Permalänk
Medlem

^^ jag använde den, tack!

Permalänk
Medlem

Vilka gamemode finns det? ctf all the way?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av jsf:

Tror dom flesta föredrar quickjoin än privata servrar. Finns egentligen ingen fördel om man inte vill spela nåt särskilt mode. Men rabbit vill jag pröva vad e det?

2 trådar om tribes i forumet föresten

Jo det verkar ju så, men finns dock måånga fördelar på en custom server om man lirat ett tag och kan spelet någelunda. Med tanke på att man kan ändra allting och ta bort dom dåliga inställningar som finns i pubs!
Men fördelen med att alltid spela med mkt folk väger ju tyngre än att köra med roligare/bättre inställningar antar jag

Rabbit är ett game mode där man ska jaga och döda han som har flaggan, han som har flaggan är "rabbit" och ska akta sig för alla som jagar honom. Lite som katt och råtta, massa katter och 1 råtta jävligt kul och man får bra träning med pathfinder om man gillar de! Dom som jagar kan inte döda varandra, så de är alltid alla mot flagcarrier. Hoppas på att dom lägger in rabbit så man kan quickjoina de också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Vilka gamemode finns det? ctf all the way?

Finns Capture the Flag, Team Deathmatch, Arena och Capture & Hold

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

ett av dom få f2p spelen där konceptet verkar fungera. körde ett tag men tröttnade. Gick ändå hyggligt snabbt att samla xp utan att behöva köpa något.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Keeper of Traditions

Körde det lite jag också, men jag tycker nog att Firefall är roligare...
Känns inte lika mycket pay to win

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Vill bara påpeka att Tribes Ascend nu finns på Steam! Så fler får ta del av detta ypperligt roliga fps lir.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

Kan någon förklara för mig hur man tar bort tips rutan till höger i spelet. Står press ''' to desmiss fast om man klickar på ' på ett svnekst tangentbord tar den fram chatten så fattar ingenting hur jag blir av med skiten. Så jävla onödigt att det står press spacebar too skii när man spelat i typ 50 timmar minst.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Kan någon förklara för mig hur man tar bort tips rutan till höger i spelet. Står press ''' to desmiss fast om man klickar på ' på ett svnekst tangentbord tar den fram chatten så fattar ingenting hur jag blir av med skiten. Så jävla onödigt att det står press spacebar too skii när man spelat i typ 50 timmar minst.

Haha, förlåt om jag skrattar. Men du har alltså spelat 50h och inte ens gått in i options? Tips från coachen: Gå in i options och stäng av help text/message. Första jag stängde av i spelet efter 10min lir

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

Roligt spel, men fasen vad svårt Kommer nog hinna tröttna innan jag blir tillräckligt bra tror jag

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Roligt spel, men fasen vad svårt Kommer nog hinna tröttna innan jag blir tillräckligt bra tror jag

ah det tog bra många skott för att ta kål på varandra, vart lite drygt. Men det jag gjorde var att låsa upp engineer klassen. körde mycket ctf med den och där kan man dra mycket poäng genom att spela defensivt. dra upp turrets och laga maskiner osv

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Asus rtx 3080 tuf oc | Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

Var också lite skeptisk till Tribes Ascend från början.
Men när jag väl testat det lite så tycker jag det känns mer och mer roligt faktiskt
Har försökt luska ut vart fienderna studsar ner och sen skjuta där innan dom landar med railguns.
Lite klurigt!

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

Spelar inte Tribes: Ascend själv, men kan väl passa på att att tipsa om att steam har rea på startpack för de - http://store.steampowered.com/app/17095/

i 13 timmar till i alla fall

Visa signatur

ASUS P8Z68-V | Intel i7 2600K @4,5GHz | Corsair VENGEANCE 1600MHz 2x4GB | GTX570 DC2 | Systemdisk: WD Black 500GB 6.0Gbit + OCZ Agility 3 60GB med SRT | Dell U2711 H-IPS 2560x1440 | Corsair 550w| Antec P280 | ASUS Essence STX -> H/K 970 + Dynavoice M-65 & Denon AH-D1100 | Övrig hårddiskplats: 2xWD 1TB + WD 640Gb & 1TB Hitachi | Driving Force GT & Xbox 360 controller

Permalänk
Medlem

Har kört sen mitten av maj och tycker det onekligen är ett väldigt roligt spel, det enda fps:et som har lyckats hålla kvar mig så pass länge.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Permalänk

Älskar nya matchmaking så man kan få games där fler folk faktiskt spelar bra

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk
Skrivet av Pinguulol:

Älskar nya matchmaking så man kan få games där fler folk faktiskt spelar bra

http://www.youtube.com/watch?v=-OAW9MtIm1w

Tycker det blir en massa Heavy-stacking, svårt som fan att vara Heavy on Flag, men det har det å andra sidan alltid varit på vissa banor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Snarare så att Halo ser ut som tribes då tribes kom innan halo.

Jag tycker det liknade Unreal Tournament ^^,

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk

Problem med ljudet efter senaste patchen.

Finns det någon av er som spelar Tribes Ascend som även sitter med ett par Logitech G35 lurar?

Jag får nämligen inte ljudet att fungera alls i spelet sedan senaste patchen trots ominstallationer av både drivrutiner och spel. I alla andra applikationer fungerar det dock klockrent, så även om man öppnar en video ifrån spelets meny.

Om fler upplever problemet kan jag i alla fall sluta leta problem på min sida.

EDIT: Lyckades fixa problemet.. Tydligen korrupta filer kvar på datorn trots ominstallation. Validate/Repair + Reinstall Prerequisites fixade biffen.

Permalänk
Inaktiv

Lirat 2 dagar i sträck som f2p spelare, det är minst lika kul som tribes 2
Hoppas att tribes slår igenom stort den här gången, blir nog en riktigt spännande e-sport att se på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon185723:

Lirat 2 dagar i sträck som f2p spelare, det är minst lika kul som tribes 2
Hoppas att tribes slår igenom stort den här gången, blir nog en riktigt spännande e-sport att se på.

ah de körde ju det på mlg eller vad det var mellan lol-matcherna, var rätt kul att se på (aningen rörigt dock )

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ziggy_:

Jag tycker det liknade Unreal Tournament ^^,

Det är för att det är gjort med Unreal Engine III

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Det är för att det är gjort med Unreal Engine III

okey coolt unreal är fett nice

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem

Söker lite svenskt folk att lira med, är level 21 atm, skulle kunna vara kul att dra ihop lite folk från swec och leka lite

Visa signatur

Every mammal on this planet instinctively develops a natural equilibrium with the surrounding environment; but you humans do not. Instead you multiply, and multiply, until every resource is consumed.
There is another organism on this planet that follows the same pattern... a virus.
CITERA CITERA CITERA

Permalänk
Medlem

Är level 42, finns vid nick reffe ingame på Tribes. Spelar ganska ofta, ibland lite för ofta...

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

Jag är nybörjare på spelet men tycker de är roligt att gå in å panga lite TDM ibland. Jag har bara lite svårt att förstå alla funktioner och sådant i spelet. Det är ganska så komplicerat

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

Tja alla Tribes-fans, ifall det är folk som är sugna på lite mer av det kompetetiva elementen i Tribes så finns det såkallade "PuGs" - pick up games där spelare går samman och bildar temporära lag som lirar mot varandra för äran.

All information ni behöver för att gå med i PuGs finns samlat på www.playapug.com

Det struntas i vem du är och hur bra du är. Det finns alltid trevligt folk som är villiga är lära ut och berätta hur det går till. Ifall ni har några frågor kan ni gärna kontakta mig in-game via mitt nick: Fleurdelys

Permalänk
Medlem

Hittade något intressant; går tydligen att få Tribes att köra DX10 och DX11 om man vill.

Gå till mappen "C:\Users\Atlas\Documents\My Games\Tribes Ascend\TribesGame\Config", öppna Tribes.ini och sätt AllowD3D11 till =True om du vill ha DX11, vet dock inte vad det gör för visuella skilldnader än, prövar nu.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Om någon vill köra så heter jag dinxy på tribes!

Permalänk
Skrivet av Atlas Tasume:

Hittade något intressant; går tydligen att få Tribes att köra DX10 och DX11 om man vill.

Gå till mappen "C:\Users\Atlas\Documents\My Games\Tribes Ascend\TribesGame\Config", öppna Tribes.ini och sätt AllowD3D11 till =True om du vill ha DX11, vet dock inte vad det gör för visuella skilldnader än, prövar nu.

Fungerar inte då Tribes är UT3.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AoLRo1M6-ypfdGtw...

förklarar mer om du vill pilla med .ini settings