MMO-trötthet. Symptom & Åtgärder.

Permalänk
Skrivet av lakej:

Ta det från en som spelat _Alla_ gratis mmo som finns (fram till runt 2009) - inte fastnat för något - alla är likadana.

Ta ett break från datorn/spelet. Gjorde jag med Guild Wars i två år och sen kom jag in i det igen, hittade nya personer att spela med och tyckte att det var roligt igen.

Får bli ett uppehåll från speldatorn. Är nog lite allmänt datortrött... orkar inte gå in på facebook längre. Sitter och jobbar i excel större delen av mina arbetsdagar. Så fort man får ett mail kommer det upp i i-phonen... och man läser det oavsett vilken tid på dygnet det är (gratisarbete). Kanske är informationstrött i största allmänhet.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Läser du arbetsmail på fritiden?
Stäng av skiten förfan

Får du inte betalt så är det onödigt att vara för snäll.

Permalänk
Medlem

Varför tvinga dig spela spel över huvudtaget? Läs böcker som du tycker är bra istället och spela när du och någon kompis är sugen.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

grejen med MMO, som jag ser det, är att det är tråkigt att spela casual.. och spelar man på allvar blir det sociala livet lidande. Min erfarenhet är att man inte kan få både och.

Visa signatur

Chassi: APLUS Monolize PSU: HX520w Corsair GPU: Gigabyte GTX 460 OC 1GB Skärm: Acer p223w CPU: Q6600 @ 3,4 GHz CPU kylning: TRUE Black 120 RAM: OCZ Reaper PC8500 4GB MB: Gigabyte GA-P35-DS3 SSD/HD: Samsung 830 64GB + 128GB SSD, WDC Black 500 GB | Fraktfritt inet!

Permalänk
Medlem

Jag sitter I exakt samma kris just nu, och p.g.a. det så har jag bestämt mig för att sluta spela MMO:n fullständigt, kanske något free to play när man ser något speciellt men där slösar jag iaf inte mina pengar på något jag tycker är EXTREMT tråkigt, har ist. gått över till att spela Sc2 och en massa indie spel på heltid och några RPG:er, mitt råd till dig är att sluta med mmo:n iaf under en lång period som 1-2 år, spela någon annan slags genre av spel eller gå helt enkelt ut och gör något annat, för jag kan säga till dig att denna krisen håller faktiskt på ett bra tag : /

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Testa Tibia, det är gratis och 2D grafik och helt olikt alla andra mmorpg's på marknaden..

Haha Tibia ska man INTE spela om man har dåligt hjärta kan jag säga. TS skrev att han blev livrädd i WoW när man entra ny zon. I tibia LEVER du ständigt i skräck. Good times... xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Honke:

Haha Tibia ska man INTE spela om man har dåligt hjärta kan jag säga. TS skrev att han blev livrädd i WoW när man entra ny zon. I tibia LEVER du ständigt i skräck. Good times... xD

yes.. kan finnas en finnig polack runt hörnet som bara vill döda dig

Permalänk
Skrivet av Honke:

Haha Tibia ska man INTE spela om man har dåligt hjärta kan jag säga. TS skrev att han blev livrädd i WoW när man entra ny zon. I tibia LEVER du ständigt i skräck. Good times... xD

Tja, har spelat Darkfall i över 2 år. Full loot och inga safe zones.... så jag är van vid ständig skräck.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

WOTLk fanns inte ens 2007, TBC hade knappt börjat vad jag kommer ihåg. Fast jag känner precis som du, kanske är man för gammal för att lira så pass krävande spel vad vet jag

Permalänk
Medlem

Hade en likadan upplevelse som dig, lirade wow och raidade på elitnivå 7 dagar i veckan, healade i Method ("vi" var/är rätt kända som en av europas ledande guilds) och tillslut så tog orken slut helt enkelt. Fortfarande inte hittat mmolusten igen, men det kittlar härligt bakom öronen när jag ser trailers för GW2, så jag har höga förhoppningar. Under tiden har jag lirat mycket LoL ranked, och bränt igenom halva marknaden för ps3spel. Tror det enda du kan göra är att helt enkelt inte söka dig till MMO's, tills du snubblar in i det igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Japp! Mycket bra server! Saknar den där killen som jobbar länge på båtar bara, han har så sköna kommentarer

hmmm... "piece" kanske? =D får man fråga nick? kan ju va kul om man lessnat på dig nån gång =P /[mupp]Liljeström@inf

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk
Medlem

Jag väntar på detta:
http://mwomercs.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Mjo, man väntar ju på GW2 och Tera.... fast Tera kommer jag nog inte gilla då jag inte klarar lira wow-aktiga spel längre. Darkfall förstörde alla spel utan full loot för mig.

Förstår din sits helt, man kan se sin tid som gamer fd och ed(Före Darkfall och efter Darkfall) du kommer nog aldrig få samma känsla av ett spel som du fick i darkfall för den finns inte i ett annat spel, mitt tips är att om du inte tycker om att spela just nu så gör det helt enkelt inte. Ta din tid till andra hobbys, du nämnde att du läser mycket nu och det är en underbar hobby så jag tycker du borde läsa mer under din "datortid" under helgerna och kvällarna tills du känner att du verkligen vill spela något då kommer det vara roligt igen.

Skrivet av Främling:

Kommer nog testa både Tera och GW2... men det är Darkfall 2.0 jag väntar på. Roar mig med litteratur fram till dess.

Detta är inte helt ovanligt i df communityt just nu, de flesta som spelat/spelar df sitter mer eller mindre å bara väntar på df 2.0 för de vet att inget kan komma i närheten av det spelet och vill inte kasta bort tid på nåt annat framtillsdess.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Problemet är att alla kopierar WoW numera så har man spelat ett mmog så har man sett alla senaste 5 åren. Får hoppas på att det kommer lite nya koncept snart annars är genren utdöende. Personligen så skulle jag vilja se ett mmog som skippar all tyngd på gear och belönar skill istället.

Och WoW kopierade en hel del från Everquest.
Om man tog bort betoningen på gear så skulle PVE endgame dö ut eftersom man inte skulle ha någon anledning att raida mer än att bara se content så när man väl clearat så är man klar. När det gäller PVP däremot håller jag med, bättre att alla har samma PVP gear så att det faktiskt baseras på skill och inte gear.

Skrivet av EkrJkr:

WOTLk fanns inte ens 2007, TBC hade knappt börjat vad jag kommer ihåg. Fast jag känner precis som du, kanske är man för gammal för att lira så pass krävande spel vad vet jag

Lol, missade faktiskt den biten från TS första post..
Helt riktigt så fanns inte WotLK 2007, däremot släpptes TBC i början på 2007. WotLK släpptes i slutet på 2008 (13/11-08 för att vara exakt).

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.