Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

http://www.youtube.com/watch?v=qmjS_PGPZIo

Alla som tänkte spela pathfinder och cappa flaggor, kolla på klippet ovan. Är så jävla trött på llama grabbers, gör spelet ospelbart för en bra pathfinder.

omfg, jag tycker jag är hyfsad på att skia och capa men det där är långt över min nivå :/

Permalänk
Medlem

En fråga? varför kräver installen mitt administrator username/password till datorn?
Känns skumt som fan

nvm... verkade inte behövas ändå? tryckte bara vidare :/

Permalänk
Medlem

Började köra för ett par dagar sedan, riktigt kul hittils. Dock ett måste att köpa XP-boosters om man vill kunna samla XP i en någorlunda vettig takt. Köpte billigaste paketet, sedan hade jag 250 guld gratis från Facebook så köpte en 10-dagars. Sen har jag ju då även permanent 50% mer XP.

Det som är trevligt är att det inte direkt påminner om något annat FPS(som jag spelat då). Exempelvis tröttnar man ju rätt snabbt på CoD(om man inte kör på moddade servrar då). Här känns som att man kan spela ett tag, så länge det kommer någorlunda regelbundna uppdateringar även efter releasen. Givetvis kommer man ju tröttna, har ex. kört TF2 i strax över 900 timmar så nu känns det ganska repetitivt.

Bästa matchen hittills, körde som technician: http://cloud.steampowered.com/ugc/540670907556235702/2013384B...

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Haha, bra att även tillverkarna ser llama grab problemet.

Permalänk
Medlem

Det är Open beta nu, vet inte om det kanske varit det ett tag?

Slänger skamligt ut min referral länk *länk borttagen*;

referral-länk borttagen
Permalänk
Medlem

Riktigt kul är det :). Flashbacks från lan för längesen.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

30 dagars boost nu, måste in o nöta!

Permalänk
Medlem

VGS och satans så roligt det är, känns som GOTYAY redan nu.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Någon här som spelade ladder i Starsiege: Tribes?
Spelade detta som en tok hade Releaser som alias där med!

Permalänk
Medlem

Vore nice om vi kunde få lite svenska servrar, skitmånga svenskar som spelar ju
ska göra ett inlägg på deras forum vem vet

Permalänk
Medlem

Precis börjat och gillar det verkligen

Spelar mycket Soldat då jag gillar Secondary vapnet.

Barrabas kan ni adda mig som ifall ni vill spela

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Krittez:

Det är Open beta nu, vet inte om det kanske varit det ett tag?

Slänger skamligt ut min referral länk *länk borttagen*;

Referall-länkar är inte tillåtna.

Det landar under Marknadsföring enligt våra regler

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

jag är helt ny till tribesgenren verkar riktigt kul men som sagt gud vilken learning curve. klarar nästan att göra den första han gör i videon nu fast bakvägen inte lika smidig som hans, och då är jag en gammal q3 räv

Visa signatur

gege

Permalänk
Medlem

Vad är smidigaste/prisvärdaste sättet att levla i detta? kört några timmar nu, men märker redan nu att det går segt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Vad är smidigaste/prisvärdaste sättet att levla i detta? kört några timmar nu, men märker redan nu att det går segt.

Tyvär om du vill spela och få rimligt mycket med xp så måste du nog köpa boos.

Även om du har boost och vip så tar det ett bra tag innan du får tillräckligt för att låsa upp nåt av dom bättre vapnen som finns. Tar mig själv som exempel jag brukar ligga på topp oftast och ibland på långa matcher får jag kanske 3000 xp med boost

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

Tyvär om du vill spela och få rimligt mycket med xp så måste du nog köpa boos.

Även om du har boost och vip så tar det ett bra tag innan du får tillräckligt för att låsa upp nåt av dom bättre vapnen som finns. Tar mig själv som exempel jag brukar ligga på topp oftast och ibland på långa matcher får jag kanske 3000 xp med boost

Då blir det ju lite Pay-to-win över det hela. Om man ska köpa boost hela tiden, blir det rätt dyrt efter ett tag. Om man blir VIP en gång, får man inte en permanent boost?

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Då blir det ju lite Pay-to-win över det hela. Om man ska köpa boost hela tiden, blir det rätt dyrt efter ett tag. Om man blir VIP en gång, får man inte en permanent boost?

japp tror du får 50% mer när du är vip men de fortfarande skit lite xp man får

Permalänk
Medlem

Man får ganska bra med xp om man springer runt i sin egen bas och reparerar torn och generator.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Tycker inte att det blir pay2win. Jag har precis börjat köra spelet och gillar det riktigt mycket. Har inte köpt något än utom lite småsaker för xp, men jag hamnar ofta högt upp på leaderboards. Har inte tyckt att jag mött någon som är OP mot mig.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Tycker inte att det blir pay2win. Jag har precis börjat köra spelet och gillar det riktigt mycket. Har inte köpt något än utom lite småsaker för xp, men jag hamnar ofta högt upp på leaderboards. Har inte tyckt att jag mött någon som är OP mot mig.

Håller med, nu när dom nerfat plasma rifle så kanske man slipper se raiders med 30+ kills varje match

Sen kan man också se det som att eftersom spelet är gratis så behöver det inte vara fel att betala för extra xp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dvudd:

Håller med, nu när dom nerfat plasma rifle så kanske man slipper se raiders med 30+ kills varje match

Sen kan man också se det som att eftersom spelet är gratis så behöver det inte vara fel att betala för extra xp.

Skickades från m.sweclockers.com

Det beror ju på hur mkt pengar man vill lägga på ett spel, ett pc spel kostar normalt 300-500kr, börjar man köpa boosters stup i kvarten så är man ju uppe över det priset rätt snabbt, och då börjar det bli rätt ovärt.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Första turneringen började för 1 minut sen, 2500 dollar till vinnarna

för alla som vill titta: http://sv.twitch.tv/cybersportsnetwork

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Det beror ju på hur mkt pengar man vill lägga på ett spel, ett pc spel kostar normalt 300-500kr, börjar man köpa boosters stup i kvarten så är man ju uppe över det priset rätt snabbt, och då börjar det bli rätt ovärt.

Nä kommer man upp i dom priserna så är det hemskt ovärt. Det jag menade var om man skulle betala 150-200kr för att låsa upp ett par klasser.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Laddade ner spelet idag då jag såg en stream på twitch TV igår. Riktigt skoj :). Kul att det är likt halo då jag saknar upplevelsen jag hade med det innan jag sålde mitt xbox.

Permalänk
Medlem

En sak jag inte fattar än. Hur får man turrets som Tech? Och hur deployar man dom?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

En sak jag inte fattar än. Hur får man turrets som Tech? Och hur deployar man dom?

Du har en från början. Är väll G,F eller C man trycker tror jag. Sen ser du en genomskinlig turret, när du klickar byggs den där. Du kan även uppgradera den så du kan ha två på samma gång.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Tribes Ascend!!

Hej!

Tänkte höra hur många de är här på sweclockers som spelar detta fantastiska spel? Om ni inte hört talas om det så rekomenderar jag starkt att testa de! Bästa Free 2 Play spel jag har lirat iaf!

Trailer: http://www.youtube.com/watch?v=ayaBHJeEpbw
Review: http://www.youtube.com/watch?v=rx17c8zlDRE

Funderar på att hyra en egen server och försöka få igång en public server med många svenskar och med lite annorlunda regler jämfört med standard public reglerna Så som dyrare callins/eller inga alls, max 1 shrike per team etc etc.
Men regler är till för att brytas så dom är ju lätta att ändra om det skulle va så! Speciellt ang level requirement om det är många nya spelare som vill lira

Om det nu verkar finnas tillräckligt med intresse.. Det är väldigt tomt på dom servrarna som finns just nu (region: Europe - Amsterdam).
Kanske 1-2 som är fulla på kvällarna bara!
Dom flesta "snabb-joinar" bara random publics, men då är de alltid samma regler och blir ju inte samma känsla som att kanske spela med samma personer hela tiden och ha mycke roligare

Adda mig ingame vettja! iCeT

Permalänk
Medlem

spelade betan, fett kul att köra med kompisar

Visa signatur

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Permalänk

Tröttnade lite men kanske blir dags igen, väldigt skönt att spela själv när man lyssnar på en podcast eller liknande dock då det inte är superseriöst

Permalänk

Jag skulle vara ganska intresserad av det, spelar det lite ibland när jag har spelat BF3 lite för mycket