Permalänk
Medlem

Det var ju irriterande ooptimerat när jag spelade betan i alla fall! Hur är det med det nu?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Tröttnade efter 1 level då jag alltid var högst på servrarna :/ Inget motstånd ^^

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

kört det en hel del men det har inte blivit så mkt den senaste månaden... efter att de gav raidern och infiltratorn nya vapen var det inte lika lätt att base-**** med juggernaut längre (för att alla helt plötsligt gör det) så har hållt mig till att jaga flaggan med pth vilket inte är lika kul. eurogamer har en bra recension av spelet.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Det var ju irriterande ooptimerat när jag spelade betan i alla fall! Hur är det med det nu?

Jag spelade inte betan, men spelat ungefär sen release och det är väldigt bra nu tycker jag Dom patchar rätt ofta och fixar småbuggarna som fortf existirerar!

Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Tröttnade efter 1 level då jag alltid var högst på servrarna :/ Inget motstånd ^^

Haha! Snart kommer dock "Ranked match" vilket kommer bli tuffare, sen kan du ju mixa/gå med i nån clan och få myycket mer motstånd Tips är också att det verkar va bättre folk som lirar på custom servrar. Har också tröttnat lite på vanliga "quick join" därav funderingen att styra upp en server med lite tuffare regler.

Skrivet av femkantig:

kört det en hel del men det har inte blivit så mkt den senaste månaden... efter att de gav raidern och infiltratorn nya vapen var det inte lika lätt att base-**** med juggernaut längre (för att alla helt plötsligt gör det) så har hållt mig till att jaga flaggan med pth vilket inte är lika kul. eurogamer har en bra recension av spelet.

I feel you Plasman har dom iaf nerfat nu så den är inte lika lätt att träffa med, inte alls lika många som springer runt med den nu.
Spela chaser som pth har jag faktiskt börjat med nu, tycker dock de är riktigt kul! Men ja, bomba folk med mortar är ju också rätt nice

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av iCe-toniC:

Men ja, bomba folk med mortar är ju också rätt nice

Det är väl framförallt detta som gör spelet kul?

Permalänk

Kan tilläggas för er som spelade förut men slutat av nån anledning att det nu finns en helt ny CTF bana, 1 ny arena 10vs10 och "deal of the day" så man kan köpa vapnen etc för runt 60% billigare OM man nu inte orkar vänta på exp.

Rätt snabba svar så verkar ju finnas några här som spelar TA
Ska fundera lite mer på om jag ska styra server, om jag gör det så skriver jag här i forumet igen och hoppas på lite folk! Kan ju isåfall säga nån tid på kvällen vi kan köra så ser vi om det blir ett gäng. Grejen är ju att man måste få in lite folk på servern så de lockar fler

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Det är väl framförallt detta som gör spelet kul?

Det är en fin känsla att få "Artillery shot" när man bombat någon från halva mappen!

Permalänk
Medlem

Öhm.. Jag har bara snabbjoinat men gillar spelet starkt, sjukt skönt bara dra in och lira ett kort tag eller bara ett par timmar. Men går det få fram en server browser på nått sätt? Lät som det på orginalposten och pallar inte starta spelet och leta

Skulle mycket möjligt eventuellt vara på ge bidrag till en server om det önskas, iaf definitivt spela på en svensk/SweC-server. Bara langa IP

Visa signatur

Neon
Citera mig om du vill ha svar!

Permalänk

Började köra ganska sent i betan, bara någon vecka innan spelet släpptes och har kört någon timme varje dag sen dess Körde aldrig de tidigare Tribes spelen men efter att ha spelat Quake, Halo och UT så är ju detta ett solklart spel också.

Kör för det mesta Capture and Flag och har börjat köra Raider mer och mer. Har inte betalat för något än, men farmar XP för att köpa lite nya vapen just nu

Nickar Flaxe om någon vill adda friends.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Skrivet av Neonxz:

Öhm.. Jag har bara snabbjoinat men gillar spelet starkt, sjukt skönt bara dra in och lira ett kort tag eller bara ett par timmar. Men går det få fram en server browser på nått sätt? Lät som det på orginalposten och pallar inte starta spelet och leta

Skulle mycket möjligt eventuellt vara på ge bidrag till en server om det önskas, iaf definitivt spela på en svensk/SweC-server. Bara langa IP

Härligt att höra! Japp det går väldigt lätt! I main menyn går du som vanligt in på "Play now" men istället för att direkt klicka på "Capture the flag" eller nåt annat game mode så finns det en flik som heter "Custom servers" och där inne väljer du bara Europe - Amsterdam som region eftersom det ger bäst ping, och sen ser du servers i en lista Så kan du också filtrera game modes, maps etc. Hyr nog servern imorn och då kommer du kunna se den där!
Man ska också kunna joina genom konsolen vet jag, tar reda på det senare!
Just nu finns det såvitt jag vet ingen svensk/nordisk server så detta kan nog bli den första! Kul om man fick en liten community med spelare så man kan sitta på mumble ett gäng och köra pub/mixar osv. Vi är runt 7 polare som lirar nu iaf.

Skrivet av flaxehytt:

Började köra ganska sent i betan, bara någon vecka innan spelet släpptes och har kört någon timme varje dag sen dess Körde aldrig de tidigare Tribes spelen men efter att ha spelat Quake, Halo och UT så är ju detta ett solklart spel också.

Kör för det mesta Capture and Flag och har börjat köra Raider mer och mer. Har inte betalat för något än, men farmar XP för att köpa lite nya vapen just nu

Nickar Flaxe om någon vill adda friends.

Grymt! Jag har kört ner mig totalt i det här spelet.. Haha. Känns som när jag först upptäckte cs Har inte heller kört tidigare tribes spelen. Skiing/jetpack känns riktigt nytt och fräscht för mig.
För vårt gäng blir det också nästan bara CTF banor!

Addar dig! Mitt nick är iCeT.

Permalänk
Medlem

Jag kan inte installera spelet, själva installationen hänger sig innan ens den kommit igång. Första rutan, försökt med allt. Någon som har något tips?

Permalänk
Medlem

Fick en 3-Dagars XP Boost som jag ej kommer använda (Spelar ej spelet längre)

CB05158DA089264BB

Skriv gärna när DU aktiverat den så folk vet

Permalänk
Skrivet av Ridder:

Jag kan inte installera spelet, själva installationen hänger sig innan ens den kommit igång. Första rutan, försökt med allt. Någon som har något tips?

Hmm, inte hört talas om det där problemet.. Men har du kollat/testat allt på denna sida? Står många lösningar här: http://crashfixes.com/fixing-tribes-ascend-crashes-errors-fre...

Permalänk
Medlem

Körde lite, men är nog för dålig. Alla inkl jag åker runt som yra höns och möts varannan minut. Köpte sniper klassen och står i lugn och ro och pangar.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av iCe-toniC:

Hmm, inte hört talas om det där problemet.. Men har du kollat/testat allt på denna sida? Står många lösningar här: http://crashfixes.com/fixing-tribes-ascend-crashes-errors-fre...

Tack, hittade dock inget där angående mitt problem. Här är det HiRezInstaller som kraschar. Råkade sänka hela datorn när jag satte den till att starta i felsäkert läge automatiskt. Självklart kraschade datorn innan felsäkert läge då Microsoft signerat fel drivrutiner till mitt inbyggda controllerkort. Så det gick inte att komma in i Windows. Lyckades haxxa lite i recovery mode med CMD så nu fungerar datorn som vanligt igen.

Allt detta för att kunna spela Tribes. Dock så fungerar ju det inte ändå

Permalänk
Skrivet av BJORLING:

Körde lite, men är nog för dålig. Alla inkl jag åker runt som yra höns och möts varannan minut. Köpte sniper klassen och står i lugn och ro och pangar.

Bara att träna Om du vill möta folk oftare så kör jugger och ställ dig och bomba deras flagstand så kan jag lova att det kommer många som vill få död på dig Orkar man inte yra runt så är ju sniper/technician väldigt bra iaf! Haha.

Skrivet av Ridder:

Tack, hittade dock inget där angående mitt problem. Här är det HiRezInstaller som kraschar. Råkade sänka hela datorn när jag satte den till att starta i felsäkert läge automatiskt. Självklart kraschade datorn innan felsäkert läge då Microsoft signerat fel drivrutiner till mitt inbyggda controllerkort. Så det gick inte att komma in i Windows. Lyckades haxxa lite i recovery mode med CMD så nu fungerar datorn som vanligt igen.

Allt detta för att kunna spela Tribes. Dock så fungerar ju det inte ändå

Men åhh, nu när jag tänkte gå och spela så var launchern nere! Så det är nog därför du inte kan installera det just nu! Dom håller nog bara på och fixar nåt Var ny patch i tisdags och den kanske gjorde så de vart lite instabilt!

Permalänk
Medlem

Testade betan. Vet inte vad jag ska säga. Aldrig spelat något liknande.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

På Europe - London hittar jag jämt massor med fulla servar.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Testade betan. Vet inte vad jag ska säga. Aldrig spelat något liknande.

Haha, samma känsla här när jag först börja spela TA, var helt nytt för mig. Var väldigt svårt ibörjan att lära sig "skiing" och exakt när/hur man ska jetpacka, men nu när man lärt sig de lite bättre blir de riktigt grymt tycker jag.

Spelar du fortf? Hörde att det var rätt buggigt i betan? Nu flyter det iaf på bra tycker jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iCe-toniC:

Haha, samma känsla här när jag först börja spela TA, var helt nytt för mig. Var väldigt svårt ibörjan att lära sig "skiing" och exakt när/hur man ska jetpacka, men nu när man lärt sig de lite bättre blir de riktigt grymt tycker jag.

Spelar du fortf? Hörde att det var rätt buggigt i betan? Nu flyter det iaf på bra tycker jag!

Slutade spela efter betan. Vet inte varför. Kände att jag tappade lusten. Spelar istället BF3.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av Sushifrukt:

På Europe - London hittar jag jämt massor med fulla servar.

Aha det var som fan!

Jag får 65~ ping på london servrar så kör alltid på amsterdam där jag får 45~ ping. Spelar rätt ofta med LMG osv och då spelar ju pingen stor roll.
Är kanske därför jag inte sett servrarna i london regionen eftersom jag inte spelar där

Kommer styra upp server nu ikväll inne på Amsterdam och hoppas vi blir ett gäng, vore nice att ha en server man alltid vet att det är folk inne och många svenskar/folk man känner

Permalänk

Server uppe!

Nu har jag fixat en server iaf, med lite custom regler!

Tänkte att klockan 20:00 ikväll så försöker vi få in så många vi kan så vi kan köra några games förhoppningsvis! Ta med vänner etc!

Namnet på server är "Swedish Meatballs CTF Funsies!" i brist på nåt vettigt Ni hittar servern genom: Play now - Custom servers. Se till att ha Europe - Amsterdam valt som region inne på custom servers, refresha och ni ska se servern i listan

Ses där kl 8!

/iCeT

Permalänk
Skrivet av Cooling23:

Testade betan. Vet inte vad jag ska säga. Aldrig spelat något liknande.

Skrivet av Cooling23:

Slutade spela efter betan. Vet inte varför. Kände att jag tappade lusten. Spelar istället BF3.

Du har inte spelat varken Quake, UT eller Halo? Det är ju väldigt lika spel i grunden iaf... sen har ju Tribes spelen funnits redan sedan 1998 så dom har ju hängt med ett tag

Skrivet av iCe-toniC:

Haha, samma känsla här när jag först börja spela TA, var helt nytt för mig. Var väldigt svårt ibörjan att lära sig "skiing" och exakt när/hur man ska jetpacka, men nu när man lärt sig de lite bättre blir de riktigt grymt tycker jag.

Spelar du fortf? Hörde att det var rätt buggigt i betan? Nu flyter det iaf på bra tycker jag!

Är väl ganska self-explaining om man bara tänker logiskt, hur skiing och jetpack funkar? Skiia när man åker neråt och jetpacka när man åker uppåt

Skrivet av iCe-toniC:

Nu har jag fixat en server iaf, med lite custom regler!

Tänkte att klockan 20:00 ikväll så försöker vi få in så många vi kan så vi kan köra några games förhoppningsvis! Ta med vänner etc!

Namnet på server är "Swedish Meatballs CTF Funsies!" i brist på nåt vettigt Ni hittar servern genom: Play now - Custom servers. Se till att ha Europe - Amsterdam valt som region inne på custom servers, refresha och ni ska se servern i listan

Ses där kl 8!

/iCeT

Trevligt! Ska lägga till dig till vänner också, såg att du lag till mig igår. Har dock BF3 match ikväll så kan få lite snålt med tid att komma in efter 20, men annars så får det bli en annan dag!

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av flaxehytt:

Du har inte spelat varken Quake, UT eller Halo? Det är ju väldigt lika spel i grunden iaf... sen har ju Tribes spelen funnits redan sedan 1998 så dom har ju hängt med ett tag

Jag har spelat Quake och Unreal Tournament. Men ej Halo.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Skrivet av flaxehytt:

Du har inte spelat varken Quake, UT eller Halo? Det är ju väldigt lika spel i grunden iaf... sen har ju Tribes spelen funnits redan sedan 1998 så dom har ju hängt med ett tag

Är väl ganska self-explaining om man bara tänker logiskt, hur skiing och jetpack funkar? Skiia när man åker neråt och jetpacka när man åker uppåt

Trevligt! Ska lägga till dig till vänner också, såg att du lag till mig igår. Har dock BF3 match ikväll så kan få lite snålt med tid att komma in efter 20, men annars så får det bli en annan dag!

Jo det är det ju, men tex boosta sig med nitrons/discs/explosives osv kräver rätt perfekta lagda nitrons om man vill få bra speed från dom hörde från en duktig capper att man kan få upp till 60km av 1 enda nitron om man lägger den bra, han klara dock bara av att få runt 50km som standard. Men skiing principen är ju lätt att förstå de har du rätt i

Ahh okej, en dag imorgon också, kör samma tid då Jag spelar dock rätt ofta på dagarna också men då är de nog svårt att få tillräckligt med folk än så länge

Permalänk
Skrivet av iCe-toniC:

Jo det är det ju, men tex boosta sig med nitrons/discs/explosives osv kräver rätt perfekta lagda nitrons om man vill få bra speed från dom hörde från en duktig capper att man kan få upp till 60km av 1 enda nitron om man lägger den bra, han klara dock bara av att få runt 50km som standard. Men skiing principen är ju lätt att förstå de har du rätt i

Ahh okej, en dag imorgon också, kör samma tid då Jag spelar dock rätt ofta på dagarna också men då är de nog svårt att få tillräckligt med folk än så länge

Ja det är ju sant. Har inte kört med det så mycket men funderar på om man ska börja göra det mer och mer... ibland får man ju slut på energy när man ska upp för långa backar

Hur fungerar det där med servrarna och "quick join"? Jag brukar oftast köra Quick Join bara för att det nästan aldrig är folk på servrarna man hittar i custom browsern. Jag har kört både London och Amsterdam, samma sak på båda

Joinade nyss en server via Quick Join och det var inga inne, så sprang runt ensam några sekunder så kom det 2-3 till och sen var servern full bara någon minut efter... men vet inte hur det fungerar riktigt.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk
Skrivet av flaxehytt:

Ja det är ju sant. Har inte kört med det så mycket men funderar på om man ska börja göra det mer och mer... ibland får man ju slut på energy när man ska upp för långa backar

Hur fungerar det där med servrarna och "quick join"? Jag brukar oftast köra Quick Join bara för att det nästan aldrig är folk på servrarna man hittar i custom browsern. Jag har kört både London och Amsterdam, samma sak på båda

Joinade nyss en server via Quick Join och det var inga inne, så sprang runt ensam några sekunder så kom det 2-3 till och sen var servern full bara någon minut efter... men vet inte hur det fungerar riktigt.

Jo man får ju de Ingen idee att gå för flaggan om man inte kommer in i bra fart

Med Quick Join kommer du bara in i nån random server, mot random folk. Jag kör oftast också Quick Join eftersom de inte finns nån populär Custom server ännu! Men det ska vi förhoppningsvis ändra på Fördelen med custom server är ju att man kan ha skönare regler och få spela med samma folk/få mer kontakt vilket gör spelet roligare Men just nu är de ju verkligen dött på alla dom custom servrarna! :/

När du joinade och det var tomt så var det nog för att dom precis hade bytt bana och folk var påväg in igen Bara att du kanske hade SSD Eller så startades en ny serv

Permalänk
Medlem

Tjena grabbar, kan verkligen rekommendera detta spel för de som gillar spel liknande unreal tournament och quake. Detta spel har ett enormt djup och klasserna är väldigt balanserade.
Var mycket skeptiskt till detta spel innan jag testade, men blev sedan fast :). Finns ingen bättre känsla än när man tar nån mid-air med en spinfusor :D. Mycket bra initiativ av Icetonic tycker jag att starta en server, kommer vara online på servern vid 20:00 under namnet Spruced. Lägg gärna till mig om ni vill ha någon att spela med! Vore riktigt kul att få in några sweclockare.

Visa signatur

Rigg : Fractal Design Define S | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | 6700K 4.0 GHz 8MB |MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X | EVGA Supernova G2 750W | OCZ TR150 480GB x2 |

Permalänk

Gick ju sådär kan man säga med att få ihop spelare Linkade även servern till FB,FZ,fragbite och vi hann bli 16 pers efter nån timme tror jag. Sen restarta servern helt plötsligt och folket kom inte in igen... Men men, får se om jag kanske gör om den till en "rabbit mode only" server eller only pathfinder eller nåt sånt och ser om de lockar folk. Annars kommer jag använda den till mixar Är nån som har spelat ett tag och kan sina roller sugen på att köra lite seriösare matcher 7v7 så säg till Vi är några irl kompisar som försöka få igång lite sådant

Permalänk
Medlem

Tror dom flesta föredrar quickjoin än privata servrar. Finns egentligen ingen fördel om man inte vill spela nåt särskilt mode. Men rabbit vill jag pröva vad e det?

2 trådar om tribes i forumet föresten