Vilket spel har ni spenderat mest tid på?

Permalänk
Medlem

Ultima Online, ca. 2500 timmar på 7 år

Visa signatur

Nostalgi: i7-2600K@5.0Ghz, Obsidian 650D, Noctua NH-U9BSE2, AX850, [img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/mjt9ux.png[/img]
Nuvarande: 7950X3D, RTX4070-S, X670-E Asus Prime, ROG Loki 1000WSFX, MP700 Pro, Liquid Freezer II, G. Skill Trident 6400Mhz, Raijintek Thetis Window
Övrigt: Alienware m15 R7 i7-12700H RTX3060 | DALI Mentor 1 + Opticon vokal

Permalänk
Medlem

cod 4 - 1000h
cod WaW 400h~
mw2 600h
black ops 70h
mw3 0h
bf3 150h still ticking

cod har gått utför sedan mw1...

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk

lägger man ihop alla pokémon-spel så lär det vara alldeles för lång tid :/
Halo 3 har jag inte koll på, men där har jag lagt ner många många timmar
bf3 48h...
Portal (1) till pc drygt 2h och har då klarat ut det (story mode) 2 ggr dock kört igenom det på mitt 360 2-3 ggr innan

Permalänk
Medlem

Tillbaka i tiden så var det väl lätt "Half Life", och alla dess expandtioner och tillägg. Men då man inte spelar så mycket spel längre, så lär det nog bli "Angry Birds" i webmiljö. Vet inte hur många timmar man har lagt ner på det. Det är ju så ruggigt beroendeframkallande så det är inte sant.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Har spenderat över 100 dagar på min Hunter i Wow. Totalt mer än 150 dagar xD

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk

Counter-Strike 1.6 ~2500h, CoD 4~500h, CoD mw2~500h, HoN~600h

Permalänk
Medlem

Mest återkommande spelet måste vara BF2. Vet inte timmarna.

Hade 200h i BFBC2 och har 100h i BF3.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk

Counterstrike 1.6: 1527.6 timmar sedan mätaren infördes. Spelat till och från med uppehåll.

Permalänk
Inaktiv

Om man ser till alla spel jag någonsin spelat de senaste 22 åren totalt så är det väl en cirka 40.150 timmar
Castlevania Symphony of the Night och Dawn of Sorrow har bägge timers stannat på max timmar vilket är 99 eller något sådant och då har jag minst lagt 20 timmar till på dem. Det är säker fler spel där timern slutat, men det är för många för att komma ihåg.

Åren går så fort och timmarna rinner iväg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

WoW över 1300 days played totall med alla chars :=

Det är i snitt 12 timmar per dag sen WoW släpptes i USA, mer om man räknar på när det släpptes i EU eftersom det skiljer 4 månader på de 2 releaserna :S

Anyways, de spel jag spenderat mest tid på genom tiderna är WoW och Diablo 2.
WoW ca 350 timmar /played och då raidade jag igenom allt content i vanilla förutom Sapphiron och Kel'Thuzad och allt content innan Sunwell släpptes i TBC sen blev det mer casual.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

World of warcraft såklart!

runt 300dagar på min main.
ca 110 dagar på alts.
men som alla vet är typ över 30% av tiden afk i shat, dalaran eller ogr/sw lol.
har spelat sedan nov -06, Men pauser på upp till 9 månader i sträck.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

CS 1.6 - 16000~h spritt över 7 år (1.0 - 1.6). Tyngdpunkten mellan 2001 och 2005, sen tog WoW över under 1 år med lika intensivt spelande som i början av CS. Efter WoW lite "sporadiskt" CS-spelande (antagligen mer än de flesta spelat ändå :S, men lite för att vara med mina mått mätt) mellan 2007-2009. Sen har viljan försvunnit helt. SOM TUR ÄR. Numera luktar _alla_ spel finnig tonårshy och smågodis och jag får kväljningar när jag varit dumdristig nog att installera något sånt. Slagit bakut helt, vilket är iofs väldigt skööönt. Numera känns att spela lika aktuellt som att gå och sätta sig i en sandlåda och gräva med hink och spade. Tackar spelföretagen för att dom säljer samma spel till oss flera gånger om. Och folk fortsätter att imponeras av "ny" grafik i smartphones, som i själva verket har funnits i 10+ år på PC och Konsol. Rent hjärntvättat och hypat det är. Hjälper mig själv att inte vilja spela längre. Bara få kväljningar.

Visa signatur

Strömförsörjning: Fractal Design Newton R2 1000W PSU || Minne: 4 x Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 || Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+ || Processor: AMD Phenom II X2 555 Black Edition (Upplåst 4 cores) || Ljudkort: Creative SB X-FI Titanium || Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX || OS-disk(-ar): 2 x Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"

Permalänk
Medlem

CS 1.6, 982h sammanlagt

Visa signatur

Define R3 | 2500k @ 3,3GHz | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Asus GTX 560Ti | 8GB CL9 1333hz XMS3 | Antec 550W

Permalänk
Medlem

Bah, vädret är fint idag. Skulle till att skriva något, gav upp och hittar ingen delete funktion :P.

Visa signatur

Strömförsörjning: Fractal Design Newton R2 1000W PSU || Minne: 4 x Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 || Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+ || Processor: AMD Phenom II X2 555 Black Edition (Upplåst 4 cores) || Ljudkort: Creative SB X-FI Titanium || Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX || OS-disk(-ar): 2 x Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"

Permalänk

final fantasy 7 och hearts of iron 2

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

mmm Deus Ex Human Revolution och Missing Link i för många timmar typ spelat dom 10 ggr var

Visa signatur

/// Vattenkyld 750D \\\

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unpas:

CS 1.6 - 16000~h spritt över 7 år (1.0 - 1.6). Tyngdpunkten mellan 2001 och 2005, sen tog WoW över under 1 år med lika intensivt spelande som i början av CS. Efter WoW lite "sporadiskt" CS-spelande (antagligen mer än de flesta spelat ändå :S, men lite för att vara med mina mått mätt) mellan 2007-2009. Sen har viljan försvunnit helt. SOM TUR ÄR. Numera luktar _alla_ spel finnig tonårshy och smågodis och jag får kväljningar när jag varit dumdristig nog att installera något sånt. Slagit bakut helt, vilket är iofs väldigt skööönt. Numera känns att spela lika aktuellt som att gå och sätta sig i en sandlåda och gräva med hink och spade. Tackar spelföretagen för att dom säljer samma spel till oss flera gånger om. Och folk fortsätter att imponeras av "ny" grafik i smartphones, som i själva verket har funnits i 10+ år på PC och Konsol. Rent hjärntvättat och hypat det är. Hjälper mig själv att inte vilja spela längre. Bara få kväljningar.

Har du sovit förbi indie scenen?
Samt är jag retro samlare och bara du tittar lite finns det enormamängder riktigt bra spel från början av 80-talet till mitten av 90-talet (samt enorma mängder riktigt bra peka klicka äventyr som monkey Island 1-3, sam & Max hit the road, etc etc)

Kan ge dig listor med bra spel alla kategorier, så nämn din smak.

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk

Säkert mer än 3000 timmar på WoW...

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk

jag har nog runt 500 + days played på mitt wow account tror det mesta uppkom under tbc. Då vart det raids på kvällen och resten av tiden afk'a man framför ah'n

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Skrivet av Fusy:

Svårt att tro på detta..

24x365=8760h
8760x7=61320h
20000/61320h=~ 0.33.

Du menar att du under 7 år har spelat 8h (24*0.33) varje dag?
Är du en progamer som försörjer dig via dota kanske det kan vara rimligt, men du ska fan ligga top 10 i världen med dessa speltider då de mest kända lagen tränar 3-5 timmar (effektiv träning) per dag.

Vart det nollor för mycket eller har du bara jävligt mycket fritid över?

Ont.
1.5kh cs 1.6 (över 7 år)
600h wow
1k Diverse (bf serien, tf2, l4d osv.

Förut spelade jag 7 timmar per dag efter jobbet.. det låter ju inte så orimligt om man slänger in lan varannan helg.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fusy:

Svårt att tro på detta..

24x365=8760h
8760x7=61320h
20000/61320h=~ 0.33.

Du menar att du under 7 år har spelat 8h (24*0.33) varje dag?
Är du en progamer som försörjer dig via dota kanske det kan vara rimligt, men du ska fan ligga top 10 i världen med dessa speltider då de mest kända lagen tränar 3-5 timmar (effektiv träning) per dag.

Vart det nollor för mycket eller har du bara jävligt mycket fritid över?

Ont.
1.5kh cs 1.6 (över 7 år)
600h wow
1k Diverse (bf serien, tf2, l4d osv.

Inte alls omöjligt. Själv spelade jag 3 dygn, sov 2, spelade 3, sov 2, vecka ut, vecka in, månad ut månad in, år ut år in, osv, med några få avbrott för ärenden och irl saker :S. Var känd på gamers.nu som public-h***n nr1 av "eliterna" eftersom jag aldrig körde LAN, enbart hemifrån. När folk la sig så var jag vaken, de hann ofta lägga sig och vakna 2 ibland 3 ggr, innan jag somnade med pannan på tangentbordet.

Direkt resultat: Relativt bra på ett datorspel. Vilken grej att ta med sig till en anställningsintervju va!? Not.
Senare följder: 1. Flintis tidigt (vid 26, om det nu har med spelet att göra genom dålig kost eller om det är annat :S). 2. Sneögd på vänster öga. Muskeln slappnade av på CRT-tiden (man använder ju periferi-seendet) och vänsterögat kollar nu med liten svag brytning åt vänster. Kul? :S 3. Diskbråck i korsryggen som ger ischias-smärtor som heter duga. Muskler är ju icke längre existerande och är man nära 2 meter med gamnacke redan från unga år så får inte ryggen det lättare av extrem gaming utan motion precis. 4. Absolut värsta följden. Tog för hårt i min son för 2 år sedan efter ett dygns spelande, det gick bra, men följderna på det har tagit lång tid att komma igenom. Straff och det socialas efterspel som är straff på straffet.

Jag säger som så. Jag hatar min egen naivitet att inte akta mig för trötthet. I min värld kunde man ju somna vid ratten o köra av vägen eller krocka, som övertrött, men jag trodde på något sätt aldrig att trötthet födde aggressivitet/grinighet/irritation. Och iaf kunde absolut inget hända i hemmets lugna vrå, "för jag var ju en lugn person". Jag är en lugn person, men trötthet gör saker med en. Nu vet jag och aktar mig.

Och det känns skönt att inte ha ett sug efter små gubbar som springer runt på en bildskärm längre. Bara så. Ska inte klanka ner på dom som älskar spel, men själv är jag less.

Visa signatur

Strömförsörjning: Fractal Design Newton R2 1000W PSU || Minne: 4 x Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 || Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+ || Processor: AMD Phenom II X2 555 Black Edition (Upplåst 4 cores) || Ljudkort: Creative SB X-FI Titanium || Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX || OS-disk(-ar): 2 x Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"

Permalänk
Skrivet av Unpas:

Inte alls omöjligt. Själv spelade jag 3 dygn, sov 2, spelade 3, sov 2, vecka ut, vecka in, månad ut månad in, år ut år in, osv, med några få avbrott för ärenden och irl saker :S. Var känd på gamers.nu som public-h***n nr1 av "eliterna" eftersom jag aldrig körde LAN, enbart hemifrån. När folk la sig så var jag vaken, de hann ofta lägga sig och vakna 2 ibland 3 ggr, innan jag somnade med pannan på tangentbordet.

Varför kom detta inlägget upp i mina citat?

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Varför kom detta inlägget upp i mina citat?

Råkade klicka in "citera flera" på några stycken inlägg och raderade inte alla.

Visa signatur

Strömförsörjning: Fractal Design Newton R2 1000W PSU || Minne: 4 x Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9 || Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3, Socket-AM3+ || Processor: AMD Phenom II X2 555 Black Edition (Upplåst 4 cores) || Ljudkort: Creative SB X-FI Titanium || Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX || OS-disk(-ar): 2 x Corsair SSD Force Series GT 120GB 2.5"

Permalänk

WoW desvärre.. kanske runt 500 days på alla gubbar sammanlagt över 6 år, glad att jag slutade 1 år sedan

Visa signatur

l Asus P8Z77-V Pro l i5 3570k l Asus Gtx 680 Dcii OC l

l Corsair Veng. 8gb l FSP Aurum 700W 80+G l Intel 330 - 120 gb l

l Nzxt Switch 810 vit l

Permalänk
Medlem

1300 timmar på cs 1.6, inte så mycket eftersom jag har spelat cs under 6 års tid.

Är ändå ganska bra eftersom de mesta av timmarna är pcw och compedative

Permalänk
Medlem

De jag har spenderat mest tid på är nog cs 1.6 ca. 3000-4000 timmar med 2 accounts o.o Minecraft ha jag spenderat ca. 2000 timmar under 2 år, ca 50 av dom är på gratis versionen lol

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Inaktiv

Utan tvekan, Fallout 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Satt och la en notis på mitt TF2, 741h totalt.
Nyfiken på vilka spel ni har "ödslat" mest tid på?

Mina är TF2 på 741h och wow, på runt 600h & BF2 240h
sen visst har man spenderat på många många andra spel, men dessa två är nog det mest omfattade.

Sen har vi annars mario liren till NES/SNES

Jag har en jävla massa tid på WoW/Sc2, dock har mina kompisar 2000h ena och andra har 3000h

Permalänk
Medlem

Ok, det här är ett flashspel men det är fortfarande ett spel. Har spelat Shellshock Live pretty much varje dag sen mitten av april 2011.
Då jag hade semester förra sommaren så blev det ~6 timmar varje dag. Nu när jag jobbar och tränar så blir det ungefär 30-60 min per dag, 3-4 timmar på helgen.

För er som är nyfikna på spelet: http://www.kongregate.com/games/kChamp/shellshock-live?acompl...

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk

~1300h i mw2 och måste säga att jag hatar det spelet nu...

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)