Copyswede halverar kopieringsavgiften på hårddiskar och USB-minnen

Permalänk

Innebär det att vi konsumenter kommer få tillbaka pengar om dem nekas att ta avgifter på hårddiskar?

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

På Copyswedes näste en vecka tidigare - Vi vill inte förlora "lön", vi kan väl säga att vi halverar avgiften tills vidare.

Det är bättre att dem tar en smula från skattebetalarna och portionerar ut dem beroende på hur populära verken är utan vinstintresserade pajasar i någon slags corporation please give us your money swedes.

Visa signatur

Core i5, gtx660

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av minibite3:

Folket borde inte vara rädda för myndigheter. Myndigeterna borde vara rädda för folket! Dags för att vi agerar tycker jag.
Sluta köp USB-minnen, sluta köp externa hårddiskar, sluta köpa DVD/CD-skivor. Upplys vänner och släkt om detta, sprid buskapet.

KÖP lösa flashminnen och kortläsare, köp hårddisk-kabinett med hårddisk. Använd er fantasi och visa att lagar går att ändra på! Det finns ingen vanlig medborgare som vill ha denna avgift. Så avskaffa den borde egentligen inte vara något problem.

Som ensam är man inte särskillt stark och kan inte göra så mycket åt saken, men ju fler som vaknar och inser vilken idiotiavgift detta är desto snabbare kan vi avskaffa den. Denna människas semster vill inte jag betala:

http://resources1.mynewsdesk.com/files/6060b8e2e4bff387e93b92...

Kunde inte ha sagt det bättre själv! Men det krävs nog lite värre beslut för att få Sverige att vakna

Argumentera på forum är väll ett steg i rätt riktning

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Bättre än innan men usbminne/ extern hdd är fortfarande helt uteslutet att köpa inom sveriges gränser för mej tills avgiften är helt borttagen.
UMA ska ha en applåd för att dom står på sig mot copyswede!

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eriand:

Så nu ska de stackars artisterna bara få halva ersättningen de är berättigade till?

hurdiedurdie.

Undrar verkligen hur stor % av denna "Avgift" går till artisterna och hur stor % copyswedes anställda själv sätter i fickorna?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Undrar verkligen hur stor % av denna "Avgift" går till artisterna och hur stor % copyswedes anställda själv sätter i fickorna?

Om det är som i musikbranchen i stort så går väl allt till Copyswede och en liten liten del till artisterna. De som försvarar upphosvrättens existens med att "artisterna måste få betalt" är ena jävla får. Rättighetshavarna är de enda som tjänar på det. Jag har aldrig sett en artist som tyckt illa om piratkopiering, eller privatkopiering för den delen, såvida det inte vart beställningsjobb från skivbolagen. Nej, sannerligen... Hela branchen är sneknullad och det är vi som får betala.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om det är som i musikbranchen i stort så går väl allt till Copyswede och en liten liten del till artisterna. De som försvarar upphosvrättens existens med att "artisterna måste få betalt" är ena jävla får. Rättighetshavarna är de enda som tjänar på det. Jag har aldrig sett en artist som tyckt illa om piratkopiering, eller privatkopiering för den delen, såvida det inte vart beställningsjobb från skivbolagen. Nej, sannerligen... Hela branchen är sneknullad och det är vi som får betala.

This this this this!

Musik branschen har inte hängt med på många år, kommer ihåg när alla hade mp3 spelare och det inte fanns lagliga sätt att få tag i mp3 filer och när itunes och likande kom så ville dom ha 15 spänn per låt. Musik branschen tog död på sig självt men saker som Copyswede som håller den här jävla cirkusen levande.

Artisterna har inte tjänat mycket på att sälja plattor på väldigt länge, de lever på spelningar/tröjor och sånt skoj.

Sen att företaget inte är statligt och tjänar pengar på en lagstadgad avgift är helt otroligt, jag är inte för statlig kontroll men kom igen, detta är så dumt att det inte finns.

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk

Halvera avgiften?

Tänker fortfarande inte ge dom pengar

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Entusiast

Jag tycker att telefonbolagen i Sverige i samarbete med Spotify gör det absolut bästa jobbet med att hindra piratkopiering. Jag syftar på alla "Teckna nytt abenomang och få Spotify premium i 6 månader" och liknande. När du har skaffat det är du fast. Man vänjer sig vid hur sjukt smidigt spotify är, trots att snabbknappar på tangentbord och headset inte fungerar med det. (Seriöst Logitech och Razer, spotify support gief!)
Jag är fast och måste fortsätta prenumerera på det livet ut, precis som många andra jag känner. Så igen av oss laddar ner musik olagligt för vi har redan i princip allt tack vare spotify.

Det borde copyswede tänka på, ge oss bra alternativ istället för att ta våra pengar ofrivilligt

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blargmode:

Jag tycker att telefonbolagen i Sverige i samarbete med Spotify gör det absolut bästa jobbet med att hindra piratkopiering. Jag syftar på alla "Teckna nytt abenomang och få Spotify premium i 6 månader" och liknande. När du har skaffat det är du fast. Man vänjer sig vid hur sjukt smidigt spotify är, trots att snabbknappar på tangentbord och headset inte fungerar med det. (Seriöst Logitech och Razer, spotify support gief!)
Jag är fast och måste fortsätta prenumerera på det livet ut, precis som många andra jag känner. Så igen av oss laddar ner musik olagligt för vi har redan i princip allt tack vare spotify.

Det borde copyswede tänka på, ge oss bra alternativ istället för att ta våra pengar ofrivilligt

Hehe. Livet ut? Med tanke på hur kortlivade all tidigare musikmedia varit då det kommit något nytt som tagit över så tror jag det är en något kortsiktig tanke.Vet inte hur många format som kommit och gått de senaste 50 åren, men det är en hel del ;).

Som vanligt i dessa trådar så har även du rört ihop det med skillnaden mellan piratkopiering och privatkopiering. Copyswede jagar inte illegala fildelare på något sätt. Börjar bli ganska uttjatat ;).

Men det är en intressant tanke ändå. Istället för lagstiftning om att vi skall ha något i stil med copyswede så borde staten uppmuntra dessa lösningar som exempelvis spotify i mobilen om det nu är så viktigt att adressera problemet. På detta sätt kommer privatkopieringen minska ordentligt vilket gör ligister som copyswede om möjligt än mer överflödiga än de är idag.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

ge mig allt för 1000:- / mån och inget fjant om ska du ha det så krävs det... ge mig allt i ett basutbud. TV/Telefon/Internet och då menar jag inte 6 kanaler telefon som ringer en gång /vecka osv utan ge mig ett ok basutbud och sen om jag vill ha extra så, typ hd-tv gigabit internet mm .

Jag tror de flesta i detta land vill ha en tv/telefon och ett internet som leverar det som är sagt ( vilket det inte gör för många idag ) sen finns det de som vill ha mer.

Tror nog att mycket av piratkopieringen skulle försvinna om jag fick ladda ner och se jägarna 2 idag i bra kvalité
För just idag vill jag se en film.
I morgon kanske jag inte ens använder dator eller andra tjänster, men jag betalar för det.

Är det en helt idiotisk tanke eller?
Ja det är det väl utifrån bolagen som alltid vill tjäna mer...
eller tjänar de mer på detta?

Tanken är ju förstås att det delas med alla musiker/pc programtillverkare/spel och film mm. Då betalar jag en fast summa tar det jag vill ha och bryr mig inte ett skit om vem som får pengarna, fast jag är laglig och mår kanske lite bättre

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gigdata:

ge mig allt för 1000:- / mån och inget fjant om ska du ha det så krävs det... ge mig allt i ett basutbud. TV/Telefon/Internet och då menar jag inte 6 kanaler telefon som ringer en gång /vecka osv utan ge mig ett ok basutbud och sen om jag vill ha extra så, typ hd-tv gigabit internet mm .

Jag tror de flesta i detta land vill ha en tv/telefon och ett internet som leverar det som är sagt ( vilket det inte gör för många idag ) sen finns det de som vill ha mer.

Tror nog att mycket av piratkopieringen skulle försvinna om jag fick ladda ner och se jägarna 2 idag i bra kvalité
För just idag vill jag se en film.
I morgon kanske jag inte ens använder dator eller andra tjänster, men jag betalar för det.

Är det en helt idiotisk tanke eller?
Ja det är det väl utifrån bolagen som alltid vill tjäna mer...
eller tjänar de mer på detta?

Tanken är ju förstås att det delas med alla musiker/pc programtillverkare/spel och film mm. Då betalar jag en fast summa tar det jag vill ha och bryr mig inte ett skit om vem som får pengarna, fast jag är laglig och mår kanske lite bättre

Well. Det är ett enormt jättemisstag du gjort. Även du rör ihop det med piratkopiering och privatkopiering. Denna nyhet handlar inte om piratkopiering utan om det andra. Skilj på dessa ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Tror väl snarare att de sänkt den för att man inte ska kunna gå runt den och samtidigt få en lågt pris.
Jag draaar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Med de priser som råder nu så kommer väl ingen att köpa hårddiskar ändå och när det stabiliserat sig igen så finns ju alltid utlandet. När den fascistiska organisationen lagts ner då kan man återigen börja handla lagringsmedia i Sverige utan att sponsra en parasit-FÖRENING som tror sig vara en myndighet. Dags att lagpröva deras existensberättigande snarast.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Söderbäck:

Hehe. Livet ut? Med tanke på hur kortlivade all tidigare musikmedia varit då det kommit något nytt som tagit över så tror jag det är en något kortsiktig tanke.Vet inte hur många format som kommit och gått de senaste 50 åren, men det är en hel del ;).

Som vanligt i dessa trådar så har även du rört ihop det med skillnaden mellan piratkopiering och privatkopiering. Copyswede jagar inte illegala fildelare på något sätt. Börjar bli ganska uttjatat ;).

Men det är en intressant tanke ändå. Istället för lagstiftning om att vi skall ha något i stil med copyswede så borde staten uppmuntra dessa lösningar som exempelvis spotify i mobilen om det nu är så viktigt att adressera problemet. På detta sätt kommer privatkopieringen minska ordentligt vilket gör ligister som copyswede om möjligt än mer överflödiga än de är idag.

Ah, tabbe av mig där. Dock förstår jag inte vad dom har emot privatkopiering. Det är ungefär som att protestera emot att folk spelar krocket. Det finns nog inte många kvar som gör det när piratkopiering är så mycket lättare och smidigare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blargmode:

Ah, tabbe av mig där. Dock förstår jag inte vad dom har emot privatkopiering. Det är ungefär som att protestera emot att folk spelar krocket. Det finns nog inte många kvar som gör det när piratkopiering är så mycket lättare och smidigare

Näe men dom har inget emot privatkopiering. Det finns en Europalag (som jag är dåligt inläst på) som säger att de länder som tillåter privatkopiering också skall ha ett system för att plocka in pengar för att privatkopiering förekommer. Copyswede har bara axlat det ansvaret (någon måste ju göra det enligt lag).

Felet ligger snarare i att tankesättet kring privatkopiering utvecklades i en tidsera innan internet fanns och tankesättet fungerar dåligt i dagens samhälle. Detta i samband med att mediaindustrin troligen lobbat ganska hårt för att få in extra inkomst på ett idag något ologiskt resonemang. Det gör att det är svårt att förändra lagarna med logik och sunt förnuft då tunga ekonomiska krafter motverkar denna logik.

Som tillägg förstår jag varför privatkopieringsavgiften tillkommit. När kasettbanden var det dominerande mediet att ha musik på så privatkopierades det hej vilt. Det var alltså ett betydande inkomstbortfall under denna tid. Och att förbjuda all typ av kopiering till kasettband fungerade inte riktigt. Så det var ett rimligt beslut då. Idag privatkopieras det i mycket mindre utsträckning (tror jag iaf) så denna lag fyller inte den nödvändiga funktion som den gjorde för 30 år sedan.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

Copyswede - för att hårddiskarna inte är dyra nog redan.

Skrivet av davaa:

Bättre, men inte acceptabelt.

Skrivet av Orkar:
Skrivet av Sambuccashake:

Må de brinna i helvetets eldar iallafall.

Ha ha...:) Jag håller med!:)

Skrivet av karjix:

Jasså blev dom äntligen rädda för en omfattande granskning så dom sänker avgiften för att få bort alla ögon som stirrar på dom.

Inte rädda för granskning men dom försöker väl sänka avgiften för att slippa bli granskade. Det är lite som på Lyxfällan där banker godkänner lån och där inkassobolag framstår som generösa och skriver av hela eller delar av skulden för att det ska se bra ut för respektive företag.:P Så tror jag det är.:/

Skrivet av Qwarkman:

Går åt rätt håll iallafall. Men man får hoppas att avgiften försvinner helt.

När Putin kom till makten så sa han att X antal departement skulle försvinna p.g.a. de kostade för mycket (läs: han behövde pengarna till annat:P) och det hade ju varit skönt om staten insåg att Copyswede. bara kostar och är en papperstiger som ger mest pengar till sig själv och väldigt lite till alla andra.

Skrivet av Atlas Tasume:

Kanske bara för att alla företag började med sina "Undvik-avgift" paket?

Jo det kan ju ha spelat in tror jag.:)

Skrivet av fille3002:

Copyswede - för att hårddiskarna inte är dyra nog redan.

Ha ha..:D:D Bra slogan!:DxD

Copyswede, gör livet mycket dyyrare! (Jag tänker på Mac Donald's slogan här...:D).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Hjälpsam

[ironi]Fan vad juste av Copyswede, jag ääälskar dom!![/ironi]

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Söderbäck:

Hehe. Livet ut? Med tanke på hur kortlivade all tidigare musikmedia varit då det kommit något nytt som tagit över så tror jag det är en något kortsiktig tanke.Vet inte hur många format som kommit och gått de senaste 50 åren, men det är en hel del ;).

Som vanligt i dessa trådar så har även du rört ihop det med skillnaden mellan piratkopiering och privatkopiering. Copyswede jagar inte illegala fildelare på något sätt. Börjar bli ganska uttjatat ;).

Men det är en intressant tanke ändå. Istället för lagstiftning om att vi skall ha något i stil med copyswede så borde staten uppmuntra dessa lösningar som exempelvis spotify i mobilen om det nu är så viktigt att adressera problemet. På detta sätt kommer privatkopieringen minska ordentligt vilket gör ligister som copyswede om möjligt än mer överflödiga än de är idag.

Så klart inte.. Copyswede såg ju att de inte kunde konkurera med APB så de valde en annan lag att tjäna pengar på.. För att vara riktigt ärlig.. Finns ens privatkopiering idag? Sedan att Copyswede försöker straffa alla pga. vad ett par få gör är bara komiskt! Girigheten regerar tydligen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Avstängd

Med andra ord, Copyswede bestämmer sig för att tillfällit själa hälften så mycket som de brukar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FANTEN:

Sluta köpslå med djävulen!!!
Copyswede vet hur idiotiska deras krav är. Sänker kraven för att ha större chans att få dom accepterade och det finns inget som hindrar dom att sen försöka höja dom i framtiden. På så sätt vinner dom en match och kan dra sina ärenden vidare sen.
Nä detta har inget att göra med summan dom vill lägga på. Det ska helt enkelt inte existera nån "privatkopieringsavgift" för PRIVATkopieringen är redan utrotad av piratkopieringen och andra alternativ som iTunes etc. Vem sjutton lånar CDskivor och kassettband av varandra idag för att spela av dom? Privatkopiering finns inte längre enligt mig.

Avgiften måste bort och det från alla medier. Även CD/DVDskivor.

Beslut tagan av en skiljenämnd kan inte överklagas, det kommer krävas lagändring i så fall. Jag tror det mer handlar om ren självbevarelsedrift där CS, precis som du säger, är pinsamt medvetan om orimligheten i deras anspråk och genom att ge efter hoppas man berättiga sin egen existens. Tragiskt nog finns det ingen insyn i skiljnämndens förfarande så det kan slå åt båda hållen om det sitter puckon där. Vi håller tummarna!

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

De tar betalt för PRIVAT kopiering, inte PIRAT kopiering. Men eftersom de flesta av dagens original är belagda med DRM av diverse slag och därmed inte går att kopiera (om man nu inte kringgår kopieringsskyddet, vilket man inte får), så kan man ju fråga sig vad de tar betalt för?
Dessutom är det ju högst tveksamt om USB-minnen och externa hårddiskar först och främst används till att lagra privatkopierat material. Jag skulle snarare säga att merparten av användningen av USB-minnen och externa hårddiskar inte innefattar lagring av privatkopierat material.

Sedan så är det ju upp åt väggarna att belägga alla digitala medier som man kan tänkas lagra sina privatkopior på med en avgift, oavsett vad de används till egentligen. Om man nu måste ha en avgift, så bör den i så fall läggas på kostnaden för originalet, så att det bara är personen som köper originalet (och därmed har möjlighet att kopiera det) som belastas med avgiften.

Hela ide'n med avgift på media som kan tänkas användas i privatkopieringssyfte är absurd.

ja jo det visste jag nog egentligen men då jag skrev det där hade jag nog drabbats av tillfällig minnesförlust sry för onödigt inlägg.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Jag har aldrig sett en artist som tyckt illa om piratkopiering...

Finns flera exempel, Metallica t.ex som jagade fildelare med blåslampa. Men visst finns det undantag, Muse t,ex. Jag kunde ladda ner hela deras senaste album från deras hemsida (nu går det inte så det kanske var ett misstag från deras sida?).

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det om man skickar efter USB-minnen mm från andra länder? Slipper man avgiften då, eller lägger tullen på någon extra avgift som kompensation? Någon som vet?

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av QL:

Hur fungerar det om man skickar efter USB-minnen mm från andra länder? Slipper man avgiften då, eller lägger tullen på någon extra avgift som kompensation? Någon som vet?

Det är ett sätt att slippa undan avgiften ja, ingen extra avgift betalas utan ditt usb minne är 100% copyswede fritt

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Tjänar inte artister/upphovsmän nog med pengar..

Nej nu tänker jag för att hämnas ladda ner upphovsrättsskyddat material i mängder. Men jag uppmanar ingen annan att göra det.

Först ska jag börja sabba för de överbetalda i porrbranschen

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Beslut tagan av en skiljenämnd kan inte överklagas, det kommer krävas lagändring i så fall. Jag tror det mer handlar om ren självbevarelsedrift där CS, precis som du säger, är pinsamt medvetan om orimligheten i deras anspråk och genom att ge efter hoppas man berättiga sin egen existens. Tragiskt nog finns det ingen insyn i skiljnämndens förfarande så det kan slå åt båda hållen om det sitter puckon där. Vi håller tummarna!

Det sitter nog några äldre damer och herrar som inte har en aning om vad det handlar om.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Det är ett sätt att slippa undan avgiften ja, ingen extra avgift betalas utan ditt usb minne är 100% copyswede fritt

Då ska jag skicka efter mina USB-minnen och externa diskar från andra länder fortsättningsvis. Jag vill inte göda Copyswede.

Visa signatur

Varför önska sig fred jorden när man kan få krig på månen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av QL:

Då ska jag skicka efter mina USB-minnen och externa diskar från andra länder fortsättningsvis. Jag vill inte göda Copyswede.

Ett enklare sätt är som du förmodligen redan göra så här http://www.sweclockers.com/artikel/14427-extern-lagring-utan-...

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]