MSI orsakar bloggstorm efter bikini-tävling till Dreamhack Winter 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pöjk:

Så man är djur om man är en riktig man som gillar vackra kvinnor? Bryr inte vad håriga halvapor till feminister påstår om män.

Om man skriver följande:

Skrivet av Pöjk:

Har man kulor och testosteron gillar man vackra kvinnor var de än är.

så ger man radikal feministerna rätt. Tyvärr.

Och jag som har varit naiv och trott att skönhet ligger hos betraktaren och att det inte finns någon absolut sanning i om vad som är vackert. Dumt av mig.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

så ger man radikal feministerna rätt. Tyvärr.

Finns det någon som förnekar att män skulle drivas av drifter, och kvinnor för den delen också?

Alla människor drivs mer eller mindre av drifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Finns det någon som förnekar att män skulle drivas av drifter, och kvinnor för den delen också?

Alla människor drivs mer eller mindre av drifter.

Jag trodde att jag hade vunnit över dig. Sluta dyk upp med extra liv för bövelen.
Jag får vara väldigt tydlig nu, jag är inte något sätt intresserad av att diskutera med dig. Så adjö.

Skrivet av Zemtec:

Och du är en icke annonym mogen man på 50+? Det roliga är att alla som är emot "boothbabes" är dom som kommer med påhopp, förutfattade meningar etc, jag tror det är en underliggande ilska eller snarare besvikelse över antingen sin egen kropp, eller det faktum att närstående kastar blickar bortom er själva

Nej. Jag är emot boothbabes enkom för att det är trist och förutsägbart samtidigt som MSIs variant är ytterst sexistisk.
I övrigt är jag gubbe på 29 år med inga större problem med mitt utseende. Att min partner kastar blickar på annat rör mig inte då jag vet om vad jag själv sysslar med och litar på mig själv och min partner. Vet att min partner tänker på snarlikt sätt.

Så där försvann ditt påstående.

Jag misstänker att din upprördhet kommer ifrån att saker som du har varit skeptisk emot men har känt dig tvungen att gilla och bli glad av ifrågasätts. Ingen blir glad när någon, som den där bloggtjejen, kommer och påstår att ens trygga vardagliga gung inte är ok utan snarare äckligt. Då känner man sig både dum då man själv inte har vågat ifrågasätta sina tankar och fånig då det andra perspektivet inte visades sig vara så farligt... Men vad vet jag. Här slänger vi omkring med lustiga antagande om personer vi inte känner.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Varför skulle vi göra det?

Jag är medveten om att min tjej skulle ogilla detta men det förändrar ingenting. Hennes åsikt är hennes åsikt. Min åsikt är min åsikt.

Ja, mörkrädd blir man verkligen. Det där är tusan bland det mest arroganta och cyniska jag stött på. Jag börjar tro att du är ett troll. Hur kan du vara så okänslig, så tom på empatisk förmåga??

Permalänk
Avstängd
Skrivet av astrob0y:

Jag trodde att jag hade vunnit över dig. Sluta dyk upp med extra liv för bövelen.
Jag får vara väldigt tydlig nu, jag är inte något sätt intresserad av att diskutera med dig. Så adjö.

Ja, du lille vän. Du får gärna tro det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av guermantes:

Ja, mörkrädd blir man verkligen. Det där är tusan bland det mest arroganta och cyniska jag stött på. Jag börjar tro att du är ett troll. Hur kan du vara så okänslig, så tom på empatisk förmåga??

Hon är emot booth babes.

Jag tycker att det är upp till arrangören och tjejerna.

Vad är problemet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Fast datorprodukter använder sig av rawmodels som finns där pga sin förmåga. Se fatality. Så visst finns det snarik tendens. Men det betyder inte att det ska stå nakna brudar som visar upp produkt. Fram med grymma speltjejer som gör sig ett namn såsom fatality.... Men det lär ju inte ske då de ska vara porriga i ett bås....

Ja, finns ingen orsak att inte kombinera kunskap med ett snyggt utséende. Men då är de inte heller objekt utan deras utséende är bara en bonus.

Auf wiedersehen, nu ska jag ägna mig åt roligare saker.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Varför skulle vi göra det?

Jag är medveten om att min tjej skulle ogilla detta men det förändrar ingenting. Hennes åsikt är hennes åsikt. Min åsikt är min åsikt.

Och bara om det är så att du än en gång har skrivit nåt oerhört kategoriskt utan att egentligen mena det så, är det alltså så att du undrar varför du skulle bry dig om något som din flickvän tycker?

Flickvän, om du läser det här: Gör slut med honom! 99% av killarna runt hörnet är ett bättre kap.

Permalänk
Medlem

YES! skönt att ha även MSI har insett att de gjorde galet. Nu ska bara några här inse det också. Men det lär ju inte ske

Citat:

MSI would like to express our sincere apologies for introducing the booth babe contest published on our gaming website and on European Facebook page. While it was not our intention to disrespect any gender we see in retro perspective that we could not have been more wrong and therefore made decision to remove all related material and stop the contest with immediate effect.

Once again we offer our apologies to those who have been offended.

http://www.sweclockers.com/nyhet/14626-msi-ber-om-ursakt-for-...

Men trist att vi inte kommer se den här typen av frihet, sexighet och vinst över förtryckande förbud

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av guermantes:

Och bara om det är så att du än en gång har skrivit nåt oerhört kategoriskt utan att egentligen mena det så, är det alltså så att du undrar varför du skulle bry dig om något som din flickvän tycker?

Hennes åsikt som sådan är inte av någon betydelse för min åsikt, nej. Om hon däremot har några fakta i frågan så lyssnar jag gärna och tänker över min åsikt.

Det är farligt för samhället med människor som ändrar åsikt baserat på vad andra tycker. Det är på så vis en person som Hitler kunde komma till makten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Hennes åsikt som sådan är inte av någon betydelse för min åsikt, nej. Om hon däremot har några fakta i frågan så lyssnar jag gärna och tänker över min åsikt.

Det är farligt för samhället med människor som ändrar åsikt baserat på vad andra tycker. Det är på så vis en person som Hitler kan komma till makten.

Du är en arrogant, cynisk, narcissistisk gris. Det är pga människor som dig Hitler kom till makten. Du har gång på gång motbevisats, men du vägrar inse faktum och det tyder på att du dessutom är hopplöst korkad. Vi kan förmodligen fortsätta att motbevisa dig till dödens dagar, men du skulle ändå aldrig förstå dig på hur normala människor fungerar. Tragiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Kolla på vilken annan reklam som helst. Det är inget nytt att företag använder snygga tjejer (eller vad som helst annat som inte har ett dugg med produkten att göra!!) för att göra reklam.

Det betyder väl inte att det är "rätt"? Rätt, är det visserligen, i den bemärkelse att det säljer och det är ju det reklam ska göra.
--

Det jag tycker saknas i den här diskussioner är förmågan eller viljan att se samhällsstrukturer. Nu menar jag inte att alla ska godta mina åsikter som hård fakta, men att man bör fundera över ifall man inte alltid kan hänvisa allt till "den enskilda individens fria val". Självklart kan man inte heller hänvisa allt till samhällsstrukter. Vad som för det flesta bör vara tydligt är dock (imo) att unga enligt de rådande skönhetsidealen snygga kvinnor utnyttjas i kommersiella syften. Att dessa individer är offer vill jag dock inte påstå, här kan vi hänvisa till individens fria val. Men frågan är ifall denna exploatering utav kvinnokroppen och mannens sexdrift ger något gott.

Och som tidigare påpekats... Det ser ju bara löjligt ut när man försöker sälja hårdvara på detta sätt. Minns när Roccat hade lättklädda dansare och en skrikande tysk på scen för några år sedan, tänker inte köpa något från dem i alla fall (nu kanske det iofs beror på att jag inte köper gamingprylar, hehe).

Sen så är jag ju sån att jag i allmänhet avskyr reklam. Vill jag köpa något så vill jag leta upp det själv. Och om man är så pass nördig att man intresserar sig för t. ex. moderkort, då vill man väl att bara själva hårdvaran ska presenteras, och inget tjaffs runtomkring, oavsett det är lättklädda tjejer eller killar eller en fräck bil eller vad det nu kan vara de hittar på på mässor. Själv tycker jag något av det mest intressanta på DH är överklockningen och föreläsningarna.

sry för lite OT:
Så fort det dyker upp debatter kring feminism, jämställdhet, könsroller, sexism, etc. så tycker jag mig alltid se oförskämda och irrelevanta påhopp på feminister och den feministiska rörelsen. Visst får man vara oförskämd då och då och självklart tycker jag man får kritisera och tycka illa om feminismen, men att helt plötsligt i en diskussion som denna säga att alla som kallar sig feminist är fula haggor eller de killar som kallar sig feminister gör det för att få ligga, o.s.v.; det hör inte hemma här. (Btw, jag kallar mig feminist, inte fan får jag ligga för det)

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Hennes åsikt som sådan är inte av någon betydelse för min åsikt, nej. Om hon däremot har några fakta i frågan så lyssnar jag gärna och tänker över min åsikt.

Det är farligt för samhället med människor som ändrar åsikt baserat på vad andra tycker. Det är på så vis en person som Hitler kunde komma till makten.

...och där fick vi en vinnare.

http://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law

Permalänk
Avstängd
Skrivet av taliz:

Du är en arrogant, cynisk, narcissistisk gris. Det är pga människor som dig Hitler kom till makten. Du har gång på gång motbevisats, men du vägrar inse faktum och det tyder på att du dessutom är hopplöst korkad. Vi kan förmodligen fortsätta att motbevisa dig till dödens dagar, men du skulle ändå aldrig förstå dig på hur normala människor fungerar. Tragiskt.

Du är rätt rolig. Gå in i nästa tråd eller tidigare i tråden och du kan läsa om hur dina påstående påstås "motbevisas".

Bara det att du ens talar om bevis och motbevis i en moralisk fråga som denna visar att du inte vet vad du talar om. I moraliska frågor finns det inget rätt eller fel. Det gås igenom i grundkurser på universitetet och är trivialiteter som inte ska behöva diskuteras.

Förövrigt visar du att du är en person som följer med strömmen när du ständigt åberopar antal människor som har en viss åsikt i ett rum som ett argument. Vilket ju skulle betyda att om vi skulle vara 5 nazister här så skulle det plötsligt bli rätt att fängsla judar.

Nej, du. Du är alldeles för genomskinlig för att någon ska gå på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Förövrigt visar du att du är en person som följer med strömmen när du ständigt åberopar antal människor som har en viss åsikt i ett rum som ett argument.

Och det kommer från dig som skrev detta tidigare idag: "Omröstningen visar att de flesta vill ha det här så sluta upp med moralpaniken!"
Jag skriver genast ner det i min bok med samlade "kol:isms".

Permalänk
Medlem

Suck, trodde det fanns en annan attityd idag mot för typ tio år sedan, men tyvärr ser jag att det är samma tekniknördsmän som ockuperar platser som handlar om datorer och spel. Det är nog denna attityd som får resten av världen att se ner på och ha fördomar om teknikintresserade och gamers. Försöker alltid argumentera i jämställdhetsdiskussioner att läget inte är såhär idag, att det inte är samma attityder som förut, men tyvärr har jag inte mycket fakta att basera det på efter att ha sett den här omröstningen.

Det är fan tragiskt att se det här, blir lack på den trångsyntet som finns. Intelligensfaktorn hos argumenten för att ha bikinibrudarna är så otroligt låg att man spyr.

Dreamhack har jag försökt tala gott för tidigare, inte nu längre, nu känns det som att det bara är en massa NAT's fyllda med internetporr och tonåringar som älskar lena handén.

Tragiskt var ordet, väx upp... eller, det gör ni ju aldrig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Glazarus:

Suck, trodde det fanns en annan attityd idag mot för typ tio år sedan, men tyvärr ser jag att det är samma tekniknördsmän som ockuperar platser som handlar om datorer och spel. Det är nog denna attityd som får resten av världen att se ner på och ha fördomar om teknikintresserade och gamers. Försöker alltid argumentera i jämställdhetsdiskussioner att läget inte är såhär idag, att det inte är samma attityder som förut, men tyvärr har jag inte mycket fakta att basera det på efter att ha sett den här omröstningen.

Tror ärligt talat att det är värre idag. Kan inte tänka mig att de hade haft booth girls på en svensk mässa för 10 år sedan. Hela samhället har blivit öppnare och pojkar har fri tillgång till porr så fort de förstår sig på internet. Avtrubbningen och sexualiseringen har ökat.

Permalänk
Avstängd

Ska bli intressant att se vad som kommer hända med den här frågan i framtiden.

Permalänk
Medlem

enligt statistiken så är minst 76% män här
SAJK xD

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Att det är många män här har inget att göra med saken. Att vara man och gilla kvinnor har inget att göra med saken.
Det här handlar om män med en skev kvinnosyn, med en skev verklighetsuppfattning, som är betingade in i ett tunnelseende där de rättfärdigar saker för anledningar som är individuella och inte har något att göra med problemet.

Jag är man och jag gillar kvinnor, men jag fullkomligt spyr på allt det här; förstår ni inte varför kanske ni bör studera sociologi eller ta en kort paus från datorskärmen och se hur verkligheten faktiskt fungerar där ute, utanför ert eget huvud.

så... 76% här inne är inte män, 76% här inne har bristande verklighetsuppfattning, punkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

De flesta i världen kan inte dricka mjölk efter ca 4års ålder.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

De flesta i världen kan inte dricka mjölk efter ca 4års ålder.

Svensk kontext. Men för all del. Låt oss ta med hela världen. Glöm inte att det då ska appliceras i all diskussion. Eller skojar du nu med mig?

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så är även samer svenskar.

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tempel:

Vad jag vet så är även samer svenskar.

Jaha. Jag är same. Dricker mjölk. Jag vet inte riktigt hur off topic det här. Borde kanske inte svara överhuvudtaget.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glazarus:

Att det är många män här har inget att göra med saken. Att vara man och gilla kvinnor har inget att göra med saken.
Det här handlar om män med en skev kvinnosyn, med en skev verklighetsuppfattning, som är betingade in i ett tunnelseende där de rättfärdigar saker för anledningar som är individuella och inte har något att göra med problemet.

Jag är man och jag gillar kvinnor, men jag fullkomligt spyr på allt det här; förstår ni inte varför kanske ni bör studera sociologi eller ta en kort paus från datorskärmen och se hur verkligheten faktiskt fungerar där ute, utanför ert eget huvud.

så... 76% här inne är inte män, 76% här inne har bristande verklighetsuppfattning, punkt.

Jaså?,själv tycker jag runt 20% försöker röra upp en storm i ett vattenglas.Att sedan dra paralleller mellan "båsflickor" och förtryck av kvinnor är att förlöjliga de verkliga problem som faktiskt existerar,så tunnelseendet och den skeva verklighetsuppfattningen faller på dej.
Om någon myndig av fri vilja utför en laglighandling vad har du då för rätt att fördöma denna? Tro det eller ej men det finns faktiskt kvinnor/män som gillar att exponera sej.Vill du att alla individuella viljor/handlingar bara ska anpassa sej för vad du tycker är kollektivets bästa så stick och lev i en myrstack.punkt.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Om man skriver följande:

så ger man radikal feministerna rätt. Tyvärr.

Och jag som har varit naiv och trott att skönhet ligger hos betraktaren och att det inte finns någon absolut sanning i om vad som är vackert. Dumt av mig.

Jo, det ÄR dumt av dig. Det finns vetenskapliga STATISTISKA studier om vad som är biologiskt mer gångbart när det gäller skönhet. Skönhet ligger hos betraktaren är ett billigt påstående.. förvisso sant men rätt meningslöst. Skönhet måste väl kunna ligga hos betraktade också? Det är kul att alla inte tycker lika och jag har själv något avvikande smak. Men varken jag eller någon annan ärlig man säger att Megan Fox inte har skönhet.

Radikalfeministerna har tilldelats rätt redan... deras tes diskuteras som axiom i offentliga rum trots att den är enkel att motbevisa. Helt totalt galet. MSI bad om ursäkt... givetvis inte ärligt menat, men ändå ett nederlag för frihet, förnuft och vetenskap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glazarus:

Att det är många män här har inget att göra med saken. Att vara man och gilla kvinnor har inget att göra med saken.
Det här handlar om män med en skev kvinnosyn, med en skev verklighetsuppfattning, som är betingade in i ett tunnelseende där de rättfärdigar saker för anledningar som är individuella och inte har något att göra med problemet.

Jag är man och jag gillar kvinnor, men jag fullkomligt spyr på allt det här; förstår ni inte varför kanske ni bör studera sociologi eller ta en kort paus från datorskärmen och se hur verkligheten faktiskt fungerar där ute, utanför ert eget huvud.

så... 76% här inne är inte män, 76% här inne har bristande verklighetsuppfattning, punkt.

Skev? Från det normala? Från det ideala?

Att vara man och gilla kvinnor har ALLT med saken att göra. Jag tror ju iofs inte att du är en man på riktigt, finns gott om spökskrivare som antar manlig identitet för att verka trovärdig. Men du är mänsklighetens och logikens fiende, det är glasklart. Eller sjuk, vandrandes bland friska.

Finns en radda oemotbevisbara slutsatser som bör göra saken klar.

1: Alla agerar utifrån en individuell agenda. Annat går inte. Man är bara ett medvetande. Detta gäller alla, även självuppoffrande självmordspiloter.
2: Män och kninnor är statistiskt olika i tankeförmåga, bevisat av otaliga VETENSKAPLIGA experiment och biologiska studier.
3: 2 leder STATISTISKT obevekligen till olika preferenser och förmågor.
4: 3 leder ointerfererat till icke uniforma karriärsdistributioner.

Naturligtvis så är inte slutsatsen av punkt 4 oundviklig, men interfererande leder till sämre mänsklig prestanda och garanterat mer vantrivsel.

Att vara man har sina fördelar, att vara kvinna har sina fördelar. Men de kommer ALDRIG vara desamma, det ger påståendet inplicit vid handen.
Än en gång, vad är skevt? I förhållande till vad?
Jag undrar vad är problemet med MSI tävlingen? Vad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Jaså?,själv tycker jag runt 20% försöker röra upp en storm i ett vattenglas.Att sedan dra paralleller mellan "båsflickor" och förtryck av kvinnor är att förlöjliga de verkliga problem som faktiskt existerar,så tunnelseendet och den skeva verklighetsuppfattningen faller på dej.
Om någon myndig av fri vilja utför en laglighandling vad har du då för rätt att fördöma denna? Tro det eller ej men det finns faktiskt kvinnor/män som gillar att exponera sej.Vill du att alla individuella viljor/handlingar bara ska anpassa sej för vad du tycker är kollektivets bästa så stick och lev i en myrstack.punkt.

Det är inte en storm i ett vattenglas.. eller inte ens i en äggkopp eller fingerborg, utan storm i linsfodralets VÄNSTRA halva. (pun intended and CAPITALIZED upon (sub pun also intended))

Jag förstrår ditt resonemang som rätt och riktigt, men vill varna för där du lutar dig mot lagen och kollektivet. Lag kan och har ändrats i dylika frågor så att de gått från tillåtet till icke tillåtet. Det gör det inte rätt utan är en eftergift, inte till kollektivet, Svensson, vanligt folk, utan till "intellektuella gnällspikar med offerpatos, vanligen med ca 20 kontraproduktiva högskolepoäng i sociologi. I Sverige är sociologi vanligen studier i att anpassa verklighet efter ideal fulla av dubbeltänk.

Håller dock med i att alla slags kollektiv ska hålla sig från den fria viljan som inte skadar andra. Observera, att uppröra andra, att få andra att associera sig med en själv utefter kön etnicitet eller annat och på så sätt ta illa vid sig för någon annnans handling är inte att skada andra. Det är frihet, en mänsklig rättighet.

Om yttrandefriheten inte får uppröra eller förolämpa, så behövs den inte. Tänk på det.

Permalänk
Medlem

@tEan

Du vet tydligen inte vad "betinga" betyder och du verkar inte veta ett uns om sociologi, om hur influenser påverkar vår världsbild och våra åsikter utan att vi ser en direkt koppling. Den generella bilden av kvinnor blir väldigt skev pga sånt här, att testosteronstinna tonåringar på dreamhack vill se boobs är hela anledningen till de 76% som vill att dessa brudar ska finnas där, det har ingenting med att det finns de som du menar "vill" visa upp sig. Apropå det finns det ju en mängd sådana tjejer som vid senare tillfälle ångrar sig något enormt, som efterkloka förstår helheten kring det. Det är att dumförklara väldigt många att säga att de "vill" det, det är att försöka räcka efter halmstrån till argument för att du tror att total individuell frihet alltid betyder gott.

Kanske var det den individuella friheten som har skapat många inhumana förhållanden tidigare i människans historia, kanske tillsattes vissa lagar för att reglera det. Men sen finns det något som handlar om att tänka själva, att värdera saker större än sin individuella världsuppfattning. Vi män kan av naturliga skäl inte se de problem kvinnor har i ett ojämställt samhälle, så när de flesta av dem står och säger att de har problem skrattar vi för att vi aldrig sett det, well, no shit sherlock, vi ser den verklighet vi lever i, vi bemöts på ett annat sätt, vi människor har även väldigt bristande förmåga att ens förstå hur vi själva talar och beter oss emot andra, därav mångas chock när de får se sig själva filmade i smyg. Att försöka argumentera om vad som är lagligt och inte blir då befängt, en komplicerad fråga kan bara bemötas komplicerat och lagar är inte komplicerade, de är antingen för eller emot med vissa paragrafriska subdelar, vissa saker kan inte regleras genom lag, endast genom den enkla idén om att vi människor har humant vett innanför pannbenet... vilket såklart är bevisat att det inte fungerar i världen för väldigt många.

Om kvinnor objektifieras baserat på argumenten att "vissa tjejer vill det" och att alla står bredvid och bara anser det är ok då har man extremt bristande verklighetsuppfattning. Att vara myndig handlar inte om att man får göra som man vill, det handlar inte om något annat än ansvar, ansvar för sig själv, för sin näste och för allt omkring en, som grupp och värld. Det är helt befängt att säga att argumentera om att en myndig utför en laglig handling så är det ok. Det finns så många kryphål i lagen så många av de så kallade direktörerna som ger sig själva superbonusar gör det helt lagligt och de är fullt "myndiga" enligt din beskrivning. Ändå så lynchar folk dessa direktörer och kallar det skandal att de gör så... enligt ditt sätt att resonera är det helt ok att de gör så, för det är helt ok att myndiga tjejer objektifieras för att de "vill" det oavsett om de ångrar sig senare eller inte, eller för att företag har laglig rätt att objektifiera, oavsett om det kan leda till en skev kvinnosyn, framförallt på en plats med tusentals pubertala tonåringar som snart är ...myndiga.

@ford
Hur menar du att deras tes är enkel att motbevisa? Och handlar det bara om en enda tes så tror jag du är ute och cyklar. För övrigt vilken "tes" är det du refererar till?
Det är också intressant att du tar upp vetenskap, att du börjar jämföra biologiska studier med sociologiska studier. Vår civilisation och vår jämställdhet har inget att göra med biologiska vetenskapliga studier om vad vi som olika kön reagerar på hos den andre.
Det har inget att göra med objektifiering av kvinnan som detta handlar om. Och om du vill studera vetenskapliga studier så kan jag säga att jag är inte radikalfeminist, jag försöker att inte använda ordet feminist överhuvudtaget eftersom det har blivit ett smutskastat begrepp. Genusvetenskap är däremot en gren i beteendevetenskap och sociologi som ligger på högskole- och universitetsnivå, det är vetenskap, som du kallar det.
Om du vill ha STATISTISKA studier och vill veta mer om just vad detta handlar om, eftersom du helt missat att det handlar om annat än biologisk skönhet, så kolla in studier av Sheu på 70-talet eller Baby-X studierna som visar en hel del om hur betingade vi blir redan innan vi blir som mr tEan säger, "myndiga".

Eller om ni är för lata för att studera så kolla på en film? Med tanke på att det mesta annat, som bikinibrudarna på dreamhack ger er en ensidig verklighetsuppfattning så kolla gärna på en film som ger en annan bild så kanske ni börjar ifrågasätta er egen logik.
http://www.vimeo.com/28066212

Om ni inte ens är villiga att undersöka djupare i frågan utan bara viftar bort högst relevanta argument så underminerar det era egna argument ganska kraftigt. Men tyvärr, som i alla debatter och argumentationer så kan man inte ändra den andres åsikter, ni kommer banka huvudet i väggen med era argument tills ni är köttfärs.

Det jag tycker är det mest förbisedda kring allt det här är att män som går på denna marknadsföringsstrategi av att använda kvinnokroppar för att sälja får sin intelligens söndermald tills de blir marionettdockor i företagens spel, vill man vara så lättlurad? Dregglande tonåring vid sitt dreamhacktangentbord?
Det som jag också ser som ett problem är att de flesta som håller på med datorer och spel skriker om att samhället ska ta det hela på större allvar, ta e-games på större allvar, se till att spel anses som en accepterad kulturform osv. inte fattar att om de accepterar sån här skit så kommer resten av samhället aldrig anse spel vara något seriöst.

Skrämmande att vissa har tunnelseende, har ni studerat genusvetenskap? Har ni läst några studier överhuvudtaget inom ämnet? Och om ni har motargument i form av studier som motbevisar... då lär ni ju veta vad det är de motbevisar först och främst? Jag antar att ni aldrig riktigt har ifrågasatt er bild av hur jämställdheten ser ut, jag tror inte ni har tvivlat på er verklighetsuppfattning eller om ni har rätt eller inte. Jag undrar vad ni är rädda för, varför ni blir så upprörda över att man tar ett jämställt beslut att inte använda kvinnokroppar som marknadsföring... ni blir ju inte upprörda när man lynchar bossar som tar ut höga bonusar, trots att de oftast gör det lagligt.

Sånt här påverkar vår omvärld mer än ni verkar ha förmåga att förstå om ni kunde tänka utanför er egen världsbild och individuella intressen.
Och yttrandefrihet har såklart att göra med att uppröra, att få ut information och åsikter, men att förolämpa, vart har du läst den idiotiska idén? Jag tror t.o.m det kan vara lagstadgat mot att förolämpa, framförallt öppet, som yttrandefrihet handlar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tEan:

Jaså?,själv tycker jag runt 20% försöker röra upp en storm i ett vattenglas.Att sedan dra paralleller mellan "båsflickor" och förtryck av kvinnor är att förlöjliga de verkliga problem som faktiskt existerar,så tunnelseendet och den skeva verklighetsuppfattningen faller på dej.
Om någon myndig av fri vilja utför en laglighandling vad har du då för rätt att fördöma denna? Tro det eller ej men det finns faktiskt kvinnor/män som gillar att exponera sej.Vill du att alla individuella viljor/handlingar bara ska anpassa sej för vad du tycker är kollektivets bästa så stick och lev i en myrstack.punkt.

Klockrent skrivet.

Läste tidigare i tråden att någon ställde sig frågan om vi borde tillåta detta bara för att det existerar i andra länder och drog parallellen till om vi också borde tillåta prostitution, det är roligt eftersom det är lagligt redan. Det enda som är olagligt är köp av den sexuella handlingen och koppleri. (Vilket i de flesta fallen är till kvinnors fördel om det hela uppdagas och går till huvudförhandling) Mycket underhållande tråd.

Min åsikt är att så länge man inte skadar någon annan eller begår brott så gör vad f-n du vill, livet är för kort för att förpestas av moraltanter. Politiskt korrekt är bara trist att vara, spara det till nästa liv.

Visa signatur

MB: Msi-Gd65 CPU: intel 2600k GPU: Msi 1070 Gaming X