Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Battlefield 3 alpha test!

Permalänk

Hur ser man sin FPS?

Permalänk

Hört från en vän som provat Alpha att spelet lika gärna hade kunna hetat Bad Company 3, jag tro ni fatta vad jag menar med det?
Isåfall så är det en enorm besvikelse.

Permalänk
Skrivet av Bellathor:

Hört från en vän som provat Alpha att spelet lika gärna hade kunna hetat Bad Company 3, jag tro ni fatta vad jag menar med det?
Isåfall så är det en enorm besvikelse.

Alphan är BC3 ja, men det är en alpha, alla game modes och kartor är inte med. Plus att det är max 32 spelare, i retail ska det bli max 64

Permalänk
Medlem
Skrivet av zalleswe:

Vad har du för grafikkort?

EDIT: Testade Beta 270.50, men spelet fortsätter att krascha.

XFX GTX 260, men verkar helt random med allt kraschande... Ibland kan man lira mkt o ibland några minuter :S

Visa signatur

Intel Core i5 750 | GTX 260 | 4GB | Gigabyte P55-UD3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nessur:

Blir att förboka nu när jag har läst vad folk har att säga! Ett GTX 580 och en 2500k på det också.

Det va egentligen ventat, men jag får köpa ett GTX 580 till för SLI, som det är nu ligger jag på 35-48 FPS i 2560x1440.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av dejps:

XFX GTX 260, men verkar helt random med allt kraschande... Ibland kan man lira mkt o ibland några minuter :S

Skrivet av zalleswe:

Vad har du för grafikkort?

EDIT: Testade Beta 270.50, men spelet fortsätter att krascha.

Prövade 280.19 betan igen och nu har jag kört minst 5 rundor utan en krasch! Gjorde en clean-install så det kanske hjälpte och av-markerade 3D vision

Visa signatur

Intel Core i5 750 | GTX 260 | 4GB | Gigabyte P55-UD3

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueBlood:

Hur ser man sin FPS?

Lättaste sättet är att ladda ner fraps.

Kör själv med MSI Afterburner och ha igång "On screen display".
(Settings - Monitoring - Framerate, show on screen display)

Permalänk

Jag tar väldigt gärna emot en invite, har försökt väldigt många gånger att logga in men det har icke fungerat!

Tacksam i förhand!

Permalänk
Medlem

Hur skickar man en invite? Trodde att endast DICE skickade invites till Alphan. I så fall kan jag skicka ett par invites idag om det går för alphan slutar ju på måndag (1 aug) så varför inte göra ett par andra SweC-medlemmar glada?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Skrivet av King D:

Hur skickar man en invite? Trodde att endast DICE skickade invites till Alphan. I så fall kan jag skicka ett par invites idag om det går för alphan slutar ju på måndag (1 aug) så varför inte göra ett par andra SweC-medlemmar glada?

Jag skulle mer än gärna ta emot en invite!

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Hur skickar man en invite? Trodde att endast DICE skickade invites till Alphan. I så fall kan jag skicka ett par invites idag om det går för alphan slutar ju på måndag (1 aug) så varför inte göra ett par andra SweC-medlemmar glada?

Det är bara DICE/EA som kan skicka ut via newsletter.
Dock så är det folk med flera Origin Accounts som loggat in på Alpha sidan och på det viset fått tillgång till fler koder.

Permalänk
Medlem

Alpha testet slutar 1 Augusti och så är jag borta i helgen till söndag eftermiddag :/ fick min invite igår kväll och spelade en hel del timmar, slutade i morse någon timma sedan, har ägnat tid på forumet, rapporterat om buggar och skrivit förslag. Blir att spela sista timmarna på Söndag tills Alphan dör vid 00:01.

Permalänk

Kompisen fick en invite igår. Han var BF fantast men, spelar inte så mycket idags läget. så man kunde köpa den för 300:- så man kommer förhoppningsvis spela hela helgen när man väl slutat från jobbet. Redbull och billy pizza FTW!

Visa signatur

2600K @ 4.5 Ghz , Asrock extreme 6, 16GB 1600mhz Kingston, XFX R9 290X@1100/1300 (Arctic cooler 3) ,Corsair 550D ,
Noctua D14, 1TB WD Black, Samsung 830 RAID0, Windows 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Kompisen fick en invite igår. Han var BF fantast men, spelar inte så mycket idags läget. så man kunde köpa den för 300:- så man kommer förhoppningsvis spela hela helgen när man väl slutat från jobbet. Redbull och billy pizza FTW!

Girig kompis, jag skulle gett koden gratis om "jag inte spelar mycket i dagsläget".

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Skrivet av King D:

Girig kompis, jag skulle gett koden gratis om "jag inte spelar mycket i dagsläget".

Haha kan man kalla det en kompis? 300 kronor för något han fått helt gratis?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andyboy88:

Kompisen fick en invite igår. Han var BF fantast men, spelar inte så mycket idags läget. så man kunde köpa den för 300:- så man kommer förhoppningsvis spela hela helgen när man väl slutat från jobbet. Redbull och billy pizza FTW!

Snäll kompis du har.

Permalänk
Skrivet av andyboy88:

Kompisen fick en invite igår. Han var BF fantast men, spelar inte så mycket idags läget. så man kunde köpa den för 300:- så man kommer förhoppningsvis spela hela helgen när man väl slutat från jobbet. Redbull och billy pizza FTW!

Mycket valuta för pengarna. Hela 3 dagars spelande för 300:-
100:-/dag
Jag skulle ha gått hem till min kompis, tagit koden med våld och slagit honom på skojj i axeln. Den gör bättre nytta hos någon som faktiskt spelar BF

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hur man skulle kunna använda en nyckel någon gett bort... Man måste väl ändå gå genom sidan där man loggar in med sin hotmail? Och har man då ingen invite, kommer man ju inte in alls?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Förstår inte riktigt hur man skulle kunna använda en nyckel någon gett bort... Man måste väl ändå gå genom sidan där man loggar in med sin hotmail? Och har man då ingen invite, kommer man ju inte in alls?

Logga in i origin, välj att lösa in koden man fått. Voila!

Jag har inte fått något mail, har alphan ändå, gick bara in på alpha-sidan och ansökte då fick jag en kod direkt som jag matade in i origin.

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Logga in i origin, välj att lösa in koden man fått. Voila!

Jag har inte fått något mail, har alphan ändå, gick bara in på alpha-sidan och ansökte då fick jag en kod direkt som jag matade in i origin.

Aha, på så vis

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Kommit en ny version på klienten, läs News i battlelog

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Kommit en ny version på klienten, läs News i battlelog

Jag fattar inte hur man installerar den nya klienten. Det står "You can get it through deleting your origin cache, download the AT client and re-install it." Vad är AT client för något? Måste de använda förkortningar?

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

alpha trial

Gå in på C:/Programdata/Origin och deleta mappen med din mejladress under origindata. Stäng av origin innan du gör detta. Du måste visa dolda filer och mappar för att hitta för det första. Sen avinstallerar du BF3 via kontrollpanelen, sen startar du origin igen och du kan då ladda ner BF3 på nytt, den nya versionen.

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sture123:

alpha trial

Gå in på C:/Programdata/Origin och deleta mappen med din mejladress. under Origindata eller nått sånt. Stäng av origin innan du gör detta. Sen avinstallerar du BF3 via kontrollpanelen, sen startar du origin igen och du kan då lada ner BF3 på nytt, den nya versionen.

Men är det värt det? Det stog på faq att man inte måste ha den nya.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem

Ja det är frågan, de har väl fixat en hel del saker så.

Visa signatur

i7 6700k // Asus Maximus VIII Hero // 16 GB Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz // EVGA GeForce GTX 980 Ti 6GB // OCZ Vertex 3 120 GB SSD // Corsair AX 850 W // Corsair H80 + 2xGT PnP // Dell U2311H // NZXT H2 Black // Sennheiser PC 360 // Asus Xonar DX // Q-pad MK-85 Cherry Mx Brown // B&W MM1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sture123:

alpha trial

Gå in på C:/Programdata/Origin och deleta mappen med din mejladress under origindata. Stäng av origin innan du gör detta. Du måste visa dolda filer och mappar för att hitta för det första. Sen avinstallerar du BF3 via kontrollpanelen, sen startar du origin igen och du kan då ladda ner BF3 på nytt, den nya versionen.

Äsch, vem orkar. Bara 2 dagar kvar tills Alphan är slut. Väntar på betan i augusti.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF X | Moderkort: ASUS P8P67 WS Revolution B3 | CPU: i7 2600K @ 4.5GHz | CPU-kylare: Noctua NH-D14 | RAM-minnen: G.Skill Sniper 8GB (2x4GB) PC3-14900 1866MHz | GPU: ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX OC | Nätagg: Corsair AX 1200W 80+ GOLD | HDD: Samsung 840 Pro, OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Western Digital 1TB | Kringutrustning Windows 7 (64-bit), Fläktkontroll Scythe Kaze Master, Warthog Hotas, Razer Mamba, TrackIR5.

Permalänk
Medlem

Spelet verkar ha slutat krascha för mig iaf

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Hur skickar man en invite? Trodde att endast DICE skickade invites till Alphan. I så fall kan jag skicka ett par invites idag om det går för alphan slutar ju på måndag (1 aug) så varför inte göra ett par andra SweC-medlemmar glada?

Jag skulle gärna vela ha en invite om det går att skicka en?

Visa signatur

Moderkort: Asus M4A89GTD/USB3 | Processor: AMD Phenom II X4 955 | Grafikkort: XFX Radeon 6870 | Nätaggregat: OCZ Modxstream 600W | Lagring: Hitachi 500GB
iPhone 4 32GB | MacBook Pro 17" (Unibody)
Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Haha snacka om att M249 med bipod är OP!
Kraschat en gång idag, mycket nöjd.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av King D:

Hur skickar man en invite? Trodde att endast DICE skickade invites till Alphan. I så fall kan jag skicka ett par invites idag om det går för alphan slutar ju på måndag (1 aug) så varför inte göra ett par andra SweC-medlemmar glada?

om du har kvar skicka gärna

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.