AMD Radeon HD 7970

Permalänk
Skrivet av mangemongen:

Någon som vet eller har test som visar hur låga inställningar man behöver med ett 7970 för att ha 120fps som medelvärde? Med en 2500K.

Kan vara bra att veta i vilket spel också.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Supermotard:

Synd att du inte hört talas om CDON.com då... Och de hade Gainwards 3GB's modell för ca 4200kr.

Köpte nämligen själv mitt 580 DCII där för 3400:- så jag hittar inte på priser.

Sen är ju inte de där 3400:- något standard-pris för 580 heller så det går ju ändå inte jämföra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemongen:

Någon som vet eller har test som visar hur låga inställningar man behöver med ett 7970 för att ha 120fps som medelvärde? Med en 2500K.

i vilket spel då?

Permalänk

Bara jag som blir taggad på att se vad NVIDIA lyckats med om AMD åstadkom detta?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

6870 är ju självklart nyare. Men av vad jag sett har min kompis som har ett 6870 inte mer prestanda än mig. Med tanke också på hur lätt 5850 klockar presterar dom också ungefär lika. Men ja, 6870 och 5850 i stock-klock presterar likadant. Om man kör ett 5850 i core 900 (som jag gör) blir det däremot skillnad.

Men om man ska vara true till sitt ord

http://www.legitreviews.com/images/reviews/1455/avp_oc.jpg

Dock så kan du ju klocka 6870 också så då blir det skillnad igen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrbitJ0k3r:

6870 är ju självklart nyare. Men av vad jag sett har min kompis som har ett 6870 inte mer prestanda än mig. Med tanke också på hur lätt 5850 klockar presterar dom också ungefär lika. Men ja, 6870 och 5850 i stock-klock presterar likadant. Om man kör ett 5850 i core 900 (som jag gör) blir det däremot skillnad.

Men om man ska vara true till sitt ord

6850 och 6870 är bättre än 5850. Kör man DX9 spel är 5870 generellt sätt bättre. DX11 68x0 och 69x0 serien.
Kör mina 6870 i 950MHz kör jag i singel kommer jag lätt upp över 1GHz

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Skrivet av emilakered:

Det är ingen AA på testet när vi körde CPU, för att lägga mer stress på processorn och mindre på GPU. Därför blir värdena högre. Lägger till "8xAA" så det inte blir någon förvirring. Inga konspirationer alltså, sorry.

Har ni haft 2 st 7970 kort att testa CrossFire med men att ni måste vidhålla resultat tills vidare för NDA-avtalet eller vad det ni nämnde var eller hade ni bara ett exemplar att testa med?
När kommer vi få kunna läsa lite CF resultat här på sweclockers?

Och när kan vi få se något utav 7950? 7950 kommer antagligen vara mer intressant för de flesta då det kortet kommer ha bättre prestanda per watt och krona. Samt överklocka lite mer och vara billigare. Generellt brukar det ju vara fallet.

Permalänk
Medlem

Snälla tomten...

Visa signatur

Intel i7-5820k .:. 32GB DDR4 2400 MHz .:. RTX 3060 Ti .:. 1TB 970 EVO NVMe .:. AOC 49" 5120x1440@120Hz
Intel E3-1230v2 .:. 32GB DDR3 ECC .:. GTX 1650 .:. 9x3TB WD Red & 4x10TB IronWolf

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BoofnBafn:

Har ni haft 2 st 7970 kort att testa CrossFire med men att ni måste vidhålla resultat tills vidare för NDA-avtalet eller vad det ni nämnde var eller hade ni bara ett exemplar att testa med?
När kommer vi få kunna läsa lite CF resultat här på sweclockers?

Och när kan vi få se något utav 7950? 7950 kommer antagligen vara mer intressant för de flesta då det kortet kommer ha bättre prestanda per watt och krona. Samt överklocka lite mer och vara billigare. Generellt brukar det ju vara fallet.

Den 9 januari får du både CrossfireX och 7950 tester. Framflyttet till 22 dec var enbart för 7970 i singel-konfiguration.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frrla:

voodo 5 - nått skit - 7300gt - 8800gt - 4890 de är mina tidigare kort. nu blir de säkert ett 7970 som får hänga med ett bra tag även fast jag numer jobbar.

Hmm, kul att tänka tillbaka på vad jag har haft för grafikkort.

Pre-grafikkort - Voodo 1 (4 MB minne!) - nått billigt skit jag inte kommer ihåg - Geforce 6600 GTS - 5850.
Jag försöker tänka och det borde vara något mer där, men, jag tror inte det.

Skrivet av Burks:

nja nu ska du väl inte "klaga" sitter på ett x1900xtx Och vill uppgradera xD

Men om du uppgraderar till 7850 eller 7950 så är du i samma uppgraderingstempo som mig, bara 2 generationer efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Hmm... exakt vad är det som är så övertygande. I många fall kommer ett överklockat GTX580 i närheten av 7970. Dessutom blir skillnaden ännu mindre om man jämför med GTX580 3GB's varianten. Visst det är roligt med den nya arkitekturen och allt den för med sig, men spel siffrorna är däremot inte lika imponerande. Här kommer några utdrag från Anandtech vilka jag tycker sammanfattar det hela ganska bra:

At the end of the day the 7970 is specifically targeted as a gaming workhorse. Regardless of any architecture changes, what’s important is how fast the card is, how much it costs, whether it works correctly, and what its physical attributes are like. With respect to all of these aspects AMD has made an acceptable card, but this is not a groundbreaking product like we’ve seen in the past.

Meanwhile if you look at straight averages the 7970 is only around 15-25% faster than the GTX 580 in our tests, with its advantage being highly game dependent. It always wins at 2560 and 1920, but there are some cases where it’s not much of a win.

(Det finns säkert många andra som skrivit liknande inlägg men jag orkar inte gå igenom allt just nu)

Nå skal jeg kjøpe en Dell 27", og da er det greit at 7970 yter ca 35% bedre enn GTX 580 i den oppløsningen. Med optimaliserte drivere vil nok 7970 yte rundt 45% bedre enn 580 etterhvert. Bare å vente på 7970 og vannblokk nå

Å vente på Kepler blir altfor lenge. Tror neppe kepler finns i noen butikk før Q2 12.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nVIDIA:

Kortet presterar bra ingen snack om saken, men som du påpekar kan jag hålla med att kortet borde prestera bättre med den nya 28nm tekniken. Jag hade förväntat mig minst det dubbla prestanda ökning mot 6970..

Har ingen tenkt på at testene er gjort med beta drivere? Det blir nok 10% ytelsesøkning med optimaliserte drivere.

Har du noen eksempel på at det er vanlig med 100% ytelsesøkning mellom to forskjellige generasjoner grafikk kort? I såfall, hvilken produsent og eksakt hvilket kort dreier det seg om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Bara jag som blir taggad på att se vad NVIDIA lyckats med om AMD åstadkom detta?

Pr. dags dato umulig å si hva nvidia lykkes med, da de ikke har vært i stand til å komme med noe som helst. Men er du en venter, så komme nok de grønne med et svar i Q2 neste år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Men om du uppgraderar till 7850 eller 7950 så är du i samma uppgraderingstempo som mig, bara 2 generationer efter.

Vänta nu. säger du att jag är 2 generationer efter? om jag kan min matte så är det betydligt mer ;P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Vänta nu. säger du att jag är 2 generationer efter? om jag kan min matte så är det betydligt mer ;P

x1900 är 2 generationer nyare än mitt förra kort, 6600. (om jag minns rätt)
Om du uppgraderar till 7xxx serien (eller nvidias motsvarande) så är det 2 generationer nyare än mitt nuvarande kort.

Alltså uppgraderar vi "lika ofta" men jag är 2 generationer före dig i min cykel.

Permalänk
Medlem

Alla som tycker att detta är ett för dyrt kort tycker jag ska tänka om. Om vi nu skulle jämföra med GTX 580 så är 580 1.5GB versionen mycket billigare men därmed också sämre. Tittar man dock på 3GB versionen så går det rätt rejält upp i pris och det är nästan den versionen man ska jämföra 7970 med eftersom det också har 3Gb. Hade 7970 kommit i en 1.5GB version (vet dock inte vem som skulle vilja ha det) så hade det blivit billigare. Om det nu är så att det blir 499 euro (4600kr ca) så tycker jag det är ett rimligt pris.

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoofnBafn:

Har ni haft 2 st 7970 kort att testa CrossFire med men att ni måste vidhålla resultat tills vidare för NDA-avtalet eller vad det ni nämnde var eller hade ni bara ett exemplar att testa med?
När kommer vi få kunna läsa lite CF resultat här på sweclockers?

Och när kan vi få se något utav 7950? 7950 kommer antagligen vara mer intressant för de flesta då det kortet kommer ha bättre prestanda per watt och krona. Samt överklocka lite mer och vara billigare. Generellt brukar det ju vara fallet.

CrossFire review:
http://www.hardwareheaven.com/reviews/1362/pg1/amd-radeon-hd-...

Permalänk
Medlem

I am not impressed by their performance. Feels like they improve it just enough to make sales. Don't tell me this is the best the could have done, that is a lie and a joke!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ish:

I am not impressed by their performance. Feels like they improve it just enough to make sales. Don't tell me this is the best the could have done, that is a lie and a joke!

Well they went with a new architecture on a relatively small die size 378mm2 on 28nm compared to 520mm2 on 40nm for GTX580, what kind of magic did you expect them to perform as a first tapeout on a brand spanking new process node?
They also added new functionality, improved on weak points from the older architecture and did all of that while once again being first to market and providing great overclocking possibilities at a relatively low power consumption.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reedux:

5000:- ? Gå och lägg er. Trist att korten bara går upp i pris, får bli ett överklockat 6950 2gb för min del :/

Jag förstår inte problemet. När GeForce 8800GTX Ultra släpptes för ca 5 år sedan kostade det över 6000kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ish:

I am not impressed by their performance. Feels like they improve it just enough to make sales. Don't tell me this is the best the could have done, that is a lie and a joke!

I am not impressed by your performance. Feels like you just posted something to get responses. Don't tell me you actually thought that post through and wanted to bring something constructive, thats is a lie and a joke!

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

Well they went with a new architecture on a relatively small die size 378mm2 on 28nm compared to 520mm2 on 40nm for GTX580, what kind of magic did you expect them to perform as a first tapeout on a brand spanking new process node?
They also added new functionality, improved on weak points from the older architecture and did all of that while once again being first to market and providing great overclocking possibilities at a relatively low power consumption.

Skrivet av Kilroy:

I am not impressed by your performance. Feels like you just posted something to get responses. Don't tell me you actually thought that post through and wanted to bring something constructive, thats is a lie and a joke!

säg inte att ni tror han är Engelsk?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArakanI2:

Börjar man jämföra 285 mot 480 och 480 mot 580 lite snabbt så verkar det ju inte mycket mer än 20-30% skillnad i de flesta spelen, och det är väldigt relevant hur många watt den drar, även om man bara kan jämföra mot föregående generation. Hade kortet dragit 30% mer ström och bara varit 30% snabbare så hade ju kortet bara varit en dålig krympning med högre clock/fler cores som drar mer ström än föregångaren.

Problemet var ju då att AMD inte hängde med i svängarna och då var 580 och 480 det man fick nöja sig med och inget som heller imponerade vilket däremot 8800GTX var sista kortet som gjorde. Hur mycket det drar år ju inte relevant då man inte sitter 24/7/365 på 100% load och då påverkas slutsumman man betalar inte nämnvärt om kortet drar 300W eller 240W. Foldar man av okäönd anledning och sitter 24/7/365 på 100% load så kan det påverka om man har dålig avtal på elen.

Skrivet av Kilroy:

Det tycker jag är helt galet.
Man jämför dom korten som finns tillgängliga, om ett företag kommer med sin gen2 6 månader senare är det inte ett dugg relevant att jämföra de generationerna mot varandra innan båda har lanserats.

Slutgiltig dom sker liksom när man ska köpa sitt kort.
Tycker jag då.

Dessutom går det inte att jämföra AMD mot Nvidia som päron mot päron heller eftersom dom skiljer sig en hel del åt i uppbyggnad.

AMD satsar på lite enklare, mindre och energieffektivare arkitektur medan Nvidia gör lite större och mer komplexa kretsar.

Det gör att Nvidia kommer ut med sina kort lite senare, de bästa korten presterar bättre och de har sämre energieffektivitet.

Så hur man än vrider och vänder på det så kommer man alltid att jämföra äpplen med päron när man jämför högpresterande Nvidia kort mot högpresterande AMD kort utifrån något sorts objektivt helhetsperspektiv med vilken arkitektur som lyckats bäst.

Och att AMD lanserar sina kort nu och Nvidia några månader senare, kan man verkligen jämföra dom då?
Det är ju att jämföra AMDs Gen2 gentemot Nvidias Gen 2.3 eftersom det har utvecklats ännu längre, då är ju det nyare och det är klart att det är bättre, så man kan ju inte jämföra äpplen och päron.

Jag kanske är lite fånig men jag tycker det är så dumt att argumentera utifrån det perspektivet du lägger fram, det känns bara fanboy-krigigt.

Det som spelar roll är vilket grafikkort som är bäst just den dagen man ska köpa det i den prisklass man är intresserad av.
Just nu är GTX 460 det bästa grafikkortet i världen, och det är 2 generationer gammalt.

Helt fel, slutlig dom sker givetvis när båda har sina jämförbara kort på marknaden och inget säger att man haft mera tid att utveckla bara för man kommer ut senare då ingen vet när man startade och slutade utvecklingen, men givet är att den som kommer senare måste vara bättre för att kunna sälja då man kan jämföra med likanade produkt.
Självklart kan du jämföra AMD och Nvidia då det är ren prestanda som är av intresse utan massa tjafs runt omkring för att motivera en sämre presterande produkt, arkitekturens egffektivitet, energiförbrukning mm. Fanboykrig blir det när man blandar in tjafset som prestanda per krona som är 1000% orelevant och kan förändra bilden till sämre korts fördel och det är inte bra när det är enbart prestanda som räknas. Är pengar relevant/man har stram budget så tittar man på fel prestandaklass av kort.
Äpplen vs päron blir det när man tar tex ett tesslakort och jämför med tex 6970, eller 7970 mot 560Ti 448 där man går över gränser från highend till midrange osv. och tom i olika generationer då korrekt data bara fås när det är samma generation och om då ena valt annan taktik påverkar inte äpplen vs päron jämförelsen då det handlar om ren prestanda, inte relativt sin egen föregångare om den är den sämre presterande parten.
Finns inget som säger att Kepler blir nån form av .x generation då det blir en första 28nm precis som Tahiti så dom är fullt jämförbara och om AMD valt småGPU-vägen så är det deras bekymmer, inte kundernas. För att förtydliga skiter jag i hur det presterar mot sin egen föregångare då det är orelevant när det är prestanda som gäller utan tjaft för att motivera en sämre presteranfde produkt vad gäller FPS och att då sitta och jämföra ett nytt kort som MÅSTE prestera bättre än föregåendes generation bästa med föregående generation är ju bara löjligt. Med den filosofin kan man jämföra kepler med 6970 och bli impad om skillnaden i prestanda är konstant mot föregående generation även om det bara är 15-30% snabbare än 7970. Åtminstonde jag blir då neutral i förhållande tiull ett sådant kort som inte lyckas bättre än vad 7970 gör då det enda jag är "fanboy" av är ren prestanda utan tjafset runt omkring. Tänker dock inte köpa mer än ett av kortena ur generationen så innan keplar vet vi inte vad som blir herre på täppan och köpvärt så nåt överprisat 7970 blir det inte innan keplar finns iaf. om ens det då 7970 inte presterar tillräckligt för att kallas uppgradering.
Gick ju utmärkt att jämföra när ATI hadde DX10.1 och Nvidia "bara" DX10 så då går det utmärkt när Nvidia ryktas ha DX11.1 och AMD "bara" DX11 men det är ju fortfarande samma generation, dvs första med 28nm teknik.
Ingen vettig köper ett kort innan man har hela bilden klar för sig och panikköpa 7970 nu kommer vara riskabelt inte minst pga att inget tyder på att det kommer förbli toppkort någon längre stund när det bara är 15-30% snabbare, eller något mera beroned på test men inget som inte går enkelt att ta igen och behålla oförändrad skillnad Kepler vs. 7970 som det är med 580 vs 6970 med den skillnaden att AMD tar 500-550€ för sitt kort och därmed höjt pristrappan så Kepler framstår som normalt prissatt om det kostar 600€+.

Skrivet av lorgix:

Ett test vardera i sju spel. Ska vi titta på variationsbredden så ser vi att resultaten sträcker sig från +13% till +64% (snitt: 36%), med höga inställningar.
Länka gärna flera tester som du tycker ser bra ut, jag har själv inte läst så mkt.

http://www.hardwarecanucks.com/forum/hardware-canucks-reviews...
Delvis pga att man inser att 1080p är nästan meningslöst att ha med men har det ändå men även har ett 3GB kort för korrekt jämförelse så inte Vram blir en faktor vilket det är ibland och som alltid är det min FPS som är mera av intresse än medel FPS.

http://www.hardwareheaven.com/reviews/1361/pg1/amd-radeon-hd-...

http://hardocp.com/article/2011/12/22/amd_radeon_hd_7970_vide...

Tre exempel av många och man kan vrida och vända hur man vill med faktum kvarstår att blir man impad av 7970 har man låga krav för åtminstonde jag anser att +30% toppkort till toppkort är minimum mellan generationerna och ligger man då efter så blir det inte imponerande ens om man lyckas dubbla sin prestanda då det är relativt bäst presterande enkelGPU som är det enda som är av intresse. Impad kan man som sagt få bli när Kepler inte presterar bättre och AMD vänt trenden att vara sämmre i ren prestanda.

Permalänk
Medlem

Gamers, 7970 är DX11.1, det hann bara inte få certificeringen till lanseringen. Men det stöds.
http://www.anandtech.com/show/5261/amd-radeon-hd-7970-review/...

Permalänk
Medlem

U

Skrivet av Burks:

säg inte att ni tror han är Engelsk?

Jag inte en blekaste aning vart Ish kommer från och för mig är det egentligen egalt, mitt svar var ett svar på en engelsk post och då är det givetvis självklart att använda engelska även i svaret.

Nu över till en högst personlig reflektion.
En trist förändring som jag sett under några års tid är att många recensenter och skribenter verkar ha en dold agenda, Nvidia skall tex ha blivit påkomna med att använda forum som en del av sin marknadsföring både för att skriva upp sina produkter och för att skriva ner konkurrenter och jag skulle inte bli förvånad om både Intel och AMD gör samma sak.

Tvivlar inte heller att det finns recensenter som inte är helt opartiska, detta är iofs inte så konstigt eftersom man kanske är mån om att vårda de relationer man har med hårdvaruleverantörerna eller helt enkelt beroende på personliga preferenser.

Säger dock inte att jag är oskyldig utan jag har givetvis även favoriter vilket kanske ibland är lätt att utläsa i mina poster, men vissa poster i denna tråd känns ibland lite väl som skadehantering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av havoc:

U

Jag inte en blekaste aning vart Ish kommer från och för mig är det egentligen egalt, mitt svar var ett svar på en engelsk post och då är det givetvis självklart att använda engelska även i svaret.

Nu över till en högst personlig reflektion.
En trist förändring som jag sett under några års tid är att många recensenter och skribenter verkar ha en dold agenda, Nvidia skall tex ha blivit påkomna med att använda forum som en del av sin marknadsföring både för att skriva upp sina produkter och för att skriva ner konkurrenter och jag skulle inte bli förvånad om både Intel och AMD gör samma sak.

Tvivlar inte heller att det finns recensenter som inte är helt opartiska, detta är iofs inte så konstigt eftersom man kanske är mån om att vårda de relationer man har med hårdvaruleverantörerna eller helt enkelt beroende på personliga preferenser.

Säger dock inte att jag är oskyldig utan jag har givetvis även favoriter vilket kanske ibland är lätt att utläsa i mina poster, men vissa poster i denna tråd känns ibland lite väl som skadehantering.

Skickades från m.sweclockers.com

Ett smart sätt är att skriva upp både för och nackdelar med produkten man rekomenderar så att läsaren kan bilda sin egna uppfattning.

T.ex. 7970

+Snabbaste single GPU kortet just nu
+presterar bra per watt

-Nvidia kommer snart med sina kort som kan vara ett bättre val.
-7970 kostar rätt mycket. Det skulle inte varit orimligt om korten tillhört 6xxx serien då det presterar 15-20% bättre än 580 och därför kan kosta 15-20% mer. Nen ny generation borde ge mer prestanda per korna tycker jag. Känns som AMD sätter priset högt för att de kan.

Visa signatur

Speldator: i7 2600k @ stock/ corsair vengeance 1600Mhz 2*4GB/ gigabyte 6950 2GB
Kontorsdator: AMD athlon 64 3800+ 2.4Ghz/ ram 776MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av UNIX1337:

Känns som AMD sätter priset högt för att de kan.

Haha, ja, det är liksom så marknadsekonomi fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Ännu högre, men, i den upplösningen så är detta kortet overkill för dagens spel ändå.

Mja beror på. Allt på max (BF3) och ett krav på 120fps så blir det nog rätt lagom till 1680x1050. Men visst, grafikminnet blir overkill.

Visa signatur

Antagligen en bättre dator än vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheewie:

Mja beror på. Allt på max (BF3) och ett krav på 120fps så blir det nog rätt lagom till 1680x1050. Men visst, grafikminnet blir overkill.

Ok, krav på 120 fps ändrar ju allt.
Framförallt om vi pratar minimifps.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Cheewie:

Mja beror på. Allt på max (BF3) och ett krav på 120fps så blir det nog rätt lagom till 1680x1050. Men visst, grafikminnet blir overkill.

grafikminnet blir inte overkill när man spelar i 5760x1080 eller som ajg spelar typ 6000+x1080 då vill man ha minnet.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240