[Diskussion] Samsung Galaxy S3 (Android 4.0)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av davyp3:

Knappt synlig för vissa, väldigt tydligt och irriterande för vissa petiga individer som går från en Iphone 4 utan Pentile.
Faktisk upplösning blir ungefär 590×1050 pixlar och på en 4,8 tum stor enhet blir det tyvärr ganska pixligt enligt mig, jämfört med en Iphone 4.
Källa: http://www.swedroid.se/samsung-galaxy-s-iii-recension/

Tycker inte skärmen på S3an är pixlig, använt en själv?
Hoppas du förstår att man använt en kamera där och inte blotta ögat...

Varför skulle man sitta med telefonen 2 cm från ögat? Inte ens då kan man se pixlarna (suddigt ftw) och sedan ta en bild av S Voice som har en "pixlig" ikon drar ju ner det hela rätt duktigt.

Permalänk
Medlem

Pixlig? Det vanliga skitsnacket från Iphone fanatikerna.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem
Skrivet av mAster9:

Pixlig? Det vanliga skitsnacket från Iphone fanatikerna.

Visst, som precis köpte en S3 själv

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Visst, som precis köpte en S3 själv

Antingen har du övermänsklig synförmåga, eller så hittar du bara på för att du ännu inte kommit ur stadiet att acceptera att iPhone inte är bäst. Seen it before.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Tydligen på grund av att det är en pentile-skärm. Så det var en besvikelse för mig.

Snicksnack. Bytte från en S2 till en S3 och visst finns det saer som gör att jag gillar skärmen på S2 bättre (är petig av mig som du kallar det) men kan ju absolut inte påstå att den är pixlig någon stanns.

Skulle vilja att du letar reda på en S3 och vissa oss med bild av mobilen är den visar Swecsidan på normalt avstånd på runt 30-40cm med en valfri kamera var det blir pixligt. du kan få gå ändå närmare om du får lust då jag misstänker att du inte kommer stöta på pixlighet förrens du än nere på ett par cm.

Hur som så är det en riktigt bra skärm för att vara pentile och med den höga ppi så är inte enns pentile något negativt om man inte har supermansyn.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av davyp3:

Visst, som precis köpte en S3 själv

Men om du precis köpt en själv så vet du att den INTE är pixlig.. eller är du bara extremt (!) närsynt och faktiskt sitter med telefonen 2 cm från ögonen?

Permalänk

Okej, hur fan redigerar jag mina kontakter? Jag går in i kontaktboken, in på en kontakt, trycker på pennan i hörnet.. Men efter jag tryckt den får jag upp några fält jag inte på något sätt kan ändra, och jag hittar heller ingen knapp att lägga till t e x ett telefonnummer till kontakten.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flugfarfar:

Okej, hur fan redigerar jag mina kontakter? Jag går in i kontaktboken, in på en kontakt, trycker på pennan i hörnet.. Men efter jag tryckt den får jag upp några fält jag inte på något sätt kan ändra, och jag hittar heller ingen knapp att lägga till t e x ett telefonnummer till kontakten.

Låter som du har sparat kontakterna på simkortet.
Flytta dom till mobilen och ditt googlekonto så funkar det bättre.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Låter som du har sparat kontakterna på simkortet.
Flytta dom till mobilen och ditt googlekonto så funkar det bättre.

Hur gör jag det?

Jag pillade runt lite och det ser ut som att det är kontakterna som synkades via Skype som jag inte kan ändra, men jag anslöt dem till deras tillhörande huvudkonto (hade många dubbla kontakter). Kan jag synka mina kontakter med Facebook på något vis så jag får deras bilder och sådant trams? Vill dock inte att hela min Facebooklista ska synkas in..

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W

Permalänk
Skrivet av Flugfarfar:

Hur gör jag det?

Jag pillade runt lite och det ser ut som att det är kontakterna som synkades via Skype som jag inte kan ändra, men jag anslöt dem till deras tillhörande huvudkonto (hade många dubbla kontakter). Kan jag synka mina kontakter med Facebook på något vis så jag får deras bilder och sådant trams? Vill dock inte att hela min Facebooklista ska synkas in..

Första gången du öppnar facebook appen i telefonen så bör den fråga om du vill synka. Annars är det under kontoinställningar -> Applikationsinställningar i appen
EDIT: Finns en inställning att bara synka befintliga kontakter, men den har aldrig fungerat något vidare vad jag vet.

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flugfarfar:

Hur gör jag det?

Jag pillade runt lite och det ser ut som att det är kontakterna som synkades via Skype som jag inte kan ändra, men jag anslöt dem till deras tillhörande huvudkonto (hade många dubbla kontakter). Kan jag synka mina kontakter med Facebook på något vis så jag får deras bilder och sådant trams? Vill dock inte att hela min Facebooklista ska synkas in..

Om på Sim så är det import/export och sen Import from sim.
Sen kan man även välja slå samman med google/samsung etc.
Har inte facebook så på den frågan kan jag inte svara men skulle gissa att hela din lista kommer dyka in och våldgästa din kontaktlista.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Snicksnack. Bytte från en S2 till en S3 och visst finns det saer som gör att jag gillar skärmen på S2 bättre (är petig av mig som du kallar det) men kan ju absolut inte påstå att den är pixlig någon stanns.

Skulle vilja att du letar reda på en S3 och vissa oss med bild av mobilen är den visar Swecsidan på normalt avstånd på runt 30-40cm med en valfri kamera var det blir pixligt. du kan få gå ändå närmare om du får lust då jag misstänker att du inte kommer stöta på pixlighet förrens du än nere på ett par cm.

Hur som så är det en riktigt bra skärm för att vara pentile och med den höga ppi så är inte enns pentile något negativt om man inte har supermansyn.

Skitsnack? Nej, det är ju min subjektiva upplevelse av telefonen efter att ha lekt med den i några dagar nu.
Det här med att det skärmen inte är lika bra som en äkta RGB-skärm märks speciellt när man läser riktiga hemsidor i utzoomat läge då det skall rymmas mycket text på liten yta. Jag har kvar min Iphone 4 så jag jämför dem sida vid sida.
Vidare är den väldigt mycket segare än Iphone 4 när man skall scrolla, det blir som en rejäl input lag. Detta hoppas jag skall vara fixat i Jelly Bean 4.1.
Samt att batteriet drar ut väldigt fort även när man inte använder den speciellt mycket.

Nej, jag hade helt klart väntat mig mer från denna värstinglur.
Den känns helt enkelt inte lika rolig att använda som Iphonen.
Nu skall ju denna tråd dock handla om Samsungen, så kanske någon kan tipsa en ny Android-användare på saker som S3:an har, men inte Iphonen? Så att köpet känns mer roligt igen

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Skitsnack? Nej, det är ju min subjektiva upplevelse av telefonen efter att ha lekt med den i några dagar nu.
Det här med att det skärmen inte är lika bra som en äkta RGB-skärm märks speciellt när man läser riktiga hemsidor i utzoomat läge då det skall rymmas mycket text på liten yta. Jag har kvar min Iphone 4 så jag jämför dem sida vid sida.
Vidare är den väldigt mycket segare än Iphone 4 när man skall scrolla, det blir som en rejäl input lag. Detta hoppas jag skall vara fixat i Jelly Bean 4.1.
Samt att batteriet drar ut väldigt fort även när man inte använder den speciellt mycket.

Nej, jag hade helt klart väntat mig mer från denna värstinglur.
Den känns helt enkelt inte lika rolig att använda som Iphonen.
Nu skall ju denna tråd dock handla om Samsungen, så kanske någon kan tipsa en ny Android-användare på saker som S3:an har, men inte Iphonen? Så att köpet känns mer roligt igen

En diskution jag inte tyar gnaga vidare på.
Dock så är det inget inputlagg eller liknande. Använd google så får du reda på vad det är du uppfattar som seghet och jo det skall vara på väg en fix till det.
Det är ett "problem" som har funnits med under hela androids livstid.
En hint. Det har med batterispar att göra.

Alla har dock helt rätt till sen egna uppfattning men efter jag jämnfört med en 4s min gammla s2 så är den mest pixliga av dom s2 men det är på så nära håll så det är löjligt och med en pixeltäthet som är högre än ett äpple så... well räkna på det.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Skitsnack? Nej, det är ju min subjektiva upplevelse av telefonen efter att ha lekt med den i några dagar nu.
Det här med att det skärmen inte är lika bra som en äkta RGB-skärm märks speciellt när man läser riktiga hemsidor i utzoomat läge då det skall rymmas mycket text på liten yta. Jag har kvar min Iphone 4 så jag jämför dem sida vid sida.
Vidare är den väldigt mycket segare än Iphone 4 när man skall scrolla, det blir som en rejäl input lag. Detta hoppas jag skall vara fixat i Jelly Bean 4.1.
Samt att batteriet drar ut väldigt fort även när man inte använder den speciellt mycket.

Tack för infon!

Har också beställt en S3 för att ersätta min Iphone 4. Läser väldigt mycket på min Iphone 4. Så är ju inte så kul om S3:an blir en nedgradering jämfört med min två år gamla Iphone 4. Får väl jämföra lite när den väl kommer.

Synd att man inte kan kritisera något när det gäller Android/Apple utan att få en "fanboy" stämpel.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av davyp3:

Skitsnack? Nej, det är ju min subjektiva upplevelse av telefonen efter att ha lekt med den i några dagar nu.
Det här med att det skärmen inte är lika bra som en äkta RGB-skärm märks speciellt när man läser riktiga hemsidor i utzoomat läge då det skall rymmas mycket text på liten yta. Jag har kvar min Iphone 4 så jag jämför dem sida vid sida.
Vidare är den väldigt mycket segare än Iphone 4 när man skall scrolla, det blir som en rejäl input lag. Detta hoppas jag skall vara fixat i Jelly Bean 4.1.
Samt att batteriet drar ut väldigt fort även när man inte använder den speciellt mycket.

Nej, jag hade helt klart väntat mig mer från denna värstinglur.
Den känns helt enkelt inte lika rolig att använda som Iphonen.
Nu skall ju denna tråd dock handla om Samsungen, så kanske någon kan tipsa en ny Android-användare på saker som S3:an har, men inte Iphonen? Så att köpet känns mer roligt igen

Dras ditt batteri ut fort är det säkert wakelock tillsammans med 3G/WiFi och synk påslaget.. Jag är uppe i 1 dag och 15 timmar med 39% kvar..
Du kan också lida av "Cell drain issue" kan vara så att luren rapporterar fel % eller så har du faktiskt den buggen..

Seg på att scrolla? Knappast.. Den är roligare, vad finns det att göra i IOS där allt är det mest simpla och inget mer.

Permalänk
Medlem

Jag fattar inte hur man kan klaga på lagg? Är man så värdelös på att använda en telefon? Jag får inget lagg i scrolling i multitasking. Inte upplevt lagg alls på standardbrowsern.

Och min bild är kvinskarp, känns inte pixlig alls, och med tanke på att pixlarna knappt går att se utan förstoringsglas gör att de låter mer som bullshit. Klagar man på pixlighet på S3 då måste man rent logiskt klaga på samma sak i TV och dataskärm.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Skrivet av Andiders:

Jag fattar inte hur man kan klaga på lagg? Är man så värdelös på att använda en telefon? Jag får inget lagg i scrolling i multitasking. Inte upplevt lagg alls på standardbrowsern.

Och min bild är kvinskarp, känns inte pixlig alls, och med tanke på att pixlarna knappt går att se utan förstoringsglas gör att de låter mer som bullshit. Klagar man på pixlighet på S3 då måste man rent logiskt klaga på samma sak i TV och dataskärm.

Håller fullständigt med!! Om man har en 22 tummare med den ganska vanliga upplösningen 1920x1080 till sin dator så har man ca 100 ppi och vem klagar på att den är pixlig? Nu har du 306 ppi på S3:an, tre gånger så mycket som en standard dataskärm och jag kan inte tänka mig att du ens försöker läsa texten när den är tre gånger så liten som på din dataskärm och då har du samma pixlighet, gör du texten större blir pixligheten mindre.

Jag kan absolut förstå att ni kan tycka att den känns "pixlig" mot 4s eftersom det är så olika matriser och storleker det handlar om, men det är bara er upplevelse, en illusion om ni så vill. Jag lovar er, sluta titta på 4s:en och ni kommer "vänja er" vid den nya matrisen och aldrig mer tycka den är pixlig. Och om ni vill testa det ta upp samma sida på din dator skärm och din S3 gör texten ungefär lika stor och se vilken som har bäst bild...

Släpp det nu liksom. Folk som kommer från iPhone kommer uppleva skärmen på ett annat sätt, men det är en subjektiv upplevelse som kommer förändras och försvinna. Det finns inget bevis för att vanlig webbrowsing och användande av telefonen skulle vara pixligt. Ett FOTO av skärmen på 2 CENTIMETERS AVSTÅND räknas inte och de som tittar på det och efteråt anser att skärmen är pixlig är bara inbillning, precis som att man kan tro att man är sjuk bara för att någon i närheten är det eller när det blivit ett nytt utbrott av något på nyheterna...

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Dras ditt batteri ut fort är det säkert wakelock tillsammans med 3G/WiFi och synk påslaget.. Jag är uppe i 1 dag och 15 timmar med 39% kvar..
Du kan också lida av "Cell drain issue" kan vara så att luren rapporterar fel % eller så har du faktiskt den buggen..

Seg på att scrolla? Knappast.. Den är roligare, vad finns det att göra i IOS där allt är det mest simpla och inget mer.

Cell drain issue, ja. Det som drar nästan allt mitt batteri är "phone radio" eller "batteriviloläge". Batteriet verkar inte dras ur snabbare om jag streamar spotify jämfört med att telefonen bara ligger med släckt skärm och inte skall göra något med synk avstängt.
Jag noterar också att den verkar ligga och skicka data precis hela tiden. H, H+ eller 3G (eller wifi, provat med det avstängt) med aktivitetspilarna tänds konstant.

Försökt köra lite olika appar för att identifiera vad som drar ur batteriet, men kommer hittils bara fram till att just "phone radio" (batteriviloläge) drar nästan allt batteri, och några få % på skärm och övriga appar.

Visa signatur

[MSI X470 GAMING PLUS] - [AMD RYZEN 3700X] - [G.SKILL F4-3200C14D-16GTZKW] - [Palit GTX 1080] - [Kingston 1TB NVME] - [Corsair HX 750W] - [Noctua NH-D15] - [Fractal Design XL R2] - [Acer XB270HU]

Permalänk
Medlem
Skrivet av davyp3:

Cell drain issue, ja. Det som drar nästan allt mitt batteri är "phone radio" eller "batteriviloläge". Batteriet verkar inte dras ur snabbare om jag streamar spotify jämfört med att telefonen bara ligger med släckt skärm och inte skall göra något med synk avstängt.
Jag noterar också att den verkar ligga och skicka data precis hela tiden. H, H+ eller 3G (eller wifi, provat med det avstängt) med aktivitetspilarna tänds konstant.

Försökt köra lite olika appar för att identifiera vad som drar ur batteriet, men kommer hittils bara fram till att just "phone radio" (batteriviloläge) drar nästan allt batteri, och några få % på skärm och övriga appar.

Du ska kunna kolla processer.
Och håller du in hemknappen ser du alla program som är igång, dra dom åt sidan för att stänga av dom.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tcntad:

Tycker inte skärmen på S3an är pixlig, använt en själv?
Hoppas du förstår att man använt en kamera där och inte blotta ögat...

Varför skulle man sitta med telefonen 2 cm från ögat? Inte ens då kan man se pixlarna (suddigt ftw) och sedan ta en bild av S Voice som har en "pixlig" ikon drar ju ner det hela rätt duktigt.

Tack vare PenTile så upplevs skärmen lite pixlig, för mig t.ex var det en dealbreaker.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av MrAdde:

Tack vare PenTile så upplevs skärmen lite pixlig, för mig t.ex var det en dealbreaker.

Lite pixlig? Hur nära ögonen är din telefon och är du extremt närsynt?

Om nej så är den inte pixlig.. Eller jo alla skärmar/monitorer är väl istortsett pixliga men inte till den grad att du har 4 pixlar på skärmen...

Permalänk
Medlem

Att påstå att SGS3:ans skärm är pixlig tyder antingen på övermänsklig syn, eller okunskap. Alternativt att du tittar med förstoringsglas. Pixlarna är så små att det "nakna" ögat knappt kan urskilja dom även om man försöker.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tcntad:

Lite pixlig? Hur nära ögonen är din telefon och är du extremt närsynt?

Om nej så är den inte pixlig.. Eller jo alla skärmar/monitorer är väl istortsett pixliga men inte till den grad att du har 4 pixlar på skärmen...

Nej jag håller den som vanligt och har inget fel på synen, har haft denna diskussion förut och det är löjligt att folk inte kan acceptera att deras kära Galaxy S3 inte är perfekt.
Det är helt enkelt så att jag är väldigt kräsen med skärmen, därför stör jag mig väldigt mycket på det.
Känner flera som äger Xperia S och HTC One X, har inte märkt av samma problem på någon av dem, de kör ju dock vanligt RGB-subpixelmönster.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av MrAdde:

Nej jag håller den som vanligt och har inget fel på synen, har haft denna diskussion förut och det är löjligt att folk inte kan acceptera att deras kära Galaxy S3 inte är perfekt.
Det är helt enkelt så att jag är väldigt kräsen med skärmen, därför stör jag mig väldigt mycket på det.
Känner flera som äger Xperia S och HTC One X, har inte märkt av samma problem på någon av dem, de kör ju dock vanligt RGB-subpixelmönster.

Du måste vara otroligt kräsen isåfall..

Permalänk
Entusiast
Skrivet av tcntad:

Du måste vara otroligt kräsen isåfall..

Antagligen, var faktiskt inställd på att köpa en S3'a men när jag stod där och testade så märkte jag detta, och om jag ska lägga 6000kr på en telefon vill jag vara helt nöjd med skärmen, för allt annat på telefonen var riktigt bra, även om jag inte gillar "looken" i Touchwiz.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av davyp3:

Cell drain issue, ja. Det som drar nästan allt mitt batteri är "phone radio" eller "batteriviloläge". Batteriet verkar inte dras ur snabbare om jag streamar spotify jämfört med att telefonen bara ligger med släckt skärm och inte skall göra något med synk avstängt.
Jag noterar också att den verkar ligga och skicka data precis hela tiden. H, H+ eller 3G (eller wifi, provat med det avstängt) med aktivitetspilarna tänds konstant.

Försökt köra lite olika appar för att identifiera vad som drar ur batteriet, men kommer hittils bara fram till att just "phone radio" (batteriviloläge) drar nästan allt batteri, och några få % på skärm och övriga appar.

Skrivet av Andiders:

Du ska kunna kolla processer.
Och håller du in hemknappen ser du alla program som är igång, dra dom åt sidan för att stänga av dom.

Det finns en fix på XDA-Developers som ni kan flasha mha CWM.. Den fixar den felaktiga rapporteringen om det är en sån, men är det så att ni faktiskt lider av den buggen är det bara in med telefon på garanti/reklamation.

Permalänk
Avstängd

vad yrar ni om.. hellre 0.001% mer pixlighet o en skärm som inte är liten som en xperia mini (iphonen)

lägg dem bredvid varann.. vem vill ha iphonen?

Visa signatur

Intel 2600K@4,9 , ASUS P67-EVO, Corsair SSD RAID 2x90gb, Corsair-AX850 , Corsair Venegance 32gb, XFX Radeon7970 @1150/1600

HTPC:
Intel i5-3570k , Asrock z77 e-ITX , Kingston HyperX-8gb , Intel 330 , Radeon 7750 Silent

Permalänk
Skrivet av Yadu:

Tack för infon!

Har också beställt en S3 för att ersätta min Iphone 4. Läser väldigt mycket på min Iphone 4. Så är ju inte så kul om S3:an blir en nedgradering jämfört med min två år gamla Iphone 4. Får väl jämföra lite när den väl kommer.

Synd att man inte kan kritisera något när det gäller Android/Apple utan att få en "fanboy" stämpel.

Ha tror du att s3 skulle vara nedgradering från iphone 4? Gick från just iphone 4 till s3 och kan bara säga att det inte går att jämföra ett ruttet äpple med ett saftigt päron.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Tips tack!

Jag orkar inte med Tele2 längre och vill byta. Eftersom jag har abonnemang och avbetalning på min SGS2 tänkte jag ta en slutfaktura och köpa något annat. Men efter allt jag hört om SGS3 och hur ömtålig den är så undrar jag om SGS3 verkligen är en bra idé?

Tycker man hör om spruckna skärmar precis som iPhone alltid råkat ut för i större utsträckning än med SGS2.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Jag orkar inte med Tele2 längre och vill byta. Eftersom jag har abonnemang och avbetalning på min SGS2 tänkte jag ta en slutfaktura och köpa något annat. Men efter allt jag hört om SGS3 och hur ömtålig den är så undrar jag om SGS3 verkligen är en bra idé?

Tycker man hör om spruckna skärmar precis som iPhone alltid råkat ut för i större utsträckning än med SGS2.

ömtålig? spruckna skärmar? var har du hört detta? Min har, tyvärr, gått i golvet några gånger redan, har ett par jack i ramen runt skärmen men inga sprickor eller liknande what so ever. Gorillaglas spricker inte så lätt vettu.

Visa signatur

Desktop:
Chassi: Fractal Design Define R3 Vit || Moderkort: ASUS Z97-E || Processor: Intel Core i5 4690K @ 3.5GHz || RAM: Corsair 16GB @ 1600MHz || Grafikkort: MSI Radeon R9 390 8GB Gaming @ 1920x1080 || Hårddiskar(SATA): 6.25TB, 500GB internal SSD, 750GB internal @ 7200RPM, 1TB internal @ 7200RPM, 1TB external @ 5400RPM, 3TB external @ 7200 RPM || Kylning: Chassi 5 Stock, GPU Stock, CPU Stock || Nätaggregat: Chieftec Super Series 750W ||