Vilket spel har ni spenderat mest tid på?

Permalänk
Medlem

Elasto Mania
Ragnarok Online
Starcraft Brood War

Permalänk
Entusiast

Minecraft överlägset, har inte någon fast statistik på det men jag har spelat mycket ända sedan tidig alfa.

Sen tror jag GTA IV hamnar högt på listan

Har 620 timmar på Dungeon defenders enligt steam, men där är mycke afk tid på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Utbildning är aldrig fel spela är roligare dock
Ska väl inte direkt klaga då jag avsatt en hel del till utbildning men vad är det man säger man lär så länge man lever

Jag spelar själv rätt mycket quake. Försöker kombinera det med studier men börjat tappa den här terminen känner jag. Däremot kan jag tycka att folk som spelar wow 24/7 antagligen skulle må bättre av att göra något konstruktivt vid sidan av sitt spelande. Typ haka på en fysik-kurs eller liknande. Jag har upptäckt nu på senare år att det kan va kul att plugga lite kurser vid sidan av jobb och spelande Har man den drivkraften att kunna lägga ner så mycket tid på spel så har man antagligen en drivkraft som kan användas till något mer konstruktivt.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Maplestory solklart! 3 år intensivt lirande med 36 timmars dubbel exp med endast kisspauser... Tvåa är grand turismo på ps2/3 , räknar man kortspel så vinner trots allt poker... mitt levebröd i 11 år.

Permalänk
Skrivet av dirtywilly:

Maplestory solklart! 3 år intensivt lirande med 36 timmars dubbel exp med endast kisspauser... Tvåa är grand turismo på ps2/3 , räknar man kortspel så vinner trots allt poker... mitt levebröd i 11 år.

fast räknar man genom tiderna så ligger nintendo 8-bits spel som super mario bra till battle of olympus Kid icarus och zelda brutalt bra till, Arkad spel så vinner Double dragon svinstort! många 1000 lappar i form av femkronor på spelbutiken... GAme boy ligger Tetris skadat bra till, och på nokia 3210 och 3310 masken;)
600 timmar cs med

Permalänk
Medlem

Förmodligen Pro Evolution på delad första plats med WoW. Sen finns jävligt många timmar spenderade på Diablo spelen och även gamla Dota. Innan spelade jag bara för att jag liksom var besatt av det, dock så har det blivit mycket mindre spelande på den senaste tiden. Blir bara på fritiden/kvällar men det gör faktiskt att man njuter mer av spelen som man inte orkade ta sig igenom, t.ex Skyrim.

Permalänk
Medlem

Ett tips till alla er som är intresserad av hur mycket tid ni lägger ner, Skaffa http://www.xfire.com Det loggar hur mycket man spelar!
Mycket smidigt program som jag har använt sen 2005.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Fl1ppZy:

har du verkligen spelat så mycket det är i genomsnitt ca12 timmar per dag sedan spelet släpptes.

Multiboxing på en del efter TBC

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag spelar själv rätt mycket quake. Försöker kombinera det med studier men börjat tappa den här terminen känner jag. Däremot kan jag tycka att folk som spelar wow 24/7 antagligen skulle må bättre av att göra något konstruktivt vid sidan av sitt spelande. Typ haka på en fysik-kurs eller liknande. Jag har upptäckt nu på senare år att det kan va kul att plugga lite kurser vid sidan av jobb och spelande Har man den drivkraften att kunna lägga ner så mycket tid på spel så har man antagligen en drivkraft som kan användas till något mer konstruktivt.

Självklart är det så det går alltid att avsätta speltid till något mer konstruktivt det är hur man prioriterar.
Jag är glad att jag faktiskt är så gammal som jag är å inte var allt för spelintresserad(eller hade pengar för det heller) då jag pluggade. CS kom ju in lite å trampade där ett tag men det gick ju skapligt ändå
Hade jag pluggat nu hade det nog varit tyngre är jag rädd då jag spelar på tok för mycket.

Skrivet av ceogar:

Ett tips till alla er som är intresserad av hur mycket tid ni lägger ner, Skaffa http://www.xfire.com Det loggar hur mycket man spelar!
Mycket smidigt program som jag har använt sen 2005.

Xfire är bra å smidigt dock för en del sabbar det games for windows, inloggningen blir det nåt knas med finns en del om man googlar på det
Jag var tvungen köra utan då jag körde DiRT2 och 3 kunde inte logga in blev nån "krock" mellan programmen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Cirka 1000h i Battlefield Vietnam COOP med en kompis, totalt värt det

Visa signatur

Intel Core i5 3570@ 3.4Ghz, Gigabyte Raedon HD6970, Corshair HX750
--------------------------------------------------------------------------
Ett hack är en smart lösning på något.

Permalänk
Medlem

Ca 6500 timmar EVE Online, finns inget annat som kommer i närheten.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

WoW över 1300 days played totall med alla chars :=

Började nästan gråta
Men det kan väl inte vara "speltid"? Utan kanske hur länge du varit inloggad osv?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

www.tibia.com
Spenderade 10 år med det spelet, och många timmar per dag.
Strax där efter kommer WoW med 500 dagar på main charen som jag spelade på i 2½ år. Så Tibia bör lätt ligga på över 2000 dagar

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk
Medlem

Wow helt klart, vet dock ej exakt hur mycket jag har spenderat men det är hyfsat mycket typ 3-4 gubbar med runt 300 dagars played plus allts. Har haft mycket dö tid pga min ADHD då skola/jobb inte har funkat speciellt bra =/

Permalänk
Medlem

just nu är det väl bf3 snart 200h men innan var det nog WoW/tf2 tsm blev dom två runt 1000+ timmar

Visa signatur

Chassi*fractal design define C* *Nätaggregat*EVGA Supernova G2 750W* *Grafikort*EVGA 1070 * *moderkort*MSI Z170A KRAIT GAMING 3X* *Ramminne*Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance LPX Svart* *Processor*Intel Core i7 6700K * *SSD*Samsung 850-Series EVO 500GB**SSD*WD 240GB ssd[B]

Permalänk
Medlem

561 timmar i mw2

över 1000games i HoN blir nog en del timmar också. Men CS 1.6 är nog majoriteten av mina speltimmar genom tiderna.

Permalänk
Medlem

Under nittiotalet pressade jag allt med X-wing. Minns att jag uppgraderade datorn för flera tusen bara för att kunna spela Tie-fighters när det kom. (SX25 till DX66)

I modern tid är det Bioware som stjäl mest tid med spel som Baldur's gate, Mass effect och Dragon age. Jag är väl en av få som inte gillar KotOR...

Det har även blivit många timmar Diablo och Anarchy online.

Permalänk

Har säkert spenderat mest tid på diablo1-2 och heroes might and magic 1-2:D:)

Visa signatur

Dator:Corsair c70-Gigabyte GTX680-i5 3570k-corsair vengence 8gb-NOCTUA NH-D14

Steelseries sensei RAW
Steelseries Qck

Permalänk

när man var mindre alltså

Visa signatur

Dator:Corsair c70-Gigabyte GTX680-i5 3570k-corsair vengence 8gb-NOCTUA NH-D14

Steelseries sensei RAW
Steelseries Qck

Permalänk
Medlem

minst 12.000 timmar ++ på Everquest mellan release (1999) till expansionen Omens of War (2004)

Alla 50h hit och 100h dit på steam känns rätt blekt i jämnförelese.
Men på steam har jag väl mest i Civilization 5.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Alldeles för mycket tid på Wow och Minecraft. 480timmar på TF2.

Visa signatur

3900X | Dark Rock Pro 4 | X570 Aorus Elite | RTX 2080S | 16GB Trident Z 3200MHz CL14 | RM750X v2 | 970 NVMe | 860 Sata |

Permalänk
Avstängd

ca 6000 timmar i Guild Wars. Men som tur är är en del på AFK under events och när man inte orkat logga ut. (rlelase till nu)

Ae fan vågar inte räkna på fler spel....

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Herrejäklar grabbar, imponerande speltid!

Själv skulle jag tro att det är Pokémon för min del, är arton så det var inne på den tiden. Ingen aning hur många timmar dock, säkert 500h. Saken är väl den att jag har väldigt många timmar på så många spel... ^^

Permalänk

2000+ timmar på Trackmania Nations...

Spelade på hög nivå en gång i tiden men nu känner jag bara hur det är bortkastad tid

Permalänk

400 timmar på css ( dock under 2-3 år ) sedan har man ju lagt 30 dagar på wow under enbart 1 år.... blir fan rädd för mig själv. 30 gånger 24 = 720 timmar på wow magen under 1 år....

Permalänk
Medlem

WoW tyvärr, säkert 400 timmar sammanlagt på alla gubbar.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av sjömannen:

400 timmar på css ( dock under 2-3 år ) sedan har man ju lagt 30 dagar på wow under enbart 1 år.... blir fan rädd för mig själv. 30 gånger 24 = 720 timmar på wow magen under 1 år....

30 dagar played på 1 char? ingenting ju.

Min 60 mage från vanilla har 433 days played DETTA ÄR ENBART från 60 och typ 20 dagar i cata.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Blev överraskad hur lite alla spelat CS. Själv spelade man ju det halva lågstadiet och hela högstadiet typ, man kom ju hem från skolan och började spela direkt från klockan 3 till klockan 12, om man tar detta i snitt 5 dagar i veckan i 6 år blir det en jävla massa timmar. Dessutom så har jag spelat ganska mycket i gymnasiet också, går i 2an nu

Permalänk
Medlem

350h i CoD:Bo. Har förmodligen blivit några hundra timmar på Pokemonspel till Gamebot när man var liten. Skyrim tog upp en del tid tills jag formaterade hårddisken. Nu spelar jag inget särskilt.

Permalänk
Medlem

Mw2, har cirka 1500 timmar spelat på det.
CoD 4 ingen aning hur mycket men mycket.
800h på tf2.
Minecraft för många timmar spelade.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production