Helgsnack: "Spel att se fram emot"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalaspuffar:

FIFA till PC? PC-versionen är ett skämt jämfört mot konsollversionerna och bör absolut inte spelas på PC. Själv längtar man mest efter Saints Row 3, FIFA 12 och Battlefield 3.

Verkar dock som att PCversionen blir lik konsolversionen http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article13218031.a...

Själv väntar jag på Trials Evolution!

Permalänk
Medlem

Red Orchestra 2, finns mer potential där än i BF3.

Lirat BF3, inte fan är det ett nytt BF2, utan ett nytt BC2.
Sure, ett helt okej spel, men knappast vad man hade väntat på. Känns lika konsoligt som BC2 gjorde.

RO2, det blir grejer det!

Visa signatur

AMD 5900x | ASUS 3080GTX | ASUS Xonar Essence STX | 32GB | Fractal R5
Xtrfy XG1-R LED | Logitech G502 v2 | Sennheiser HD650 | Audio Engine A5+

Permalänk
Medlem

Då jag endast orkar spela id FPS spel har jag väntat rätt länge men RAGE
( http://rage.com/en )
ska släppas i år och jag har förbeställt hos Amazon. Ser framåt med tillförsikt.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk

Diablo 3, Dead Island, Battlefield 3 och Skyrim är nog dem största önskemålen hos mig.

Annars Age of Empires Online som släpps om 3 dagar, efter jag lirat betan så ser jag fram emot fullversionen.

Permalänk
Medlem

först blir det madden nfl 12 som är fotboll där det inte finns nå hollywood filmningar ala ronaldo etc

sen ser man ju fram mot Diablo3, ser också fram mot GuildWars2 av nån anledning kanske saknar mmo spelande.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Forza 4 en självklarhet sen BF3 bägge förbokade redan. MW3 men inte vid release gillar MW2 SP och co-op så MW3 är ett måste men det blir nog ett senare "projekt".

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Har man fritid över till att spela datorspel, samt gillar multiplayer FPS då kan jag rekommendera följande FPS spel med fokus på multiplayer:
Battlefield 3 och Red Orchestra 2: HoS.

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2

Mirror's Edge 2

Prototype 2

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd

Nu har ju du slängt upp länkar och bilder "hejvilt". Vissa bilder överenskommer inte med titeln.

Länk till två stycken FPS spel som släpps hösten 2011

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Nyhet:

När sommaren sjunger på sista versen börjar det hetta till på spelmarknaden. Under hösten och vintern släpps flera efterlängtade stortitlar, men i veckan helgsnack efterfrågas spelen som seglar under radarn.

Läs artikeln

Hitman Absolution +1.

Uppdrag till trådskaparen: Skapa en omröstning om vilket spel som är mest efterlängtat, utifrån de kommande releaserna du fått ur denna tråden.

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Skrivet av iguanodon:

Första tanke: WTF mate? Gjordes inte senaste UFO på 90-talet?
För er andra som likt mig först tvivlar på uppgiften om releasen; http://www.ufo2extraterrestrials.com/
Tack för nostalitrippen iguanodon!

Visa signatur

--//Don't Panic\\--

Permalänk
Medlem

Det enda jag riktigt ser fram emot är nog DotA 2, som visas offentligt för första gång om mindre än en vecka!

Förutom det så lär Skyrim också vara något som är värt att köpa..

Permalänk
Medlem

Mass Effect 3 dröjer till 2012 om jag inte minns helt fel - annars är det en given etta på min önskelista. Både ettan och tvåan är fantastiska rymd-rpg.

Jag vet att många inte verkar hålla med, men Dragon Age 2 är i mitt tycke ett helt fantastiskt spel. Legacy-dlc'n lanserades för någon vecka sedan - väldigt mkt för pengarna - och om någon mer DLC eller t o m en expansion hinner komma i år så vore det guld!

Skyrim är förstås också ett givet köp - önskade redan när jag lirade Oblivion att nästa spel i serien skulle utspela sig just i nordlänningarnas land.

Jag är obekant med Red Orchestra-serien, men tvåan ser ut att kunna vara en WW2-titel att vänta på.

Som ett stort fan av första Stronghold hoppas jag att 3'an kan bli något bra.

Battlefield 3? Om Dice kan leverera en vettig singleplayer för en gångs skull, ja då är jag på! Större chans det, i mitt tycke, än att COD MW3 blir nåt att ha...

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 | Asus Prime B450-Plus | Corsair LPX 3000mhz 2x8gb | Asus Strix GTX 970 | Crucial MX500 500gb | Fractal Define C | Seasonic Focus+ Gold 550 | CM Hyper 212 Black | Dell Ultrasharp 2407wfp-hc | Argon 6340A | Logitech MX518

Permalänk
Medlem

Battlefield 3
Minecraft (Full release)

och lite Call of duty modern warfare 3

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

half life 3 och sc2 expantionerna...!

Permalänk
Medlem

Hitman 5, RO2, ArmA 3, MW3, BF3, Far Cry 3, Max Payne 3, HL3, Diablo 3 och sist Postal 3.

Dom ser jag fram emot!

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se vad Dota2 har att komma med och om det kan leva upp till all hype som det har blivit. Annars så är det ju Guildwars2 som har toppat listan senaste året

Sen såklart nya CS:GO som ska komma 2011:Q1. Sjukt kul och se om vi kan få ett nytt stort e-sport spel . Tror inte att BF3 kommer kunna kunna ta den plattsen, tyvärr och mw3 är inte ens med i beräkningen.

Trackmania 2 är ju inte att glömma för den delen heller och inte SC2:Ho TS som kan bli kul och ge ett upp sving i scenen

Permalänk

Kan bara tipsa om Lotr: War in the north som släpps i november

http://www.warinthenorth.com/index.php/the-game/overview

Permalänk
Medlem

jag säger heroes 6 och skyrim.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Two Worlds Two: Pirates of the Flying Fortress

Expansionen till RPGet Two Worlds Two som jag gillade skarpt, expansionen ser riktigt härlig ut med samma skön stämning som i tvåan!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JesperT:

Det enda spel jag ser fram emot är Skyrim. Ska passa på att köpa ny monsterdator precis innan tror jag så att man kan njuta av all grafik till fullo ! Ska också köpa en lägenhet som jag ska ha datorn i.

Skrivet av benjipod:

Har precis självt uppdaterat riggen .. klarar den inte skyrim på högsta så tar jag lån från banken och köper 5st 580 eller något.

Tror inte det ska vara något problem, det var väl någon nyhet nyligen att de fokuserar på konsoler och gör en portning till PC med DirectX 9? Det kanske inte hör ihop hur krävande spelet kommer vara, bara en gissning.

OnT:
Jag ser fram emot Star Wars the Old Republic.

MMORPG gjort av Bioware, företaget som gjorde Star Wars Knight of the Old Republic 1 samt "såg över" 2an, som är två av de få spelen jag har spelat klart och velat ha mer av. Spelet fokuserar mycket på spelarens egna val och man skapar sin egen story.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Postal III

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davaa:

Tror inte det ska vara något problem, det var väl någon nyhet nyligen att de fokuserar på konsoler och gör en portning till PC med DirectX 9? Det kanske inte hör ihop hur krävande spelet kommer vara, bara en gissning.

OnT:
Jag ser fram emot Star Wars the Old Republic.
http://techrate.se/wp-content/uploads/2011/03/star_wars_old_r...

MMORPG gjort av Bioware, företaget som gjorde Star Wars Knight of the Old Republic 1 samt "såg över" 2an, som är två av de få spelen jag har spelat klart och velat ha mer av. Spelet fokuserar mycket på spelarens egna val och man skapar sin egen story.

Dom har själv sagt att PC versionen kommer se sjukt mycket bättre ut än konsol. Samt kommer det mods som gör det snyggare också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmomenal:

Nu har ju du slängt upp länkar och bilder "hejvilt". Vissa bilder överenskommer inte med titeln.

Länk till två stycken FPS spel som släpps hösten 2011

Det har jag inte alls.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Kommer bli en helt sinnes höst och vinter.

Battlefield 3, Diablo 3, Skyrim, Mass Effect 3, jisses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Warhammer 40,000 Space Marine - Warhammer 40,000 spel i tredje person, något jag själv drömt om i såååååååå många år så ett klart måste för mig
l

amen till detta du och jag Asheileon i coop?

älskar Warhammer 40,000 loren även om jag inte är super insatt i den.

sen minecraft förstås är riktigt förväntansfull på full release, samtidigt lite rädd för hur mycket spelet kan komma att ändras

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Diablo 3
Warhammer 40k
Battlefield 3
Modern Warfare 3
Minecraft
Skyrim

Herregud vilken höst/vinter det kommer bli! :-DD

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att Starbreeze och EA avslöjar nästa vecka att deras projekt "Redlime" är en remake av det gamla härliga spelet Syndicate!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Postal III

+5!

Visa signatur

Asus P8P67 EVO| Intel I5 2500K@ 4.6 Ghz Vattenkyld | Asus Radeon 6950 DCII| 8GB Vengeance 1600Mhz | WD 500gb | WD 300gb | Corsair Force GT | Corsair 750W | NZXT Phantom