Grand Theft Auto V (Konsol)

Permalänk
Medlem

Köp huset längst ute vid bryggan på nordvästra delen. Då får du en ubåt och kan leta radioaktivt tjofräs. Varje del du hittar ger dig 23 eller om det är 26 lax styck.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Men för flygfältet är det inte alltid ca 12k i veckan plus de man får från uppdragen?

jag tror inte att man tjänar något alls i veckan/om dagen. utan man får väll fixa pengarna själv. bara att hoppa in i planet o köra för att få pengar.

Visa signatur

PCU Intel i7 3930K 3.2GHz, Grafik Sapphire Radeon HD 7970 3GB GHz-editon Vapor X, ram G.Skill 8GB 2133Mhz, moderkort MSI X79A-GD45 8D,HD Corsair GT 120Gb SSD + ca 3tb. kylning Corsair Hydro H110, nätverk Corsair CX 750W 80+ Bronz,

Permalänk
Medlem
Skrivet av linklink:

jag tror inte att man tjänar något alls i veckan/om dagen. utan man får väll fixa pengarna själv. bara att hoppa in i planet o köra för att få pengar.

Riktig pina att tjäna pengar i detta spelet asså

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasmus117:

Riktig pina att tjäna pengar i detta spelet asså

I present to you, Horizon!

http://www.xboxmb.com/forum/125-horizon-tutorials/152822-hori...

Eller så spelar du bara på aktier. Alternativt dyker efter pengapaketen.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

I present to you, Horizon!

http://www.xboxmb.com/forum/125-horizon-tutorials/152822-hori...

Eller så spelar du bara på aktier. Alternativt dyker efter pengapaketen.

????

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasmus117:

Orkar inte förklara då det troligtvis är alldeles för komplicerat för dig om du inte ens kan lista ut vad är för något trots att du fått all info "serverat på ett silverfat".

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Riktig pina att tjäna pengar i detta spelet asså

Jag har över 3miljarder fördelade på mina 3 karaktärer, det är inte så svårt artt tjäna pengar

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Kunde inte hålla mig, utan fuskade till mig ett sånt där stuntplan, kommer det påverka spelet på nåt sätt, förutom dom meningslösa trophies, som jag ger helt blanka f*n i!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Jag har över 3miljarder fördelade på mina 3 karaktärer, det är inte så svårt artt tjäna pengar

Teach me master!

Men allvarligt, hur då?

Permalänk
Avstängd

Vilket genidrag med de tre karaktärerna man kan växla mellan, bara kommit till strax efter tortyruppdraget, har tyvärr ett liv..;) men fy fan vad bra spelet är, trodde det trots allt inte skulle vara så mycket bättre än fyran (vilket jag också gillade mycket) men detta är ta mig fan fantastiskt. Ett jättekliv för serien och spel överhuvudtaget. Följ upp det här den som kan. Blir helt lyrisk. Var länge sedan jag spelade ett spel där jag bara längtade efter att få spela mer och min tid inte räcker till. En veckas semester vore perfekt.-

Permalänk
Medlem

Kanske inte går in under gta v men undrar om detta stämmer att man får xbox live guld 1-6 oktober,skulle ju vara skitbra om man fick det när man själv inte skaffat live inför gta v online releasen. Antar att jag bara ville ha någon bekräftelse angående det här i guess :D.

här har ni länken: http://www.xbox.com/sv-SE/Live/Free-LIVE-Weekend/Home

Visa signatur

ASUS GTX 660Ti 2gb Fabrik oc, i5 3570k 3,40ghz, be quiet pure power 630w l8,corsair 500r, seagate barracuda 1tb 7200rpm, 8gb ram,asrock z77 extreme4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eclipzoo:

Kanske inte går in under gta v men undrar om detta stämmer att man får xbox live guld 1-6 oktober,skulle ju vara skitbra om man fick det när man själv inte skaffat live inför gta v online releasen. Antar att jag bara ville ha någon bekräftelse angående det här i guess :D.

här har ni länken: http://www.xbox.com/sv-SE/Live/Free-LIVE-Weekend/Home

Klart det stämmer, tror knappast de skulle slå till med en lögn på officiella sidan..;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Klart det stämmer, tror knappast de skulle slå till med en lögn på officiella sidan..;)

Tackar tackar

Visa signatur

ASUS GTX 660Ti 2gb Fabrik oc, i5 3570k 3,40ghz, be quiet pure power 630w l8,corsair 500r, seagate barracuda 1tb 7200rpm, 8gb ram,asrock z77 extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Teach me master!

Men allvarligt, hur då?

Min crew manipulerade en aktie från 75cent styck till 14dollar. Vi tjänade hutlöst mycket pengar på detta och använde en stor del av det på Lesters "assasination" missions för extra mycket pengar

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Jag har alltid fascinerats över hur bilarna uppför sig i GTA-spelen, de har ofta varit både spelens största tillgång som spelens jobbigaste irritation. Det som glädjer mig mest med GTA V är att bilarna är kvar trots att man tappar kontakten med dem. Ibland ser man en bil, vänder sig om innan det slår en att "hey, den där bilen vill jag ju ha" och man vänder sig om igen. I tidigare GTA-spel har bilen ofta försvunnit, i bästa fall ersatts med en annan modell. I GTA V är den ursprungliga bilen kvar, skönt!

Däremot är det tyvärr fortfarande lite väl koncentrerat av samma bilmodell på sina ställen. Det kan ha gått en dag (IRL) av spelande utan att man ser en enda Mini Cooper, för att sedan - när man befinner sig i 'rätt' stadsdel - se kanske tio stycken på rad. Lite större spridning vore kul.

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Skrivet av Anwest:

Jag har alltid fascinerats över hur bilarna uppför sig i GTA-spelen, de har ofta varit både spelens största tillgång som spelens jobbigaste irritation. Det som glädjer mig mest med GTA V är att bilarna är kvar trots att man tappar kontakten med dem. Ibland ser man en bil, vänder sig om innan det slår en att "hey, den där bilen vill jag ju ha" och man vänder sig om igen. I tidigare GTA-spel har bilen ofta försvunnit, i bästa fall ersatts med en annan modell. I GTA V är den ursprungliga bilen kvar, skönt!

Däremot är det tyvärr fortfarande lite väl koncentrerat av samma bilmodell på sina ställen. Det kan ha gått en dag (IRL) av spelande utan att man ser en enda Mini Cooper, för att sedan - när man befinner sig i 'rätt' stadsdel - se kanske tio stycken på rad. Lite större spridning vore kul.

Jag skulle gissa på att den höga koncentrationen av samma bilmodell är prestandarelaterat, att spelet helt enkelt ska ha färre fordonstyper i minnet åt gången.
Mån å andra sidan, tycker att det oftast känns som att varje radiokanal har två låtar som spelas 90% av tiden, så dom kanske bara klantat sig med slumpgeneratorn i spelet

Är dock också väldigt glad att bilarna finns kvar nu i femman. Blev helt galen på hur det fungerade i fyran. Där räckte det med att man kollade åt ett annat håll några sekunder när man körde, och plötsligt hade det spawnats ett gång stillastående bilar precis framför en på den tidigare tomma vägen.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk

GTA online släpps väl nu? Om typ en minut? Men ingen skriver om det

Söker folk att lira det med också

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Jag kör på Xbox, kommer ingenstans, har stått på Launching Session i 20-30min nu :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur man gör gubben för GTA Online var inte det bästa.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Klockan 11 drog det igång mig veterligen. Jag har kollat en del på Twitch

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk

Awh, kom in i typ fem sekunder sen "GTA online cloud server is not working correctly at the moment, please try later" :/ nu laddar det bara

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Det är nog sjukt många som håller på att logga in nu . Jag är sugen som fan men sitter på jobbet så det går icke =(

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Det är nog sjukt många som håller på att logga in nu . Jag är sugen som fan men sitter på jobbet så det går icke =(

Du har nog rätt.. Gjorde nyss en gubbe! Fan vad mysko dom hade gjort det. men funkade väl okej.

Och jag söker fortf folk att lira med

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Du har nog rätt.. Gjorde nyss en gubbe! Fan vad mysko dom hade gjort det. men funkade väl okej.

Och jag söker fortf folk att lira med

Jag är med i ett crew som svågern heter det så? (systers man) skapade. Vi är väl en 8-9 stycken svensk talande 25-50 år. Av någon märklig anledning har vi en kanadensare som joinat oss men han lär inte bli långvarig. Sjukt taggad och hoppas på lite speltid ikväll.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Don_W:

Jag är med i ett crew som svågern heter det så? (systers man) skapade. Vi är väl en 8-9 stycken svensk talande 25-50 år. Av någon märklig anledning har vi en kanadensare som joinat oss men han lär inte bli långvarig. Sjukt taggad och hoppas på lite speltid ikväll.

Om det är på xbox? så hoppar jag gärna in om det går för sig förstår dock om det inte går, är 18 själv.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:

Jag skulle gissa på att den höga koncentrationen av samma bilmodell är prestandarelaterat, att spelet helt enkelt ska ha färre fordonstyper i minnet åt gången.
Mån å andra sidan, tycker att det oftast känns som att varje radiokanal har två låtar som spelas 90% av tiden, så dom kanske bara klantat sig med slumpgeneratorn i spelet

Är dock också väldigt glad att bilarna finns kvar nu i femman. Blev helt galen på hur det fungerade i fyran. Där räckte det med att man kollade åt ett annat håll några sekunder när man körde, och plötsligt hade det spawnats ett gång stillastående bilar precis framför en på den tidigare tomma vägen.

Det där med att radion spelar samma låter ofta har jag inte märkt av alls. Dock så brukar jag växla mellan en två-tre radiokanaler så det kanske är därför jag inte märker det. Vilken/vilka radiostation/er är det du upplever det på? Vet att vissa radiostationer innehåller betydligt mindre låtar än andra så det kanske därför du uppfattar det som att låtarna spelas ofta.

--

Försökte testa Online idag, kunde skapa en karaktär och var väldigt besviken på hur lite kontroll man har över utseendet. Sen att spelet kosntant fastnade innan man skulle köra första racet var ju inte heller speciellt roligt, men antar att det har med överbelastade servrar att göra. Så det löser sig nog.

Permalänk

Man kan alldeles säkert gå in på klädaffär och ändra utseendet när spelet väl funkar haha!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Om det är på xbox? så hoppar jag gärna in om det går för sig förstår dock om det inte går, är 18 själv.

PS3 tyvärr kör vi på =( Annars hade det alla gånger gått bra. Men nåt cross realm lär väl aldrig komma på tapeten mellan xbox och playstation dessvärre.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Skrivet av Don_W:

PS3 tyvärr kör vi på =( Annars hade det alla gånger gått bra. Men nåt cross realm lär väl aldrig komma på tapeten mellan xbox och playstation dessvärre.

Ah alright, men tack ändå hörru! Och haha jo, det kan man ju bara drömma om!

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av waspen123:

Ah alright, men tack ändå hörru! Och haha jo, det kan man ju bara drömma om!

Jo tyvärr är det väl dött lopp att dom skall samarbeta även med Xbone och PS4 misstänker jag. Nu när hårdvara är så lik borde ju det till och med gå crossplattform mot PC . Visst vissa spel får PC övertag men det får man väl ta då som konsol gamer. Det vore likförbannat jävligt coolt och roligt.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 