AMD Radeon HD 7000 på rätt spår för lansering 2011

Permalänk
Melding Plague

AMD Radeon HD 7000 på rätt spår för lansering 2011

I samband med den senaste kvartalsrapporten bekräftar AMD att lanseringen av nästa generation grafikprocessorer i 28 nanometer fortfarande är schemalagd för 2011.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

nice

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem

Hade varit nice till BF3

Permalänk
Medlem

Mer high-end grafikkort!

Permalänk

*Kliar sig i foten* Ska man slå till på ett 6990 nu, eller nöja sig med ett 580 tills New Zealand kommer då? Dock lär ju det vara något av de senare korten som släpps, kanske kommer nästa vår t.o.m?
Vad de ska krångla till de så

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Avstängd

SKulle vara roligare med förändring och återgå till de namnen som de hade för ett tag sen.
7600GT/GTS/GTX
7800GT/GTS/GTX

Permalänk
Medlem

Om man går in på Inet och kollar upp 6950 och 6970 så är dom nästan helt väck, alla sorters märken. Bara de mindre populära korten kvar. Det står också att dom utgått ur sortimentet. Kanske är någonting på G väldigt snart?

EDIT: Fick aldrig upp Gigabytes version av 6970 kortet på deras hemsida, vilket jag fick om jag sökte i sökfältet. Så det kanske inte händer så mkt ändå.

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk

Ser fram emot lite prestandatester i framtiden.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk
Avstängd

Känns som det är för lite prestandaskillnader mellan generationer nu, vill se något nytt!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Blir en bra uppgradering från mina HD4890 och förhoppningsvis lagom till BF3 :>

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

SKulle vara roligare med förändring och återgå till de namnen som de hade för ett tag sen.
7600GT/GTS/GTX
7800GT/GTS/GTX

de va nvidia

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk

Bra jobbat AMD! Undra hur det går för Nvidia? Har inte hört mycket från dom om deras 28nm generation.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Vill ha!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

SKulle vara roligare med förändring och återgå till de namnen som de hade för ett tag sen.
7600GT/GTS/GTX
7800GT/GTS/GTX

Jag tror du har snubblat in i fel tält

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

*Kliar sig i foten* Ska man slå till på ett 6990 nu, eller nöja sig med ett 580 tills New Zealand kommer då? Dock lär ju det vara något av de senare korten som släpps, kanske kommer nästa vår t.o.m?
Vad de ska krångla till de så

Säg inte så, var det inte så att 5970 släpptes rätt tidigt?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SuperSverker:

Säg inte så, var det inte så att 5970 släpptes rätt tidigt?

Inte samtidigt.. minst ett par månader efter de andra om jag inte minns helt fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Känns som det är för lite prestandaskillnader mellan generationer nu, vill se något nytt!

28nm borde teoretiskt (om de inte håller på krutet för att mjölka konsumenterna på pengar) iaf ge en ordentlig spark framåt med tanke på att transistordensiteten fördubblas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

28nm borde teoretiskt (om de inte håller på krutet för att mjölka konsumenterna på pengar) iaf ge en ordentlig spark framåt med tanke på att transistordensiteten kan fördubblas.

Precis, därför jag håller tummarna

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Känns som det är för lite prestandaskillnader mellan generationer nu, vill se något nytt!

Vi har haft 40nm rätt länge.

Permalänk
Medlem

Mjaha. November-Februari blir nog intressant. Prestandan, problemen, priserna. Både AMD och Intel har mycket på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Inte samtidigt.. minst ett par månader efter de andra om jag inte minns helt fel?

Jag hade fel, 5970 var runt 2 månar senare än 5870
---------------------

Då kommer ju frågan, värt att uppgradera till 2 st 6950 tsm med Bulldozer eller ska man avvakta och se vad som händer...?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av facedark:

Inte samtidigt.. minst ett par månader efter de andra om jag inte minns helt fel?

Tror det papperslanserades ca 2 månader efter hd 5870 lanseringen däremot tog det väl ett par månader innan det fanns i lager överallt.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av SuperSverker:

Jag hade fel, 5970 var runt 2 månar senare än 5870
---------------------

Då kommer ju frågan, värt att uppgradera till 2 st 6950 tsm med Bulldozer eller ska man avvakta och se vad som händer...?

Det finns alltid något nytt runt hörnet. Jag brukar uppgradera när det känns nödvändigt, annars kan man vänta i all evighet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Bara jag som bryr mig mest om hur de kommer se ut? :D! 5000 serien va garanterat snyggast hittills. Mycket snyggare än 6000 serien!

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

Trevligt, hoppas dom hinner fila på drivrutiner & cfprofiler innan dom släpper så det blir en bra jämförelse mot andra kort, allt för ofta kommer prestandan (och fixarna) "för sent" men i mängder, något man lärt sig sedan ati med 9700 pro och framåt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SeF.Typh00n:

Känns som det är för lite prestandaskillnader mellan generationer nu, vill se något nytt!

Finns ju inte sån stor anledning att släppa ett kort som är väldigt mycket snabbare än vad som redan finns. 99% av alla spel är ju konsol portningar och för det behövs ju inte nått kraftigt kort.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

hoppas det blir större skillnad melllan 6000 serien och 7000 serien. Så att det ej blir som 5000 serien och 6000 serien. Ingen stor prestanda ökning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Det finns alltid något nytt runt hörnet. Jag brukar uppgradera när det känns nödvändigt, annars kan man vänta i all evighet.

Jo det har du rätt i.
Felet är bara att jag känner aldrig att jag behöver något nytt eller att jag behöver uppgradera, eftersom mitt köpfinger alltid är först.
Även fingrets fel att jag uppgraderar till Bulldozer senare...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Keeper of Traditions

Sweeeet... Hoppas på nytt grafikkort till BF3!

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.