren med en helt standard version av ex 2.3 eller 3.0 redan nu?

Jag har funderat i samma banor att slänga in 3.0 standard,men vad skulle kunna gå snett?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Vars kan man köpa? för att jag hittar den inte på telia :S

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergLake:

Är den låst till Telia?

Nej det är den inte

Permalänk
Medlem

Mailade kundktjänst och fick reda på att den varit framme redan i måndags men jag inte fått avi. Så ja fick kolli id och hämtade ut den

Skrivet av Dskjono:

Vars kan man köpa? för att jag hittar den inte på telia :S

Telias är slut men andra butiker har den för 3000kr http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=795645

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KalleKulspruta:

Jag är inte insatt i hur det funkar med custom rom's.
Borde man inte kunna ta och blåsa den ren med en helt standard version av ex 2.3 eller 3.0 redan nu?

Skrivet av BergLake:

Jag har funderat i samma banor att slänga in 3.0 standard,men vad skulle kunna gå snett?

Problemet är att det inte finns nån standardversion. Du måste vänta på att antingen ZTE eller nån hemmasnickare tar fram en ROM. Försöker man att slänga in nån ROM som inte passar kommer den säkert inte att fungera alls, dessutom är risken stor att man brickar den (brick = tegelsten).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Skrivet av Kent:

Problemet är att det inte finns nån standardversion. Du måste vänta på att antingen ZTE eller nån hemmasnickare tar fram en ROM. Försöker man att slänga in nån ROM som inte passar kommer den säkert inte att fungera alls, dessutom är risken stor att man brickar den (brick = tegelsten).

Vad beror det på då? Man tycker att en platta specad för att köra android borde klara det oavsett version. Liksom en dator du kan installera olika versioner av windows på.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Skrivet av Dskjono:

Vars kan man köpa? för att jag hittar den inte på telia :S

Finns annars att få tag på tradera

http://www.tradera.com/listing.mvc/itemlisting?header=true&se...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dskjono:

Vars kan man köpa? för att jag hittar den inte på telia :S

Kan finnas i butik. Felia i Växjö har iaf. kvar några stycken.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Går den ej ladda ur datorn eller? Synd att jag lämnade 220 laddarn i skolan i tron om att det gick via datorn

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Går den ej ladda ur datorn eller? Synd att jag lämnade 220 laddarn i skolan i tron om att det gick via datorn

Går nog men lär ta ett tag
Laddaren ger 1,5A (och det går inte särskillt snabbt med den ) medan USB ger en tredjedel (om man får till handskakning eller vad det kallas).

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KalleKulspruta:

Vad beror det på då? Man tycker att en platta specad för att köra android borde klara det oavsett version. Liksom en dator du kan installera olika versioner av windows på.

Precis som en dator är det olika hårdvara i olika plattor och därför måste OS anpassas till just den hårdvara.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Går nog men lär ta ett tag
Laddaren ger 1,5A (och det går inte särskillt snabbt med den ) medan USB ger en tredjedel (om man får till handskakning eller vad det kallas).

Ja segare förstår jag att de ska gå men jag får ingen notifikation om att den laddar.
Edit såg nu att den stigit några procent (%) så då var det avklarat går bara mycket segare än jag var van med tackar.

Och nu nä jag ändå är igång och tjattrar så kanske ni kan hjälpa mig med blåtand. Det står "ihopparad men inte ansluten" så jag kan inte skicka filer till den. Detta gäller både datorn och mobiltelefonen (nokia x6 och 5230) Går det inte skicka filer via blåtand eller gör jag fel?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Telias är slut men andra butiker har den för 3000kr http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=795645

Jag har svårt att tänka mig att den gjordes för att säljas för runt 3000 kr. Den är knappast värd det och ligger ljusår efter konkurrenterna i prisklassen runt 3000 kr. T.ex. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=708892

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av soderkvist:

Jag har svårt att tänka mig att den gjordes för att säljas för runt 3000 kr. Den är knappast värd det och ligger ljusår efter konkurrenterna i prisklassen runt 3000 kr. T.ex. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=708892

Det är inte alltid en fördel med större skärm och sen så har den sämre kamera (om det nu går ) och ingen 3g den har dock annat som väger upp för vissa. Och den lanserades för att kosta runt 3000kr i sverige vad jag har läst.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Är det någon annan som fortfarande inte har fått sin? beställde i onsdags vid 17 tiden. Tycker jag borde fått den vid det här laget?

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem

Maila kundtjänst som jag gjorde så får du kolli id om dom nu skickat. Tog ca ett dygn för dom att svara. Beställde även jag i onsdags.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

har du inte fått kollinummer inom två dagar så har ordern troligtvis blivit makulerad. jag vet inte vad för klantskalle hanterade orderna men det gick helt åt helvete. vissa som beställde den 27 april fick ingen då de var slut, och så finns det en kille som beställde den så sent som den 2 maj och fick sin. katastrof...

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur