Tips: Zte Light 995kr Telia.se

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av peter_nil:

Ljudet blir väldigt dåligt via hörlursutgången och även via bluetooth när jag kopplar den till sterion. Ljudnivån blir låg och när man slår på /av dolby funktionen så är det som att välja mellan pest eller kolera. Blir betydligt bättre ljud när jag på samma sätt kopplar in min Motorola Defy.
Är det någon annan som upplevt detta eller är det fel på min tablet?

Det är tyvärr normalt. Kass hårdvara.........

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Tack för svaren.
Känns inte så intresant att lösa problemet med ljudnivån när ljudet ändå är så dåligt. Tror jag ska leta upp någon annan pryl att ha som musik spelare istället.

Permalänk
Medlem

Märkligt, tyckte jag läste på flera ställen att det skulle vara bra ljud, dock begränsad i volym. Men jag har inte själv lyssnat.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av peter_nil:

Tack för svaren.
Känns inte så intresant att lösa problemet med ljudnivån när ljudet ändå är så dåligt. Tror jag ska leta upp någon annan pryl att ha som musik spelare istället.

ah. ursäkta, jag måste ha missförstått i så fall. trodde du menade att ljudnivån var dålig, inte ljudkvaliten.

själv har jag grymt bra ljud i min, möjligtvis har du fått ett måndagsexemplar.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Trodde jag skulle använt min mer men det har knappt blivit något.
Behovet infann sig inte riktigt helt enkelt, och den var inte klockren att läsa e-böcker på. Vill egentligen ha en platta med e-ink.
Så nu åkte den upp på Tradera

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Hedersmedlem

Kall-kaffe har precis släppt en Gingerbread version för Light:
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=42958

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Kall-kaffe har precis släppt en Gingerbread version för Light:
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=42958

det är 2,3 va?
Var ryktena om 2,2 orginal denna veckan falska? Vill hellst köra orginalmjukvaran.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

det är 2,3 va?
Var ryktena om 2,2 orginal denna veckan falska? Vill hellst köra orginalmjukvaran.

Yup, K_K's Gigerbread är 2.3.4:

läckta 2.2 har varit ute ett bra tag nu. dock så har den officiella 2.2 inte släpps än. föv har ZTE lovat froyo sen februari... så vete fan ifall de släpper det eller inte. de har slöat rätt mycket med det.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Skrivet av Kent:

Kall-kaffe har precis släppt en Gingerbread version för Light:
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=42958

Se-weet! Vad behöver jag läsa på om rootning /uppdatering? Är helt novis på detta. Har endast uppdaterar min x10 mini pro via se's egna programvara kopplad till datorn.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleKulspruta:

Se-weet! Vad behöver jag läsa på om rootning /uppdatering? Är helt novis på detta. Har endast uppdaterar min x10 mini pro via se's egna programvara kopplad till datorn.

Denna guide är relativt enkel att följa!
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=40861

Jag körde på det och det gick vägen.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Denna guide är relativt enkel att följa!
http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=40861

Jag körde på det och det gick vägen.

Även för 2,3 ?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Även för 2,3 ?

Sorry, var lite trött imorse.
Tänkte på uppgradering till 2.2

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Även för 2,3 ?

Man använder denna guide för att uppgradera till Gen 2, dvs 2.2 (froyo). sedan installerar man clockwork och installerar zip filen och g-apps filen med den. editerar snart med en guide.

EDIT:

1. Följ denna guide för att gå från 2.1 till 2.2 (Ifall du redan kör Froyo, hoppa till nästa.)
2. Ladda ner och installera Clockwork recovery
3. Ladda ner Kallt_Kaffe's Cyanogen port och Google apps. (Uppdateringar hittas här)
4. Spara filerna till plattans minneskort
5. Reboota till Clockwork
6. Flasha romen. (Install zip from sdcard -) choose zip from sdcard -) var du nu har placerat filen)
7. Flasha Google apps. Install zip from sdcard -) choose zip from sdcard -) var du nu har placerat filen)
8. Rensa plattan. (wipe data/factory reset och wipe cache partition)
9. Reboota (reboot system now)
10. Var tålmodig och vänta 5-10 min (uppemot 20-30 min har rapporterats)
11. Ät pepparkaka

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Tackar orkar nog inte vänta längre på en riktig uppdatering så ska följa denna guiden i morgon eller något.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tackar orkar nog inte vänta längre på en riktig uppdatering så ska följa denna guiden i morgon eller något.

Jag editerade länken till 2011-05-25 versionen då den nyaste är korrupt. Så nu ska det finnas en fungerande rom i guiden. Skrev detta innan jag testade den nyaste romen.
Lycka till.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Är det någon som möjligen satt in ett Class 10 micro sdhc kort i sin ZTE Light?
Blir det i så fall någon märkbar förbättring?

Jag hade tänkt att använda min till att läsa PDF-dokument, men jag upplever att det tar en liten stund för surfplattan att ladda pdf-sidor när jag bläddrar genom ett dokument.
Vet inte vad det är för typ av kort i från början, men gissar på klass 2?

Permalänk
Medlem

testa appen "SD Increase". har inte kollat prestandan, men den ska snabba upp sd kortet något. själv kör man klass 2 på 16gb (netonnet).

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Prövade precis appen men "problemet" kvarstår så att säga.

Är det själva surfplattan eller minneskortet inuti som är flaskhalsen i detta fall?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johank82:

Prövade precis appen men "problemet" kvarstår så att säga.

Är det själva surfplattan eller minneskortet inuti som är flaskhalsen i detta fall?

tror det är processorn i så fall. della minneskort är rätt så kvicka så jag tvivlar på att det är problemet. dock då är qualcomm processorn på 600mhz inget riktigt kraftpaket för att säga så. installera någon custom rom och kör med sd increase. förrens vi kan överklocka den så kommer den inte bli snabbare.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Men du har inte testat själv?
I så fall kan vi inte dra några slutsatser. Det bör finnas någon här som verkligen har testat med ett class 10 kort (kan man tycka).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johank82:

Men du har inte testat själv?
I så fall kan vi inte dra några slutsatser. Det bör finnas någon här som verkligen har testat med ett class 10 kort (kan man tycka).

jaja, självklart. jag har ju inte testat ett klass 10 kort själv. dock så maxar mitt kort (klass 2) ut på runt 20mb/sec i överförninngshastighet. det är rätt så snabbt så jag tvivlar på att det är problemet. hastigheten som anges på dessa kort e skitsnack.

EDIT: sitter klass 4 i plattan från fabrik.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Det var riktigt snabbt.
Vilket kort handlar det om? Och brukar det ligga i närheten av 20 MB/s eller är det vid enstaka tillfällen?

Går det att kolla med någon app hur fort kortet inuti presterar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johank82:

Det var riktigt snabbt.
Vilket kort handlar det om? Och brukar det ligga i närheten av 20 MB/s eller är det vid enstaka tillfällen?

Går det att kolla med någon app hur fort kortet inuti presterar?

kortet jag pratar om är 16gb trancend micro sd från netonnet för 309kr om jag inte missminner mig. denna hastighet när jag när jag flyttar bla avi filer (@350-700mb) till plattan. dvs så flaskhalsar inte den interna kortläsaren minneskortet. min HTC tex maxar ut på 2mb per sekund in dockningsstationen men 15mb med minneskortet direkt i datorn.

hur den presterar i android är en annan fråga. men det borde inte bli mycket långsammare då den inte flaskas av hårdvaran.

EDIT: ge mig ett par minuter. ska bencha plattan i android.

EDIT2:

Average write performance: 18.55(MB/s)
Average read performance: 66.67(MB/s)

(disc benchmark 3.0)

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Laddade hem appen Antutu System Benchmark och körde test:

Write speed: 5,4 MB/s
Read speed: 8,5 MB/s

Skrivhastigheten var nästan klass 6, men det är ju läshastigheten jag är mest intresserad av.
Tror du att du skulle kunna testa med ditt kort också?

Permalänk
Medlem

Testar antutu...

39.88/15.23 R/W (MB/s)

EDIT: detta med Android 2.3.4, SD Increase och med satans massa tur verkar det som. får runt hälften med mitt andra kort (Sandisk 4GB)

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Utklassning ju :S

Tack för att du körde testet, nu blev jag riktigt sugen på ett nytt kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johank82:

Utklassning ju :S

Tack för att du körde testet, nu blev jag riktigt sugen på ett nytt kort

tror faktiskt att det var mer tur än annat. vissa kort är bara snabbare än andra. även när de är av samma typ. Har två identiska sandisk kort (2gb) från Nokia N95. Det är runt 10mb skillnad i skrivhastighet.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Hmmm, då gäller det väl att man satsar på ett kort där tillverkaren tydligt specificerar 20 MB/s.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johank82:

Hmmm, då gäller det väl att man satsar på ett kort där tillverkaren tydligt specificerar 20 MB/s.

helt klart, säkrast så.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

Har letat ett bra tag men äntligen hittat original batteri till plattan: http://viewitem.eim.ebay.se/Original-Battery-for-7-ZTE-V9ZTE-...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.