[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

ömtålig? spruckna skärmar? var har du hört detta? Min har, tyvärr, gått i golvet några gånger redan, har ett par jack i ramen runt skärmen men inga sprickor eller liknande what so ever. Gorillaglas spricker inte så lätt vettu.

Genom att ha kollat på nån film eller två på Youtube. Det finns ju en som är SGS2 vs IP4S där SGS2 klara alla droptests utan att något händer med den dock dör IP4an. Men tittar jag på filmer SGS3 vs IP4 så spricker båda lika mycket. Det är därför jag fattade det som att SGS3 är ömtåligare än SGS2.

Men rätta mig gärna om jag har fel.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jag orkar inte med Tele2 längre och vill byta. Eftersom jag har abonnemang och avbetalning på min SGS2 tänkte jag ta en slutfaktura och köpa något annat. Men efter allt jag hört om SGS3 och hur ömtålig den är så undrar jag om SGS3 verkligen är en bra idé?

Tycker man hör om spruckna skärmar precis som iPhone alltid råkat ut för i större utsträckning än med SGS2.

Alla highend-telefoner använder sig av glas.
Detta för att det är snällare emot touchen, och mycket mindre risk för repor.
Gorillaglas som används på dagens nyare Android är väldigt starkt, iPhones glas är inte i närheten.
Dock som allt glas, slänger du den i marken med skärmen neråt, då spricker den. Detta får du räkna med om du köper en high-end lur. Vill du slippa detta? Köp en gammal Xperia X10. Den spricker inte, det är såvitt jag vet plast.

Ja, SGS3:s skärm löper risk för sprickor, men vid 99& (om inte 100%) av alla falltest, så har skärmen ENBART sprucket när den landat med skärmen neråt. Alltså inte spruckit när den landat på kanter, baksida m.m som iPhone i många fall gör.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Alla highend-telefoner använder sig av glas.
Detta för att det är snällare emot touchen, och mycket mindre risk för repor.
Gorillaglas som används på dagens nyare Android är väldigt starkt, iPhones glas är inte i närheten.
Dock som allt glas, slänger du den i marken med skärmen neråt, då spricker den. Detta får du räkna med om du köper en high-end lur. Vill du slippa detta? Köp en gammal Xperia X10. Den spricker inte, det är såvitt jag vet plast.

Ja, SGS3:s skärm löper risk för sprickor, men vid 99& (om inte 100%) av alla falltest, så har skärmen ENBART sprucket när den landat med skärmen neråt. Alltså inte spruckit när den landat på kanter, baksida m.m som iPhone i många fall gör.

Tack för input. Jo meningen är självklart att köra med skal och skärmskydd för att ytterligare minimera risken för sprucken skärm ifall olyckan skulle vara framme. Nu har min nuvarande telefon klarat sig mycket bra så det borde vara fallet med den nya.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Tack för input. Jo meningen är självklart att köra med skal och skärmskydd för att ytterligare minimera risken för sprucken skärm ifall olyckan skulle vara framme. Nu har min nuvarande telefon klarat sig mycket bra så det borde vara fallet med den nya.

Skärmskydd (invisible shield m.m) skyddar inte emot stötar. Bara repor. Vill du försäkra dig, skaffa ett case som täcker skärmen när du inte använder den.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk

Vill bara tillägga att de flesta droptest inte har någon vetenskaplig grund som bevis. De flesta tester som görs så släpper man telefonerna för hand och mot ojämn asfalt vilket gör att om du skulle ta några S3 t.ex och släppa alla på ungefär, (för det kommer aldrig bli exakt om man inte använder något form av mekaniskt system) samma sätt så kommer man ändå få väldigt varierande resultat. Slutsats; de flesta droptest är inte att lita på/irrelevanta.

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillzore:

Vill bara tillägga att de flesta droptest inte har någon vetenskaplig grund som bevis. De flesta tester som görs så släpper man telefonerna för hand och mot ojämn asfalt vilket gör att om du skulle ta några S3 t.ex och släppa alla på ungefär, (för det kommer aldrig bli exakt om man inte använder något form av mekaniskt system) samma sätt så kommer man ändå få väldigt varierande resultat. Slutsats; de flesta droptest är inte att lita på/irrelevanta.

Att vetenskapligt avgöra droptest är omöjligt.
Däremot kan de ge en uppfattning. Ska vi vetenskapligt utföra droptest då måste samtliga scenarior testas och mätas.
Vinkel, rotation vid fall, höjd, eventuell vind, underlag m.m.

Dock kan ett droptest berätta ungefär hur hållbar den är.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Skärmskydd (invisible shield m.m) skyddar inte emot stötar. Bara repor. Vill du försäkra dig, skaffa ett case som täcker skärmen när du inte använder den.

Där har du faktiskt en bra poäng. Då kanske det räcker att man har skärmskydd (för att var extra säker) sen ett heltäckande case, tex fodral eller liknande.

Skrivet av Andiders:

Att vetenskapligt avgöra droptest är omöjligt.
Däremot kan de ge en uppfattning. Ska vi vetenskapligt utföra droptest då måste samtliga scenarior testas och mätas.
Vinkel, rotation vid fall, höjd, eventuell vind, underlag m.m.

Dock kan ett droptest berätta ungefär hur hållbar den är.

Precis det jag tänkte på, att veta ungefär hur hållbar den är.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Där har du faktiskt en bra poäng. Då kanske det räcker att man har skärmskydd (för att var extra säker) sen ett heltäckande case, tex fodral eller liknande.

Funkar utmärkt.

http://www.ebay.com/itm/Hybrid-Silicone-Hard-Heavy-Duty-Armor...
Denna har perfekt skydd, iallafall om du tappar den på plant underlag. Är det en kant som träffar skärmen är det dock annorlunda.

http://www.ebay.com/itm/GENUINE-Samsung-Flip-Cover-Case-for-G...
Denna skyddar skärmen, dock är det ett batteri-cover med inbyggt front-cover.
Alltså inget case, utan ett bakskal med skärmskydd.

http://www.ebay.com/itm/Flip-Leather-Wallet-Case-Cover-Card-H...
Detta tillhör de mer skyddande och mer "stylish".

http://www.ebay.com/itm/New-Black-Heavy-Duty-Rugged-Cover-She...
Tål hårda smällar, men skyddar ej skärmen.

http://www.ebay.com/itm/New-Fashion-360-Degree-Whirl-Stand-Ca...
Skydd för skärmen och har ställ.

http://www.ebay.com/itm/Luxury-Magnetic-Flip-PU-Leather-Case-...
Enklare variant som skyddar skärmen.

http://www.ebay.com/itm/New-Luxury-Magnetic-Flip-Case-Cover-F...
Skyddar skärm, finns i andra färger.

http://www.ebay.com/itm/LOVE-Heart-Leather-Case-Cover-Holster...
Något åt flickvännen om hon har samma mobil?

http://www.ebay.com/itm/Black-White-Spots-Wallet-Leather-Case...
Lite mer... Prickigt med skärmskydd.

http://www.ebay.com/itm/White-Card-Wallet-Crystal-Diamond-Lea...
Lite snofsigare version.

http://www.ebay.com/itm/Black-Flip-Wallet-Leather-Case-Cover-...
Plånboksversionen?

http://www.ebay.com/itm/Black-Card-Wallet-Crystal-Diamond-Lea...
Svart snofsig version.

http://www.ebay.com/itm/NEW-FLIP-case-cover-card-for-SAMSUNG-...

http://www.ebay.com/itm/Green-Bling-Diamond-PU-Leather-Flip-C...
Grönt blingbling.

http://www.ebay.com/itm/black-Leather-Flip-Case-cover-for-Sam...
Black leather. En av mina favoriter.

Och en till favorit:
http://www.ebay.com/itm/BLACK-FLIP-case-cover-card-for-SAMSUN...

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Oj, tack för alla tips även om jag inte är säker på om jag vågar köpa något på Ebay

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Oj, tack för alla tips även om jag inte är säker på om jag vågar köpa något på Ebay

Ebay har prisgaranti. Jag har handlat mycket där, svårt att bli lurad. Kolla alltid säljares rykte. Brukar stå bredvid namnet. Är det 90%+ har du absolut inget att oroa dig för.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Oj, tack för alla tips även om jag inte är säker på om jag vågar köpa något på Ebay

Själv köpte jag flip-cover till min S3:a och även invisible shield (även om jag inte använder senast nämnda). Eftersom det är gorilla glass känns det som onödigt att ha invisible shield, när det troligtvis blir repigare än utan det och säkert inte ger mkt bättre skydd heller mot sprickor. Flip-cover däremot ser riktigt snyggt ut om man får säga det själv, men det finns ju inget lås på själva luckan som täcker skärmen så man vet ju inte om den alltid kmr att landa med locket stängt.

Testat att släppa den innomhus och det verkar ju iaf som att locket far igen hur man än släpper den. Landar den på ett hörn då luckan fortfarande kan vara öppen så lossnar caset och batteriet flyger ut, fast det är ju inte hela världen. Skulle dock varit bra om samsung gjort locket magnetisk med skärmen elr liknande.

Kan rekommendera flip-cover till er som vill ha ett stilrent skärmskydd, som i dom flesta fall kmr att ta emot smällarna. Rekommenderas dock inte om man vill skydda hela telefonen.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrali95:

Själv köpte jag flip-cover till min S3:a och även invisible shield (även om jag inte använder senast nämnda). Eftersom det är gorilla glass känns det som onödigt att ha invisible shield, när det troligtvis blir repigare än utan det och säkert inte ger mkt bättre skydd heller mot sprickor. Flip-cover däremot ser riktigt snyggt ut om man får säga det själv, men det finns ju inget lås på själva luckan som täcker skärmen så man vet ju inte om den alltid kmr att landa med locket stängt.

Testat att släppa den innomhus och det verkar ju iaf som att locket far igen hur man än släpper den. Landar den på ett hörn då luckan fortfarande kan vara öppen så lossnar caset och batteriet flyger ut, fast det är ju inte hela världen. Skulle dock varit bra om samsung gjort locket magnetisk med skärmen elr liknande.

Kan rekommendera flip-cover till er som vill ha ett stilrent skärmskydd, som i dom flesta fall kmr att ta emot smällarna. Rekommenderas dock inte om man vill skydda hela telefonen.

Du pratar om Samsungs egna nu va?
Den som är inbyggd i bakskalet? Har inte den magnet som de andra tredje parts-säljarna?

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:
Skrivet av mrali95:

Tack för tipsen. Ska testa detta när jag väl har SGS3an i handen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Mobilfjortiskriget är fan ta mig värre än konsolfjortiskriget Folken är tusan ta mig värre också.

Komiskt att så många inte kan förstå att folk tycker om olika, har olika tycke, smak och krav.
Sen ang lagg, seghet osv. Bara för X inte ser något betyder inte att Y inte ser det, alla upplever saker olika. Är olika känsliga.
Detta kan man sätta in på vilket område som helst.

Typ get a grip eller något, herregud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Du pratar om Samsungs egna nu va?
Den som är inbyggd i bakskalet? Har inte den magnet som de andra tredje parts-säljarna?

Ingen magnet i mitt Samsung orginal flip skydd

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Ingen magnet i mitt Samsung orginal flip skydd

Det jag misstänkte. Därför jag föredrar tredjeparts-produkter.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Få 500 kr tillbaka vid köp av en SGS3 mellan 20 augusti och 20 oktober.
http://www.galaxys3kampanj.se/se/default.aspx

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Jag orkar inte med Tele2 längre och vill byta. Eftersom jag har abonnemang och avbetalning på min SGS2 tänkte jag ta en slutfaktura och köpa något annat. Men efter allt jag hört om SGS3 och hur ömtålig den är så undrar jag om SGS3 verkligen är en bra idé?

Tycker man hör om spruckna skärmar precis som iPhone alltid råkat ut för i större utsträckning än med SGS2.

Jag har tappat min 2-3 gånger och har bara fått lite skrapor, så sånt behöver du inte oroa dig för.
Men annars så kan du ju köpa ett ''tjockt'' plastskydd? Jag skulle nog gissa att det förbättrar lite.

När det gäller iphone så har både min och systerns gått sönder innan man bytte till Android-sidan.

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelweinar:

Jag har tappat min 2-3 gånger och har bara fått lite skrapor, så sånt behöver du inte oroa dig för.
Men annars så kan du ju köpa ett ''tjockt'' plastskydd? Jag skulle nog gissa att det förbättrar lite.

När det gäller iphone så har både min och systerns gått sönder innan man bytte till Android-sidan.

Finns ju nån film på youtube där dom släpar en samsung galaxy S3 och en iphone efter en bil..Samsungen såg fan ny ut medans Iphonen va helt sönder trasad.

Tappade min samsung från dator bordet häromdagen och träffade foten på stolen men inte ett märke blev det pjhuu!!

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Finns ju nån film på youtube där dom släpar en samsung galaxy S3 och en iphone efter en bil..Samsungen såg fan ny ut medans Iphonen va helt sönder trasad.

Tappade min samsung från dator bordet häromdagen och träffade foten på stolen men inte ett märke blev det pjhuu!!

Menar du den där viral filmen? Tror den försvann illa kvickt från Youtube
http://www.swedroid.se/en-galaxy-s3-och-en-iphone-slapas-efte...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Menar du den där viral filmen? Tror den försvann illa kvickt från Youtube
http://www.swedroid.se/en-galaxy-s3-och-en-iphone-slapas-efte...

Jag kan tyvärr inte se den, står att användaren har stängt sitt konto och därför kan man inte se den.

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelweinar:

Jag kan tyvärr inte se den, står att användaren har stängt sitt konto och därför kan man inte se den.

Mja, den försvann typ samma dag

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nån som vet om Jelly Bean kommer få luren att se annorlunda ut? Eller kommer de vara samma tråkiga Touchwiz?

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Nån som vet om Jelly Bean kommer få luren att se annorlunda ut? Eller kommer de vara samma tråkiga Touchwiz?

Nu får någon gärna rätta mig om jag minns fel här men vill minnas att Google satte som krav att tillverkarens egna launcher skulle vara just en launcher så att man kunde välja mellan vanilla eller som i detta fallet Touchwiz.

Själv så gillar jag facktiskt Touchwiz ganska mycket men kommer troligen hoppa mellan dom två om möjligheten finns där.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av Andiders:

Nån som vet om Jelly Bean kommer få luren att se annorlunda ut? Eller kommer de vara samma tråkiga Touchwiz?

Kommer inte vara mycket skillnad, har själv testat Jelly Bean från Samsung

Visa signatur

Phanteks P600S | ASUS Z790-F Strix | i7 13700K | Arctic Liquid Freezer II 360 A-RGB |
RTX 4080 ROG Strix Gaming OC White | Samsung 980 PRO 1TB | Corsair 850W |
Windows 11 | Alienware AW2723DF | iPhone 14 Pro |

Permalänk
Medlem

någon som har samma problem som jag? Min S3:a stänger appar helt random och går till hemskärmen. Trodde först att det var en app kallad "lightflow" som gjorde detta eftersom den hade vissa andra buggar, men efter att jag avinstallerat den så är fortfarande problemet kvar. Sen gissade jag på telias säkermobil grej och tog bort den vilket inte heller gjort någon skillnad, nu skulle det vara kul att veta vad problemet är för det börjar bli riktigt irriterande. Just nu är telefonen rootad men hade problemet långt innan.

Visa signatur

FD Define R3, svart | MSI P67A-GD55 | i5 2500k @4.6Ghz http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2400167 | Antec Kühler H20 620 Noctua NF-F12 PnP | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 2x4Gb | MSI GTX 570 Twin Frozr III OC PE @935mhz | Samsung 840 Pro 256gb (W8.1 Pro) | 1TB Samsung F3 HD103SJ | D-Link DWA-547 RB | Scythe Kaze Master II | Ms Sidewinder X4 | Corsair M60 | Dell U2312hm IPS | Logitech G35 | Sony Z2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrali95:

någon som har samma problem som jag? Min S3:a stänger appar helt random och går till hemskärmen. Trodde först att det var en app kallad "lightflow" som gjorde detta eftersom den hade vissa andra buggar, men efter att jag avinstallerat den så är fortfarande problemet kvar. Sen gissade jag på telias säkermobil grej och tog bort den vilket inte heller gjort någon skillnad, nu skulle det vara kul att veta vad problemet är för det börjar bli riktigt irriterande. Just nu är telefonen rootad men hade problemet långt innan.

Testa starta om mobilen. Vissa problem löser man så enkelt.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Någon som vet vart man kan skaffa en docka till s3:an som man kan ha konstanta ansluten till pc?

Har googlat lite och hittat en från Samsung själva, dock är den ganska dyr runt 500 Svenska och har inte hittat den bland några svenska återförsäljare.

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zibbit:

Någon som vet vart man kan skaffa en docka till s3:an som man kan ha konstanta ansluten till pc?

Har googlat lite och hittat en från Samsung själva, dock är den ganska dyr runt 500 Svenska och har inte hittat den bland några svenska återförsäljare.

http://www.ebay.com/itm/USB-Sync-Dock-Cradle-Desktop-Charger-...

Denna har jag. Funkar problemfritt och är alltid kopplad i datorn.
Dessutom fri frakt.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andiders:

Nån som vet om Jelly Bean kommer få luren att se annorlunda ut? Eller kommer de vara samma tråkiga Touchwiz?

Varför skulle du använda standard-launchern?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"