Tips: Zte Light 995kr Telia.se

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ares93:

har du inte fått kollinummer inom två dagar så har ordern troligtvis blivit makulerad. jag vet inte vad för klantskalle hanterade orderna men det gick helt åt helvete. vissa som beställde den 27 april fick ingen då de var slut, och så finns det en kille som beställde den så sent som den 2 maj och fick sin. katastrof...

Det går ju också att kontakta Telia och se vad som händer. Det verkar ha blivit något fel med utskick av SMS-AVI'er blandannat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

har du inte fått kollinummer inom två dagar så har ordern troligtvis blivit makulerad. jag vet inte vad för klantskalle hanterade orderna men det gick helt åt helvete. vissa som beställde den 27 april fick ingen då de var slut, och så finns det en kille som beställde den så sent som den 2 maj och fick sin. katastrof...

Jag beställde dock den 27 april hörde inget av dem förren idag då jag mailade igår och fick svar med kolli id idag så hoppet finns allt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Jag beställde i måndags, fick aviserings-SMS igår och hämtade den.

Något kollinummer får man inte per automatik vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

har du inte fått kollinummer inom två dagar så har ordern troligtvis blivit makulerad. jag vet inte vad för klantskalle hanterade orderna men det gick helt åt helvete. vissa som beställde den 27 april fick ingen då de var slut, och så finns det en kille som beställde den så sent som den 2 maj och fick sin. katastrof...

Jag var tvungen att kontakta telia för att få mitt kollinummer.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Nyss hemkommen efter 1½ dygns frånvaro så ligger en avi från Telia/Posten, blir till att hämta ut imorgon på vägen hem från jobbet.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Om ni inte har någon användning för er surfplatta och vill sälja så hänvisar jag er till marknaden http://www.sweclockers.com/annonser

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

Jag orkade inte krångla med utlandsorder. Blev en ZTE Light. Tog dock ett tag att få ut den. Den var tydligen bortlovad till fler än mig.

Känns prisvärd! Tangentbordet i vertikalt läge är en katastrof dock. Speciellt runt kanterna. Missar konstant. Bra batteri dock! Skärmen är ett ordentligt lyft upplösningsmässigt och framförallt storleksmässigt jämfört med min X10 Mini Pro.
Nu behöver den helst Android 2.2 eller helst 2.3.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleKulspruta:

Jag orkade inte krångla med utlandsorder. Blev en ZTE Light. Tog dock ett tag att få ut den. Den var tydligen bortlovad till fler än mig.

Känns prisvärd! Tangentbordet i vertikalt läge är en katastrof dock. Speciellt runt kanterna. Missar konstant. Bra batteri dock! Skärmen är ett ordentligt lyft upplösningsmässigt och framförallt storleksmässigt jämfört med min X10 Mini Pro.
Nu behöver den helst Android 2.2 eller helst 2.3.

Har du kört skärmkalibreringen? Det gjorde stor skillnad för mig.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Skrivet av Big_R:

Har du kört skärmkalibreringen? Det gjorde stor skillnad för mig.

Nej, har inte gjort det. Känns som om jag ska göra det nu! Tack för tipset.

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleKulspruta:

Jag orkade inte krångla med utlandsorder. Blev en ZTE Light. Tog dock ett tag att få ut den. Den var tydligen bortlovad till fler än mig.

Känns prisvärd! Tangentbordet i vertikalt läge är en katastrof dock. Speciellt runt kanterna. Missar konstant. Bra batteri dock! Skärmen är ett ordentligt lyft upplösningsmässigt och framförallt storleksmässigt jämfört med min X10 Mini Pro.
Nu behöver den helst Android 2.2 eller helst 2.3.

2.2 finns på swedroid. rekommederar RLS3 från kallt_kaffe. och det finns en bootbar men ej användbar Cyanogen7 port från samma kille.

och så glöm inte thumb keyboard. grym app. rekommenderas varmt:

RLS3 2.2 Froyo:

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Skrivet av ares93:

2.2 finns på swedroid. rekommederar RLS3 från kallt_kaffe. och det finns en bootbar men ej användbar Cyanogen7 port från samma kille.

och så glöm inte thumb keyboard. grym app. rekommenderas varmt:
[bild]

RLS3 2.2 Froyo:
[bilder]

Får man något mer utrymme för appar? Känns som att man knappt kan installera något alls på den i 2.1 eller kräver det en rootning? vad det nu är för någonting.

Ska prova thumb key!

Det blev dock väldigt mycket bättre med en kalibrering.
Sen fick jag installera nån "swift key" trial för att få åäö. Dock så är det ju en trial.

Antar att man hittar den på swe-droid forumet?

Visa signatur

~Mental åt min signatur :( (Sedan 2002)
Uppdaterad signatur 9 år senare:
|Asus P8P67 Pro| Intel I7 2600K@4,6 Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz 8-8-8-24 | Corsair H70 | OCZ 1250W 80+ Gold | 2x VTX3D Radeon HD7950 3Gb @930, VRM @1250 | Corsair Force 120GB + x antal satadiskar |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KalleKulspruta:

Får man något mer utrymme för appar? Känns som att man knappt kan installera något alls på den i 2.1 eller kräver det en rootning? vad det nu är för någonting.

Ska prova thumb key!

Det blev dock väldigt mycket bättre med en kalibrering.
Sen fick jag installera nån "swift key" trial för att få åäö. Dock så är det ju en trial.

Antar att man hittar den på swe-droid forumet?

Svenska tecken behöver ingen app, ÅÄÖ ska finnas med som standard.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big_R:

Svenska tecken behöver ingen app, ÅÄÖ ska finnas med som standard.

exakt. håll inne A och O i en eller två sekunder så får du en sub-meny med alternativa tecken.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem

En sak undrar jag. varför har dom så att jag inte kan ha mer än en "widget" / skärm. Orkar inte processorn med eller vad är det frågan om?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

En sak undrar jag. varför har dom så att jag inte kan ha mer än en "widget" / skärm. Orkar inte processorn med eller vad är det frågan om?

Dom har ställt in densiteten eller vad det heter så att ikoner och widgets blir stora. Kanske för att folk med feta fingrar ska hitta rätt ;-).

Man kan ändra det härmed olika appar som tex LCD Density Changer, men jag tror det kräver Root. Jag tänkte avvakta att ändra tills jag får ZTE:s officiella Froyo-uppdatering och fått se hur den ser ut först.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Big_R:

Dom har ställt in densiteten eller vad det heter så att ikoner och widgets blir stora. Kanske för att folk med feta fingrar ska hitta rätt ;-).

Man kan ändra det härmed olika appar som tex LCD Density Changer, men jag tror det kräver Root. Jag tänkte avvakta att ändra tills jag får ZTE:s officiella Froyo-uppdatering och fått se hur den ser ut först.

den läckta romen funkar fint den ochså. personligen så ser jag ingen anledning att vänta. och rls3 speedar upp plattan rejält.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk

Gah, vad jag hatar telia just nu. Beställde min Zte light den 29:e April. Ett par dagar senare beställer även goda vänner till mig samma produkt. Idag har de fått sina och jag som beställde först får ingen alls då de är slut...
Skitföretag som inte har turordningslista.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

den läckta romen funkar fint den ochså. personligen så ser jag ingen anledning att vänta. och rls3 speedar upp plattan rejält.

Hur blir det med garanti då? Jag har fått för mig att den bryts?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Hur blir det med garanti då? Jag har fått för mig att den bryts?

nja, polarn skickade in sin blade med cyanogenmod och verkstan klagade inte. föv är konstant utveckling hela meningen med android och open source, så det borde inte påverka så länge det bara är mjukvarumoddar. leker du med hårdvaran är det ju en halt annan fråga.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

En sak undrar jag. varför har dom så att jag inte kan ha mer än en "widget" / skärm. Orkar inte processorn med eller vad är det frågan om?

Vad snackar du om? Jag har widgets på två skärmar Första sidan med spotify, klocka och väder. Sida 1 åt höger har jag kalender.
Eller kör du custom rom?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Vad snackar du om? Jag har widgets på två skärmar Första sidan med spotify, klocka och väder. Sida 1 åt höger har jag kalender.
Eller kör du custom rom?

försök kör Spotify och klocka på samma skärm så får du se vad jag menar (just dessa 2 kanske fungerar har ej testat men ex IMDB och klockan går ej ha på samma ). Vissa funkar tillsammans med en annan men många av de jag testat fungerar inte med mer än en samtidigt på samma skärm.

Och är det någon som vet varför en röd liten lampa börjar blinka ibland (den sitter över den runda pilen om plattan är horisontell) ?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

försök kör Spotify och klocka på samma skärm så får du se vad jag menar (just dessa 2 kanske fungerar har ej testat men ex IMDB och klockan går ej ha på samma ). Vissa funkar tillsammans med en annan men många av de jag testat fungerar inte med mer än en samtidigt på samma skärm.

Och är det någon som vet varför en röd liten lampa börjar blinka ibland (den sitter över den runda pilen om plattan är horisontell) ?

Jag kör klocka och spotify på samma skärm. Hade dock problem med hitta en bra klocka som funkade i android 2.1, såg snygg ut och tog inte lika mycket utrymme. Verkar som om man får en rad mindre på desktop då min Desire får plats med en rad till.
Du kanske försökte köra för stora widgets på samma skärm.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Jag kör klocka och spotify på samma skärm. Hade dock problem med hitta en bra klocka som funkade i android 2.1, såg snygg ut och tog inte lika mycket utrymme. Verkar som om man får en rad mindre på desktop då min Desire får plats med en rad till.
Du kanske försökte köra för stora widgets på samma skärm.

Ja antagligen är det så det var ju någon som förklarade om att pixeldensiteten kunde ställa till det. Men skitsamm jag får ta android för vad det är Eller hoppas de nya verisionerna löser lite grejer sen när jag orkar byta till 2,2.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Preliminärt besked är att officiella 2.2-uppdateringen till ZTE Light släpps under nästa vecka. Enligt moderatorn på Telias forum.

https://forum.tewss.telia.se/topic/2297-zte-light-uppgradering/

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem

Trevligt
Har inte bytt till 2.2 än, får väl bli då och eventuellt åker det in en custom på det.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Rätt så fantastiskt hur Telia lyckas döda andrahandsvärdet.
Flera nya som säljs för 1200 - 1300 kr nya på blocket & tradera.

Sannolikt ingen som kommer att köpa den för ordinariepris på nästan 3000 kr i framtiden.

Permalänk
Medlem

Erbjudandet gäller inte längre eller? Och dom är ändå slutsålda? Hittar bara en Samsung-platta på deras sida nu

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.

Permalänk
Medlem

Ringde till Telia och de har sagt att plattan är SLUT och de kommer inte att få in fler!
Inga butiker har den på lager, tydligen många som ringt innan mig och frågat!

Men var inte ledsen, finns att köpa på tradera och blocket.

Permalänk

Dåligt ljud

Ljudet blir väldigt dåligt via hörlursutgången och även via bluetooth när jag kopplar den till sterion. Ljudnivån blir låg och när man slår på /av dolby funktionen så är det som att välja mellan pest eller kolera. Blir betydligt bättre ljud när jag på samma sätt kopplar in min Motorola Defy.
Är det någon annan som upplevt detta eller är det fel på min tablet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av peter_nil:

Ljudet blir väldigt dåligt via hörlursutgången och även via bluetooth när jag kopplar den till sterion. Ljudnivån blir låg och när man slår på /av dolby funktionen så är det som att välja mellan pest eller kolera. Blir betydligt bättre ljud när jag på samma sätt kopplar in min Motorola Defy.
Är det någon annan som upplevt detta eller är det fel på min tablet?

det finns en på swedroid som verkar ha samma problem. möjligtvis kan detta funka:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=517745

Dock har jag inte detta fel so jag kan inte kontrollera.

EDIT: RLS5 är uppe och kan hittas här:
http://www.swedroid.se/forum/showpost.php?p=567727&postcount=...

installerade for ett par timmar sen. flyter på perfekt. glöm dock inte att backupa i clockwork ifall nu ska köra med OC addon paketet.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur