Skyrim Mods (Bra mods här)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Nån som har en aning om varför min mus i spelet går segare en vad den gör i windows?
Den typ "laggar" fram eller hur man ska beskriva det...

Menar du att den släpar? Det kan hända mig med ibland. För mig kan spelet flyta bra och så kommer man in ett hus eller nåt (bara på vissa ställen) så gick fps:en ner till 12 Hatar sånt. Skyrim verkar vara så ooptimerat

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

Stäng av mouse smoothing och Vsync (byt till fps limiter, ställ in på 60/59). Har för mig att modden " OneTweak " gjorde något vettigt på den fronten också. Har för mig att det inte tar bort det helt, men det hjälper en hel del.

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Menar du att den släpar? Det kan hända mig med ibland. För mig kan spelet flyta bra och så kommer man in ett hus eller nåt (bara på vissa ställen) så gick fps:en ner till 12 Hatar sånt. Skyrim verkar vara så ooptimerat

Behöver inte ens vara i spelet, kan vara i menyn när man precis har kommit till "load" "save" m.m.
När jag drar runt musen där så är den sjukt seg mot hur jag drar den..

Permalänk
Skrivet av anon186252:

Stäng av mouse smoothing och Vsync (byt till fps limiter, ställ in på 60/59). Har för mig att modden " OneTweak " gjorde något vettigt på den fronten också. Har för mig att det inte tar bort det helt, men det hjälper en hel del.

Ao, tack.
Googla på "mouse smoothing" och fick upp en som hade samma problem då och en sa hur man skulle stänga av det och vsync, nu funkar det betydligt bättre!

Permalänk

Jag kör onehand + shield
ska jag lira heavy eller light gear ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredrikkarlsson:

Jag kör onehand + shield
ska jag lira heavy eller light gear ?

Samma som mig. Jag kör light. armor Enda orsaken är för att få lite mer action när jag fightas. Jag behöver röra på mig konstant.

Heavy känd mer kötta rakt på och hugg hugg hugg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Skrivet av jejja:

Samma som mig. Jag kör light. armor Enda orsaken är för att få lite mer action när jag fightas. Jag behöver röra på mig konstant.

Heavy känd mer kötta rakt på och hugg hugg hugg.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja att bara stå och hugga/slå blir ganska hjärndött efter ett tag. Körde min första karaktär så och det var ju kul ändå när det var första gången men är inget jag kommer köra igen.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinardirith:

Ja att bara stå och hugga/slå blir ganska hjärndött efter ett tag. Körde min första karaktär så och det var ju kul ändå när det var första gången men är inget jag kommer köra igen.

Jag spelat för första gången utan fusk. Riktigt kul. Imperial warrior med svärd, sköld och pilbåge. Lägger skillpionts i 1 hand, block, bow och light armor. Lvl 12 nu och är på god väg att rensa upp the silver hand (jag valde att bli varulv). Försöker crafta och enchanta så mycket jag kan för att bygga upp skillpints i dem också.

2 drakar är nere.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X, ASUS AM4 ROG STRIX B450-F GAMING, 16Gb DDR4, MSI GeForce GTX 1070 Ti ARMOR 8G, 256Gb SSD, Windows 10

Permalänk
Skrivet av jejja:

Samma som mig. Jag kör light. armor Enda orsaken är för att få lite mer action när jag fightas. Jag behöver röra på mig konstant.

Heavy känd mer kötta rakt på och hugg hugg hugg.

Skickades från m.sweclockers.com

Ao, fick bli light!
Funderar dock på vad som kan va roligast och samtidigt en utmaning, shield+one hand eller köra duelwield

Permalänk
Avstängd

Det är en sak jag verkligen saknar från Morrowind, (säga vad man vill om systemet annars) att man kunde kontrollera varje enskilt slag, det skulle jag vilja kunna göra i Skyrim också...

Vore roligare om man fick tänka bakom varje enskilt slag om hur/var/när man vill sätta in det.
Då är tungt roligt som den tycker jag, om man kan arbeta sig utan för mycket grinding till skill där man kan placera slag inom träffzoner, mm exakt så att man tar skitmycket om man träffar rätt (men normalt så att det inte blir orealistiskt) osv.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Något gör att mitt skyrim via steam bara stängts av ibland!
Fett störande ifall man inte har sparat på ett tag

Såklart någon mod som inte funkar till 100% men
kan man på något vis använda sig av något program som säger till vilket mod de är som inte funkar som det ska?

Permalänk
Avstängd

Har haft samma problem och jag kan inte heller identifiera vad det beror på... skitskumt är det i allafall när det typ bara tvärdör som det gjorde för mig utan förvarning.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Mitt la av när minnet tog slut. Hittade en lösning dock och det är SKSE.ini som man måste modifiera

Så här ser min ut och originalet är 256 på båda [Memory] och det är för lite. När minnet når maxvärdet på DefaultHeapInitialAllocMB så kraschar Skyrim. Filen ska ligga i SKSE mappen

[Display]
iTintTextureResolution=2048

[General]
ClearInvalidRegistrations=1

[Memory]
DefaultHeapInitialAllocMB=768
ScrapHeapSizeMB=256

Modden OneTweak som ni nämnde kunde jag inte använda då jag inte kunde justera ljusstyrkan efter att den är installerad och allt blev på tok för ljust. Bara att radera den igen

Angående Heavy Armor så blir det bättre ju mer skillpoints man lägger på Heavy Armor. Man bör även leta reda på Steed Stone som gör att man blir mycket snabbare. Dock har jag aldrig lyckats hitta den stenen

Edit:
Klantade mig i panik och sprang in i en råttfälla med taggar på. Ska starta om med en Warrior Heavy Armor och Two-Handed bara för att gå emot gänget ovanför . Som vanligt så spelar jag i Legendary svårighetsgrad med 3 - 4 mercs

Skills får bli följande:
Heavy Armor
Two-Handed ;negativa är skydd mot bågskyttar
Smithing ;man kan skippa denna om man hittar flaskor som ökar smith skillsen
Restoration ;kan vara bra om man hamnar i kritiskt läge
Enchanting

Kanske också lite magiskt ljus så man ser i mörkret. Är lite svårt att hålla en fackla när man har ett tvåhandsvapen eller så låter man en bot hålla i facklorna. Får se hur det blir

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av Mizzarrogh:

Det är en sak jag verkligen saknar från Morrowind, (säga vad man vill om systemet annars) att man kunde kontrollera varje enskilt slag, det skulle jag vilja kunna göra i Skyrim också...

Vore roligare om man fick tänka bakom varje enskilt slag om hur/var/när man vill sätta in det.
Då är tungt roligt som den tycker jag, om man kan arbeta sig utan för mycket grinding till skill där man kan placera slag inom träffzoner, mm exakt så att man tar skitmycket om man träffar rätt (men normalt så att det inte blir orealistiskt) osv.

Inte riktigt det du frågade efter men den här kanske är intressant om du inte redan har den

http://www.nexusmods.com/skyrim/mods/12615/?

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Avstängd

Den skall jag kolla upp, ser ut som någonting man kunde kombinera ihop med andra grejer om den fungerar som tänkt.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk

Skyrim är ett fantastiskt spel och det är kul att se att det finns så mycket intresse fortfarande, både från modskapare och spelare. Det enda jag tycker är synd att ifall man skulle modda det rejält att det tar så lång tid. Har kikat både på kungen och dansgaming som bägge har rätt rejäla modlistor. Synd att man inte bara kan ladda ner alltihopa inklusiver filerna från %user% katalogen.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Mitt la av när minnet tog slut. Hittade en lösning dock och det är SKSE.ini som man måste modifiera

Så här ser min ut och originalet är 256 på båda [Memory] och det är för lite. När minnet når maxvärdet på DefaultHeapInitialAllocMB så kraschar Skyrim. Filen ska ligga i SKSE mappen

[Display]
iTintTextureResolution=2048

[General]
ClearInvalidRegistrations=1

[Memory]
DefaultHeapInitialAllocMB=768
ScrapHeapSizeMB=256

Modden OneTweak som ni nämnde kunde jag inte använda då jag inte kunde justera ljusstyrkan efter att den är installerad och allt blev på tok för ljust. Bara att radera den igen

Angående Heavy Armor så blir det bättre ju mer skillpoints man lägger på Heavy Armor. Man bör även leta reda på Steed Stone som gör att man blir mycket snabbare. Dock har jag aldrig lyckats hitta den stenen

http://vignette3.wikia.nocookie.net/elderscrolls/images/d/df/TESV_The_Steed_Stone.png/revision/latest?cb=20120125063811

Edit:
Klantade mig i panik och sprang in i en råttfälla med taggar på. Ska starta om med en Warrior Heavy Armor och Two-Handed bara för att gå emot gänget ovanför . Som vanligt så spelar jag i Legendary svårighetsgrad med 3 - 4 mercs

Skills får bli följande:
Heavy Armor
Two-Handed ;negativa är skydd mot bågskyttar
Smithing ;man kan skippa denna om man hittar flaskor som ökar smith skillsen
Restoration ;kan vara bra om man hamnar i kritiskt läge
Enchanting

Kanske också lite magiskt ljus så man ser i mörkret. Är lite svårt att hålla en fackla när man har ett tvåhandsvapen eller så låter man en bot hålla i facklorna. Får se hur det blir

Jag hittar inte den filen, kan du vara mer specifik vart den ligger?
etc "E:\SteamLibrary\steamapps\common\Skyrim"

Permalänk
Inaktiv

@AMD-FX
Onetweak bör inte göra något dumt med ljusstyrkan, vad jag vet, så det var lite förvånande. Kanske är något med ini filerna. Det enda som jag kan tänka mig är att din ini inte vill vara med när borderless windowed är där, bara en gissning dock.

@Conditioned:
Prova att fråga någon om de kan tänka sig att dela sin installation. Det är verkligen inte svårt att göra. Ett par orsaker att det inte görs är troligen pga att folk vill ha något eget, och skapare av moddarna inte är sugna på att godkänna det.
Jag vet att många som har långa modlistor inte tar sig tiden att ordna så de är kompatibla, i rätt ordning, patchar, och vad mer som kan tänkas behövas. Det är därför det krashar för det mesta Vet inte hur det är med Kungen och Dansgaming, men då de är rätt stora så skulle jag tippa på att de inte lägger jätte mycket tid på att få det fullt fungerande utan fokuserar istället på att faktiskt streama, och göra youtube videos. Vad ville jag komma fram till med detta? Jo, jag tänkte bara säga att du ofta kommer kunna installera hipp som happ, lite vad som, och ändå känna dig rätt nöjd med reslutatet. Alternativt ha många moddar, men bara ticka i de du vill använda för den saven. Alla har inte samma smak, jag är en petfia som vill ha allt som går att ha, medans du kanske ville ha en massa häftiga spells och lite finare texturer, och någon annan lite skoj från sidan vars namn inte skall nämnas

@fredrikkarlsson:
Du måste skapa den har jag för mig, det finns dock alltid en genväg för sådant!

Permalänk
Skrivet av anon186252:

@Conditioned:
Prova att fråga någon om de kan tänka sig att dela sin installation. Det är verkligen inte svårt att göra. Ett par orsaker att det inte görs är troligen pga att folk vill ha något eget, och skapare av moddarna inte är sugna på att godkänna det.
Jag vet att många som har långa modlistor inte tar sig tiden att ordna så de är kompatibla, i rätt ordning, patchar, och vad mer som kan tänkas behövas. Det är därför det krashar för det mesta Vet inte hur det är med Kungen och Dansgaming, men då de är rätt stora så skulle jag tippa på att de inte lägger jätte mycket tid på att få det fullt fungerande utan fokuserar istället på att faktiskt streama, och göra youtube videos. Vad ville jag komma fram till med detta? Jo, jag tänkte bara säga att du ofta kommer kunna installera hipp som happ, lite vad som, och ändå känna dig rätt nöjd med reslutatet. Alternativt ha många moddar, men bara ticka i de du vill använda för den saven. Alla har inte samma smak, jag är en petfia som vill ha allt som går att ha, medans du kanske ville ha en massa häftiga spells och lite finare texturer, och någon annan lite skoj från sidan vars namn inte skall nämnas

Dansgaming höll på i 5 dagar just för att se till att allting är någorlunda kompatibelt och krashfritt. Kungen menade också på att han hade hållit på länge med att få det krashfritt. Jag har frågat runt lite just om det här och det är tydligen olagligt, iaf i Usa. Vet inte varför det skulle vara det bethesda äger väl alla rättigheter ändå men det är vad folk säger. Hursomhelst är det synd, för det är lätt gjort att dra ner några gb och testa ett modkit men att tillbringa 2-4 dagar med att modda är för de allra flesta inte roligt eller tillräckligt viktigt.

Därför det är lite synd.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

@AMD-FX
Onetweak bör inte göra något dumt med ljusstyrkan, vad jag vet, så det var lite förvånande. Kanske är något med ini filerna. Det enda som jag kan tänka mig är att din ini inte vill vara med när borderless windowed är där, bara en gissning dock.

@Conditioned:
Prova att fråga någon om de kan tänka sig att dela sin installation. Det är verkligen inte svårt att göra. Ett par orsaker att det inte görs är troligen pga att folk vill ha något eget, och skapare av moddarna inte är sugna på att godkänna det.
Jag vet att många som har långa modlistor inte tar sig tiden att ordna så de är kompatibla, i rätt ordning, patchar, och vad mer som kan tänkas behövas. Det är därför det krashar för det mesta Vet inte hur det är med Kungen och Dansgaming, men då de är rätt stora så skulle jag tippa på att de inte lägger jätte mycket tid på att få det fullt fungerande utan fokuserar istället på att faktiskt streama, och göra youtube videos. Vad ville jag komma fram till med detta? Jo, jag tänkte bara säga att du ofta kommer kunna installera hipp som happ, lite vad som, och ändå känna dig rätt nöjd med reslutatet. Alternativt ha många moddar, men bara ticka i de du vill använda för den saven. Alla har inte samma smak, jag är en petfia som vill ha allt som går att ha, medans du kanske ville ha en massa häftiga spells och lite finare texturer, och någon annan lite skoj från sidan vars namn inte skall nämnas

@fredrikkarlsson:
Du måste skapa den har jag för mig, det finns dock alltid en genväg för sådant!

Borde inte det, men det går inte att ändra ljuset över huvud taget var skjutreglaget än står någonstans. Det funkar när jag tar bort modden igen. Måste krocka med någon mannan mod

Skrivet av fredrikkarlsson:

Jag hittar inte den filen, kan du vara mer specifik vart den ligger?
etc "E:\SteamLibrary\steamapps\common\Skyrim"

Ja du måste skapa den själv. Den ska i alla fall ligga i SKSE mappen. Du har väl SKSE installerat?
Eftersom jag använder Mod Organizer och inte Nexus Mod Manager ligger den inte på samma ställe som på din dator, men den ska nog ligga i \Skyrim\Data\Skse\skse.ini om jag inte missminner mig

Btw, jag kör Mage nu då red wolf bet ihjäl mig på legend svårighetsgraden. Hatar Rödvargar och högre när man är krigare, ett bett och sedan är man död om man inte har satsat mycket på liv. Magiker är kalas, men robe som klädsel är värdelöst om man möter spjutkastande rieklings eller högre rankade bågskyttar. Man får planera mer om man ska överleva i legend level.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

@AMD-FX
Hmm.. Nä du, aldrig hört att ljusstyrkan skulle låsa sig, eller att modden skulle pilla på den alls :/ Du kan dock upplysa skaparen om det, om du har tid. Om inte du vinner något på det, kan det ju hjälpa någon annan i alla fall

Hehe, blir ju inge skoj om det inte är lite svårt. Kämpa på!

@Conditioned:
Olagligt?.. Hur är det olagligt.. Har de inte papper på att de äger ensamrätt utav distribution, bör de väl rimligen inte ha något att säga till om.. Only in Murika antar jag. Fattar att person1 blir tjurig om person2 skulle påstå att person1s verk var person2s, men utan pappersarbetet kan man ju inte klaga, så vitt jag vet. Jag trodde i alla fall att det var sådant man hade patent till, och allt vad de nu heter. Och att ta sådant på ett spel du inte tjänar pengar på, och dessutom, det är ett spel du ej haft en hand i att skapa.. Nää jag tror ärligt talat inte att det skulle godkännas öht..
Helt rätt, det är många som inte vill ta sig sådan tid till att fixa till ett spel, eller har möjligheten ens. Lite därför jag inte förstår varför folk skulle se ett problem i att dra upp något sådant, det är ju lite som SMC (Skyrim Mod Combiner, eller nått åt de hållet), den drar du ner alla moddar själv och sedan packar programmet ihop allt åt dig. Hur är det annorlunda? Skillnaden är att det ena är krångligare än det andra, egentligen. Men i för sig, den är tydligare med att visa vem som gjort vad..
Ähh, för mycket på morgonen. Men men, nu har jag något kul att klura på under dagen, tack tack
Hmm, a, men då har de lagt mer tid än de flesta faktiskt, vet inte vad de fokuserat på, men med tidsspannet låter det främst som att vara noga med att inte ha moddar som ej är kompatibla, samt i rätt ordning. Annars kan du alltid kika på t ex " H8Cr1me ", 1000 moddar, försöker verkligen att få det bra, dvs patchar även ljus moddarna som inte ens skapar någon krash.. Han har gjort om detta ett par ggr också.. Sjukt lirare, men det blir ett fint resultat (det tar ju lite olika tid från person till person också, vissa vet ju exakt hur allt ska göras, och därför tar det kanske 1/10 av tiden det skulle göra för en nybörjare)

Permalänk
Skrivet av anon186252:

@AMD-FX
Onetweak bör inte göra något dumt med ljusstyrkan, vad jag vet, så det var lite förvånande. Kanske är något med ini filerna. Det enda som jag kan tänka mig är att din ini inte vill vara med när borderless windowed är där, bara en gissning dock.

@Conditioned:
Prova att fråga någon om de kan tänka sig att dela sin installation. Det är verkligen inte svårt att göra. Ett par orsaker att det inte görs är troligen pga att folk vill ha något eget, och skapare av moddarna inte är sugna på att godkänna det.
Jag vet att många som har långa modlistor inte tar sig tiden att ordna så de är kompatibla, i rätt ordning, patchar, och vad mer som kan tänkas behövas. Det är därför det krashar för det mesta Vet inte hur det är med Kungen och Dansgaming, men då de är rätt stora så skulle jag tippa på att de inte lägger jätte mycket tid på att få det fullt fungerande utan fokuserar istället på att faktiskt streama, och göra youtube videos. Vad ville jag komma fram till med detta? Jo, jag tänkte bara säga att du ofta kommer kunna installera hipp som happ, lite vad som, och ändå känna dig rätt nöjd med reslutatet. Alternativt ha många moddar, men bara ticka i de du vill använda för den saven. Alla har inte samma smak, jag är en petfia som vill ha allt som går att ha, medans du kanske ville ha en massa häftiga spells och lite finare texturer, och någon annan lite skoj från sidan vars namn inte skall nämnas

@fredrikkarlsson:
Du måste skapa den har jag för mig, det finns dock alltid en genväg för sådant!

Jag kör genom steam, så då behöver man ju inte köra via nexus etc?

Skrivet av AMD-FX:

Borde inte det, men det går inte att ändra ljuset över huvud taget var skjutreglaget än står någonstans. Det funkar när jag tar bort modden igen. Måste krocka med någon mannan mod

Ja du måste skapa den själv. Den ska i alla fall ligga i SKSE mappen. Du har väl SKSE installerat?
Eftersom jag använder Mod Organizer och inte Nexus Mod Manager ligger den inte på samma ställe som på din dator, men den ska nog ligga i \Skyrim\Data\Skse\skse.ini om jag inte missminner mig

Btw, jag kör Mage nu då red wolf bet ihjäl mig på legend svårighetsgraden. Hatar Rödvargar och högre när man är krigare, ett bett och sedan är man död om man inte har satsat mycket på liv. Magiker är kalas, men robe som klädsel är värdelöst om man möter spjutkastande rieklings eller högre rankade bågskyttar. Man får planera mer om man ska överleva i legend level.

Jag kör genom steam, så då behöver man ju inte köra via nexus etc?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fredrikkarlsson:

Jag kör genom steam, så då behöver man ju inte köra via nexus etc?

Vänta, vänta..
Har du SKSE installerat ? (korrekt)
Om ja, och du endast vill använda steam, så får du tyvärr pula lite i alla fall, då jag inte tror att det finns en steam-version utav modden i fråga..
Om nej, då får du installera det och då i samma veva skapa denna fil. Jag misstänker dock att något annat är knasigt om du använder steam rakt av.. Steam ska man helst undvika vad gäller moddning, dvs installera spelet via steam och sedan undviker du det. NMM har blivit bättre, men jag skulle ändå säga att man bör använda MO. Steammoddning skapar alltid problem med tiden, och det är, tja, näst intill omöjligt att se vart felet är, och när det uppkom, osv.

Permalänk
Medlem

skse finns väl bara på skse.silverlock.org ? eller har jag fel?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

@AMD-FX:
Snabb sökning motsäger dig, vilket var rätt förvånande.. Börjar dock få en rätt klar bild av problematiken.. Gissar på att de flesta som sitter och kör via steam inte ens snubblat över guider som S.T.E.P

Permalänk
Medlem

Jag personligen kör Nexus alla dar i veckan än över mods som finns på Steam Workshop. Jag vill ha kontroll över mitt nedladdande. Det fanns en mod som inte fanns på Nexus förut som jag var tvungen att ha som heter Skyrim Unbound, dock hade han en länk till en en annan server för dom som inte ville ta ner från Steam. Nu har han dock öppnat ett konto på Nexus också

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Inaktiv

@AMD-FX:
http://steamworkshopdownloader.com
Vet inte om den funkar superbt, men jag tror att den funkade ett par ggr för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon186252:

@AMD-FX:
http://steamworkshopdownloader.com
Vet inte om den funkar superbt, men jag tror att den funkade ett par ggr för min del.

Den kände jag inte till Bra att veta

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag som är latare än latast undrar om någon vänlig själ kan ge mig en lista över moddar jag bör skaffa om det enbart är grafiken jag vill uppgradera? Jag vill bara ha originalspelet fast med betydligt bättre grafik och det känns som en djungel av ENB:er etc för mig som inte är insatt.

Visa signatur

🎮 ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | AMD Ryzen 9 7900X @ 5,6 GHz | MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 12GB | 32 GB DDR5 @ 5600 MHz | 1 TB PCIe 3 SSD
💻 Asus TUF Gaming A15 | AMD Ryzen 7 5800H @ 4,4 GHz | NVIDIA GeForce RTX 3060 | 16 GB DDR4 @ 3200 MHz | 512 GB PCIe 3 SSD
📽 Intel NUC 8 | Intel Core i3 8109U @ 3,6 GHz | 8 GB DDR4 @ 2400 MHz | 250 GB SATA SSD
📺 LG OLED65B16 | 📺 ASUS VA247HE | 🖱 Logitech G502 X | ⌨️ Logitech G413 TKL | 🔈 Argon Audio Forte A5 | 🎧 Sennheiser HD 650 & FiiO K5 Pro ESS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beemo:

Jag som är latare än latast undrar om någon vänlig själ kan ge mig en lista över moddar jag bör skaffa om det enbart är grafiken jag vill uppgradera? Jag vill bara ha originalspelet fast med betydligt bättre grafik och det känns som en djungel av ENB:er etc för mig som inte är insatt.

Det finns populära ENBs som Realvision och NLA som ser hyfsat fotorealistiska ut i vissa lägen. NLAs andra screenshot ser underbart ut.

Om du vill få skyrim att se bättre ut utan att förlita dig på en ENB så prova I Cant Believe Its NOT An ENB (mycket mer lättdrivet)

Det finns ett gäng ljussättnings overhauls också som RLO och ELFX. De är inte ENBs men de förstärker upplevelsen och fungerar bra ihop med ENBs.

För texturepacks kan du kika på Skyrim HD och Tamriel Reloaded HD.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself