Apple världens högst värderade varumärke

Permalänk
Skrivet av RepZi:

Att sälja till insnöade nördar (no offense men iaf) är ingen lyssande affärsplan, såklart man vill sälja till ALLA = PROFIT unga som gamla. Apple är bäst på det Andriod kan ta sig!! Google är bättre på andra saker, helt klart. Dem har så mkt pengar så de kan ta Andriod med nypa salt, det kan inte Apple. Samt att Apple's produkter är såååå lätta att använda, vilket dem ska vara. Räcker med en ikon!! Apple Apple, synd att man inte hade köpt lite aktier i Apple för 5 år sen eller så.. snacka om bra utdelning

Alla som kallar folk för nötter som har köpt Apple produkter bör nog ta en funderare, ni har missat något. Något som är så pass självklart som inte går att missa. Att Apple är bättre.. ni har ju redan facit, visst Andriod kanske drar om, den som lever får se. Men nu är ju Apple den största giganten i IT-världen Känn på den ni, låt kriget börja. SPAAAARTA!!!

Har du någonsin använt en Androidtelefon över huvud taget?

Ah, nej jag tänkte väl det.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparriskrigaren:

Har du någonsin använt en Androidtelefon över huvud taget?

Ah, nej jag tänkte väl det.

Jajamen det har jag. Har testat Andriod Desire och Desire HD. Ingen höjdare, visst den är billigare.. jag vill ha kvalite design och hårdvarumässigt. Så? Har jag missat något? Nää verkar inte som det. Vem vill mecka med en telefon hela dagarna.

Permalänk
Medlem

Så jag som inte har TID att konfigurera min egen dator och värdesätter annat än att sitta och pilla/clocka är en okunnig nöt? Vilket härligt sätt att dumförklara sig själv måste jag säga, grattis :).

ONTOPIC: Roligt att se Apple växa, synd att man inte investerade i några aktier när det gick dåligt.

Skrivet av Neroth:

Det är väl rätt så självklart att han menar folk som inte har intresse/tid/ork/kunskap/whatever att sätta sig in i tekniken och konfigurera den, och därför köper Apples produkter, som inte behöver konfigureras.

Sen om de är dumma och nötter är en annan sak. Men man får väl läsa lite mellan raderna, så att säga.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk

Och VAD F*N gör mcdonalds ovanför microsoft?!
Man ska ha i baktanke här att appel säljer ipods, iphones, operativsystem, surfplattor, musik (antar att de får sin del när man köper på itunes) och datorer. Microsoft säljer OS, office-paket och en och annan mus... Det är inte så jättekonstigt att apple ligger före

Permalänk
Medlem

Apple gör attraktivare produkter än msoft och det gör ju en del i värderingen.

Skrivet av _MmattiasS_:

Och VAD F*N gör mcdonalds ovanför microsoft?!
Man ska ha i baktanke här att appel säljer ipods, iphones, operativsystem, surfplattor, musik (antar att de får sin del när man köper på itunes) och datorer. Microsoft säljer OS, office-paket och en och annan mus... Det är inte så jättekonstigt att apple ligger före

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Skrivet av RepZi:

Jajamen det har jag. Har testat Andriod Desire och Desire HD. Ingen höjdare, visst den är billigare.. jag vill ha kvalite design och hårdvarumässigt. Så? Har jag missat något? Nää verkar inte som det. Vem vill mecka med en telefon hela dagarna.

Wut? DHD är bra kvalitet, snygg och har bra hårdvara. Har själv 4 iPhones och haft fler men även 3 Android telefoner och måste säga att DHD är min favoritmobil just nu. iPhone 4 har haft så mycket problem nu, proximity bug (som nu äntligen är fixad på riktigt) och antennen är ju bland de värsta. Några problem som gör telefonen nästan obrukbar som telefon för seriösa samtal har jag aldrig haft med DHD (inte med 3G S för den delen heller). Det finns bra och dåliga argument för och emot båda sidorna men jag kan knappast hålla med dina åsikter och då är jag ändå iPhone OS användare i grunden. Jag var ganska anti mot Android i början men jag tycker det har blivit riktigt bra i senare versioner.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Narien:

Eftersom jag är sugen på en apple produkt (mer specifikt en macbook air) så kanske du kan hjälpa mig hitta en likvärdig ersättare.

Jag har följande krav:
Den skall vara riktigt bärbar (airen vägen 1,3 kg) 13 tum.
En lika underbar touchplatta som macbooks har.

Sedan är jag även sugen på en unixbaserad dator, men är inget fan av linux, men detta behöver du inte se som ett krav då jag inser att det inte finns många andra val inom detta.
Vilken dator skall jag ersätta den med som kommer vara så fantastiskt mycket billigare/bättre än en air att det är värt att kalla mig dum som funderar på att välja apples produkt?

Varför inte lägga till kriteriet att tillverkaren ska ha ett fruktrelaterat namn när du ändå håller på?
Linux är inte baserat på UNIX förresten.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Wut? DHD är bra kvalitet, snygg och har bra hårdvara. Har själv 4 iPhones och haft fler men även 3 Android telefoner och måste säga att DHD är min favoritmobil just nu. iPhone 4 har haft så mycket problem nu, proximity bug (som nu äntligen är fixad på riktigt) och antennen är ju bland de värsta. Några problem som gör telefonen nästan obrukbar som telefon för seriösa samtal har jag aldrig haft med DHD (inte med 3G S för den delen heller). Det finns bra och dåliga argument för och emot båda sidorna men jag kan knappast hålla med dina åsikter och då är jag ändå iPhone OS användare i grunden. Jag var ganska anti mot Android i början men jag tycker det har blivit riktigt bra i senare versioner.

Yes, men avslöjar inte försäljningen från Apple allt? Att kunden är nöjd, har aldrig haft problem med antennen, inte ens när man håller på det stället och ringer så avslutas ju inte ens samtalet. Alla produkter har sina "flaws" så gott som Google och Apple. Men det är väl tydligt hur folk tycker om Apple inte sant? Så det måste vara någonting som dem har och inte Andriod. Apple's support är riktigt jäkligt professionela. Jag beställde min iPhone 4 natten den kom ut, fick någon konstig bugg i telefonen som att den ville resetta sig i vägen och inte i datorn. Det gick inte ens att få kontakt med usb-sladden med datorn. Hur som helst, en vecka senare fick man en sprillans ny telefon. Kollar man på vad Apple har att erbjuda i tablet väg så ser man klart och tydligt vem som levererar och inte levererar. Det finns mkt i smak sak i detta men det är ett faktum vad konsumenterna tycker vilket syns.

Detta är en gigantiskt trend för Apple, hoppas den håller i sig. Fyfan vad dem har fått kämpa sig framåt. Dem har haft så inne helvete med problem tidigare. Apple är allt värda detta! Kan fan inte komma på något företag som har bättre marknadsföring än dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Och VAD F*N gör mcdonalds ovanför microsoft?!
Man ska ha i baktanke här att appel säljer ipods, iphones, operativsystem, surfplattor, musik (antar att de får sin del när man köper på itunes) och datorer. Microsoft säljer OS, office-paket och en och annan mus... Det är inte så jättekonstigt att apple ligger före

Microsoft gör även en pryl som kallas xbox Den bör ju göra endel.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Microsoft gör även en pryl som kallas xbox Den bör ju göra endel.

Ja, fast dem har gått i bak ett bra tag. Men nu börjar dem gå på plus, hoppas man ser en ny xbox på E3 i år. Sony kommer få det kämpigt med alla dessa problem dem har, dryga böter för taskig säkerhet ang PSN.

Permalänk
Medlem

Apples produktplacering betalar av sig nu.

Permalänk
Medlem

Usch och tvi, ser inte varför folk köper skiten. De blir precis lika lurade som om de skulle köpa en sketen stationär dator från ex HP. Men när det är ett äpple på datorlådan då är det genast okej att sälja till överpris. Fula knep Apple..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Usch och tvi, ser inte varför folk köper skiten. De blir precis lika lurade som om de skulle köpa en sketen stationär dator från ex HP. Men när det är ett äpple på datorlådan då är det genast okej att sälja till överpris. Fula knep Apple..

Det är visar ju varför folk köper "skiten" Apple har ett extremt starkt varumärke.

Permalänk
Medlem

Var det inte en nyhet i början av året som värderade Google till ca 1000 miljader kronor? Men Apple låg typ 2 med 300 miljader kronor.
Eller är jag helt ute och cyklar?
Känns inte direkt realisktit att Apple är större än Google.
Google finns på så många mer marknader än Apple.

Permalänk
Medlem

Nu börjar tråden bli en klassisk mac vs. pc tjafshistoria igen.. Kan inte bara folk välja det dom trivs bäst med och SJÄLVA är nöjda med. Om någon vill lägga "flera tusen mer" på ett äpple är väl deras ensak och inte ditt och det är verkligen inte din ekonomi som far illa av att någon annan köper ett märke som just du inte gillar. Dessutom är det personen som köper äpplet som ska använda produkten, inte du som avskyr. Du avskyr och slipper Apple enkelt genom att använda något annat. Svårare än så är det inte.

Jag är inget Windows fan, jag tycker OS X är mycket bättre men det är MIN åsikt... Jag vet att det finns människor som har en annan åsikt och vad spelar det för roll för min del!? Alla gillar inte Windows, alla gillar inte heller OS X och sen finns de dom som bara gillar Linux... Om du är nöjd med Windows är jag nöjd så länge du inte klankar ner på OS X, för se jag tänker inte sitta och klanka ner på Windows bara för att det inte är just MIN favorit....

Visa signatur

Jag har en dator.

Permalänk
Sötast

Själv så är jag än en gång inne på att köpa iMac

Grymt sexiga och det finns helt enkelt ingen konkurrerande produkt och ändå så fortsätter Apple bara att förbättra i evighet.

Alla ni Apple mobil haters kanske ska tänka om.... Hade det inte varit för Apple Iphone så hade vi haft en nokia 66000 nu med 256 färger och chat funktion och snake 29.

Email?Surf? Nä... det var inget gemene man använde sin mobil till förut, möjligt att man skickade ett mms i härliga 200x400 pixlar eller nåt.

Permalänk
Skrivet av RepZi:

Yes, men avslöjar inte försäljningen från Apple allt? Att kunden är nöjd, har aldrig haft problem med antennen, inte ens när man håller på det stället och ringer så avslutas ju inte ens samtalet. Alla produkter har sina "flaws" så gott som Google och Apple. Men det är väl tydligt hur folk tycker om Apple inte sant? Så det måste vara någonting som dem har och inte Andriod. Apple's support är riktigt jäkligt professionela. Jag beställde min iPhone 4 natten den kom ut, fick någon konstig bugg i telefonen som att den ville resetta sig i vägen och inte i datorn. Det gick inte ens att få kontakt med usb-sladden med datorn. Hur som helst, en vecka senare fick man en sprillans ny telefon. Kollar man på vad Apple har att erbjuda i tablet väg så ser man klart och tydligt vem som levererar och inte levererar. Det finns mkt i smak sak i detta men det är ett faktum vad konsumenterna tycker vilket syns.

Detta är en gigantiskt trend för Apple, hoppas den håller i sig. Fyfan vad dem har fått kämpa sig framåt. Dem har haft så inne helvete med problem tidigare. Apple är allt värda detta! Kan fan inte komma på något företag som har bättre marknadsföring än dem.

Trenden på sistone visar ju att Android är på väg upp mer och är ju idag om iOS i aktiveringar/dag och marknadsandelar, detta gäller ju sedan runt December 2010. Så med den argumentationen så är Android idag bättre än iOS och på väg att bli ännu bättre (vilket jag inte kan hålla med 100% om eftersom att Android har en större målgrupp).

Jag kan hålla med om att App Store har mycket högre kvalitet över lag än Market. Men android har ju verkligen sprungit upp på ingen tid, det tog inte mycket mer än ett år från att vara småpotatis till att bli riktiga storspelare och jag kan nog hålla med om att Nexus One (vilket tidigt 2010) var den första Android telefonen som verkligen intresserade mig.

På tabletmarknaden så kan jag hålla med om att iPad är överlägsen Android då de knappt kommit igång riktigt där, de är var de var med mobiler för 1.5 år sedan på tablet marknaden och jag tror om något år eller så ser vi nog mycket bättre utbud av android tablets till bättre priser. Om jag ska vara helt ärlig tycker jag att Apple har varit lite lata med iOS för iPad (och många som har iPad håller med mig), det är väldigt mycket som iOS för iPod Touch/iPhone fast uppblåst och inte ordentligt optimerat för formatet. Lite som att köra en Android version innan 3.0 på en tablet.

Jag tror att den största anledning att iOS och Apple är så stora på tablet och mobil marknaden är för att de var först med ett vettigt alternativ och vågade ta chansen innan alla andra, det har givit dem ett enormt försprång och även stärkt varumärket extremt mycket, Apple är ju knappast nya med att prova ny teknik innan alla andra riktigt vågar. Men i längden så kommer iOS andelarna avta mer för att stanna en bit under Android och ev andra utmanare och största anledningen till det är antagligen priset, fler folk kommer köpa en billigare produkt än en dyrare över lag och dessutom finns det mycket större utbud av Android telefoner. Jag tror dock att i stort sätt alla iPhone användare är medvetna iPhone användare men jag tror också att det finns många Android användare som inte har en aning om vad Android är.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Själv så är jag än en gång inne på att köpa iMac

Grymt sexiga och det finns helt enkelt ingen konkurrerande produkt och ändå så fortsätter Apple bara att förbättra i evighet.

Alla ni Apple mobil haters kanske ska tänka om.... Hade det inte varit för Apple Iphone så hade vi haft en nokia 66000 nu med 256 färger och chat funktion och snake 29.

Email?Surf? Nä... det var inget gemene man använde sin mobil till förut, möjligt att man skickade ett mms i härliga 200x400 pixlar eller nåt.

iMac 27" är en underbar produkt och oslagbar i sitt segment, bara en motsvarande skärm får du ge minst 7-8000kr för idag (ännu mer om du vill ha Apple) och när du köper 27" iMac så har du ju även en dator som räcker till väldigt mycket inbyggt i den skärmen. Mina behov kräver dock kraftfullare maskiner än iMac som är mer anpassningsbara men annars hade jag mycket väl kunnat tänka mig en sådan. Bara vissa småsaker som är synd t.ex. att ACD inte är lika hög som iMac (så att skärmarna inte blir alignade när man har dem brevid varandra). Alla konkurrenter som gör något liknande sätter ju oftast in en kass skärm som inte är värd mycket mer än 1000-2000kr och sedan en medelmåttig dator i ett halvfult chassi.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Många här som inte fattar ett skit vad det går ut på! Det är bara en känsla jag får när jag läser tråden. Världens mest värdefulla varumärke var det, ingenting annat !!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Många här som inte fattar ett skit vad det går ut på! Det är bara en känsla jag får när jag läser tråden. Världens mest värdefulla varumärke var det, ingenting annat !!!

Tror de flesta har fattat det, det är även nämt ett par gånger innan i tråden. Men precis som med de flesta Apple relaterade nyheter så börjar tråden gå jävligt off-topic.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Usch och tvi, ser inte varför folk köper skiten. De blir precis lika lurade som om de skulle köpa en sketen stationär dator från ex HP. Men när det är ett äpple på datorlådan då är det genast okej att sälja till överpris. Fula knep Apple..

Erkänn, du har varit instängd i en källare dom senaste 10 åren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Kan bara hålla med föregående talare.:) MacEnkronan är inte ett dugg förvånad över händelseutvecklingen.:)^^

Kan bara gratulera Apple till en produkt som verkligen fått tekniska, men framförallt otekniska personer att våga samt kunna använda teknik som helt enkelt Just works out of the box!:)

Har ett gäng vänner varav en del av dessa är tjejer: innan Apples intåg läste inte någon av dessa sin e-post i mobilen (antingen för att skärmen var för liten eller att det var svårt att få till inställningarna) eller surfade på internet, om man inte hjälpte dem att lägga in inställningarna för e-post och inte ens en e-post förberedd telefon var en garanti för att någon av dessa nämnda vänner faktiskt läste e-post över mobilen.

Idag både läser de sin e-post, surfar och läser bloggar över sina iPhones.:D

Va? Surfade de inte på sina 3310or?!

Du hade fått samma effekt med en android, inget specifikt till Apple.. bara till smartphones. Jag är betydligt mer tekniskt begåvad än att kunna få in surf/e-post inställningar i en telefon men inte försökte jag med det på min k850 för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Microsoft gör även en pryl som kallas xbox Den bör ju göra endel.

Microsoft har även gjort saker som Zune, som drar ner värdet

Permalänk
Sötast
Skrivet av Rådström:

Va? Surfade de inte på sina 3310or?!

Du hade fått samma effekt med en android, inget specifikt till Apple.. bara till smartphones. Jag är betydligt mer tekniskt begåvad än att kunna få in surf/e-post inställningar i en telefon men inte försökte jag med det på min k850 för det.

Självklart är det samma sak med en andriodlur, men om det inte var så att iphone hade startat en explosionsartad trend över hela världen så hade det mest troligt inte funnits någon androidlur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cliddo:

Erkänn, du har varit instängd i en källare dom senaste 10 åren?

Måste verkligen vara så, för jag ser ingen som helst relevant anledning att köpa (majoriteten) av Apples produkter. Det som stör mig mest är att folk betalar överpris på deras produkter och det är hela affärsmodellen(i alla fall datorerna). Tycker inte om HP, Compaq, Dell heller, så är det med det.

Skrivet av Allexz:

Alla ni Apple mobil haters kanske ska tänka om.... Hade det inte varit för Apple Iphone så hade vi haft en nokia 66000 nu med 256 färger och chat funktion och snake 29.

Email?Surf? Nä... det var inget gemene man använde sin mobil till förut, möjligt att man skickade ett mms i härliga 200x400 pixlar eller nåt.

Utvecklingen gick framåt på många andra håll. Det var inte Apple som kom på någon multi-touch, det var inte Apple som var först med en touch telefon. Det var inte Apple som var först med en smartphone.
http://www.youtube.com/watch?v=yai2u3nVlN4

Det är andra som kommit på i princip allt som finns i en iPhone. Jag skulle säga att vi tackar dem som uppfann batteriet, mikroprocessorn och möjligheten att ringa istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Självklart är det samma sak med en andriodlur, men om det inte var så att iphone hade startat en explosionsartad trend över hela världen så hade det mest troligt inte funnits någon androidlur.

Det där var ett par sanningens ord! Om något blir populärt vill andra härma det lyckade konceptet och göra det bättre. Tyvärr är det ofta så att dem som skapade något nyskapande först oftast får den största biten av kakan. Sen allt löjligt trams att Android är större spyr jag på, då Apple har EN enda telefon, som skall konkurrera emot över 150 stycken! Det är ingen fair fight, de avslöjar bara hur stora Apple är.

Jag har fått en Samsung Galaxy S 2 av jobbet helt gratis, den är bra och så, men jag använder ändå min iPhone, de försöker hårt men de lyckas inte övertala mig. Den dagen Android gör något som får mig att tycka dem är bättre, enklare och snabbare än iPhone skall jag buga. Men den dagen är en kommen, Androidtelefoner kan ha 5 miljoner Ghz och kärnor de hackar tamigfan ändå då och då, min iPhone 4 har aldrig någonsin hackat till.

Apple är en genialiskt företag som lyckas med det andra företag vill, att sälja en produkt med mycket vinst, men ändå göra kunder nöjda , det är beundransvärt, det är ÄPPLE!

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Microsoft gör även en pryl som kallas xbox Den bör ju göra endel.

tror inte att xbox säljs lika mkt som iphone

Permalänk

Apple växer så det knakar.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Ja, fast dem har gått i bak ett bra tag. Men nu börjar dem gå på plus, hoppas man ser en ny xbox på E3 i år. Sony kommer få det kämpigt med alla dessa problem dem har, dryga böter för taskig säkerhet ang PSN.

Jag har för mig att dom går med vinst tackvare att dom får en summa per sålt spel.

Skrivet av Hellspawned:

Microsoft har även gjort saker som Zune, som drar ner värdet

Ja men jag menade mer att han hade missat xbox som får räknas som en rätt stor framgång från microsoft, när han räknade upp vad dom sålde.

Skrivet av _MmattiasS_:

tror inte att xbox säljs lika mkt som iphone

Det var inte i närheten av vad jag sa heller.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Självklart är det samma sak med en andriodlur, men om det inte var så att iphone hade startat en explosionsartad trend över hela världen så hade det mest troligt inte funnits någon androidlur.

Skrivet av esafesa:

Det där var ett par sanningens ord! Om något blir populärt vill andra härma det lyckade konceptet och göra det bättre. Tyvärr är det ofta så att dem som skapade något nyskapande först oftast får den största biten av kakan. Sen allt löjligt trams att Android är större spyr jag på, då Apple har EN enda telefon, som skall konkurrera emot över 150 stycken! Det är ingen fair fight, de avslöjar bara hur stora Apple är.

Skrivet av Massy:

Utvecklingen gick framåt på många andra håll. Det var inte Apple som kom på någon multi-touch, det var inte Apple som var först med en touch telefon. Det var inte Apple som var först med en smartphone.
http://www.youtube.com/watch?v=yai2u3nVlN4

Det är andra som kommit på i princip allt som finns i en iPhone. Jag skulle säga att vi tackar dem som uppfann batteriet, mikroprocessorn och möjligheten att ringa istället.

Som sagt, Apple var egentligen inte först med något förutom att deras telefon har ett hårdvaruaccelererat GUI. Det är ju tydligen det som spelar störst roll idag.

När Apple blir bättre på att bygga telefoner än att hypa och marknadsföra sig själv... då kanske jag överväger en. Som det ser ut nu så öppnar ju SE sin bootloader och om fler företag gör detsamma så kommer ROM's som cyanogenmod att växa så det knakar. Android och opensource is the future.