Grand Theft Auto V (Konsol)

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Haglund:

Är det någon här som har koll på vart man kan hitta följande (obs! kan vara spoilers för de som vill upptäcka allt själv):

jag hittade något papper som hade med någon bok/historia att göra ute i öknen. tydligen finns det 50 sidor totalt, har hittat 2 st hittills... påverkar dem 100% completion?

Hittade även någon neddrogad hillbilly ute i öknen som hade någon sorts radar och refererade till mig som CBL (carbon based lifeform?) och efter det oklara snacket jag hade med honom så fick jag en popup som antydde att det finns UFO-delar att hitta... någon som har hittat något/några, samt vad leder det till?

Dold text

Om du skaffar ett Social Club-konto så finns det en karta på hemsidan där alla saker du kan plocka upp finns utmarkerade. Välj "checklist" och gå längst ner på sidan, där kan du sen till höger ovanför kartan välja att visa "not found" för att se vilka du har kvar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Lustigt att du skriver det, känner exakt samma sak och fick erfara precis det du skrev i din spoiler. Vore tråkigt att missa något, är själv en riktig "stenvändare" i alla spel jag kör igenom, måste upptäcka allt. Jag tror inte att det påverkar ens chanser att klara spelet till 100% dock, däremot undrar jag lite saker om just 100%. Är det någon här som har koll på vart man kan hitta följande (obs! kan vara spoilers för de som vill upptäcka allt själv):

jag hittade något papper som hade med någon bok/historia att göra ute i öknen. tydligen finns det 50 sidor totalt, har hittat 2 st hittills... påverkar dem 100% completion?

Hittade även någon neddrogad hillbilly ute i öknen som hade någon sorts radar och refererade till mig som CBL (carbon based lifeform?) och efter det oklara snacket jag hade med honom så fick jag en popup som antydde att det finns UFO-delar att hitta... någon som har hittat något/några, samt vad leder det till?

Dold text

Angående ditt första "problem" jag tror det ingår i 100% inte 100% säker dock, kolla om det är en achievement för det eller står nåt i statsen om det

Ditt andra problem, detta kanske är ett bra ställe att börja leta på?

Eller kanske runt dessa antenner?

Dom ligger granne med detta fängelset. Enda stället där det droppat rätt rejält i frames är på denna parkering framför ingången annars har det flytit på riktigt bra å då har jag låst upp så gott som hela kartan med landfordon

Dold text
Visa signatur
Permalänk
Medlem

Är denna sida säker att beställa ifrån?

http://www.pointdeal.se/124474/grand-theft-auto-v-gta-5

345kr för GTA V är ju bra pris!

Visa signatur

AMD Ryzen 1700 | Vega RX 56 | 32gb DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Om ni som mig har gjort alla Lester missions och är färdig med storyn. Kan ni göra detta random encounter(om ni inte gjort det). Så har ni en extra chans att håva in lite pengar.

http://s21.postimg.org/xkqdgfl8n/Untitled.jpg

Go to hitch lift 1 with Michael(I saw someone do it with Franklin though) to pick the guy up. He should tell you about an increase in stock on the way to the airport. Before you pick the guy up though make sure all of your characters are invested in Tinkle stocks.

If someone is replaying the game for money I would suggest doing this encounter after the last heist but before the assasination missions.

Dold text

Har gjort den där men den jävla börsen låg nere i typ en vecka så jag kunde inte casha in ngt alls.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Lustigt att du skriver det, känner exakt samma sak och fick erfara precis det du skrev i din spoiler. Vore tråkigt att missa något, är själv en riktig "stenvändare" i alla spel jag kör igenom, måste upptäcka allt. Jag tror inte att det påverkar ens chanser att klara spelet till 100% dock, däremot undrar jag lite saker om just 100%. Är det någon här som har koll på vart man kan hitta följande (obs! kan vara spoilers för de som vill upptäcka allt själv):

jag hittade något papper som hade med någon bok/historia att göra ute i öknen. tydligen finns det 50 sidor totalt, har hittat 2 st hittills... påverkar dem 100% completion?

Hittade även någon neddrogad hillbilly ute i öknen som hade någon sorts radar och refererade till mig som CBL (carbon based lifeform?) och efter det oklara snacket jag hade med honom så fick jag en popup som antydde att det finns UFO-delar att hitta... någon som har hittat något/några, samt vad leder det till?

Dold text

Går inte att missa ngt. Allt är i ordning när det gäller story missions. Ja du måste hitta alla ufo-delar, ja du måste hitta alla sidorna och ja du måste hitta lla jäkla ubåtsdelar. Det är ett jävla jobb att få 100%

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanso:

Är denna sida säker att beställa ifrån?

http://www.pointdeal.se/124474/grand-theft-auto-v-gta-5

345kr för GTA V är ju bra pris!

De har ganska låga poäng på Prisjakt. Du kan ju kolla vad folk säger där och avgöra själv.

EDIT: Tydligen har de någon form av "VIP medlemskap" som du får se upp för. Verkar kosta 400;- per månad... personligen skulle jag avråda dig från att köpa då de kör med lockpriser.

Saxat från deras villkor (Mina kommentarer är kursiva)

Vid din registrering till VIP-medlemskapet har du accepterat, att PointDeal får dra 5 kronor för 5 dagars VIP-medlemskap på PointDeal och våra andra sidor. Detta gäller också vid "fri" frakt (som kostar 5;- )

PointShop.se, PointBlog.se og PointTrade.se
(värde 45 kronor), Inklusive att medlemskapet löper som ett förbetalt abonnemang.
När du köper ett VIP-medlemskap kommer vi att uppgradera dina användarkonton av hemsidorna ovan, tills du aktivt väljer att avanmäla medlemskap eller det inte finns pengar på kortet för betalning. I det senare fallet kommer du inte behålla din status som VIP-medlem tills det finns pengar på kontot igen.

Ditt VIP-medlemskab gör att du får gratis frakt på PointDeal. Dessutom får du också ut mycket mer av våra andra hemsidor.

PointShop.se , PointBlog.se og PointTrade.se

Du tjänar bl.a. 100 % extra poäng på alla kampanjer på PointShop, fler bloggnings-möjligheter på PointBlog och låga handelsavgifter på PointTrade.

Efter prövotidens slut kommer ditt VIP-medlemskap automatiskt bli förnyat, om du inte säger upp det. PointDeal kommer sen att dra 360 kronor var 30:e dag (motsvarande 9 kronor/dagligen), tills du aktivt avanmäler abbonemanget.

Dold text

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Lustigt att du skriver det, känner exakt samma sak och fick erfara precis det du skrev i din spoiler. Vore tråkigt att missa något, är själv en riktig "stenvändare" i alla spel jag kör igenom, måste upptäcka allt. Jag tror inte att det påverkar ens chanser att klara spelet till 100% dock, däremot undrar jag lite saker om just 100%. Är det någon här som har koll på vart man kan hitta följande (obs! kan vara spoilers för de som vill upptäcka allt själv)

Haha klockren beskrivning, jag känner mig också som en "stenvändare"! Lirade ett par timmar i går men inget storyuppdrag alls, betar av allt annat på kartan att göra innan jag gör dem så jag inte missar något. Spelet tenderar ju dock att placera ut fler saker att göra när man gjort klart ett sidouppdrag...

Visa signatur

En av två halvor i spelpodcasten Gejma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Om du skaffar ett Social Club-konto så finns det en karta på hemsidan där alla saker du kan plocka upp finns utmarkerade. Välj "checklist" och gå längst ner på sidan, där kan du sen till höger ovanför kartan välja att visa "not found" för att se vilka du har kvar.

Förlåt om det är en riktigt "noobig" fråga..
Men gjorde ett Social Club-konto igår. men när jag går in och kollar hur alla gubbar ligger till i stats osv så står allting på 0% :/

vad har jag missat? ( har klarat ca 40% av spelet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Om du skaffar ett Social Club-konto så finns det en karta på hemsidan där alla saker du kan plocka upp finns utmarkerade. Välj "checklist" och gå längst ner på sidan, där kan du sen till höger ovanför kartan välja att visa "not found" för att se vilka du har kvar.

Vet någon om det går att få upp alla andra "collectibles" på den kartan? Typ stunt-jumps mm? Jag ser bara breven på min men det kanske beror på att jag inte har klarat något stunt-jump ännu?

Permalänk
Skrivet av Ghost RS:

Förlåt om det är en riktigt "noobig" fråga..
Men gjorde ett Social Club-konto igår. men när jag går in och kollar hur alla gubbar ligger till i stats osv så står allting på 0% :/

vad har jag missat? ( har klarat ca 40% av spelet)

Har du knutit ditt konto till antingen ditt Xbox eller PS3-konto?

Servrarna är rätt instabila nu, så ibland hoppar progressen ner till 0% för mig med.

Skrivet av Nasso:

Vet någon om det går att få upp alla andra "collectibles" på den kartan? Typ stunt-jumps mm? Jag ser bara breven på min men det kanske beror på att jag inte har klarat något stunt-jump ännu?

Jag har klarat ett par hopp, dom har inte dykt upp på kartan.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jag har klarat ett par hopp, dom har inte dykt upp på kartan.

Ok det var synd. :/

Permalänk
Medlem

[QUOTE="n_sandstrom;13910160"]Har du knutit ditt konto till antingen ditt Xbox eller PS3-konto?

Servrarna är rätt instabila nu, så ibland hoppar progressen ner till 0% för mig med.

Jag spelar bara för att det är kul så jag är inte så tekniskt lagd
hur knyter man det? Det står till höger PS3 och när jag klickar på det så kan jag byta till xbox :/ eller är jag ute o cyklar som vanligt

Permalänk

[QUOTE="Ghost RS;13910197"]

Skrivet av n_sandstrom:

Har du knutit ditt konto till antingen ditt Xbox eller PS3-konto?

Servrarna är rätt instabila nu, så ibland hoppar progressen ner till 0% för mig med.

Jag spelar bara för att det är kul så jag är inte så tekniskt lagd
hur knyter man det? Det står till höger PS3 och när jag klickar på det så kan jag byta till xbox :/ eller är jag ute o cyklar som vanligt

Du behöver gå in på inställningarna för din profil också (kugghjulet uppe till höger på hemsidan), så har du en flik med "Linked Accounts"

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

[QUOTE="n_sandstrom;13910217"]

Skrivet av Ghost RS:

Du behöver gå in på inställningarna för din profil också (kugghjulet uppe till höger på hemsidan), så har du en flik med "Linked Accounts"

Tack så jätte mycket

Permalänk
Medlem

Är det bara för mig statistiken på Social club inte stämmer?
Står typ att jag knappt har klarat någonting i spelet när jag i själva verket klarat över 40% (vilket står i spelet)

Är det en bugg eller något som jag inte fattar? (haha som vanligt)

Permalänk
Testpilot

Social club verkar rejält överbelastat så jag tror inte statistiken stämmer för någon, det enda som verkar uppdatera sig för mig är vilka uppdrag jag klarat, vilka bilar jag kört med de olika karaktärerna stämmer inte alls.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Avstängd

En fråga till er som klarat huvudstoryn:

Vad valde ni (a, b eller c?) samt vad tyckte ni om slutet? Själv valde jag C då det kändes som det enda naturliga valet o tyckte väl att det var kul, lite mesig avslutning hemma hos Devon bara...

Dold text

Vad är det bästa sättet att få ihop cash nu när alla stora stötar är avklarade? Menar om det finns något som liknar Lesters uppdrag senare i sidouppdragen så man kan köpa aktier i förväg osv?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Social club verkar rejält överbelastat så jag tror inte statistiken stämmer för någon, det enda som verkar uppdatera sig för mig är vilka uppdrag jag klarat, vilka bilar jag kört med de olika karaktärerna stämmer inte alls.

Jag verkar ha fått in en del statistik för bilar och liknande nu. Men den verkar inte stämma alls... Är nog lite gammal data. Men till en början hade jag också bara info om uppdrag. De ska nog få ordning på det. Tycker det tagit ganska lång tid nu dock... En vecka efter release och fortfarande så dåligt. Oftast går det ju inte att ta bilder med mobilen i spelet heller för den måste ladda upp bilderna till social club.

Permalänk
Skrivet av Tanso:

Är denna sida säker att beställa ifrån?

http://www.pointdeal.se/124474/grand-theft-auto-v-gta-5

345kr för GTA V är ju bra pris!

Välj bara att betala frakten på 80kr iställlet, då kostar speler 425kr inkl. frakt. Det är fortfarande bra mycket billigare än närmaste konkurrent på prisjakt som har ett pris på 499kr + frakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Jag verkar ha fått in en del statistik för bilar och liknande nu. Men den verkar inte stämma alls... Är nog lite gammal data. Men till en början hade jag också bara info om uppdrag. De ska nog få ordning på det. Tycker det tagit ganska lång tid nu dock... En vecka efter release och fortfarande så dåligt. Oftast går det ju inte att ta bilder med mobilen i spelet heller för den måste ladda upp bilderna till social club.

Fasiken är det bara för mig statsen inte alls funkar.. står typ 0% på allting

Permalänk
Medlem

Äntligen fått min Special Edition utgåva från UK. Tog ett tag

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Ghost RS:

Fasiken är det bara för mig statsen inte alls funkar.. står typ 0% på allting

Har du spelat något efter du kopplade ihop ditt PSN- och Social club-konto? utan det tror jag inte det funkar eftersom allt laddas upp till Social club medan du spelar. Men som sagt så krånglar det en hel del, det är massor av bilar jag vet att jag har kört som ändå inte visas som körda.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

Har du spelat något efter du kopplade ihop ditt PSN- och Social club-konto? utan det tror jag inte det funkar eftersom allt laddas upp till Social club medan du spelar. Men som sagt så krånglar det en hel del, det är massor av bilar jag vet att jag har kört som ändå inte visas som körda.

Ja jag spelade några timmar igår.. gjorde några uppdrag, sköt lite människor & fixade 2 bilar
men ingenting syns

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Äntligen fått min Special Edition utgåva från UK. Tog ett tag

Då finns det hopp att mitt kommer i veckan dock ej SE.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk

Bästa sättet jag funnit att dra in cash efter main story och assasination är tro det eller ej Lifeinvader aktierna.

Pendlar mellan ca 1.7 och ca 2.8 i pris kan få sitta i upp till 2-3 veckor innan den gått upp resp ned men verkar hyffsat stabilt. Finns säkert bättre sätt men det här är iaf ett sätt.

För att förtydliga, man kan göra en profit på ca 40%. Nu tycker säkert någon att det inte är något jämfört med de galna profit% man kan få på assasination men tills jag hittar något annat så tycker jag det är bra. (hade det varit irl hade man dött av glädje)

OBS! inte alltid den går upp till 2.8, brukar sälja vid 2.5 för att inte behöva vänta ytterliggare en cykel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloodgrin:

Bästa sättet jag funnit att dra in cash efter main story och assasination är tro det eller ej Lifeinvader aktierna.

Pendlar mellan ca 1.7 och ca 2.8 i pris kan få sitta i upp till 2-3 veckor innan den gått upp resp ned men verkar hyffsat stabilt. Finns säkert bättre sätt men det här är iaf ett sätt.

För att förtydliga, man kan göra en profit på ca 40%. Nu tycker säkert någon att det inte är något jämfört med de galna profit% man kan få på assasination men tills jag hittar något annat så tycker jag det är bra. (hade det varit irl hade man dött av glädje)

OBS! inte alltid den går upp till 2.8, brukar sälja vid 2.5 för att inte behöva vänta ytterliggare en cykel.

Funderar seriöst på att spela om storyn o vänta med Lesters uppdrag tills jag gjort sista stöten. Sitter i nuläget på mellan 25-30m på varje karaktär

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Inte särskilt relevant fråga i denna tråd men jag försöker ändå. Spontanköpte Xbox för att kunna spela GTA V och var så ivrig att jag började spela med en lokal profil. Efter ett tag gjorde jag en Live-profil och tänkte att det går väl att synka ihop sen, men icke.

Går detta eller måste jag börja om från noll om jag vill använda Live-profilen?

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Inte särskilt relevant fråga i denna tråd men jag försöker ändå. Spontanköpte Xbox för att kunna spela GTA V och var så ivrig att jag började spela med en lokal profil. Efter ett tag gjorde jag en Live-profil och tänkte att det går väl att synka ihop sen, men icke.

Går detta eller måste jag börja om från noll om jag vill använda Live-profilen?

Nej det går inte att synka en lokal profil med en LIVE profil.

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem

Känns som att man får mycket sämre betalt för sina uppdrag i detta spel, oftast får man ju ingenting alls för mödan...

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Har gjort 75% av spelet. Gjort allt utom Yoga, Dart, triatholn och annan tråkigt skit.
Startar spelet, spelar en kvart stänger av. Finner det inte roligt längre.

Får se hur länge GTA Online håller en fast.