Officiella Company Of Heroes 2-tråden

Permalänk
Medlem

finns det någon/några som vill spela?

Jag spelade det första spelet väldigt aktivt, skaffade early-access till Coh2 och spelade till några veckor efter releasen.

men nu ska jag ta upp det igen och behöver fler spelare att dela taktiker med

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Kan försöka köra lite under helgen. Fast har inte spelat detta mer än några min, dock har jag väldigt många timmar i ettan.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Kan försöka köra lite under helgen. Fast har inte spelat detta mer än några min, dock har jag väldigt många timmar i ettan.

låter nice, har du skype kan vi väll kommunicera via det? jag är dock lite begränsad under helgen har mycket konsol-lir planerat med polarna.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle90:

låter nice, har du skype kan vi väll kommunicera via det? jag är dock lite begränsad under helgen har mycket konsol-lir planerat med polarna.

Jag har skype. Skicka ett pm med skypeuppgifter så lägger jag till dig under helgen. Så kör vi när tid finns.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Är det någon som vet vilken hårdvarusetup som funkar för CoH2? Jag har GTX660ti 2GB, Intel i5-3750, 8GB Ram och med det grafikkortet så kör jag image quality high, texture detail medium, ingen AA och low på allt annat på 1920x1080. Det fungerar ok överlag men jag skulle vilja att det flöt utan att hacka till när det händer mycket. När jag gör ingame test på grafikinställningar så föreslås det att jag sänker detail till low.

WTF?

Vad har ni? Vad ska jag ha som funkar för att det ska se bra ut och flyta? Måste man bli ruinerad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av somvanligt:

Är det någon som vet vilken hårdvarusetup som funkar för CoH2? Jag har GTX660ti 2GB, Intel i5-3750, 8GB Ram och med det grafikkortet så kör jag image quality high, texture detail medium, ingen AA och low på allt annat på 1920x1080. Det fungerar ok överlag men jag skulle vilja att det flöt utan att hacka till när det händer mycket. När jag gör ingame test på grafikinställningar så föreslås det att jag sänker detail till low.

WTF?

Vad har ni? Vad ska jag ha som funkar för att det ska se bra ut och flyta? Måste man bli ruinerad?

Jag kör allt på Max utom AA som jag inte använder. I menyn ligger fps'en på 30 fps av nån anledning, men i spelet 50-60
Min rig är AMD-FX 8350 @4.5Ghz, R9 290 kort 4GB grafikminne, 8GB RAM

Övrigt:
Är DLC'n Company of Heroes 2 - The Western Front Armies värt pengarna? Jag vill ha lite nytt, men jag vill inte slänga pengarna på nåt som inte är värt priset

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Jag kör allt på Max utom AA som jag inte använder. I menyn ligger fps'en på 30 fps av nån anledning, men i spelet 50-60
Min rig är AMD-FX 8350 @4.5Ghz, R9 290 kort 4GB grafikminne, 8GB RAM

Övrigt:
Är DLC'n Company of Heroes 2 - The Western Front Armies värt pengarna? Jag vill ha lite nytt, men jag vill inte slänga pengarna på nåt som inte är värt priset

Ok tack. Jag då är det som jag misstänkte att man måste upp i 4GB grafikminne. För dyrt som det är nu, för mycket andra hål att stoppa pengar i. Om du frågar mig så är Ardennes Assault absolut värt pengarna. Kanske inte fullpris men köp lite rabatterat. Men jag gillar ju singleplayer och CoH och stöttar gärna Relic för att vi ska få mer content trots att folk på de dedikerade forumen bitchar så man inte tror det är sant. Det är faktiskt ett övergrymt spel även om det finns buggar och balansfrågorna är oftast Learn 2 Play grejer trots att folk inte tror det.

Edit: Jaha, Western Front, ja alltså du får ju två nya arméer. De är rätt speciella båda två. Om du vill ha fler arméer så är det värt även om jag oftast väljer just Soviet eller Wehrmacht och inte de nya så mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av somvanligt:

Ok tack. Jag då är det som jag misstänkte att man måste upp i 4GB grafikminne. För dyrt som det är nu, för mycket andra hål att stoppa pengar i. Om du frågar mig så är Ardennes Assault absolut värt pengarna. Kanske inte fullpris men köp lite rabatterat. Men jag gillar ju singleplayer och CoH och stöttar gärna Relic för att vi ska få mer content trots att folk på de dedikerade forumen bitchar så man inte tror det är sant. Det är faktiskt ett övergrymt spel även om det finns buggar och balansfrågorna är oftast Learn 2 Play grejer trots att folk inte tror det.

Edit: Jaha, Western Front, ja alltså du får ju två nya arméer. De är rätt speciella båda två. Om du vill ha fler arméer så är det värt även om jag oftast väljer just Soviet eller Wehrmacht och inte de nya så mycket.

Jag satte fps lite för lågt såg jag. Jag har uppåt 90 fps ibland med samma inställningar. Jag kör bara skirmish och på kartor som jag laddar ner från steamworks. Han som gör de bästa banorna (konverterade från första spelet och egna också) kallar sig xxxCompany Of Cowardsxxx. Inga laggbanor som jag sett att en del har som funkar skitdåligt, men denna killes banor flyter på riktigt bra som jag använder för att levla upp mig på. Brukar köra jag samt 3 standard svårihetsgrad på mina allierade mot 1st expert på motståndaren, men det blir svårt nog ändå då allierade AI är så puckade och ser ut att vägra attackera om inte jag själv gör det mer än i början av spelet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

men det blir svårt nog ändå då allierade AI är så puckade och ser ut att vägra attackera om inte jag själv gör det mer än i början av spelet

Vet inte riktigt vad du menar, kanske kan det ha med custom maps att göra? Jag tycker nog AI fortsätter kämpa på från början till slut. Inte som i Command & Conquer: Generals där AI attackerade som ilskna bin från början och ett tag till och sen gör mindre och mindre insatser för att till sist bli helt apatiska och stå stilla med alla sina trupper i egen bas haha

Jag spelar också matcher mot AI lite då och då, jag tycker det är kul och för att testa grejer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av somvanligt:

Vet inte riktigt vad du menar, kanske kan det ha med custom maps att göra? Jag tycker nog AI fortsätter kämpa på från början till slut. Inte som i Command & Conquer: Generals där AI attackerade som ilskna bin från början och ett tag till och sen gör mindre och mindre insatser för att till sist bli helt apatiska och stå stilla med alla sina trupper i egen bas haha

Jag spelar också matcher mot AI lite då och då, jag tycker det är kul och för att testa grejer.

Jag gör det mest för att levla upp (lvl 88 just nu) och få bättre vapen eller förbättra skillsen på gubbarna,tanksen m.m. Vet du när man får den ryska 203mm kanonen "Stalins Hammer"? man kan nog bara få den genom en commander eftersom den inte finns att tillverka

Jag köpte COH2 Western Front Armies förra helgen då det var rea för den helgen -75%. Betalade strax under 50:- för tillägget. Jag tycker dock att US trupperna är skitkass även i expert mode om man spelar skirmish om man jämför mer de andra arméerna. Det är ganska lätt att slå ut deras bas med artilleri då allt sitter ihop på ett ställe. Det går inte att sprida ut byggnaderna vilket är dåligt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Jag gör det mest för att levla upp (lvl 88 just nu) och få bättre vapen eller förbättra skillsen på gubbarna,tanksen m.m. Vet du när man får den ryska 203mm kanonen "Stalins Hammer"? man kan nog bara få den genom en commander eftersom den inte finns att tillverka

Jag köpte COH2 Western Front Armies förra helgen då det var rea för den helgen -75%. Betalade strax under 50:- för tillägget. Jag tycker dock att US trupperna är skitkass även i expert mode om man spelar skirmish om man jämför mer de andra arméerna. Det är ganska lätt att slå ut deras bas med artilleri då allt sitter ihop på ett ställe. Det går inte att sprida ut byggnaderna vilket är dåligt

Jag har nyss börjat lira och jag fattar noll. Menar du att man får nya möjligheter i takt med att man levlar upp?
Exempelvis så har jag kört med den tyska commandern "Mechanized Assault Doctrine", som då ska ha "Assault grenadier". Dessa har jag inte sett röken av?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SoilBleed:

Jag har nyss börjat lira och jag fattar noll. Menar du att man får nya möjligheter i takt med att man levlar upp?
Exempelvis så har jag kört med den tyska commandern "Mechanized Assault Doctrine", som då ska ha "Assault grenadier". Dessa har jag inte sett röken av?!

Man får nya förbättringar av enheter och flera commanders. Man kan max få 1000, ska man ha mer än så får man ta bort gamla som man kanske inte har nån nytta av. Jag har en commander med Mechanized Doctrine.

Edit:
Hmm, kanske inte är samma som du menar? det står inte Assault på min

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Man får nya förbättringar av enheter och flera commanders. Man kan max få 1000, ska man ha mer än så får man ta bort gamla som man kanske inte har nån nytta av. Jag har en commander med Mechanized Doctrine.

Edit:
Hmm, kanske inte är samma som du menar? det står inte Assault på min

Aha! Jo, det var den jag menade. Hmm, så om man ska ha en Assault commander så får man... köpa. Skräll!

Permalänk
Medlem

Jag började lira de här någon vecka sen, när REAn var igång.
Jag och en polare skaffade de då vi körde 1an riktigt mycket.
Spelet är ju kul o så, men lite tråkigt med alla commanders man ska köpa?

Kan man ens låsa upp några commanders alls? För allt jag har är dem man "börjar" med och några jag fick när jag köpte spelet. Dem man börjar med "hade" jag när jag körde spelet i free weekend

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Jag började lira de här någon vecka sen, när REAn var igång.
Jag och en polare skaffade de då vi körde 1an riktigt mycket.
Spelet är ju kul o så, men lite tråkigt med alla commanders man ska köpa?

Kan man ens låsa upp några commanders alls? För allt jag har är dem man "börjar" med och några jag fick när jag köpte spelet. Dem man börjar med "hade" jag när jag körde spelet i free weekend

Man får commanders gratis. Jag har fått en del i alla fall. Men det finns säkert såna man måste betala för och sånt gillar jag inte :(. Jävla mjölkningsfasoner. Man har ju redan betalat för spelet. Man får köpa skins också vilket är löjlogt då det bara är texturer

Skrivet av SoilBleed:

Aha! Jo, det var den jag menade. Hmm, så om man ska ha en Assault commander så får man... köpa. Skräll!

Jag köpte inte min i alla fall. Tror jag fick den när jag närmade mig lvl 80 eller nåt (minns inte)

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Commanders, skin och bulletins droppar efter matcher. För den som är ivrig kan man köpa om man vill åt särskild commander. Ingen commander är nödvändig för att vinna. Det går att vinna med den vanliga armén enbart. CoH2 är inget P2W som vissa häver ur sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av somvanligt:

Commanders, skin och bulletins droppar efter matcher. För den som är ivrig kan man köpa om man vill åt särskild commander. Ingen commander är nödvändig för att vinna. Det går att vinna med den vanliga armén enbart. CoH2 är inget P2W som vissa häver ur sig.

Slumpas lådorna eller är det efter level man får dom? Jag fick två stycken nyss, men ingen av dom var nåt av värde (ingen commander). När spelet var nytt så kunde man se vad som krävdes för att få just den uppgraderingen, men det ser man ju inte längre

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Verkar som spelet kommer till Linux under året enligt steam. Kul och hoppas att det kommer att funka bra på den plattformen

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Verkar som spelet kommer till Linux under året enligt steam. Kul och hoppas att det kommer att funka bra på den plattformen

Fy fan vad nice! Härligt med fler spelare och att det går att spela på ett härligt operativsystem. Då kan jag gå över helt nu alltså eftersom detta är typ det enda spelet jag spelar nu.

Permalänk
Medlem

Någon mer än mig som tycker att Britterna är det bästa tillägget så långt? Har fått en ny commander (tror det är sex stycken som går att få som max). En commander har så att man kan kalla in en drös bombplan som kan rasera allt vad byggnader heter. Det går dock inte att attackera fiendens bas

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Någon mer än mig som tycker att Britterna är det bästa tillägget så långt? Har fått en ny commander (tror det är sex stycken som går att få som max). En commander har så att man kan kalla in en drös bombplan som kan rasera allt vad byggnader heter. Det går dock inte att attackera fiendens bas

http://i.solidfiles.net/8fdd393466.jpg

Jag tycker britterna är riktigt roliga att spela som. Att skicka in bombplanen som lägger en riktigt fin matta måste vara den roligaste "commander abilityn" hitills!

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Någon mer än mig som tycker att Britterna är det bästa tillägget så långt? Har fått en ny commander (tror det är sex stycken som går att få som max). En commander har så att man kan kalla in en drös bombplan som kan rasera allt vad byggnader heter. Det går dock inte att attackera fiendens bas

http://i.solidfiles.net/8fdd393466.jpg

Jo, de är roliga att spela med. Men jag har inte riktigt lärt mig dem ännu. En stor skillnad på hur jag spelar med sovjeterna.
Men får en känsla att det är lite för lätt att vända en match med britterna. Känns som att de är lite OP end game, bombplanen är bland annat en ability som känns lite för bra. Men det kommer säkert balanseras nästa uppdatering.
Tycker att det är otroligt roligt att de fortfarande lägger till nya saker till det har spelet. I princip endast det här jag spelar nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Slumpas lådorna eller är det efter level man får dom? Jag fick två stycken nyss, men ingen av dom var nåt av värde (ingen commander). När spelet var nytt så kunde man se vad som krävdes för att få just den uppgraderingen, men det ser man ju inte längre

100% slump och det droppar baserat på spelad tid ca 3-4h per drop.
Man får drops även om man spelar ensam mot CPU så det går att farma drops.

Så här kan du automatisera det medan du t.ex är på jobbet/skolan, http://www.coh2.org/topic/25522/how-to-farm-war-spoils

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Så här kan du automatisera det medan du t.ex är på jobbet/skolan, http://www.coh2.org/topic/25522/how-to-farm-war-spoils

Om man vill förstöra spelet för sig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

100% slump och det droppar baserat på spelad tid ca 3-4h per drop.
Man får drops även om man spelar ensam mot CPU så det går att farma drops.

Så här kan du automatisera det medan du t.ex är på jobbet/skolan, http://www.coh2.org/topic/25522/how-to-farm-war-spoils

Tack, men jag låter lådorna falla när jag spelar, inte låta datorn göra jobbet

Skrivet av Beltet:

Jo, de är roliga att spela med. Men jag har inte riktigt lärt mig dem ännu. En stor skillnad på hur jag spelar med sovjeterna.
Men får en känsla att det är lite för lätt att vända en match med britterna. Känns som att de är lite OP end game, bombplanen är bland annat en ability som känns lite för bra. Men det kommer säkert balanseras nästa uppdatering.
Tycker att det är otroligt roligt att de fortfarande lägger till nya saker till det har spelet. I princip endast det här jag spelar nu.

Jo det känns som britterna är lite för starka över lag. Hoppas att det justeras med framtida patchar. Har märkt att vissa engelska tanks knappt tar skada trots att det är en tankdestroyer som skjuter på dem

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Company Of Heroes 2 ska vara ute nu för Linux. Någon som testat? Har kollat några videos på Youtube, men inte testat själv då jag har Windows installerat på denna dator.

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Company Of Heroes 2 ska vara ute nu för Linux. Någon som testat? Har kollat några videos på Youtube, men inte testat själv då jag har Windows installerat på denna dator.

Jag har inte heller testat men är väldigt nyfiken, kanske kör en dist på usb och testar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Jag har inte heller testat men är väldigt nyfiken, kanske kör en dist på usb och testar.

Jag läste att frameraten kan skifta ganska mycket på Linux och att porten inte alls är lika bra som på Windows när det gäller prestanda. Jag har en dator till som jag kan lägga in Linux på, men grafikkortet är bara ett gammalt 5870 så jag lär väl få köra på låga inställningar i såna fall. Sedan så är det bara grundspelet som har support för Linux vilket är synd. Man kan inte heller spela mot spelare som har Windows utan bara Linux vs Linux spelare vilket jag tycker är konstigt och är ganska tomt i den listan vad jag såg på Youtube

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Tjena är det fortfarande några hära som lirar? Skulle vara kul att ha någon att spela med

Visa signatur

MIN DATOR ÄR SNABBARE ÄN DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurreeb:

Tjena är det fortfarande några hära som lirar? Skulle vara kul att ha någon att spela med

Jag spelar bara singelspel tyvärr, men jo jag lirar lite fortfarande

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare