Officiella Company Of Heroes 2-tråden

Permalänk
Medlem

Ingen råkar ha en key jag kan ge till min mate? Vi är 3 som har key men en är utan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Ingen råkar ha en key jag kan ge till min mate? Vi är 3 som har key men en är utan

man får betan då man förhandsbokar spelet via Steam

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

man får betan då man förhandsbokar spelet via Steam

Han vill ha det för att testa eftersom han inte spelat CoH tidigare

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att teama några matcher?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Inaktiv

Har precis lirat mot datorn i betan och oj oj vilket spel alltså. Gillar allt än så länge, och diggar verkligen hur dom har förbättrat grafik och ljud, känns verkligen att det är CoH.

Verkar ljusna på strategifronten, Sc2 Hots, CoH2, AOE 2 HD o snart expansion nr 2 till Civ.

Gamla CoH fans blir nog inte besvikna, har inte nötit det o har bara lirat ett par timmar, men visst är det bra!

Permalänk
Medlem

Första spelet ska tydligen göras om att stödja multiplayer via Steam, eftersom deras nuvarande tjänst läggs ner (av UBIsoft).
http://www.coh2.org/news/2035/servers-for-coh1-to-continue-on...

Permalänk
Medlem

Kört cirka 15-20 1vs1 mest som nazi.

Hoppas många kommer ge spelet ev chans då det är bra och en värdig uppföljare. Minorna känns för amo dyra och pio med eldkastare och mortar känns för bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Första spelet ska tydligen göras om att stödja multiplayer via Steam, eftersom deras nuvarande tjänst läggs ner (av UBIsoft).
http://www.coh2.org/news/2035/servers-for-coh1-to-continue-on...

Ojoj, betyder detta att de lägger ner sin egen DRM och börjar använda steamworks? Hade så mycket problem med deras DRM de senaste åren att jag köpte det via steam för att bli av med skivan för gott.

EDIT: R369R-HZ3TX-39ZVA, posta om ni tog den.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om man måste köpa CoH2 på steam eller om det räcker med kod från gamecarddirect/viagame för att få beta access?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ghora:

Någon som har koll på om man måste köpa CoH2 på steam eller om det räcker med kod från gamecarddirect/viagame för att få beta access?

Finns på Greenmangaming.com för ca 290SEK (med 25% off, finns på deras blogg), då ingår beta.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som upplever spelet som lite slöare jämnfört med ettan? Alltså att trupper och dylikt rör sig slöare så att tempot dras ner en del. Jag har ju bara kunnat spela någon liten match, men det var det första intrycket.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Var en jäkla tag sedan man lira COH 1 men undrar (de som lirat betan) har de fixat så man kan använda tanksen på långa avstånd.. En tiger kunde träffa en annan tank på över 1km och tyckte tanksen i COH1 var mer close quarters combat.. man behövde ha infanteri etc nära för att se fienden även om en pansarvagn har optik.

Blir ändå en givet dag 1 köp

Visa signatur

CPU: 5600X| Mobo: AORUS X570 itx|Minne: 32GB Corsair Vengeance PRO 4000Mhz|GPU: Asus TUF 3080 OC |Chassi: CM NR200P|SSD: Samsung 850 EVO 500GB, 2xSamsung 970 EVO 1TB|PSU: NZXT 650W
Mus: Razer Basilisk|Tangentbord: Corsair K70|Skärm: LG27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raymond:

Var en jäkla tag sedan man lira COH 1 men undrar (de som lirat betan) har de fixat så man kan använda tanksen på långa avstånd.. En tiger kunde träffa en annan tank på över 1km och tyckte tanksen i COH1 var mer close quarters combat.. man behövde ha infanteri etc nära för att se fienden även om en pansarvagn har optik.

Blir ändå en givet dag 1 köp

Dom skjuter på ganska långa avstånd nu tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Dom skjuter på ganska långa avstånd nu tycker jag.

Håller med. Och tycker det är svårt med den nya line of sighten som gör att man inte ser enheter bakom hus och dylikt. Men det är säkert vanesak och säkert något som balanserar skjutavstånden på stridsvagnarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Damm! <3

Vad jag ska spela det här under sommaren.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Riktigt bra spel, den beta versionen jag har kan man bara spela multiplayer delen, inga single missions eller kampanjer, men jag har kört otaliga matcher online nu och det är riktigt kul.

Undrar om det kan bli e-sport utav det här spelet, skulle vara kul att sätta ihop ett lag isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Riktigt bra spel, den beta versionen jag har kan man bara spela multiplayer delen, inga single missions eller kampanjer, men jag har kört otaliga matcher online nu och det är riktigt kul.

Undrar om det kan bli e-sport utav det här spelet, skulle vara kul att sätta ihop ett lag isåfall.

Du kan spela själv också. Du behöver bara göra en private match och lägga in datorstyrda motståndare.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har alla totalt missat att ni kan spela betan utan att behöva förhandsboka eller något? Det är öppet för alla på Steam!

Vad tycker ni om det? Jag har bara spelat 2 matcher mot datorn än så länge så jag har fortfarande ingen som helst koll på vad jag sysslar med

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Asus Z490-F | i5 10600K | 16GB RAM | Asus RTX2070 Super | Samsung 970 Evo Plus 500Gb | WD Blue SN550 1Tb | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Home
Ljud: Musical Fidelity X-Can v8 + Sennheiser HD650
Citera om du svarar på nåt jag skrivit så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Har alla totalt missat att ni kan spela betan utan att behöva förhandsboka eller något? Det är öppet för alla på Steam!

Vad tycker ni om det? Jag har bara spelat 2 matcher mot datorn än så länge så jag har fortfarande ingen som helst koll på vad jag sysslar med

Jo, jag har märkt det, alla borde passa på och prova det nu. Men Så var det inte förut. De har släppt betan helt öppen precis.

Jag älskar spelet. Men kan säga att två matcher är ingenting. Spela på, det blir inte sämre
Tips: Kolla tutorial. Så du får ett litet grepp på hur mekaniken funkar. Kommer ihåg första spelet, fattade noll först. Men släppte senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Slayer:

Har alla totalt missat att ni kan spela betan utan att behöva förhandsboka eller något? Det är öppet för alla på Steam!

Vad tycker ni om det? Jag har bara spelat 2 matcher mot datorn än så länge så jag har fortfarande ingen som helst koll på vad jag sysslar med

Hur då? :S hittar inte länken eller dyl. för att kunna ladda ned betan från steam, bara pre-order överallt får gärna ge mig en hint var den är!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snigeln Bert:

Hur då? :S hittar inte länken eller dyl. för att kunna ladda ned betan från steam, bara pre-order överallt får gärna ge mig en hint var den är!

Den ska vara i ditt bibliotek. Starta om steam sen ska den vara där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Den ska vara i ditt bibliotek. Starta om steam sen ska den vara där.

Restart fixade det, nu är den där! Bugar och bockar

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag är lite besviken faktiskt, visst det är skoj men är det så stor skillnad från den första tycker ni? så att det motiverar 400:- från dag 1?

Snöstormen är ju en rolig feature och att de har separerat tyska infanteriet lite bättre.

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

De är iaf satans listiga...

"If you purchase you can continue your progression and maintain unlocks from the Open Beta to the full game!"

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaderna mellan Collector's Edition och vanliga ?

Visa signatur

|CPU I5-2500k 3.30GHZ | GPU GTX 970 | Moderkort ASUS P8P67 B3 | Hårddiskar Western digital blue 500GB | Western digtal green 1TB | SSD Intel 120GB | Corsair XMS3 Vengeance 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | PSU Corsair 600W
Chassi Arc mide R2 | BenQ G2420HDBE | Windows 7 home 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Juicis:

Måste säga att jag är lite besviken faktiskt, visst det är skoj men är det så stor skillnad från den första tycker ni? så att det motiverar 400:- från dag 1?

Snöstormen är ju en rolig feature och att de har separerat tyska infanteriet lite bättre.

Jag är också lite besviken faktiskt, känns inte lika bra som 1:an. Men det är bra!
Och multiplayer är inte lika bra som CoH Online, hade verkligen hoppats på det.

Permalänk
Medlem

Känns som jag än den ända som inte gillar detta jämfört med tidigare coh.

Bara att nämna något så tycker jag UI:n känns väldigt budget och ful, färgen på tanksen är samma äckliga färg som datorerna var på 90 talet.

Jag får inte coh känsla av detta spel, blev besviken =(

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Känns som jag än den ända som inte gillar detta jämfört med tidigare coh.

Bara att nämna något så tycker jag UI:n känns väldigt budget och ful, färgen på tanksen är samma äckliga färg som datorerna var på 90 talet.

Jag får inte coh känsla av detta spel, blev besviken =(

Håller med om att grafiken känns lite opolerad. Men å andra sidan, jag har tvingats köra på låga inställningar - SLI verkar inte ha stöd ännu. (Har inte bekräftat detta, någon som vet?)

Jag har bara lirat två matcher, men det är ändå väldigt underhållande! Gillar heller inte standardvyn på något sätt, men förutsätter att man kan zooma ut och kanske ändra perspektivet?

Jag lirade COH mest som singleplayer, men spontant tycker jag att COH2 känns lite rörigt. Fast tanken är väl att man ska lira fler än två matcher.. Och det är fortfarande beta.

Hoppas på bra intro/tutorial/stegring i slutgiltig version. Överlag känns det som ett väldigt spännande spel!

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Avstängd

jag har förhandsbokat det, men var hittar jag alla extra saker man skulle få? skins osv.