Officiella Company Of Heroes 2-tråden

Permalänk
Medlem

Officiella Company Of Heroes 2-tråden

Company Of Heroes 2

Diskutionstråd om CoH2.

Hemsida http://www.companyofheroes.com/

Release 25 Juni

Expansion på gånghttp://www.fz.se/artiklar/nyheter/20140329/company-of-heroes-2-far-multiplayer-expansion

Permalänk
Medlem

Härligt:) längtar efter lite mer nyheter:D

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem

YEEEEEEEEAHHHHHHHHHHHHHHH! hoppas på ett nutid lite marines, apaches och abrahams hade varit sååå najs

Permalänk
Medlem

Har spelat Company Of Heroes 1 (Eller det första som kom iaf) Och älskade det har ca. 400 timmar playtime där, på MP single har jag ca. 10..... Jag är inte mega uber Hypad men kommer nog att köpa det efter release ifall det kommer och kommer att följa lite updates

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Inte alls dumt. Gillar CoH skarpt även om jag kanske är mer DoW2-fan innerst inne.

Permalänk
Medlem

Hade varit kul om man hade spelat svensk. Kom och kör här igenom bara, köp vår malm med för den delen. Vi är ju neutrala.

Visa signatur

[Silverstone Raven 02] [Intel SSD 320 80GB+ WD 1Tb Caviar green] [Asus P7P55D EVO] [Intel i7 2600K]
[
Corsair H70] [Zotac GTX 470 SLI] [2x4096MB Corsair Vengance 1600mhz CL9] [Corsair HX 850W 80+]

Permalänk

Gött. Ett av de bästa strategi spelen jag har spelat. Jag hoppas att det är dåtid :). Vill man köra nutid/framtiden så kan man ju köra Red Alert.

Visa signatur
Permalänk

Intressant ja, har dock inte spelat så mycket av de första även om jag blev glatt överraskad av det lilla jag såg, jag får se till att ta mig igenom föregångarna först även om jag annars har varit mer inne total war de senaste åren.

Också, kom ihåg att bumpa trådar är emot reglerna.

Permalänk
Medlem

Ingen som hört något nytt?
company of heroes hemsida samt spel servrarna ligger nere i ett par dagar nu, lite konstigt med underhåll som varar nästan en hel vecka. Kanske någon suprise på gång

Permalänk
Moderator
Skrivet av thexps:

Bara jag som blev glad över detta?

Skrivet av Cubebenq:

*inlägg borttagna*

Dags att läsa på reglerna.

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning).

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Spelar CoH1 fortfarande. Jag har lite sår i hjärtat då Relic inte orkade fixa alla problem som kvarstod med MP. MEN, spelet är det mest välbalanserade och fortfarande ett av de snyggaste RTS ww2-spelen som funnits. Problemen är bara smådetaljer. Kommer en 2:a så är det ett givet köp!

Snälla låt detta vara sant!! Det får gärna vara samma kartor och allt bara MP delen blir bäätre.

Permalänk
Medlem

THQ äger Relic Entertainment, och även Volition och Vigil Games. Relic gör som bekant Company of Heroes, men även Dawn of War-serien, Space Marine och sen tidigare Homeworld. Volition ligger bakom Saints Row och Vigil games har gjort Darksiders. Alla dessa spel gillar jag.

Problemet är att THQ har stora finansiella svårigheter. Det gick rykten om att de avslutat flera framtida projekt och började göra sig klara för försäljning. De dementerade visserligen detta, men THQ har fortfarande problem. Deras aktie är nu dessutom så låg att den riskerar att bli avlistad.
http://www.shacknews.com/article/72234/thq-gets-stock-delisti...

Om THQ går omkull får det stora konsekvenser för alla spel ovan. Visst kan någon firma gå in och köpa upp THQ, men det finns fortfarande risk för splittring. Det vill säga att någon bara köper THQ och inte alla spelstudios som t.ex. Relic eller någon av de andra. Då ryker alla licenser för spelen, eftersom det är THQ som äger dem och studiorna kan riskera att splittras. Fast det är väl worst-case-scenario.

Permalänk
Medlem

Mer dåliga nyheter precis idag om THQ, rykte om 170 uppsägningar;
http://www.eurogamer.net/articles/2012-02-01-thq-to-announce-...

Fasen, håller tummarna för Relic och de andra. Vill verkligen inte se detta drabba dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Mer dåliga nyheter precis idag om THQ, rykte om 170 uppsägningar;
http://www.eurogamer.net/articles/2012-02-01-thq-to-announce-...

Fasen, håller tummarna för Relic och de andra. Vill verkligen inte se detta drabba dem.

Hoppas det stannar vill uppsägningar bara!

Permalänk
Medlem

Verkar som ryktena om nerläggning inte riktigt stämmde, men som någon ovan skrev så skulle dom säga upp 170 personer.
THQ har sagt att de inte kan lova några speltitlar 2014, detta tyder jag som att det ev. kommer några spel släpp från dom 2012/2013. Kanske ett CoH 2?

Permalänk
Medlem

THQ verkar harva på, även om de har det snålt. Relic är en av deras stora/bra studios, så de lär inte drabbas i första hand. Vet inte vad Relic planerar härnäst, de har inte annonserat något efter Space Marine vad jag vet. Jag skulle gärna se CoH2 t.ex.

Permalänk
Medlem

Ett av mina favo spel näst efter Homeworld som jag vill se uppföljare på, skulle vara kul om det var ryska fronten eller som någon sa tidigare en modern tappning.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DanneJanne:

Spelar CoH1 fortfarande. Jag har lite sår i hjärtat då Relic inte orkade fixa alla problem som kvarstod med MP. MEN, spelet är det mest välbalanserade och fortfarande ett av de snyggaste RTS ww2-spelen som funnits. Problemen är bara smådetaljer. Kommer en 2:a så är det ett givet köp!

Snälla låt detta vara sant!! Det får gärna vara samma kartor och allt bara MP delen blir bäätre.

Hur menar du nu? Coh1? vad är det för spel? och några andra pratar om det det första som kom? finns bara ett Coh, sen finns det expansioner till det

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

Hur menar du nu? Coh1? vad är det för spel? och några andra pratar om det det första som kom? finns bara ett Coh, sen finns det expansioner till det

Fast när det kommit / rykten börjat komma om en uppföljare brukar man börja sätta en 1a efter titeln på första för att slippa missförstånd

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Fast när det kommit / rykten börjat komma om en uppföljare brukar man börja sätta en 1a efter titeln på första för att slippa missförstånd

Ett bra bessewissrande är typ "jag gillar ju alien 2"(film), varpå bessern svarar "DU MENAR VÄL ALIENS!!???!?!!!!OENEONEEON?"

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Fast när det kommit / rykten börjat komma om en uppföljare brukar man börja sätta en 1a efter titeln på första för att slippa missförstånd

finns ju ingen uppföljare till coh ännu, så då finns det bara coh, genom att sätta en etta bakom coh skapar det mer missförstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

finns ju ingen uppföljare till coh ännu, så då finns det bara coh, genom att sätta en etta bakom coh skapar det mer missförstånd.

Nu vimsar trollen i din hjärna till det.:P Vem skulle kunna missförstå att det är Company of heroes man talar om man lägger till en etta bakom titeln. Gör man inte det antar troligtvis många att man talar om någon av expansionerna.
Lite som när man pratar om första Xbox utan att lägga till en etta efter så antar de flesta att man talar om Xbox 360.

Kanske hade kunnat hålla med dig lite om det inte var för expansionerna men nu är faktiskt "ettan" väldigt bra för att förtydliga sakerna. Både att skriva ettan och utan ettan är lika rätt enligt mig

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Nu vimsar trollen i din hjärna till det.:P Vem skulle kunna missförstå att det är Company of heroes man talar om man lägger till en etta bakom titeln. Gör man inte det antar troligtvis många att man talar om någon av expansionerna.
Lite som när man pratar om första Xbox utan att lägga till en etta efter så antar de flesta att man talar om Xbox 360.

Kanske hade kunnat hålla med dig lite om det inte var för expansionerna men nu är faktiskt "ettan" väldigt bra för att förtydliga sakerna. Både att skriva ettan och utan ettan är lika rätt enligt mig

för det finns inget som heter coh1, finns inget som heter diablo1, däremot diablo 2 för det är en uppföljare till diablo, klart som korvspad

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

för det finns inget som heter coh1, finns inget som heter diablo1, däremot diablo 2 för det är en uppföljare till diablo, klart som korvspad

Klart det är så men man "måste" förtydliga vilken titel man menar. Skriver jag att jag köpte Cod igår så kommer knappast större delen av de som läser tänka på "Cod 1" utan snarare på MW3 eller så. Är man övertydlig så blir det inga missförstånd helt enkelt Nu låter vi tråden handla om vad den ska istället tycker du jag är helt körd så får du ta det i PM ;).

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Detta spelet kommer inhandlas så fort det når hyllorna, de digitala hyllorna förstås

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Klart det är så men man "måste" förtydliga vilken titel man menar. Skriver jag att jag köpte Cod igår så kommer knappast större delen av de som läser tänka på "Cod 1" utan snarare på MW3 eller så. Är man övertydlig så blir det inga missförstånd helt enkelt Nu låter vi tråden handla om vad den ska istället tycker du jag är helt körd så får du ta det i PM ;).

skriver du att du köpt cod så har du köpt cod, sen vad andra tror är ju deras problem, eller hur?

Permalänk
Medlem

Är någon sugen på att köra Company of heroes 1 med mig online så får ni gärna PMa mig:) Har både vanliga och opposing fronts. Är la inte skitbra men helt okej skulle jag säga.
Någon som vet hur det går för Company of heroes online? Är det nedlagt eller när kommer det?

Skrivet av JSvanberg:

skriver du att du köpt cod så har du köpt cod, sen vad andra tror är ju deras problem, eller hur?

Orkar du leva som en enveten bonnjävel så visst, men va beredd på att bli missförstådd förjämnan enklare att anpassa sig lite efter omgivningen. Upp till dig skiter egentligen i vilket, men att påpeka när folk skriver en 1a efter som något som skapar missförstånd är löjligt .

Dold text
Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är någon sugen på att köra Company of heroes 1 med mig online så får ni gärna PMa mig:) Har både vanliga och opposing fronts. Är la inte skitbra men helt okej skulle jag säga.
Någon som vet hur det går för Company of heroes online? Är det nedlagt eller när kommer det?

Orkar du leva som en enveten bonnjävel så visst, men va beredd på att bli missförstådd förjämnan enklare att anpassa sig lite efter omgivningen. Upp till dig skiter egentligen i vilket, men att påpeka när folk skriver en 1a efter som något som skapar missförstånd är löjligt .

Dold text

vad är coh1?

Permalänk
Medlem

Angående THQ och deras tidigare problem. Såg att THQ lämnade en rapport som översteg förväntan på Neogafs forum. Saints Row 3 säljer bra (över 4 miljoner sålda nu). Förstås bra för Relic och COH-framtiden.
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=470700

Hoppas vi får nyheter om COH2 snart.