Tips: Zte Light 995kr Telia.se

Permalänk
Medlem

har också beställt, men man vet inte när den kommer? fick bekräftelse brev på e-mailen men vet inte ens om den kommer eller när, telia är sämst på kundtjänst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Riddlz:

har också beställt, men man vet inte när den kommer? fick bekräftelse brev på e-mailen men vet inte ens om den kommer eller när, telia är sämst på kundtjänst.

För mig tog det ganska exakt ett dygn, inget mail med kolli eller liknande, plötsligt plingade det till i mobilen med sms från posten om att paketet fanns att hämta.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

samma här tog 1 dygn...inget mail
köpte ett case till den för 67kr.

http://cgi.ebay.com/Sofiz-New-Optus-MyTab-ZTE-V9-Light-Resin-...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk

Hemma igen, dock utan surfplatta. Den var slut på telia i Luleå, men killen i kassan skrev upp mig på någon beställningslista så jag skulle få ett sms då den kom in på lager igen. Jag frågade hur länge priset gällde och han trodde till den 22a maj, så det är ingen panik med att köpa den så fort som möjligt.

Var in på game också och köpte 2st NDS stylusar för 4kr (lol ) som jag har tänkt att använda till den.

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Det är väl flash då, men det lär inte funka så bra på den 600mhz.

Flash kräver 1Ghz processor. Om nu inte xda lagt in det på någon höger iaf.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Ni som hunnit prova den lite, vad säger ni?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Ni som hunnit prova den lite, vad säger ni?

Lätt värt en tusenlapp. Jag kommer nog använda min mest som fjärr till htpcn med xbmc remote, och bara för det är den nästan värd priset

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Ni som hunnit prova den lite, vad säger ni?

bleka färger i skärmen. Rätt ljusstark. Touchen känns bra för att vara resistiv, inte alls som tex på min gamla vivaz. Kör den som "familjeplatta" och stationerar den i köket. Bra ljud. Kass kamera. Ser snygg ut. Batteritid ok. Inte så bra prestanda för video. Funkar super som köksradio.
Känns som hittills bästa köpet i år. Lätt värd 995 om man inte redan har en surfplatta.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem

Då har jag också provat denna och såhär tycker jag :

Skärmen är utan tvekan något av de sämre jag testat, man får trycka relativt hårt och motståndet på skärmen är relativt högt av någon anledning. Jag provade först att köra med skyddsplaster som den kommer med men det var helt värdelöst, utan gick det något bättre men fortfarande inte bekväm. Efter bara 30 min känner man av lite i handleden.

Tanken var att jag skulle montera annat skärmskydd men jag är tveksam då responsen redan är väldigt låg.

Min Samsung Wave är rena drömmen att styra jämfört med denna.

Hade det inte varit för skärmen så hade den utan tvekan varit värt sina pengar även om den är lite laggig.

Får se vad jag gör av den, men som bekväm surfplatta i vardagsrummet ser den inte ut att platsa som.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Slängde in Android 2.2 igår och den blev rappare MEN hela plattan är ett skämt...blir en med minst Dual-core men helst Quad-core och Win7 när dom kommer.
Plattan passar inte mina behov då det är begränsade funktioner och ser ut som nåt till en 5 åring.

Nej det blir att vänta på en riktig padda med minst quad(i7) 4gb ram,win7

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Inaktiv

Jag fick på förmiddagen en SMS-påminnelse om att hämta ut min ZTE (fick aldrig någon SMS-AVI innan...) så har precis hämtat ut den och laddar upp den just nu.

Nu är det bara att hoppas på att vi faktiskt får en 2.2 uppdatering från ZTE, i annat fall kommer min liksom många andra bli en XBMC-fjärrkontroll.

Skrivet av BergLake:

Nej det blir att vänta på en riktig padda med minst quad(i7) 4gb ram,win7

Du kan mer eller mindre skippa pads såvida inte något baserat på denna eller mostvarande lanseras. Chansen får ses som minimal tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Jag fick på förmiddagen en SMS-påminnelse om att hämta ut min ZTE (fick aldrig någon SMS-AVI innan...) så har precis hämtat ut den och laddar upp den just nu.

Nu är det bara att hoppas på att vi faktiskt får en 2.2 uppdatering från ZTE, i annat fall kommer min liksom många andra bli en XBMC-fjärrkontroll.

Du kan mer eller mindre skippa pads såvida inte något baserat på denna eller mostvarande lanseras. Chansen får ses som minimal tyvärr.

2.2 finns att köra in..jag gjorde det igår men det var invecklat.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders190:

Nu är det bara att hoppas på att vi faktiskt får en 2.2 uppdatering från ZTE, i annat fall kommer min liksom många andra bli en XBMC-fjärrkontroll.

Vad är det för stor skillnad mellan 2.1 och 2.2?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Vad är det för stor skillnad mellan 2.1 och 2.2?

a det är rätt stor skillnad mellan 2.1 och 2.2 i prestanda och flyt det upplevde i alla fall jag när jag uppdaterade telefonen. Finns lite små fix också som är rätt nice to have

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk

Haft min i 2 dygn nu:

Som redan skrivet; skärmen kunde ju va bättre.
Betydligt snabbare än min gamla HTC Hero på att starta appar, ladda websidor etc.
Appar crashar, FC:ar titt som tätt.
Ungarna har kul med den. (målar, angry birds funkar hyffsat etc)
Kommer att använda den till främst spotify och som gps i bilen, slit å släng.

Ska testa köra in 2.2 som sägs ge en del prestandaförbättringar.
Kör Launcher Pro Plus, la även in det på Heron. Underbar launcher ju.

Edit: värd sina 1000 kr med tanke på att man får gps, radio, surf, spotifyklient, spel etc. Man kan ju ha den/ta med den vart som helst utan att va rädd om den för det priset.

Edit2: La in 2.2 nu, MYCKET krispigare och snyggare. Har hur mkt minne som helst nu, vilket jag körde slut på tidigare. Allt känns rappare. Angry Birds flyter mkt bättre. Detta dock efter endast 1 timmes test... får se om det dyker upp några överraskningar.

Permalänk
Medlem

Min borde komma imorron om inte posten skickar den till göteborg som mitt sista paket.

Hursomhelst så har Kallt_Kaffe på swedroid köpt en light och ska porta Cyanogen 2.3.4.

möjligtvis kan vi även see honeycomb på den. dock har inte kaffe kommenterat angående detta. dock går honeycomb på zte blade som kör is stort sett samma hårdvara. so omöjligt är det inte.

Visa signatur

Laptop: Thinkpad W540, i7-4910QM, 32GB, 1TB, Windows 10
MAC: Macbook Pro 13, 16GB, Intel HD4000, Crucial 240GB, 11.6 Big Sur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ares93:

Min borde komma imorron om inte posten skickar den till göteborg som mitt sista paket.

Hursomhelst så har Kallt_Kaffe på swedroid köpt en light och ska porta Cyanogen 2.3.4.

möjligtvis kan vi även see honeycomb på den. dock har inte kaffe kommenterat angående detta. dock går honeycomb på zte blade som kör is stort sett samma hårdvara. so omöjligt är det inte.

YES! de bästa nyheterna på länge kör kallt_kaffe's roms på min blade han vet fan vad han håller på med

Visa signatur

I'm Garry-fucking-Oak, You can't ignore my girth!
__________________
Projekt CM 334 ->1337 @ H2O :: Bread-Box HTPC :: Bread-Brain NAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av badtothebone:

Edit2: La in 2.2 nu, MYCKET krispigare och snyggare. Har hur mkt minne som helst nu, vilket jag körde slut på tidigare. Allt känns rappare. Angry Birds flyter mkt bättre. Detta dock efter endast 1 timmes test... får se om det dyker upp några överraskningar.

Vart hittade du 2.2 att ladda ner och lägga in?

Visa signatur

Dator: Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Fractal Design R3 | ASUS P8P67 Pro | GeForce GTX 670 | CORSAIR 8GB | Noctua NH-U12P | Corsair CX 600W | 1TB Samsung Spinpoint F3.

Permalänk
Skrivet av Garb0:

Vart hittade du 2.2 att ladda ner och lägga in?

http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=40861

Va lite meckigt men funkade till slut. Lycka till!

Permalänk
Medlem

Hur är batteritiden?

Visa signatur

| Intel Core i7 5820K 3,3GHz @ 4,2 GHz |PowerColor Radeon HD6950 PCS++ 2 GB | ASRock X99 Extreme4| G.Skill Ripjaws 4 Red DDR4 PC21300/2666MHz Intel X99 CL15 4x4GB | EVGA SuperNOVA G2 750W |Intel 530 Series SSD 240GB |NZXT Source S340 | Cooler Master Nepton 280L |

Permalänk
Medlem

Jag försökte flasha men när jag håller inne "volym-" så händer absolut inget trotts att jag väntat 10 sek innan jag satte i batteriet?

Dessutom fick jag en rad fel när jag skulle köra igång "Sales_MultiDL_MSM7227_patched.exe" (fel : "is a ATAPI device, we don´t detecit it")

Vad har jag missat?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Jag försökte flasha men när jag håller inne "volym-" så händer absolut inget trotts att jag väntat 10 sek innan jag satte i batteriet?

Dessutom fick jag en rad fel när jag skulle köra igång "Sales_MultiDL_MSM7227_patched.exe" (fel : "is a ATAPI device, we don´t detecit it")

Vad har jag missat?

Fick till det nu, tack ändå.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Apropå huruvida plattan har en eller två kameror: Den har ingen Facecam. Åtminstone inte mitt ex.

Om man kollar på bilder från andra marknader ser man att det finns två "hål" på framsidan på vissa dvs ljussensor och kamera. Verkar som att vissa varianter av ZTE plattan har facecam, kanske har dom då annat namn(?)

Länkar till mikros nyhetskommentar på swedroid där redogörs namnsättningen:
http://www.swedroid.se/surfplattan-z...#comment-72417

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem

Jag har ett litet problem med min ZTE light. Kompassen visar fel (90 grader tror jag) och så fort jag lutar den en aning åt något håll vrider den på sig och visar en helt annan riktning. Fungerar kompassen bra på era?

Permalänk
Medlem

Någon som hittat en bra penna till att använda med denna enhet? Jag har provat Nintendo DS pennan men den känns för liten.

Kan tillägga att det var inga problem att sätta på det skärmskydd som köptes på Kjell (egentligen till Galaxy tab) merän att det fick skäras till lite. Skärmen får inte märkbart sämre känsla.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Drömmer jag eller var det tal om att det skulle komma en officiell uppdatering till 2.2 idag?

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk

Haha erbjudandet verkar vara slut:D

Edit: Ni som köpt en följde det med ett 8gb kort? Väntar fortfarande på mina

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av OnlyCasanova:

Haha erbjudandet verkar vara slut:D

Edit: Ni som köpt en följde det med ett 8gb kort? Väntar fortfarande på mina

Det sitter troligen ett 8GB Sandisk MicroSDHC-kort i kortplatsen när du får den.

Permalänk
Skrivet av OnlyCasanova:

Haha erbjudandet verkar vara slut:D

Edit: Ni som köpt en följde det med ett 8gb kort? Väntar fortfarande på mina

Jag köper en av dig! Jag skulle få ett sms då telia i Luleå fick in fler på lager, men nu verkar det som det sket sig totalt, fast kassanissen sa att den skulle finnas kvar till 22a...

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Hedersmedlem

Hmm, detta är ju vad som kommer fram på telias sida

"
Ett fel har uppstått

Just nu har vi tyvärr tekniska problem med sidan eller tjänsten som du vill komma åt.

Försök gärna igen lite senare.
"
Undrar om den är utgången eller om de har fel på riktigt.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.