Grand Theft Auto V (Konsol)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Knuckles:

Investera alla dina pengar med alla karaktärer innan "Assasinations" uppdragen. Lyssna på vad Lester säger vid varje briefing och köp aktier innan du utför uppdraget. Lira eller sov i ca 3dagars ingame tid och se hur aktien har gått upp ca 80% sedan du köpte dom. Sälj aktien efter det och rinse and repeat med resten av uppdragen

Så man kan göra om Lesters "avrättningar" o investera i aktier flera gånger om?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Så man kan göra om Lesters "avrättningar" o investera i aktier flera gånger om?

Nej, med "rinse and repeat" menade jag enbart att upprepa proceduren för varje uppdrag. Kan väl vara värt bygga upp en hel del pengar innan man påbörjar uppdragen

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Får man ens några pengar när man spelar om heist's? Har läst på en del ställen att man inte ska göra det?

Och är det btw lönsamt med properties? Jag har precis låst upp dom, men, The Hen House, som exempel, kostar 80k, och ger 920$ per vecka. Det tar 87 veckor innan man får tillbaka dom pengarna. Spelar någon så länge? Jag har inte fått en enda veckobetalning sedan jag köpte det, kanske gjort två uppdrag sedan dess.

Nej man kan bara spela dem en gång. Jag fick ca 17-18 miljoner per person för sista heisten. Det går att dubbla det ett antal gånger på aktier för att ha råd med allt. Vad man nu ska ha det till för man tjänar rätt uselt på det man äger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Investera alla dina pengar med alla karaktärer innan "Assasinations" uppdragen. Lyssna på vad Lester säger vid varje briefing och köp aktier innan du utför uppdraget. Lira eller sov i ca 3dagars ingame tid och se hur aktien har gått upp ca 80% sedan du köpte dom. Sälj aktien efter det och rinse and repeat med resten av uppdragen

Hur köper man aktier?

Visa signatur

FD Define R6, Noctua NH-D15S, 6x Noctua NF-A14 PWM, Corsair AX860i, Asus Maximus XI Hero, Intel Core i7 9700k, 32GB Corsair Vengence PRO 3200MHz, Asus GTX1080ti, Samsung 850 EVO 500GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwin88:

Hur köper man aktier?

Webläsaren i mobiltelefonen

Permalänk
Medlem

Har stoppat in en SSD i min gamla ps3a och det blev som natt och dag. Det dippar fortfarande ibland, men för det mesta är det 30fps överallt numer, riktigt stor skillnad. Dessutom blir den inte lika varm som min gamla hårddisk så fläktarna går aldrig upp i 100% som de gjorde innan.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Sjukt roligt spel men tyvärr ospelbart på den äldsta versionen av xbox.

Visa signatur

I7 7700k 4,8GHZ | Asus Strix 1080TI 2000Mhz | Corsair Vengeance RGB DDR4 3100mhz| Gigabyte GA-Z270X-Ultra Gaming | Corsair RM850i 850W. AOC AG271QG.

Permalänk
Skrivet av krrjon:

Eftersom du inte vet så är det en spoiler så är du säker du vill veta?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja jag är säker. Hur ?

Permalänk
Medlem

Bara jag som tyckte att spelet var på tok för kort i singelplayer? 5 dagars spelande (~35 timmar aktivt spelande) sen hade jag klarat ut det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lojden:

Bara jag som tyckte att spelet var på tok för kort i singelplayer? 5 dagars spelande (~35 timmar aktivt spelande) sen hade jag klarat ut det.

Kort? Det är det längsta Rockstar Games spelet någonsin. Tänk också på att du har massor av extra uppdrag, samt 200-300 saker du ska hitta i världen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cameltotem:

Sjukt roligt spel men tyvärr ospelbart på den äldsta versionen av xbox.

Jag sitter på en gen1 box som dessutom sitter i ett väldigt varmt litet hål.
Om något flyter det på BÄTTRE än IV?

Visa signatur

CPU: i5 4690K+H80i @4.2Ghz | GPU: EVGA 970 FTW | MB: MSI Z97-G43 | RAM: 8gb 1600Mhz Corsair | SSD/SSD:Samsung EVO 840 120Gb/Kingston SV300 120Gb | PSU: CM 650M | Chassie: Air 240 | Skärm: Fujitsu P23T-6 | T-bord: Corsair K70 RGB | Mus: Logitech G502 | Ljud: Z906/Qpad QH-90

Permalänk
Medlem

Byter till Trevor och hittar honom uppe på ett berg klädd i en klänning Så jäkla random!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex5555:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/105064830/20130922_212514...

Byter till Trevor och hittar honom uppe på ett berg klädd i en klänning Så jäkla random!

Trevor är lätt den bästa karaktären

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Trevor är lätt den bästa karaktären

Helt sjuk är han!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

grafiken är trevlig för att vara så gammal hårdvara (kör på PS3), och märker skillnad på min PS3 (som har en 750gb Black disk i sig) och polarens som kör med originaldisken i, speciellt när man kör bil fort. Dock är man ju lite less på 30fps max, nya generationen kan inte komma snabbare.

p.s Trevor gör ju hela spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av punchline82:

Ja jag är säker. Hur ?

Sätter spoiler för dom som inte vill veta!

Jag körde runt å fick se en prick som blinka blått å rött å en kille som skrek att en stal hans cykel. Så jag jagade ikapp å knäppte tjuven å lämna tillbaka cykeln till snubben.

Ett tag senare kanske 10-20min så fick jag ett mail från den killen där det stod att han var nån rik affärsman å var så tacksam att någon hjälpte honom så han gav mig $100k i aktier i hans företag.

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det bästa i hela spelet;

När Trevor ger 7 dollar till Franklin's faster och säger att hon ska köpa sig själv något fint.

Dold text
Permalänk
Inaktiv

Hur mycket ska det "nya" playstation 3 låta när man spelar GTA 5? Mitt som köptes nytt i lördags låter otroligt mycket.
Jag tror inte att det är fläkten, låter som som om det är lasern i cd-läsaren. Som om den konstant flyttar på sig. Sitter med hörlurar och lagom volym i spelet men det hörs igenom ändå.

Har googlat lite själv och det är ju så att den nya slim modellen låter lite mer än dom andra modellerna men kollar man videos på youtube så är det inte alls samma ljud som kommer ut min maskin.

Någon som vart med om liknande?

Permalänk
Skrivet av anon59807:

Hur mycket ska det "nya" playstation 3 låta när man spelar GTA 5? Mitt som köptes nytt i lördags låter otroligt mycket.
Jag tror inte att det är fläkten, låter som som om det är lasern i cd-läsaren. Som om den konstant flyttar på sig. Sitter med hörlurar och lagom volym i spelet men det hörs igenom ändå.

Har googlat lite själv och det är ju så att den nya slim modellen låter lite mer än dom andra modellerna men kollar man videos på youtube så är det inte alls samma ljud som kommer ut min maskin.

Någon som vart med om liknande?

Jo visst man märker att den läser av skivan är inte ljudlöst men det är inget jag stör mig på. Köpte med en helt ny ps3 för detta.
Är dock van med surrande datorfläktar på max.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Garderoben:

Jo visst man märker att den läser av skivan är inte ljudlöst men det är inget jag stör mig på. Köpte med en helt ny ps3 för detta.
Är dock van med surrande datorfläktar på max.

Jo visst att det låter när delarna rör på sig förstår jag. Jag tänkte mer hur mycket det låter för er andra? Hör man det när man spelar med normal volym för er?
Jag sitter nämnligen med slutna hörlurar, volym på ca +50%, och hör det ljudet konstant. Låter det så mycket eller kan jag ha fått ett exemplar med fel på?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Knuckles:

Nej, med "rinse and repeat" menade jag enbart att upprepa proceduren för varje uppdrag. Kan väl vara värt bygga upp en hel del pengar innan man påbörjar uppdragen

Fråga.

Jag har inte kommit så långt, klarat första juvelstöten och precis köpt flygfältet åt Lester. Jag har spenderat i princip alla Michaels och Franklins pengar på aktier i Lifeinvader. Köpte dessa efter att jag sprängde skallen av ägaren under presseventet. Men aktien verkar inte vilja gå upp. Var detta en dum idé?

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Fråga.

Jag har inte kommit så långt, klarat första juvelstöten och precis köpt flygfältet åt Lester. Jag har spenderat i princip alla Michaels och Franklins pengar på aktier i Lifeinvader. Köpte dessa efter att jag sprängde skallen av ägaren under presseventet. Men aktien verkar inte vilja gå upp. Var detta en dum idé?

Ja, det var nog inte jättesmart iaf På radion brukar man höra saker ifrån Weazel news och där kan man få tips om vad som händer i LS. Däremot tycker jag många gånger att det är svårt att höra vad företagsnamnet var, hade varit önskvärt om det var textat när man lyssnade på radio.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av trickysaer:

Ja, det var nog inte jättesmart iaf På radion brukar man höra saker ifrån Weazel news och där kan man få tips om vad som händer i LS. Däremot tycker jag många gånger att det är svårt att höra vad företagsnamnet var, hade varit önskvärt om det var textat när man lyssnade på radio.

Men vafan, den där Sweclockerskillen med käpp som var hjärnan till operationen sade ju åt mig att köpa aktier där. Nu känner jag mig lurad. Jävla datornörd!

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Men vafan, den där Sweclockerskillen med käpp som var hjärnan till operationen sade ju åt mig att köpa aktier där. Nu känner jag mig lurad. Jävla datornörd!

Tips.
Ha kvar dem.

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Jag har ett problem. Jag och min son spelar på olika profiler(xbox) men nu fastnar han i "loading storymode" varje gång han ska spela. Jag har provat att kopiera min savefil till honom men det går inte att skifta mellan profiler. Det vore rätt skönt om man kunde slippa börja om från början.
Finns det något sätt att kopiera min save till hans profil utan att Xbox börjar bråka?

Permalänk
Skrivet av anon59807:

Jo visst att det låter när delarna rör på sig förstår jag. Jag tänkte mer hur mycket det låter för er andra? Hör man det när man spelar med normal volym för er?
Jag sitter nämnligen med slutna hörlurar, volym på ca +50%, och hör det ljudet konstant. Låter det så mycket eller kan jag ha fått ett exemplar med fel på?

Japp det låter en hel del.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag känner en stressande känsla att jag missar vissa uppdrag om jag spelar dem i "fel" ordning, någon som vet om det är möjligt över huvud taget? Dvs. att jag har uppdrag möjliga med alla tre karaktärer, väljer att exempelvis spela ett Trevor-uppdrag som gör att jag går vidare i huvudstoryn och neutraliserar något av de andra möjliga uppdragen.

Ett exempel med en sidostory:

Jag spelade som Michael och får upp alternativet att gå och prata med min psykolog ganska tidigt. Jag skippade det och spelade vidare några timmar i storyn med de olika karaktärerna. Sedan kommer jag till uppdraget där Michaels fru och och barn lämnar honom, spelar igenom det och gör något uppdrag till innan jag bestämmer mig för att gå till psykologen första gången självmant (man har ju träffat honom tidigt i spelet, men då initierade spelet själv besöket). I det besöket berättar Michael att hans fru och barn lämnat honom och då får jag känslan att jag missat en del med psykologen i och med att jag har kunnat gå till honom innan frugan och barnen lämnat Michael. Då borde jag rimligen ha haft en annan dialog som jag nu missar. Eller?

Dold text
Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem

Om ni som mig har gjort alla Lester missions och är färdig med storyn. Kan ni göra detta random encounter(om ni inte gjort det). Så har ni en extra chans att håva in lite pengar.

Go to hitch lift 1 with Michael(I saw someone do it with Franklin though) to pick the guy up. He should tell you about an increase in stock on the way to the airport. Before you pick the guy up though make sure all of your characters are invested in Tinkle stocks.

If someone is replaying the game for money I would suggest doing this encounter after the last heist but before the assasination missions.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Vad är skillanden? Jag har lite svårt att se det. Förrutom laddningstiderna då, men det är ju ganska väntat. Kanske var dem du menade?

Ja det var det jag menade, tror det kommer göra nytta sen när Online kommer.

Under helgen så slängde jag in en SSD disk i min PS3 och körde PSN versionen på den. Kan säga att kommer in i spelet på 11,6 sekunder från det att jag trycker på ikonen och pop-ins är nästan helt eliminerat för mig. Mycket nöjd!

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anwest:

Jag känner en stressande känsla att jag missar vissa uppdrag om jag spelar dem i "fel" ordning, någon som vet om det är möjligt över huvud taget? Dvs. att jag har uppdrag möjliga med alla tre karaktärer, väljer att exempelvis spela ett Trevor-uppdrag som gör att jag går vidare i huvudstoryn och neutraliserar något av de andra möjliga uppdragen.

Ett exempel med en sidostory:

Jag spelade som Michael och får upp alternativet att gå och prata med min psykolog ganska tidigt. Jag skippade det och spelade vidare några timmar i storyn med de olika karaktärerna. Sedan kommer jag till uppdraget där Michaels fru och och barn lämnar honom, spelar igenom det och gör något uppdrag till innan jag bestämmer mig för att gå till psykologen första gången självmant (man har ju träffat honom tidigt i spelet, men då initierade spelet själv besöket). I det besöket berättar Michael att hans fru och barn lämnat honom och då får jag känslan att jag missat en del med psykologen i och med att jag har kunnat gå till honom innan frugan och barnen lämnat Michael. Då borde jag rimligen ha haft en annan dialog som jag nu missar. Eller?

Dold text

Lustigt att du skriver det, känner exakt samma sak och fick erfara precis det du skrev i din spoiler. Vore tråkigt att missa något, är själv en riktig "stenvändare" i alla spel jag kör igenom, måste upptäcka allt. Jag tror inte att det påverkar ens chanser att klara spelet till 100% dock, däremot undrar jag lite saker om just 100%. Är det någon här som har koll på vart man kan hitta följande (obs! kan vara spoilers för de som vill upptäcka allt själv):

jag hittade något papper som hade med någon bok/historia att göra ute i öknen. tydligen finns det 50 sidor totalt, har hittat 2 st hittills... påverkar dem 100% completion?

Hittade även någon neddrogad hillbilly ute i öknen som hade någon sorts radar och refererade till mig som CBL (carbon based lifeform?) och efter det oklara snacket jag hade med honom så fick jag en popup som antydde att det finns UFO-delar att hitta... någon som har hittat något/några, samt vad leder det till?

Dold text