Apple världens högst värderade varumärke

Permalänk
Medlem

Inte helt förvånad faktiskt

Visa signatur

Laptop: Macbook Pro 13" 2011: i7 2.7 GHz | 8 GB 1333 MHz DDR3 | 128 GB SSD
Telefon: Samsung Galaxy SII
Platta: Samsung Galaxy Tab 10.1 32 GB Wi-Fi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ManBearPig:

Inte ett dugg förvånad, Apple har spridits som en löpeld senaste åren

Kan bara hålla med föregående talare.:) MacEnkronan är inte ett dugg förvånad över händelseutvecklingen.:)^^

Kan bara gratulera Apple till en produkt som verkligen fått tekniska, men framförallt otekniska personer att våga samt kunna använda teknik som helt enkelt Just works out of the box!:)

Har ett gäng vänner varav en del av dessa är tjejer: innan Apples intåg läste inte någon av dessa sin e-post i mobilen (antingen för att skärmen var för liten eller att det var svårt att få till inställningarna) eller surfade på internet, om man inte hjälpte dem att lägga in inställningarna för e-post och inte ens en e-post förberedd telefon var en garanti för att någon av dessa nämnda vänner faktiskt läste e-post över mobilen.

Idag både läser de sin e-post, surfar och läser bloggar över sina iPhones.:D

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Allt går att sälja med mördande reklam. Kom och köp konserverad gröt. Men men, ju större bubblan är desto fortare går det utför. Par felbeslut och det är ner som en pannkaka.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem

Apple är grymt duktiga på branding och behovsskapande. Riktigt duktiga.
Jag är inte förvånad

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Avstängd

Trodde att det först handlade om att de har mest överpriser ^^

Permalänk
Medlem

Coca Cola borde vara ett av världens starkaste varumärken... Se på Pepsi som har stjärnor i sin reklam som ex. Britney Spears.. vad har Coca Cola? Alla hamburgerkedjor kör väl mer eller mindre coca colas sortiment!?

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk

Att öka med 83% på ett år är ju ganska sinnes. Jag tror stenhårt på att Steve Jobs planerar att erövra världen med sin "storebror och censur-inställning". Den dagen Mac är mer vanligt än PC kommer jag bli orolig på riktigt =p

Visa signatur

Asus P8Z68-V Pro - Intel Core i7 2600K 3,4GHz - Corsair Cooling Hydro H60 - Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE - Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB Windforce - Corsair AX 750W 80+ GOLD - Corsair SSD Force 3 Series 240GB - 2x 2TB Western Digital Caviar Green - BenQ TFT 24" EW2420 - Fractal Design Arc Svart - M-Audio Audiophile 2496 - KRK Rokit 6 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Att apple skulle vara mer värderat och tillföra mer än google låter lite väl otroligt.. Litar inte alls på listan.

Notera att detta inte är något hat mot apple, har själv deras Ipod Touch 4G och gillar den!

Skrivet av WrongTarget:

Tycker det dessutom är märkligt att Marlboro som varumärke skulle vara så högt värderat som åtta. Cigaretter och tobak är ju inte direkt något imagehöjande längre, snarare tvärt om.

Skrivet av Ixos:

Gissar att de bara tittar på hur känt märket är, inte om folk har positiv/negativ uppfattning om det.

Alternativt så har de viktat in marknader som Ryssland, Kina, Afrika där cigaretter och tobak fortfarande har samma status som det hade hos oss för 50år sedan.

Skrivet av SpammerN^:

Lustig lista, tvivlar starkt på att Apple skulle vara mer värt än t.ex Coca-Cola.

Skrivet av matnojje:

Det handlar väl om att apple säljer sina varor med större vinst än dom andra.

Skrivet av Tempel:

Allt går att sälja med mördande reklam. Kom och köp konserverad gröt. Men men, ju större bubblan är desto fortare går det utför. Par felbeslut och det är ner som en pannkaka.

"Brandz 2011 sammanställs av marknadsföringsbolaget Millward Brown som värderar varumärken på ungefär samma sätt som investmentbanker värderar företag. Det inkluderar en mängd faktorer, som kundernas syn på varumärket, tillväxtpotential och exponering mot marknaden."

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Hedersmedlem

Det är i samma kategori de mest idiotiska affärerna har gjorts. Att uppskatta ett värde är riskabelt. Börsen har t ex med rätta beskrivits som styrd av medelålders känslosamma tanter.

Permalänk

skulle bara vilja påpeka att det inte handlar om omsättning

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk

Det är enkelt... Apple tjänar mycket mer pengar per såld enhet än konkurrenterna.... medan PC-världen konkurrerar ihjäl varandra med samma produkt kan Apple stå vid sidan och kamma in kosingen.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Robeliboban:

Stilrent och enkelt koncept verkar löna sig, inte direkt så konsumenterna bryr sig att priset är lite över kanten. Utmärkt marknadsföring hos apple.

Konceptet att man säljer till folk som är för dumma för att veta bättre är klart vinnande koncept. Nötter finns det mest av allt på denna planet. Konstigt att ingen annan kom på det hela innan.

Permalänk
Skrivet av anon127948:

Konceptet att man säljer till folk som är för dumma för att veta bättre är klart vinnande koncept. Nötter finns det mest av allt på denna planet. Konstigt att ingen annan kom på det hela innan.

Istället för att skriva så man förstår så underkänner du alla som köper Apple, utveckla ditt resonemang istället. Varför folk är dumma och nötter.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av peterholm1:

Det är enkelt... Apple tjänar mycket mer pengar per såld enhet än konkurrenterna.... medan PC-världen konkurrerar ihjäl varandra med samma produkt kan Apple stå vid sidan och kamma in kosingen.

Ett företag behöver inte gå i vinst för att dess varumärke ska värderas högt. Vi har redan sett flera affärer med IT-relaterade varumärken där köpare varit villiga att betala hutlösa summor för storförlustföretag.

Permalänk
Medlem

Apple är bäst på att lura på folk en vanlig telefon för 6000 bara för att de sen ska kunna säga att de har en iPhone

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk

Apple är så jävla duktiga på vad dem gör. Har ägt ett antal iPods sen kom iPhone och har ägt 2 modeller och lär bli en ny när iPhone 6 kommer. Vill även ha en Macbook Air, den är så vacker. Apple, ni kan försätta att ta överbetalt för jag kommer endå att köpa era varor. Inget annat företag har lika bra marknadsföring som dem. Deras produkter är out-standing. Enda man kan klaga lite på är iTunes men i det stora hela så är det bra. Andriod fungerar ju endå inte, så laggigt interface osv konstigt gränssnitt. Andriod tablets är inte ens värt att nämna, stort jävla skämt. Apple för evigt!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Det är enkelt... Apple tjänar mycket mer pengar per såld enhet än konkurrenterna.... medan PC-världen konkurrerar ihjäl varandra med samma produkt kan Apple stå vid sidan och kamma in kosingen.

Ja tyvärr ´finns det så kallade "mactalibaner" som köper vad som helst med ett äpple på. Synd tycker jag då konkurrans snabbar på utveckligen medans apples 2010 års macbooks har core2duo processorer och ddr2 minnen. Allt sitter i ett plastskal och fast processorn går i 2.2ghz så lyckas de ändå få den tillräcklig varm för att man bränner sig på den. Inte direkt revolutionerande teknik som driver utveckligen framåt :/

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Om microsoft skulle ta monopol på att sälja datorer med windows och endast själva sälja windows så skulle nog microsoft också vara bra mycket högre värderade då de skulle sälja fler produkter och ha monopol fram till att EU kliver in och säger aja baja..

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Konceptet att man säljer till folk som är för dumma för att veta bättre är klart vinnande koncept. Nötter finns det mest av allt på denna planet. Konstigt att ingen annan kom på det hela innan.

Eftersom jag är sugen på en apple produkt (mer specifikt en macbook air) så kanske du kan hjälpa mig hitta en likvärdig ersättare.

Jag har följande krav:
Den skall vara riktigt bärbar (airen vägen 1,3 kg) 13 tum.
En lika underbar touchplatta som macbooks har.

Sedan är jag även sugen på en unixbaserad dator, men är inget fan av linux, men detta behöver du inte se som ett krav då jag inser att det inte finns många andra val inom detta.
Vilken dator skall jag ersätta den med som kommer vara så fantastiskt mycket billigare/bättre än en air att det är värt att kalla mig dum som funderar på att välja apples produkt?

Permalänk
Skrivet av Waveglist:

Är inte 900 miljarder nästan en biljon?

Enligt Europeiska termer är "1 miljon miljon" en biljon
Enligt amerikanska termer är 100 000 tusen miljoner en biljon

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narien:

Eftersom jag är sugen på en apple produkt (mer specifikt en macbook air) så kanske du kan hjälpa mig hitta en likvärdig ersättare.

Jag har följande krav:
Den skall vara riktigt bärbar (airen vägen 1,3 kg) 13 tum.
En lika underbar touchplatta som macbooks har.

Sedan är jag även sugen på en unixbaserad dator, men är inget fan av linux, men detta behöver du inte se som ett krav då jag inser att det inte finns många andra val inom detta.
Vilken dator skall jag ersätta den med som kommer vara så fantastiskt mycket billigare/bättre än en air att det är värt att kalla mig dum som funderar på att välja apples produkt?

FreeBSD kanske kan vara ett alternativ?

Permalänk
Medlem

Asus Netbook med Ubuntu och ställd i "netbook" läge GUI-mässigt fungerar perfekt, snabbt, billigt och slår alla andra OS på lågpresterande burkar. Folk som betalar extra för Appel är tyvärr lurade - det är bara skräp under skalet och dessutom är Apple ett av de företag som är svartlistade så även om någon av deras produkter skulle råka vara bra så är det etiskt moraliskt förkastligt att ens överväga att stötta den onda sidan. Open source är bra!

Permalänk
Medlem

Kanske skulle vara något, saknar dock fortfarande den alternativa datorn

Edit:
Nu vet jag inte om du menar någon viss modell, men det är just dessa touchpads som jag hatar:
http://www.idg.se/polopoly_fs/1.293034!imageManager/411974592...
dvs, en pad som inte har klickmöjligheten utan använder "quick touch" eller vad man nu ska kalla det, samt att plattorna är hemskt små.
Det är anledningen till att jag aldrig varit intresserad av en bärbar tidigare. Känneri nte riktigt för att starta en debatt om detta, då jag anser att smaken är som baken, men ni får gärna ge tips på specifika bärbara som fyller mina krav, kommer inte gå i köp-tankar förren slutet av sommaren ändå så

Permalänk
Medlem

Fö är det sån här exponering som gör att Apple värderas så högt... Vad nu Appleprodukter har på en sida för klockare...

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Skrivet av fluffmajster:

skulle bara vilja påpeka att det inte handlar om omsättning

Det är bra att du skriver det så att ingen glömer det efter att ha läst det massvis av gånger i tråden.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Musikälskare

Roligt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterholm1:

Istället för att skriva så man förstår så underkänner du alla som köper Apple, utveckla ditt resonemang istället. Varför folk är dumma och nötter.

Det är väl rätt så självklart att han menar folk som inte har intresse/tid/ork/kunskap/whatever att sätta sig in i tekniken och konfigurera den, och därför köper Apples produkter, som inte behöver konfigureras.

Sen om de är dumma och nötter är en annan sak. Men man får väl läsa lite mellan raderna, så att säga.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

Tycker det dessutom är märkligt att Marlboro som varumärke skulle vara så högt värderat som åtta. Cigaretter och tobak är ju inte direkt något imagehöjande längre, snarare tvärt om.

Dock säljer ju inte Marlboro bara cigaretter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Konceptet att man säljer till folk som är för dumma för att veta bättre är klart vinnande koncept. Nötter finns det mest av allt på denna planet. Konstigt att ingen annan kom på det hela innan.

Att sälja till insnöade nördar (no offense men iaf) är ingen lyssande affärsplan, såklart man vill sälja till ALLA = PROFIT unga som gamla. Apple är bäst på det Andriod kan ta sig!! Google är bättre på andra saker, helt klart. Dem har så mkt pengar så de kan ta Andriod med nypa salt, det kan inte Apple. Samt att Apple's produkter är såååå lätta att använda, vilket dem ska vara. Räcker med en ikon!! Apple Apple, synd att man inte hade köpt lite aktier i Apple för 5 år sen eller så.. snacka om bra utdelning

Alla som kallar folk för nötter som har köpt Apple produkter bör nog ta en funderare, ni har missat något. Något som är så pass självklart som inte går att missa. Att Apple är bättre.. ni har ju redan facit, visst Andriod kanske drar om, den som lever får se. Men nu är ju Apple den största giganten i IT-världen Känn på den ni, låt kriget börja. SPAAAARTA!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neroth:

Det är väl rätt så självklart att han menar folk som inte har intresse/tid/ork/kunskap/whatever att sätta sig in i tekniken och konfigurera den, och därför köper Apples produkter, som inte behöver konfigureras.

Sen om de är dumma och nötter är en annan sak. Men man får väl läsa lite mellan raderna, så att säga.

Okunskap?! Folk har för fan viktigare saker för sig i livet än att fibbla med en telefon, den ska fungera punkt. Support ska vara bäst punkt, allt ska vara bäst. Vilket Apple är!! Är jag slö? Knappast, jag vill att saker och ting ska fungera så har man tid över till annat.. vem fan vill pilla med en telefon hela dagarna. Folk har pengar, men inte alltid tid. Speciellt inte dem äldre!!! Ni nördar som ungar har väl en massa övertid...