Helgsnack: "Spel att se fram emot"

Permalänk

Assassin's Creed: Revelations
Den tredje och avslutande delen i Ezios trilogi.

Battlefield 3

Permalänk
Hedersmedlem

När man läser vilka titlar som efterlängtas så är det sjukt vad det uteslutande är uppföljare. Antar av samma anledning som Hollywood gör detsamma, eller åtminstone återanvänder kända skådisar hela tiden och anser det värt miljoner $.

Det är många i branschen som skriker efter innovation (Carmack är väl en av de mest uttalade), men det verkar vara ett klart större sug från de stora företagen att göra CoD 12 o dyl. Konsolbranschen höll i sig gällande innovation klart längre anser jag, men nu är den helt och hållet assimilerad med PC-branschen, så som alla på SweClockers vet (och gillar att klaga på av andra anledningar ). Jag tror inte konsolbranschens utveckling är frånkopplad att stortitlar sedan ~Xbox och framåt oftare görs av amerikanska tillverkare jfr m japaner tidigare. Spekulationer.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Skyrim och RAGE!

Det enda som är intressant utöver dessa titlar är ArmA3, fast det dröjer till sommaren 2012, lagom tills man har börjat tröttna på Skyrim. Förtjänar dock uppmärksamheten ändå!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av _michelin_:

Förstår inte riktigt vad du menar?

om det är en expansion som de tidigare eller nytt från grunden

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av hobbabobbabooh:

Första tanke: WTF mate? Gjordes inte senaste UFO på 90-talet?
För er andra som likt mig först tvivlar på uppgiften om releasen; http://www.ufo2extraterrestrials.com/
Tack för nostalitrippen iguanodon!

Finns ett antal "UFO kopior"
Denna är nog den som är mest likt orginalet
1an finns här: http://ufo.ufo-extraterrestrials.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Minecraft

Absolut. riktigt taggad på 1.8

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

MW3
BF2
Minecraft 1.8,1.9,2.0
Skyrim, inte så vidare lockande än, men ska köras pga grafiken bara
Sen var det massa roliga spel jag såg nu som mirrors edge 3, och tera tex, verkar trevligt det med

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Hedersmedlem

Minecraft 1.8, samt officiella releasen!

Någon som vet om Diablo 3 ens dyker upp i år? Jag är tveksam.

Snnars är ju Heroes Of Might And Magic VI ett givet köp i september!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

BF3 och väntan på att Company of Heroes ska tillkännages i slutet av augusti!!!

Permalänk

Racing verkar ju underrepresenterat här.
Dessa ser jag fram emot.

F1 2011

rFactor 2

Visa signatur

AMD Phenom2 X3 720 3.3Ghz | GTX 560 | Asus M4N72-E | Corsair PC6400 DDR2 4GB CL5 | Antec 300 | G2220HD

Permalänk
Medlem

Battlefield 3
Sitter o nöter BC2 som en galning, inte länge till betan nu

Half-life forts
Kommer bli årets mest efterlängtade spel om inte blizzards nya mmorpg släpps samma år.

Blizzard unnamed mmorpg
Kommer absolut spelas, inget tvivel om det.

Diablo 3
Har man längtat efter ett par år nu

Ratchet & Clank: All 4 One
Får lura några polare att köpa detta, kan bli riktigt skojj med co-op.

Need for speed: The run
Hoppas det blir spännande o inte för mycket upprepning.

Permalänk
Medlem

Deus Ex Human Revolution
La Noire

Är väl det enda jag RIKTIGT ser fram emot. Men visst jag kommer testa bla. BF3 och Skyrim också.
Nästa år blir det förhoppningsvis Thief 4.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk

Garanterade: Battlefield 3 & Minecraft.

Några jag kommer hålla ögonen på är:
Nuclear Dawn
Trackmania 2
Might & Magic: Heroes VI
Rage
Oil Rush
Bioshock Infinite

Visa signatur

i7-6700K 4,8 GHz @ 1,350 V | ASUS Maximus VIII Ranger | Corsair LPX 4x8GB | Gigabyte 3070 Eagle | P2 850 W | Silverstone FT02 |

Permalänk

Har läst igenom tråden från början och kan inte förstå att ingen har nämnt Anno 2070: http://anno.uk.ubi.com/anno-2070/index.php. Anno 2070 är ett strategi-spel där man bygger upp en stad i en nära framtid och ska då lyckas försörja sina invånare med varor. Likt företrädarna Anno 1701 (2006) Anno 1404 (2009). Beräknas släppas vintern 2011.

Permalänk
Medlem

Deus Ex Human Revolution
La Noire
Battlefield 3
Skyrim
Bioshock Infinite
Diablo 3 (ser jag inte direkt fram emot men still)
ArmA3 (Är iofs ett år kvar)

Permalänk
Medlem

Ojoj, bioshock infinite! Riktigt skönt de ska bli att spela.

Så de blir för mig:
- Diablo 3
- Bioshock Infinite
- BF3
- Dota 2 (?)

Sen antagligen mer men vi får väl se

Permalänk
Avstängd

Battlefield 3
Farcry 3
I Am Alive.. (Vet inte när det är planerat..!?)
Hitman 5
Kan inte säga att jag ser fram emot CS: GO speciellt mycket, men det blir intressant att se vad de har att komma med! Är det iron sight så blir det nog ett köp!

Finns säkert fler spel jag ser fram emot.. Men detta är la inom den närmaste perioden..

Permalänk

Battlefield 3
Far Cry 3
Modern warfare 3
Gears of war 3
Counter Strike: GO
Skyrim
Rage

Och det finns många ytterligare ett gäng spel jag vill spela när de kommer. Synd att tiden inte kommer räcka till för att spela alla spelen i år.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Skrivet av M1NT:

Battlefield 3
Farcry 3
I Am Alive.. (Vet inte när det är planerat..!?)
Hitman 5
Kan inte säga att jag ser fram emot CS: GO speciellt mycket, men det blir intressant att se vad de har att komma med! Är det iron sight så blir det nog ett köp!

Finns säkert fler spel jag ser fram emot.. Men detta är la inom den närmaste perioden..

CS: GO kommer inte ha iron sights, går att läsa om det här http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/jgehv/iama_guy_who_spen...

Jag tycker dock det är bra att det inte finns några iron sights man kan använda sig av; gillar den där speciella CS-känslan och inga iron sights är en del av den.

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

BF3(duh)
RO2
SW:TOR
Uncharted3 (enda spelserien jag gillar på PS3 )
Bioshock Infinite
CS:GO(Bara för att jag vill se vad de har gjort. Förväntar mig mest att det skall vara skit, så kanske man blir överraskad iallafall!)

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoZa:

...
Ratchet & Clank: All 4 One
Får lura några polare att köpa detta, kan bli riktigt skojj med co-op.
_FJkcVK1csc

Cj6HgoEi_VA

...

får lite "nostalgikänsla" när du nämner Ratchet & Clank, kommer ihåg att nästan hela klassen spelade trean och sen vi lite mer inbitna spelade också ettan och going commando. Blir att plocka fram playstation-tvåan och lira lite imorgon!

Permalänk
Medlem

Själv väntar jag på: Rage, Diablo 3, BF 3, SWTOR, Journey (ps3), Torchlight 2, Tekken Tag 2 (ps3/xbox)

Visa signatur

"Finns det svenskt kaffe på hotellet?"

Permalänk
Medlem

Kommer ju så sjukt många bra titlar i år att jag har så mycket förbokat att jag kommer bli utfattig.

Detta är titlarna jag väntar/ser fram emot:

Dead Island:

Assassins Creed: Revelations:

BattleField 3:

Call of Duty: Modern Warfare 3:

Far Cry 3:

Red Orchestra: Heroes of Stalingrad:

Har säkert missat massa bra och viktiga titlar, men detta får duga för tillfället.

Juste, får inte glömma denna: Uncharted 3 : Drake's Deception:

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Samurai237:

CS: GO kommer inte ha iron sights, går att läsa om det här http://www.reddit.com/r/IAmA/comments/jgehv/iama_guy_who_spen...

Jag tycker dock det är bra att det inte finns några iron sights man kan använda sig av; gillar den där speciella CS-känslan och inga iron sights är en del av den.

Var skönt att få det bekräftat, slipper man gå och hoppas på något! Kanske blir ett köp ändå.. L4D är ganska kul, och där har man inga iron sights..

Permalänk
Skrivet av R4UWR:

Need for speed 'the run'
Assassins Creed 'Revelations'
Counter Strike 'Global Offensive'

Du kan drömma om att GO släpps iår..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av landizz:

Dom har själv sagt att PC versionen kommer se sjukt mycket bättre ut än konsol. Samt kommer det mods som gör det snyggare också.

Aha! Man tackar för upplysningen.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Microsoft Flight såklart! (om det nu kommer i höst/vinter)

Visa signatur

| 2600k @ 3.4Ghz | ASUS P8P67 Pro | ASUS GTX 560 | Fractal Design R3 | OCZ 750W | CORSAIR 8GB DDR3 PC12800

Permalänk

Säkert någon som redan poängterat det men Diablo 3 inom snar framtid, lol nej. Mycket möjligt att dom släpper realesedatum nästa blizzcon, vilket är i oktober. Gör dom det så är realesen ändå långt fram.
Inför realsen av SC2 (juli 2010) så sa dom under blizzcon 2009 att SC2 skulle komma under 2010.
Så blizzard brukar vara duktiga på att vara ute i god tid med sin realeseinformation. Det enda jag har hört under senaste tiden är att betan kan komma i höst.
Fast vem vet, är säkert fel ute som vanligt

Visa signatur

(\ /) [ Samsung S10 plus och iPhone 7 ]
(O.o) [ Lenovo ThinkPad P53 i9 ]
(> <) [ Synology Diskstation DS413J 8TB och DS917+ 16TB ]
¨¨¨¨ [ Suzuki GSF600 ]

Permalänk
Medlem

PC

Diablo 3 Har ju haft de förhandsbokat i snart 2 år ^^

PS3

SSX

Final Fantasy XIII-2 (Dock inte spelat FF13... än)

Wii

The Legend of Zelda: Skyward Sword

Visa signatur

MAIN » CM NR200P | Ryzen 3800X | ASUS STRIX X570-I | G.Skill Trident Z Neo 2x16 GB 3600MHz CL16 | Radeon RX 7900XTX Liquid Devil | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Asus Loki SFX-L 1000W | EKWB Custom Loop | Sennheiser GAME One | Corsair Masterkeys Pro M | Logitech G502 Lightspeed Powerplay | HTC Vive Pro Wireless

NAS » Silverstone DS380 | Fractal Design 300W PSU | Core i5 3570k | ASUS P8Z77-I Deluxe | Corsair Vengeance LP 2x4 GB 1600MHz CL9 | IBM ServeRAID M5110

Använder Better SweClockers med Soitora's Mörka tema aktivt

Permalänk
Medlem

Hittils har jag sett TRE stycken inlägg med BF3 och BC1 bild...

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec