Grand Theft Auto V (Konsol)

Permalänk
Medlem

Hittade på denna via Feber.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk

Jag börjar inse mer och mer att surroundljudet inte riktigt verkar funka som det ska i spelet.
Bakhögtalarna spelar upp "ambient sounds" som dom ska (alla avlägsna stadsljud, sorl från folksamlingar, susande från vägar) medans huvudeffekterna enbart kommer framifrån.
Ljudet från bilar jag möter swishar inte över till bakhögtalarna, explosioner och pistolskott som sker bakom spelaren spelas ändå upp i framhögtalarna.

Att bakgrundsljud spelas upp ut bakhögtalarna tyder ju på att alla ljudkanaler från spelet skickas till rätt ställe.
Är det helt enkelt gjort så att inga huvudffetker ska spelas upp bakifrån?

Edit. Kan ju tillägga att mitt minne av GTA 4 är helt annorlunda. Jag minns tex hur fantastiskt det lät där när man sprängde en närliggande bil, och ljudet från nedfallande brinnande delar runt karaktären även lät från rätt ställen i rummet.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Känns som att man får mycket sämre betalt för sina uppdrag i detta spel, oftast får man ju ingenting alls för mödan...

Du får köpa och sälja lite mer aktier

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur properties fungerar mellan karaktärerna? Om jag tex köper weed affären med frank, kommer jag få income från det på de andra karaktärerna då? Förövrigt.. Siktet när man sitter i en bil och ska skjuta? Man ser knappt var man skjuter, finns det nåt sätt och låsa fast siktet på ett target?

Visa signatur

Chassi: R4 Black CPU: Core i7 3770k @ 4,5 GPU: 2x GTX 780 1150/1600 RAM: Corsair 16GB 1866Mhz Dominator
Mobo: Gigabyte Z77 UP7 SDD: Samsung 840 PRO 256GB PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold
CPU Kylare: H80I

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Daquis:

Någon som vet hur properties fungerar mellan karaktärerna? Om jag tex köper weed affären med frank, kommer jag få income från det på de andra karaktärerna då? Förövrigt.. Siktet när man sitter i en bil och ska skjuta? Man ser knappt var man skjuter, finns det nåt sätt och låsa fast siktet på ett target?

Ändra till "complex" på siktet bara... O nej, inkomsterna för varje karaktär är individuella.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Ändra till "complex" på siktet bara... O nej, inkomsterna för varje karaktär är individuella.

Hur ändrar man siktet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ghost RS:

Hur ändrar man siktet?

Settings -> display -> weapon target

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Köpt aktier för ca 30k i AnimalArk, hoppas skiten går upp snart asså så jag inte spenderat pengarna på skit, högsta jag sett profit vara på är 800 dollar -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Köpt aktier för ca 30k i AnimalArk, hoppas skiten går upp snart asså så jag inte spenderat pengarna på skit, högsta jag sett profit vara på är 800 dollar -.-

Du kanske borde tjäna lite pengar innan du börjar investera i aktier.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MicroTorrent:

Du kanske borde tjäna lite pengar innan du börjar investera i aktier.

Har 200k, räcker inte det?

Permalänk
Avstängd

Jag valde att döda Trevor på slutet, ångrar det.. Kommer han att vara död för evigt nu??? Måste jag köra om hela storyn!?

Dold text

What ever egentligen, kommer nog mest köra GTA Online ändå..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Har 200k, räcker inte det?

Nej, jag skulle rekommendera att köra igenom storyn och sedan investera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MicroTorrent:

Nej, jag skulle rekommendera att köra igenom storyn och sedan investera.

vad är det för poäng med att investera när spelet är i princip slut? :S

Permalänk
Medlem

Tro mig, det finns extremt mycket mer saker du kan göra även fast du har klarat ut storyn, men visst, ifall du vill tjäna max 800 dollar varje gång du investerar så ska jag inte hindra dig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av M1NT:

Jag valde att döda Trevor på slutet, ångrar det.. Kommer han att vara död för evigt nu??? Måste jag köra om hela storyn!?

Dold text

What ever egentligen, kommer nog mest köra GTA Online ändå..

Hahaha om du nu vill att alla skulle leva kunde du ju valt alternativ C ju?

Vet faktiskt inte men misstänker att det är så ja...

Dold text
Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mr_svahn:

Hahaha om du nu vill att alla skulle leva kunde du ju valt alternativ C ju?

Vet faktiskt inte men misstänker att det är så ja...

Dold text

Shit.. Trodde "Deathwish" innebor att Franklin skulle offra sitt liv för de andra 2 och typ bli dödad..

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av MicroTorrent:

Tro mig, det finns extremt mycket mer saker du kan göra även fast du har klarat ut storyn, men visst, ifall du vill tjäna max 800 dollar varje gång du investerar så ska jag inte hindra dig.

Men jag är en sån som gör alla sidouppdrag o liknande först o tar mig an huvudstoryn sist, kommer det ändå finnas saker att göra?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av M1NT:

Shit.. Trodde "Deathwish" innebor att Franklin skulle offra sitt liv för de andra 2 och typ bli dödad..

Dold text

Så du skippade alltså cutscenen?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Men jag är en sån som gör alla sidouppdrag o liknande först o tar mig an huvudstoryn sist, kommer det ändå finnas saker att göra?

Jadå, skulle rekommendera att köpa gta v stratedgy guide för att se alla extra saker man kan göra och att desto mer uppdrag du gör desto mer sidouppdrag kommer det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MicroTorrent:

Jadå, skulle rekommendera att köpa gta v stratedgy guide för att se alla extra saker man kan göra och att desto mer uppdrag du gör desto mer sidouppdrag kommer det.

Kan du ge ett exempel på vad man kan göra när man gjort alla story missions?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rasmus117:

Kan du ge ett exempel på vad man kan göra när man gjort alla story missions?

Upptäcka allt till 100%, lira online eller bara åka runt o supa, knulla, slåss som sig bör i GTA kanske?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Upptäcka allt till 100%, lira online eller bara åka runt o supa, knulla, slåss som sig bör i GTA kanske?

Finns ju inget syfte såfall att äga tex golfklubben o de dyra då vid slutet?

Permalänk
Medlem

Hittar inte tråden om online-delen, kanske blev borttagen av någon anledning? Är det Sweclockers man ska gå med i? Antar att det är den iaf.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av mr_svahn:

Så du skippade alltså cutscenen?

Kanske, lr var jag för trött för att greppa.. :'(

Permalänk

Extremt taggad inför tisdag!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som typ inte får pengar från fastigheter man äger? Äger 2 med Franklin, Hen house och Smoke on the water och får bara pengar från smoke. På Trevor får jag inte pengar från flygfältet jag köpte och för Michael så får jag inga pengar för Pitchers :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Nån mer än jag som typ inte får pengar från fastigheter man äger? Äger 2 med Franklin, Hen house och Smoke on the water och får bara pengar från smoke. På Trevor får jag inte pengar från flygfältet jag köpte och för Michael så får jag inga pengar för Pitchers :S

Varje ny vecka vid midnatt får du ett sms + pengar för dina fastigheter.
Visa ger dock inte en veckolön, utan du måste göra uppdrag åt dem.

Men man får inte mycket pengar

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Varje ny vecka vid midnatt får du ett sms + pengar för dina fastigheter.
Visa ger dock inte en veckolön, utan du måste göra uppdrag åt dem.

Men man får inte mycket pengar

SMS får jag, men pengar får jag inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Nån mer än jag som typ inte får pengar från fastigheter man äger? Äger 2 med Franklin, Hen house och Smoke on the water och får bara pengar från smoke. På Trevor får jag inte pengar från flygfältet jag köpte och för Michael så får jag inga pengar för Pitchers :S

en del måste du köra uppdrag för att få cash. till exempel, med trevor ska du flyga flygplan och bomba smuggel konkurrenter och dela ut egna paket. sedan har du en liten sandloppa du kan hämta grejer med där du får lite mindre för. sedan får du bonusar ovanpå detta.

7000 för flygplans mission + bonus

5000 för beachbuggy mission + bonus

Visa signatur

PCU Intel i7 3930K 3.2GHz, Grafik Sapphire Radeon HD 7970 3GB GHz-editon Vapor X, ram G.Skill 8GB 2133Mhz, moderkort MSI X79A-GD45 8D,HD Corsair GT 120Gb SSD + ca 3tb. kylning Corsair Hydro H110, nätverk Corsair CX 750W 80+ Bronz,

Permalänk
Medlem
Skrivet av linklink:

en del måste du köra uppdrag för att få cash. till exempel, med trevor ska du flyga flygplan och bomba smuggel konkurrenter och dela ut egna paket. sedan har du en liten sandloppa du kan hämta grejer med där du får lite mindre för. sedan får du bonusar ovanpå detta.

7000 för flygplans mission + bonus

5000 för beachbuggy mission + bonus

Men för flygfältet är det inte alltid ca 12k i veckan plus de man får från uppdragen?